Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kulumisindikaattorin johto (brake pad wear indicator wire)? Ei varmaan hirmu vaikea. Ottaisin pyörän pois paikaltaan ja tutustuisin siihen tarkemmin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tulihan se pyörä otettua pois ja liitin irti, kaikki näytti olevan kunnossa niitten puolesta. Suihkutin puhistus ainetta vähäsen myös, muttei ollu mitää vaikutusta.. Silti valo pallaapi siellä.
 
Tulihan se pyörä otettua pois ja liitin irti, kaikki näytti olevan kunnossa niitten puolesta. Suihkutin puhistus ainetta vähäsen myös, muttei ollu mitää vaikutusta.. Silti valo pallaapi siellä.
Itselläni joskus golfissa johto oli murtunut tuon liittimen sisältä, saa nyprättyä kuntoon jos saa pinnin irti ja liittää uudelleen mutta helpompaa on vain kytkeä oikkariin.
 
Tulihan se pyörä otettua pois ja liitin irti, kaikki näytti olevan kunnossa niitten puolesta. Suihkutin puhistus ainetta vähäsen myös, muttei ollu mitää vaikutusta.. Silti valo pallaapi siellä.

Mulla on muistikuva ettei Hondan kanssa sulla ollut mitään ongelmia :)
 
Tulihan se pyörä otettua pois ja liitin irti, kaikki näytti olevan kunnossa niitten puolesta. Suihkutin puhistus ainetta vähäsen myös, muttei ollu mitää vaikutusta.. Silti valo pallaapi siellä.
Se vika voi olla siinä jarrupalassa tai siitä palasta lähtevässä johdossa, tai sitten siellä auton puoleisessa liittimessä/johtosarjassa. Todennäköisin paikka on se auton johtosarjan ja jarrupalan välinen liitin liittimen sisältä. Siihen voi hommata kokonaan uuden liittimen, tai sitten pelkät uudet pinnit sinne sisälle ja rakentaa sen liittimen uusiksi niillä.
Onko ihan varma ettei takana tai muissa pyörissä myös ole anturia? Jos on vain yksi anturi ja johto, se lienee helpohko seurata mihin asti se toinen pää menee, se tuskin on metriä pidempi pätkä, mutta jonkun verran voi joutua purkamaan muoveja että sinne pääsee käsiksi. Kokonainen uusi johto liittimien kanssa voi kyllä olla aika villin hintainen. Ja kuten joku jo ehdotti, sen liittimen voi myös kytkeä oikoseen ja sillä tulee myös valmista..
 
ainakin bemareissa se katkee tärinästä siitä palan juuresta. vähän tarkemmin kattelee niin tarviitkin uuden anturin..
 
Itselläni joskus golfissa johto oli murtunut tuon liittimen sisältä, saa nyprättyä kuntoon jos saa pinnin irti ja liittää uudelleen mutta helpompaa on vain kytkeä oikkariin.

Niijuu. Mutta tuosta ei voi vaikka muokata liittimiä, että voisi laittaa vaikka abikoliittimet? Ja Jarrupalojen johdon päähän myös?
 
Näistä ei kokemusta, mutta eikö tuo nyt ole helppo mitata siitä liittimestä, niin ei tarvitse arvailla? Sammuuko valo, kun kytkee auton pään oikkariin ja samalla mittaa jarrupalan puolen.
 
Onko jollain kokemuksia tai arvailuja mikä häikkä voisi olla ja hinta-arvio:
BMW 166i F20 vm2014 risteyksessä jätti tienpäälle , valoissa automaattisammutukseen, eikä siitä lähtenyt enää käyntiin. Kojelaudalle tuli vain "Transmission Drive moderately". Ei mitään valoa vaihdekeppiin eikä mihinkään eikä tapahtumaa ennen ollut mitään erikoista eikä virhekoodeja ja -valoja.

Hinauksella lähikorjaamolle eikä sielläkään puolentunnin pikadiagnoosina keksitty oikein mitään, virrat sai pieneksi hetkeksi muttei riittäväksi aikaa tulostamista varten. Lähes sataa virhekoodia toki kerkesi näyttämään. Akku ja sulakkeet kunnossa kuitenkin. Ensi viikolla kattoo sitten paremmin.

Olisiko luokkaa jokin piuha ei saa virtaa ja auto solmussa?
 
Onko jollain kokemuksia tai arvailuja mikä häikkä voisi olla ja hinta-arvio:
BMW 166i F20 vm2014 risteyksessä jätti tienpäälle , valoissa automaattisammutukseen, eikä siitä lähtenyt enää käyntiin. Kojelaudalle tuli vain "Transmission Drive moderately". Ei mitään valoa vaihdekeppiin eikä mihinkään eikä tapahtumaa ennen ollut mitään erikoista eikä virhekoodeja ja -valoja.

Hinauksella lähikorjaamolle eikä sielläkään puolentunnin pikadiagnoosina keksitty oikein mitään, virrat sai pieneksi hetkeksi muttei riittäväksi aikaa tulostamista varten. Lähes sataa virhekoodia toki kerkesi näyttämään. Akku ja sulakkeet kunnossa kuitenkin. Ensi viikolla kattoo sitten paremmin.

Olisiko luokkaa jokin piuha ei saa virtaa ja auto solmussa?

Kyllä tuo virhekoodien määrä viittaa siihen että sähköt loppunu kesken ajon. Halvinta varmaan kokeilla pistää rinnalle kaapeleilla toimiva akku ja katsoa herääkö yhtään paremmin.

Jossain vaiheessa bemareissa oli se ongelma myöskin että jos akun irroitti liian nopeasti auton sammuttamisen jälkeen tai akku muuten simahtaa kesken ajon, ajonesto hävittää synkronoinnin, eikä enää käynnisty. Luulisi jo että 2014 olisi homma saatu toimimaan, mutta en tiedä, joku paremmin bemareita tunteva varmaan oikaisee.
 
Onko jollain kokemuksia tai arvailuja mikä häikkä voisi olla ja hinta-arvio:
BMW 166i F20 vm2014 risteyksessä jätti tienpäälle , valoissa automaattisammutukseen, eikä siitä lähtenyt enää käyntiin. Kojelaudalle tuli vain "Transmission Drive moderately". Ei mitään valoa vaihdekeppiin eikä mihinkään eikä tapahtumaa ennen ollut mitään erikoista eikä virhekoodeja ja -valoja.

Hinauksella lähikorjaamolle eikä sielläkään puolentunnin pikadiagnoosina keksitty oikein mitään, virrat sai pieneksi hetkeksi muttei riittäväksi aikaa tulostamista varten. Lähes sataa virhekoodia toki kerkesi näyttämään. Akku ja sulakkeet kunnossa kuitenkin. Ensi viikolla kattoo sitten paremmin.

Olisiko luokkaa jokin piuha ei saa virtaa ja auto solmussa?
Kyllä mäkin tuplavarmistaisin akun kunnon. Alhainen jännite saa juuri tuollaista aikaan.
 
Onko jollain kokemuksia tai arvailuja mikä häikkä voisi olla ja hinta-arvio:
BMW 166i F20 vm2014 risteyksessä jätti tienpäälle , valoissa automaattisammutukseen, eikä siitä lähtenyt enää käyntiin. Kojelaudalle tuli vain "Transmission Drive moderately". Ei mitään valoa vaihdekeppiin eikä mihinkään eikä tapahtumaa ennen ollut mitään erikoista eikä virhekoodeja ja -valoja.

Hinauksella lähikorjaamolle eikä sielläkään puolentunnin pikadiagnoosina keksitty oikein mitään, virrat sai pieneksi hetkeksi muttei riittäväksi aikaa tulostamista varten. Lähes sataa virhekoodia toki kerkesi näyttämään. Akku ja sulakkeet kunnossa kuitenkin. Ensi viikolla kattoo sitten paremmin.

Olisiko luokkaa jokin piuha ei saa virtaa ja auto solmussa?
Akku hyytynyt, sotkee koko systeemin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 254
Viestejä
4 882 894
Jäsenet
78 781
Uusin jäsen
Mämmilaatikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom