Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tiedän, mutta osa ei ole pulverimaalattu, vaan ns. varastomaali. Jos olisi pulverimaalattu, en kysyisi.Maali on yleensä pulverimaali, joka on erittäin kestävää.
Alkuperäiset kestävät kyllä, mutta halvoista tarvikeosista ei voi sanoa samaa.Samat sanat, jos autojen apurungot kestävät näissä oloissa suolaliejussa vuosikymmeniä, niin eikö se nyt ole jo ihan riittävä aika muutaman satasen osalle?
No en silti hirveästi siitä olisi huolissaan. Enintään jonkun kotelosuoja-aineen sinne voisi ruiskia sisälle. Tietty jos auto on harraste ja se on tarkoitus lapsille antaa perinnöksi niin sitten voisin panostaa enemmän. Mutta väitän että jos nyt vaihdat apurungon, niin kyllä se paaliin asti kestää ja paaliin ei varmasti mene apurungosta johtuvista syistä.Tiedän, mutta osa ei ole pulverimaalattu, vaan ns. varastomaali. Jos olisi pulverimaalattu, en kysyisi.
Alkuperäiset kestävät kyllä, mutta halvoista tarvikeosista ei voi sanoa samaa.
Pitäisi vaihtaa autoon apurunko. Jos joku on pintakäsitellyt tarvikeosia, niin mitä olette laittaneet? Ei kyllä uskalla jättää pelkän varastomaalin varaan, ja kun apurunko oli useamman satasen, niin mieluusti tekisi kunnolla.
Lähistöllä on sinkityspaja, (sähkö-)sinkillä saisi varmaan parhaan keston. Osa on sitten sinkin värinen mutta jää piiloon.
Mihin tää väite perustuu?Vaan valtaosa nykyään myydyistä apurungoista on käytettyjä uudelleen maalattuja.
Kiitos, ensimmäinen vastaus, missä ei pohdita käsittelyn järkevyyttä tai osan kestoikää.Maston Modena. Pensselillä pintaan paksu kerros. 20€ ja pari päivää kun maalailee ja kuivattaa. Ripustin tallin katosta naruilla roikkumaan ja maalailin siinä.
Ootko mersuforumilta kysellyt/lueskellut? Aikanaan oli ainakin hyvä apu.Nyt on sellanen tilanne, että Lappiin pitäisi lähteä ja molemmat autot rikki.
Gls mersusta meni adblue tankin korkeusanturi. Ei siis anna ajaa kun 800km,ennenkö vaipuu ikiuneen.
Sellaista ei tietenkään löydy mistään alle viikon toimitusajalla ja hintakin vaivaiset 2750€.
E mersusta valittaa taas kaikkea Nox antureiden ja katin toiminnasta. Siihen on nyt kahteen kertaan vaihdettu molemmat noxit, kahteen kertaan adblue letku ja katti pesty. Kahdessa paikassa käyttänyt, eikä kumpikaan uskalla antaa takuuta, että sammuuko valo uudella katilla. Sekin maksaa vain joku 3ke.
On kyllä ihania nämä ureavehkeet![]()
Ootko mersuforumilta kysellyt/lueskellut? Aikanaan oli ainakin hyvä apu.
Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?Nyt on sellanen tilanne, että Lappiin pitäisi lähteä ja molemmat autot rikki.
Gls mersusta meni adblue tankin korkeusanturi. Ei siis anna ajaa kun 800km,ennenkö vaipuu ikiuneen.
Sellaista ei tietenkään löydy mistään alle viikon toimitusajalla ja hintakin vaivaiset 2750€.
E mersusta valittaa taas kaikkea Nox antureiden ja katin toiminnasta. Siihen on nyt kahteen kertaan vaihdettu molemmat noxit, kahteen kertaan adblue letku ja katti pesty. Kahdessa paikassa käyttänyt, eikä kumpikaan uskalla antaa takuuta, että sammuuko valo uudella katilla. Sekin maksaa vain joku 3ke.
On kyllä ihania nämä ureavehkeet![]()
Minulta on monesti kysytty, että miksi en vaihda vuoden 2008 landcruiseria uudempaan, no koska kusilaitteet pilaa tuonkin auton.Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?
Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?
Tonni-pari vuodessa tarkoittaa sitä, että laatu ei ole kovin hyvä tai auto on elämänsä lopussa. Harrasteet toki oma lukunsa.Tonni pari vuodessa nyt ei ole pahakaan remonttiin ja saa ajaa hyvälaatuisella ja turvallisella autolla.
Jos autossa on ureavehkeet, ja ajaa 30-40tkm vuoteen, niin kyllä sitä remppaa tulee.Tonni-pari vuodessa tarkoittaa sitä, että laatu ei ole kovin hyvä tai auto on elämänsä lopussa. Harrasteet toki oma lukunsa.
Itsekin olen autot toistaiseksi ajanut vanhoiksi (vaikka aina vannon, että viimeinen kerta), mutta ei noita edes tonnin remppoja ole vuosittain tarvinnut tehdä. Parin tonnin korjauksilla per vuosi alkaa jo uuden keskivertoauton arvonalenema tuntumaan kohtuulliselta.
Ovoko ja autodoc missä tullut noita puretuista lähtöisin olevia, uudelleen maalattuja. Kerrottu kyllä myydessä lähes aina.Mihin tää väite perustuu?
En ole kovin montaa apurunkoa vaihtanut mutta uudelleenmaalattuja en ole tavannut. Ja uuden erottaa vanhasta maalatusta sokea mummokin.
Se riippuu siitä minkälaisen työn otat vastaan. Kannattaa tarkastaa tulos, ennen kuin sen työn hyväksyy vastaanotetuksi. Yleensä ensin tehdään vähän halvempi maalaus, kun se yleensä melkein kaikille menee läpi. Yleensä kyllä ihan mukisematta tehdään kerran tai pari uusiksi, että kelpaa sille tarkemmallekin asiakkaalle.Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
Kysyin kun en tiedä mitä voi vaatia kohtuudella? Tuo on muutenkin päin sitä tehty, roskaa jne.Se riippuu siitä minkälaisen työn otat vastaan. Kannattaa tarkastaa tulos, ennen kuin sen työn hyväksyy vastaanotetuksi. Yleensä ensin tehdään vähän halvempi maalaus, kun se yleensä melkein kaikille menee läpi. Yleensä kyllä ihan mukisematta tehdään kerran tai pari uusiksi, että kelpaa sille tarkemmallekin asiakkaalle.
Itsellä tullut ensiyrittämällä ihan hyvää: vaihtoivat etupuskurin, etulokarin ja sen sivun ovet (pelleissä puhkiviillot jostain terävästä kulmasta) kun olivat ottaneet osumaa parkkipaikalla. Ei valumia, pinta ei ollut appelsiinilla mitä toisinaan näkee joissain autoissa. Toki käyttivät purkuauton yms 2 luokan osia/peltejä, kun olisi muuten mennyt lunastukseen.Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
Suurempi ylläri kai olisi jos Ovoko myisi uutta osaa. Autodocilla en ole moisiin törmännyt mutta voi olla joku tiettyjen merkkien juttu.Ovoko ja autodoc missä tullut noita puretuista lähtöisin olevia, uudelleen maalattuja. Kerrottu kyllä myydessä.
Ja muitakin paikkoja Puolassa mitkä tuota harrastaa
Sitä voi vaatia, että korjattua kohtaa ei erota muusta. Jos näkyy selvät häivytysrajat tai esimerkiksi korjattu ovi on eri värinen kuin muu auto, niin eihän se silloin kunnolla ole korjattu. Tietysti siinä hieman auton yleistä kuntoa muutenkin voi katsoa, jos auto on uudenkarhea tai muuten mintissä, niin korjaus pitäisi olla myös. Jos taas joku vanha ruosteinen ysäripeli, niin eihän siinä ihan samalla tavalla sitten voi enää vaatia.Kysyin kun en tiedä mitä voi vaatia kohtuudella? Tuo on muutenkin päin sitä tehty, roskaa jne.
Ei ne siitä periaatteessa kolaria aikaisempaa tilannetta parempaa tee tai tarvi tehdä.Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
Yleisilme on siisti. Vähän epäilen ettei karheasta pinnasta ole hiottu vanhoja maaleja pois ennen ylimaalausta, muutenhan se olisi sileä.Sitä voi vaatia, että korjattua kohtaa ei erota muusta. Jos näkyy selvät häivytysrajat tai esimerkiksi korjattu ovi on eri värinen kuin muu auto, niin eihän se silloin kunnolla ole korjattu. Tietysti siinä hieman auton yleistä kuntoa muutenkin voi katsoa, jos auto on uudenkarhea tai muuten mintissä, niin korjaus pitäisi olla myös. Jos taas joku vanha ruosteinen ysäripeli, niin eihän siinä ihan samalla tavalla sitten voi enää vaatia.
Jos auton pinta on muuten sileä ja siisti, mutta nyt korjattu kohta on karhea, niin ei se hyvältä kuulosta.Yleisilme on siisti. Vähän epäilen ettei karheasta pinnasta ole hiottu vanhoja maaleja pois ennen ylimaalausta, muutenhan se olisi sileä.
Joku pusla antautunut varmaan, niin kuin veikkailit. Aika loppuun oot renkaat ajanu... tollasia halkeamia alkaa tulla, kun kudos on jo hollilla, eli vaihtoahan noi kaipailis hiljalleenPotilaana Tesla Model S 90D 8/2016. 247tkm. Katsastettu 2025 helmikuussa.
Pieni kiihdytys, niin takaa kuuluu kolahtelua vähän? Vaihdoin takarenkaat, niin oikea rengas liikkuu, kun käsin heiluttaa pyörän takareunasta tai etureunasta.
Mikähän osa sieltä voisi olla rikki? Toki huomenna pitää tutkia lisää ja varmaan se viallinen pusla(?) sieltä löytyy.
Vasen takarengas oli vielä melko ok, mutta oikea takarengas ei sinnepäinkään. Oli siis ollut jo aika pitkään sakkorengas.
Rengas on kulunut keskeltä ja myös sisäsyrjältä. Toki muualtakinmutta erityisen paljon noista kohdista.
Takana siis oli Michelin Pilot Sport 4S renkaat.
Edit:
Renkaassa on myös tuollainen halkeama. Vähän outo? Tai sitten on vain niin erittäin pahasti loppuunkulunut rengas.
Potilaana Tesla Model S 90D 8/2016. 247tkm. Katsastettu 2025 helmikuussa.
Pieni kiihdytys, niin takaa kuuluu kolahtelua vähän? Vaihdoin takarenkaat, niin oikea rengas liikkuu, kun käsin heiluttaa pyörän takareunasta tai etureunasta.
Mikähän osa sieltä voisi olla rikki? Toki huomenna pitää tutkia lisää ja varmaan se viallinen pusla(?) sieltä löytyy.
Vasen takarengas oli vielä melko ok, mutta oikea takarengas ei sinnepäinkään. Oli siis ollut jo aika pitkään sakkorengas.
Rengas on kulunut keskeltä ja myös sisäsyrjältä. Toki muualtakinmutta erityisen paljon noista kohdista.
Takana siis oli Michelin Pilot Sport 4S renkaat.
Edit:
Renkaassa on myös tuollainen halkeama. Vähän outo? Tai sitten on vain niin erittäin pahasti loppuunkulunut rengas.
Ihan normaalisti ja hyvinkin tasaisesti kulunut tuo rengas on, ei siinä mitään erityistä ole. Vaihtokunnossahan ne vaan on ollut jo pitkän aikaa sitten.Potilaana Tesla Model S 90D 8/2016. 247tkm. Katsastettu 2025 helmikuussa.
Pieni kiihdytys, niin takaa kuuluu kolahtelua vähän? Vaihdoin takarenkaat, niin oikea rengas liikkuu, kun käsin heiluttaa pyörän takareunasta tai etureunasta.
Mikähän osa sieltä voisi olla rikki? Toki huomenna pitää tutkia lisää ja varmaan se viallinen pusla(?) sieltä löytyy.
Vasen takarengas oli vielä melko ok, mutta oikea takarengas ei sinnepäinkään. Oli siis ollut jo aika pitkään sakkorengas.
Rengas on kulunut keskeltä ja myös sisäsyrjältä. Toki muualtakinmutta erityisen paljon noista kohdista.
Takana siis oli Michelin Pilot Sport 4S renkaat.
Edit:
Renkaassa on myös tuollainen halkeama. Vähän outo? Tai sitten on vain niin erittäin pahasti loppuunkulunut rengas.
Voiko sittenkään olla tuo? Koska pystysuunnassa rengas ei oikein heilunut. Vaakasuunnassa sitten olikin (erittäin paljon) välystä, kun käsin heiluttelemalla ihan sattumalta huomasin sen.
Jep.Ihan normaalisti ja hyvinkin tasaisesti kulunut tuo rengas on, ei siinä mitään erityistä ole. Vaihtokunnossahan ne vaan on ollut jo pitkän aikaa sitten.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.