Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tiedän, mutta osa ei ole pulverimaalattu, vaan ns. varastomaali. Jos olisi pulverimaalattu, en kysyisi.Maali on yleensä pulverimaali, joka on erittäin kestävää.
Alkuperäiset kestävät kyllä, mutta halvoista tarvikeosista ei voi sanoa samaa.Samat sanat, jos autojen apurungot kestävät näissä oloissa suolaliejussa vuosikymmeniä, niin eikö se nyt ole jo ihan riittävä aika muutaman satasen osalle?
No en silti hirveästi siitä olisi huolissaan. Enintään jonkun kotelosuoja-aineen sinne voisi ruiskia sisälle. Tietty jos auto on harraste ja se on tarkoitus lapsille antaa perinnöksi niin sitten voisin panostaa enemmän. Mutta väitän että jos nyt vaihdat apurungon, niin kyllä se paaliin asti kestää ja paaliin ei varmasti mene apurungosta johtuvista syistä.Tiedän, mutta osa ei ole pulverimaalattu, vaan ns. varastomaali. Jos olisi pulverimaalattu, en kysyisi.
Alkuperäiset kestävät kyllä, mutta halvoista tarvikeosista ei voi sanoa samaa.
Pitäisi vaihtaa autoon apurunko. Jos joku on pintakäsitellyt tarvikeosia, niin mitä olette laittaneet? Ei kyllä uskalla jättää pelkän varastomaalin varaan, ja kun apurunko oli useamman satasen, niin mieluusti tekisi kunnolla.
Lähistöllä on sinkityspaja, (sähkö-)sinkillä saisi varmaan parhaan keston. Osa on sitten sinkin värinen mutta jää piiloon.
Mihin tää väite perustuu?Vaan valtaosa nykyään myydyistä apurungoista on käytettyjä uudelleen maalattuja.
Kiitos, ensimmäinen vastaus, missä ei pohdita käsittelyn järkevyyttä tai osan kestoikää.Maston Modena. Pensselillä pintaan paksu kerros. 20€ ja pari päivää kun maalailee ja kuivattaa. Ripustin tallin katosta naruilla roikkumaan ja maalailin siinä.
Ootko mersuforumilta kysellyt/lueskellut? Aikanaan oli ainakin hyvä apu.Nyt on sellanen tilanne, että Lappiin pitäisi lähteä ja molemmat autot rikki.
Gls mersusta meni adblue tankin korkeusanturi. Ei siis anna ajaa kun 800km,ennenkö vaipuu ikiuneen.
Sellaista ei tietenkään löydy mistään alle viikon toimitusajalla ja hintakin vaivaiset 2750€.
E mersusta valittaa taas kaikkea Nox antureiden ja katin toiminnasta. Siihen on nyt kahteen kertaan vaihdettu molemmat noxit, kahteen kertaan adblue letku ja katti pesty. Kahdessa paikassa käyttänyt, eikä kumpikaan uskalla antaa takuuta, että sammuuko valo uudella katilla. Sekin maksaa vain joku 3ke.
On kyllä ihania nämä ureavehkeet![]()
Ootko mersuforumilta kysellyt/lueskellut? Aikanaan oli ainakin hyvä apu.
Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?Nyt on sellanen tilanne, että Lappiin pitäisi lähteä ja molemmat autot rikki.
Gls mersusta meni adblue tankin korkeusanturi. Ei siis anna ajaa kun 800km,ennenkö vaipuu ikiuneen.
Sellaista ei tietenkään löydy mistään alle viikon toimitusajalla ja hintakin vaivaiset 2750€.
E mersusta valittaa taas kaikkea Nox antureiden ja katin toiminnasta. Siihen on nyt kahteen kertaan vaihdettu molemmat noxit, kahteen kertaan adblue letku ja katti pesty. Kahdessa paikassa käyttänyt, eikä kumpikaan uskalla antaa takuuta, että sammuuko valo uudella katilla. Sekin maksaa vain joku 3ke.
On kyllä ihania nämä ureavehkeet![]()
Minulta on monesti kysytty, että miksi en vaihda vuoden 2008 landcruiseria uudempaan, no koska kusilaitteet pilaa tuonkin auton.Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?
Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?
Tonni-pari vuodessa tarkoittaa sitä, että laatu ei ole kovin hyvä tai auto on elämänsä lopussa. Harrasteet toki oma lukunsa.Tonni pari vuodessa nyt ei ole pahakaan remonttiin ja saa ajaa hyvälaatuisella ja turvallisella autolla.
Jos autossa on ureavehkeet, ja ajaa 30-40tkm vuoteen, niin kyllä sitä remppaa tulee.Tonni-pari vuodessa tarkoittaa sitä, että laatu ei ole kovin hyvä tai auto on elämänsä lopussa. Harrasteet toki oma lukunsa.
Itsekin olen autot toistaiseksi ajanut vanhoiksi (vaikka aina vannon, että viimeinen kerta), mutta ei noita edes tonnin remppoja ole vuosittain tarvinnut tehdä. Parin tonnin korjauksilla per vuosi alkaa jo uuden keskivertoauton arvonalenema tuntumaan kohtuulliselta.
Ovoko ja autodoc missä tullut noita puretuista lähtöisin olevia, uudelleen maalattuja. Kerrottu kyllä myydessä lähes aina.Mihin tää väite perustuu?
En ole kovin montaa apurunkoa vaihtanut mutta uudelleenmaalattuja en ole tavannut. Ja uuden erottaa vanhasta maalatusta sokea mummokin.
Se riippuu siitä minkälaisen työn otat vastaan. Kannattaa tarkastaa tulos, ennen kuin sen työn hyväksyy vastaanotetuksi. Yleensä ensin tehdään vähän halvempi maalaus, kun se yleensä melkein kaikille menee läpi. Yleensä kyllä ihan mukisematta tehdään kerran tai pari uusiksi, että kelpaa sille tarkemmallekin asiakkaalle.Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
Kysyin kun en tiedä mitä voi vaatia kohtuudella? Tuo on muutenkin päin sitä tehty, roskaa jne.Se riippuu siitä minkälaisen työn otat vastaan. Kannattaa tarkastaa tulos, ennen kuin sen työn hyväksyy vastaanotetuksi. Yleensä ensin tehdään vähän halvempi maalaus, kun se yleensä melkein kaikille menee läpi. Yleensä kyllä ihan mukisematta tehdään kerran tai pari uusiksi, että kelpaa sille tarkemmallekin asiakkaalle.
Itsellä tullut ensiyrittämällä ihan hyvää: vaihtoivat etupuskurin, etulokarin ja sen sivun ovet (pelleissä puhkiviillot jostain terävästä kulmasta) kun olivat ottaneet osumaa parkkipaikalla. Ei valumia, pinta ei ollut appelsiinilla mitä toisinaan näkee joissain autoissa. Toki käyttivät purkuauton yms 2 luokan osia/peltejä, kun olisi muuten mennyt lunastukseen.Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
Suurempi ylläri kai olisi jos Ovoko myisi uutta osaa. Autodocilla en ole moisiin törmännyt mutta voi olla joku tiettyjen merkkien juttu.Ovoko ja autodoc missä tullut noita puretuista lähtöisin olevia, uudelleen maalattuja. Kerrottu kyllä myydessä.
Ja muitakin paikkoja Puolassa mitkä tuota harrastaa
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.