Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mikähän vois aiheuttaa savutusarvon rajun nousun? -86 6,2D, esikammiokone. 7,5 oli katsastuksessa, raja 3,5. Vähän ihme homma ku katsastaja vaan inttää varmuudella, että syöttöjä pitää laittaa pienemmällle. Itsekkö se on ne käyny ne ruuvaamassa kun en ite ainakaan edellisen 12 vuoden aikana ole koskenut niihin :think: Aina ennen ollut selvästi alle rajan.

Auto seisonut vuoden, ennen katsastusta käytetty lämpimäksi ja ajettu 20 min motaria reippailla kierroksilla. Vähänhän tuo on sinistä savua, että öljyä jostain, vaan on se mielestäni samalla tavalla savuttanut jo monta vuotta.



Lisää vaan ajoa, että irtopartikkelit lähteeliikkelle. Kyllä silmällä näkee että ryntäytyksessä tulee musta pilvi jos arvo oli 7,5.. tuo 3.5 on sellasta hattaraa.

Joskus on tullut vastaan sellainen ongelma, että mittalaitteen silmä on mennyt tukkoon kesken mittauksen ja antanut suuria arvoja, vaikka silmämääräisesti on nähnyt että ei ole kuin pieni haituva tullut putkesta.
 
12v auto käynnissä tarkoittaa sitä, että ei pahemmin lataa akkua. Huono akku (tai hajonnut laturi joka ei lataa akkua) tai huono maakontakti tekee juurikin tuota, että laittaa mittariston vilkkumaan joulukuusen tavoin.

Pystyykö laturin toiminnan todentamaan jotenkin fiksusti? Vai testataanko tosiaan pitämällä autoa käynnissä ja seuraamalla miten akun varaus elää? Kun pelkkä varaosa on jo sen 100-200€ ja laturin vaihto vaikuttaa nopean googlailun perusteella todella veemäiseltä operaatiolta, että veisin melkein mieluummin korjaamoon. En halua tässä vaiheessa edes arvailla mitä sellainen kustantas.
 
Pystyykö laturin toiminnan todentamaan jotenkin fiksusti? Vai testataanko tosiaan pitämällä autoa käynnissä ja seuraamalla miten akun varaus elää? Kun pelkkä varaosa on jo sen 100-200€ ja laturin vaihto vaikuttaa nopean googlailun perusteella todella veemäiseltä operaatiolta, että veisin melkein mieluummin korjaamoon. En halua tässä vaiheessa edes arvailla mitä sellainen kustantas.
Yleismittarilla akun navoista auton käynnissä ollessa pitäisi löytyä yli 14 voltin jännite kierrokset hieman tyhjäkäynniltä kohotettuna jos laturi ja liitokset ovat kunnossa.
 
Yleismittarilla akun navoista auton käynnissä ollessa pitäisi löytyä yli 14 voltin jännite kierrokset hieman tyhjäkäynniltä kohotettuna jos laturi ja liitokset ovat kunnossa.

Juuri näin, hyvin yksinkertaisesti mitataan yleismittarilla akun navoista jännitteen auton ollessa sammuksissa ja uudelleen käynnissä ollessa. Jännitteen pitäisi nousta selvästi auton käydessä ja olla ainakin 13,5 - 14v välillä, ehkä enemmänkin autosta riippuen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 426
Viestejä
4 869 617
Jäsenet
78 580
Uusin jäsen
Toponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom