Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kakkosauton Hyundai i20 mk1 lämmityslaitteen puhallin pimeni kokonaan. Kaksi vuotta sitten teki pari kertaa siten, että puhallin ei puhaltanut mitään. Toissaviikolla teki kerran ja silloin lähti käyntiin, kun rämppäsin puhaltimen nopeutta päälle ja pois. Nyt ei mitään eloa. Bensapumpun ja puhaltimen releen vaihto päikseen ei vaikuttanut asiaan. Uusi puhaltimen moottori ei ole, kuin 40€ posteineen Virosta, mutta autolle olisi tarvetta jo keskiviikkona. :tdown:
Kyllähän tuo vahvasti moottorinhiiliin viittaisi, jos lähtee aina välillä käyntiin. Jos tuulettimen moottori on jossain sellaisessa paikassa että sitä pääsee täräyttämään niin voi olla että saa sen taas puhaltamaan. Tosin se vaatinee sen jokaisen sammutus kerran jälkeen uudestaan.
 
Minulla on mondeo 2018 automaatti diesel ilman adblue:ta. Siihen syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus: p2000 nox hyötysuhde alle sallitun rajan. Auto oli huollossa ja juurisyytä ei löydetty. Vikakoodi kuitattiin pois ja oli tarkoitus, että kun vikakoodi tulee uudestaan, niin saa paremman vianselvityksen, kun näkee samalla kaikki uudet vikanoodit. Autolla ajettu koodin nollaamisen jälkeen yli 2000km eikä koodi ole ilmestynyt uudestaan.


Olen huomannut että auton kulutus on hieman noussut. Outoa on, että ajotietokone näyttää edelleen 5,0-5,1/100km, mutta ajoin tankin lähes tyhjäksi ja laskin tankkaamisen jälkeen kulutuksen, niin se antoi tulokseksi 5,95l/100km.
Auton range saattaa heitellä myös rajusti, esim. Kiihdyttäessä rangesta putoaa noin 30-50km pois ja hetken päästä tai päivän päästä range saattaa ”palautua” takaisin.
Paras taisi olla kun range putosi 300km ja seuraavana päivänä kun ajelin töihin 60km/suunta, niin koko matkan range vain nousi.

Soitin tästä huoltoon ja he ehdottivat dpf-pesua. Onko muita parempia arvauksia?





Missä vika?
 
Minulla on mondeo 2018 automaatti diesel ilman adblue:ta. Siihen syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus: p2000 nox hyötysuhde alle sallitun rajan. Auto oli huollossa ja juurisyytä ei löydetty. Vikakoodi kuitattiin pois ja oli tarkoitus, että kun vikakoodi tulee uudestaan, niin saa paremman vianselvityksen, kun näkee samalla kaikki uudet vikanoodit. Autolla ajettu koodin nollaamisen jälkeen yli 2000km eikä koodi ole ilmestynyt uudestaan.


Olen huomannut että auton kulutus on hieman noussut. Outoa on, että ajotietokone näyttää edelleen 5,0-5,1/100km, mutta ajoin tankin lähes tyhjäksi ja laskin tankkaamisen jälkeen kulutuksen, niin se antoi tulokseksi 5,95l/100km.
Auton range saattaa heitellä myös rajusti, esim. Kiihdyttäessä rangesta putoaa noin 30-50km pois ja hetken päästä tai päivän päästä range saattaa ”palautua” takaisin.
Paras taisi olla kun range putosi 300km ja seuraavana päivänä kun ajelin töihin 60km/suunta, niin koko matkan range vain nousi.

Soitin tästä huoltoon ja he ehdottivat dpf-pesua. Onko muita parempia arvauksia?





Missä vika?
Ellei sitten itse nox -sensori ole menossa paskaksi? Nokeentuu siellä pikkuhiljaa..
 
Minulla on mondeo 2018 automaatti diesel ilman adblue:ta. Siihen syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus: p2000 nox hyötysuhde alle sallitun rajan. Auto oli huollossa ja juurisyytä ei löydetty. Vikakoodi kuitattiin pois ja oli tarkoitus, että kun vikakoodi tulee uudestaan, niin saa paremman vianselvityksen, kun näkee samalla kaikki uudet vikanoodit. Autolla ajettu koodin nollaamisen jälkeen yli 2000km eikä koodi ole ilmestynyt uudestaan.


Olen huomannut että auton kulutus on hieman noussut. Outoa on, että ajotietokone näyttää edelleen 5,0-5,1/100km, mutta ajoin tankin lähes tyhjäksi ja laskin tankkaamisen jälkeen kulutuksen, niin se antoi tulokseksi 5,95l/100km.
Auton range saattaa heitellä myös rajusti, esim. Kiihdyttäessä rangesta putoaa noin 30-50km pois ja hetken päästä tai päivän päästä range saattaa ”palautua” takaisin.
Paras taisi olla kun range putosi 300km ja seuraavana päivänä kun ajelin töihin 60km/suunta, niin koko matkan range vain nousi.

Soitin tästä huoltoon ja he ehdottivat dpf-pesua. Onko muita parempia arvauksia?





Missä vika?
Onko akkua käytetty hiljattain irti? Tuo voi sotkea ajotietokoneen, jolloin menee hetki, että auto oppii arvioimaan kulutuksen.

Paljonko autoon on kertynyt kilsoja?
 
Onko akkua käytetty hiljattain irti? Tuo voi sotkea ajotietokoneen, jolloin menee hetki, että auto oppii arvioimaan kulutuksen.

Paljonko autoon on kertynyt kilsoja?
Ei ole koskettu akkuun. Kesällä akku vaihdettiin, mutta toiminut normaalisti sen jälkeen joku 5000km ainakin. Autolla ajettu 184tkm
 
Kävin katsastamassa Opel Insignia 2.0 dieselin. Vm2010. 328tkm.

Vasen takajousi poikki ja jarrupalat kuluneet takana (vasen puoli). Eli kaksi hylkyvikaa. Ei ole korkeussäädettävä alusta.

Eli onneksi kohtuullisen vähän korjattavaa. Täytyy yrittää itse korjata ja ostaa nyt ensimmäisenä sopivat osat.

Auto on muuten ihan hyvä. Farmari, pakettiauto ja vetokoukku.

IMG20251015104342.jpg
 
Kävin katsastamassa Opel Insignia 2.0 dieselin. Vm2010. 328tkm.

Vasen takajousi poikki ja jarrupalat kuluneet takana (vasen puoli). Eli kaksi hylkyvikaa. Ei ole korkeussäädettävä alusta.

Eli onneksi kohtuullisen vähän korjattavaa. Täytyy yrittää itse korjata ja ostaa nyt ensimmäisenä sopivat osat.

Auto on muuten ihan hyvä. Farmari, pakettiauto ja vetokoukku.

IMG20251015104342.jpg
EIkös tuossakin saa takajouset vaihdettua pelkillä puristimilla? Tuli omaan focukseen tehtyä tuo homma pari vuotta sitten
 
Tuli volvon moottorista kiertokanki läpi ja nyt vähän mietinnässä, että mitähän tuolle kehtais tehdä enää. 350k ajettu 2012 vuoden v60 automaatti bensa kyseessä. Nettiautossa liikkeiden myymänä vähemmän ajetut +10k hinnoissa. Sinällään hyvä tilanne itsellä, kun ei arkikäytössä nyt ihan pakko autoa ole olla.

Käytetty moottori asennuksineen varmaan 4-5ke väliin vai vetääkö vain lihoiksi? Romutuspalkkionhan tuosta jo saisi, mutta en kyllä näe että uutta autoa ostaisin koskaan. Ideoita mitä tuolle tekisi?
 
Ovokosta tmv. halvin puolasta pöllitty toimiva pannu keulille, jollekin pärnäsen reiskalle 1500e ja kaljakeissi pimeänä kouraan ja auto kuntoon. Sitten katsella myykö itse vai vaihtaako toiseen.
 
Ovokosta tmv. halvin puolasta pöllitty toimiva pannu keulille, jollekin pärnäsen reiskalle 1500e ja kaljakeissi pimeänä kouraan ja auto kuntoon. Sitten katsella myykö itse vai vaihtaako toiseen.

1500e mistä? Tuo kokonaisen koneen vaihto on enintään 5 tunnin homma.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 886
Viestejä
4 963 276
Jäsenet
79 711
Uusin jäsen
cacicaca

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom