Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kakkosauton Hyundai i20 mk1 lämmityslaitteen puhallin pimeni kokonaan. Kaksi vuotta sitten teki pari kertaa siten, että puhallin ei puhaltanut mitään. Toissaviikolla teki kerran ja silloin lähti käyntiin, kun rämppäsin puhaltimen nopeutta päälle ja pois. Nyt ei mitään eloa. Bensapumpun ja puhaltimen releen vaihto päikseen ei vaikuttanut asiaan. Uusi puhaltimen moottori ei ole, kuin 40€ posteineen Virosta, mutta autolle olisi tarvetta jo keskiviikkona. :tdown:
Kyllähän tuo vahvasti moottorinhiiliin viittaisi, jos lähtee aina välillä käyntiin. Jos tuulettimen moottori on jossain sellaisessa paikassa että sitä pääsee täräyttämään niin voi olla että saa sen taas puhaltamaan. Tosin se vaatinee sen jokaisen sammutus kerran jälkeen uudestaan.

Minulla on mondeo 2018 automaatti diesel ilman adblue:ta. Siihen syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus: p2000 nox hyötysuhde alle sallitun rajan. Auto oli huollossa ja juurisyytä ei löydetty. Vikakoodi kuitattiin pois ja oli tarkoitus, että kun vikakoodi tulee uudestaan, niin saa paremman vianselvityksen, kun näkee samalla kaikki uudet vikanoodit. Autolla ajettu koodin nollaamisen jälkeen yli 2000km eikä koodi ole ilmestynyt uudestaan.

Olen huomannut että auton kulutus on hieman noussut. Outoa on, että ajotietokone näyttää edelleen 5,0-5,1/100km, mutta ajoin tankin lähes tyhjäksi ja laskin tankkaamisen jälkeen kulutuksen, niin se antoi tulokseksi 5,95l/100km.
Auton range saattaa heitellä myös rajusti, esim. Kiihdyttäessä rangesta putoaa noin 30-50km pois ja hetken päästä tai päivän päästä range saattaa ”palautua” takaisin.
Paras taisi olla kun range putosi 300km ja seuraavana päivänä kun ajelin töihin 60km/suunta, niin koko matkan range vain nousi.

Soitin tästä huoltoon ja he ehdottivat dpf-pesua. Onko muita parempia arvauksia?

Missä vika?

Minulla on mondeo 2018 automaatti diesel ilman adblue:ta. Siihen syttyi moottorivalo ja tuli ilmoitus: p2000 nox hyötysuhde alle sallitun rajan. Auto oli huollossa ja juurisyytä ei löydetty. Vikakoodi kuitattiin pois ja oli tarkoitus, että kun vikakoodi tulee uudestaan, niin saa paremman vianselvityksen, kun näkee samalla kaikki uudet vikanoodit. Autolla ajettu koodin nollaamisen jälkeen yli 2000km eikä koodi ole ilmestynyt uudestaan.

Olen huomannut että auton kulutus on hieman noussut. Outoa on, että ajotietokone näyttää edelleen 5,0-5,1/100km, mutta ajoin tankin lähes tyhjäksi ja laskin tankkaamisen jälkeen kulutuksen, niin se antoi tulokseksi 5,95l/100km.
Auton range saattaa heitellä myös rajusti, esim. Kiihdyttäessä rangesta putoaa noin 30-50km pois ja hetken päästä tai päivän päästä range saattaa ”palautua” takaisin.
Paras taisi olla kun range putosi 300km ja seuraavana päivänä kun ajelin töihin 60km/suunta, niin koko matkan range vain nousi.

Soitin tästä huoltoon ja he ehdottivat dpf-pesua. Onko muita parempia arvauksia?

Missä vika?
Ellei sitten itse nox -sensori ole menossa paskaksi? Nokeentuu siellä pikkuhiljaa..

Missä vika?
Onko akkua käytetty hiljattain irti? Tuo voi sotkea ajotietokoneen, jolloin menee hetki, että auto oppii arvioimaan kulutuksen.

Paljonko autoon on kertynyt kilsoja?

Onko akkua käytetty hiljattain irti? Tuo voi sotkea ajotietokoneen, jolloin menee hetki, että auto oppii arvioimaan kulutuksen.

Paljonko autoon on kertynyt kilsoja?
Ei ole koskettu akkuun. Kesällä akku vaihdettiin, mutta toiminut normaalisti sen jälkeen joku 5000km ainakin. Autolla ajettu 184tkm

Statistiikka

Viestiketjuista
289 737
Jäsenet
79 688
Uusin jäsen
rank

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom