• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Nyt löyty video, missä puretaan ja kasataan melkein sama jarru.



Kasasin omani niinkuin se oli kasattu purkaessa ja videoon verrattuna huomasin, että omassa tuo vihreän jousen pää menee tuon haarukan reiän sisään. Voisiko siinä olla syy?

1754641006864.png


Edit:

Toisessa videossa taas tuo jousen pää menee tuon haarukan reiän läpi, joten se on varmasti sitten kuitenkin se oikea tyyli.

 
Viimeksi muokattu:
Olen vaihtanut sen puolen vaijerin, minkä kanssa ongelmia. Toinen puoli pelittää. Sama homma uudella ja vanhalla kaapelilla. Tarvikekaapeli on tosiaan vähän liian lyhyt, mutta siirsin sen kiinnityspaikkaa auton alla.

Tässä muuten vielä räjäytyskuva jarrusta:



Mietityttää tuo haarukka 47614, voiko sen laittaa muka väärinpäin? nyt on niin, että leveämpi hahlo on vipuun päin.
Kyllä minun mielestä kuuluu kuten sulla on, iso hahlo vipuun, eihän se muutoin pysyisi siellä paikallaan?

1754645183270.png
Kuva on Celicasta, mutta pitäs olla sama jarrukenkäsysteemi.

Näissä pelkän käsijarrun rummuissa ei sitten välttämättä ole erimittaisia kitkapintoja (tai ainakaan tarvikeosissa), ei ole niin kriittinen. Toki Front ja Back kengät on mainittu erikseen sekä niillä on eri osanumero...

Tarkistitko ennen kenkian asennusta että ne istuvat sinne rummun sisään? Eli on oikean kokeiset varmasti, ottaa pitkän matkaa kiinni jne.:
1754645499705.png
Esimerkkikuva
 
Toisessa videossa taas tuo jousen pää menee tuon haarukan reiän läpi, joten se on varmasti sitten kuitenkin se oikea tyyli.
Sinun tapauksessa se jousen pätkä reiässä on varmaan "oikein" ajanee asiaa kun tuon jarrun vanhemmassa mallissa oleva erillisjousi. Pitää linkin paikoillaan?

"Vanhalla" tarkotan tota ysäriversiota:
1754646015925.png

Mutta vaikka olisikin väärin niin ei tommosen rautalanganpätkän voima ole mitään verrattuna siihen käsijarruvipuun
 
Viimeksi muokattu:
Missä kunnossa on se rumpu sisältä, onko isokin pykälä kulunut siihen sisäreunaan? Helpottaa asennusta ja säätämistä jos sen pykälän siistii ensin pois.
Jos kädellä kokeilet vääntää tuosta vivusta (johon vaijeri tulee kiinni) kun kaikki on kasattuna (mutta rumpu ei vielä paikallaan), liikkuuko kaikki nätisti?
Niiden kenkien pitäisi ihan vääjäämättä levitä ulospäin jos siellä on kaikki oikein ja ehjää. Ne kengät kuuluu säätää mahdollisimman lähelle rumpua ilman että ne jäävät laahaamaan, sen jälkeen se jarrutukseen tarvittu liikerata kengillä on hyvin minimaalinen, vääntövipu tarvii vähän enemmän liikettä (vipuvarsi) mutta ei senkään liike ihan suunnaton ole.
 
Olen vaihtanut sen puolen vaijerin, minkä kanssa ongelmia. Toinen puoli pelittää. Sama homma uudella ja vanhalla kaapelilla. Tarvikekaapeli on tosiaan vähän liian lyhyt, mutta siirsin sen kiinnityspaikkaa auton alla.

Tässä muuten vielä räjäytyskuva jarrusta:

1754639288248.png


Mietityttää tuo haarukka 47614, voiko sen laittaa muka väärinpäin? nyt on niin, että leveämpi hahlo on vipuun päin.
Miten olet säätänyt tuon alapään haarukan (47405/47406)? Ne palat pitäis olla siellä alapäässäkin hyvin lähellä rummun pintaa, jotta riittävä määrä kitkapintaa koskettaa rumpua kun vaijeriin tulee veto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 454
Viestejä
4 867 126
Jäsenet
78 666
Uusin jäsen
kmikkok

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom