Päivän ajatus: Iskarin puslat ovat yksinkertaisia, mutta aikaavieviä irroittaa sopivasti sattuessa. Se, että saa läpipultin mutterin avattua, on pahimmillaan vasta alku, jos pultti on muhinut 20v puslassa, kasvaen yhteen sen metalliholkin kanssa. Ilo oli ennenaikainen siitä, että pultti pyöri ja lähtisi noin irti - niin pyöri holkkikin katseelta piilossa.
Yritä siinä sitten ahtaassa paikassa rälläkällä pätkiä pulttia, että saisi iskarin ujutettua pultteineen haarukasta pois ja vielä mahdollisimman vähin vahingoin. Lähti se lopulta ja pultinpätkä poraamalla metalliholkista läpi.
Valitettavasti kuvia en saanut otettua, kun oli melko paskainen homma. Naama oli kuin hiilikaivostyöntekijällä, hienosti suojalasit rajasi silmät ja suussa rouskui rälläkkäpöly. Oli pakko yrittää katsoa koko ajan laikkaa, ettei vaan pure akseliin tai haarukkaan.
Suosittelen avaamaan kulutusosien alustan pultteja hieman useammin, vaikkei mitään syytä vielä olisi (ei kai näissä venymäpultteja käytetä?) ja varmaan rasvakin auttaisi. Itse laitoin laakerivaseliinia, kun ei ollut tarve hienostella.
No joo, ehkä muilla on vähän tuoreempia autoja.