Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

v70 mk2. Takapenkin lukitusmekanismi hajosi molemmista selkänojista noin kolmen päivän sisään (vissiin käyttökerrat tuli täyteen). Torista halvalla uusi takapenkkisarja. Kolariautosta. Hakiessa vyöt ei pelittäneet, mutta oletin sen johtuvan asennosta. No, eipä pelitä paikalleen asennettunakaan. Ennenkuin alan purkamaan vöitä penkin uumenista tutkittavaksi, mitä niille voi yrittää tehdä? Vai pitäisikö vaan purkaa pois ja asentaa vanhassa penkissä olleet tilalle.
 
v70 mk2. Takapenkin lukitusmekanismi hajosi molemmista selkänojista noin kolmen päivän sisään (vissiin käyttökerrat tuli täyteen). Torista halvalla uusi takapenkkisarja. Kolariautosta. Hakiessa vyöt ei pelittäneet, mutta oletin sen johtuvan asennosta. No, eipä pelitä paikalleen asennettunakaan. Ennenkuin alan purkamaan vöitä penkin uumenista tutkittavaksi, mitä niille voi yrittää tehdä? Vai pitäisikö vaan purkaa pois ja asentaa vanhassa penkissä olleet tilalle.

Kolarin jälkeen vyöt jää yleensä lukkoon, eli vaatii vaihdon uuteen tai kolarittomaan.
 
Kolarin jälkeen vyöt jää yleensä lukkoon, eli vaatii vaihdon uuteen tai kolarittomaan.
Ok, purkaahan ne pitää joka tapauksessa, niin sama siirtää vanhasta varmasti toimivat paikalleen. SRS-koodinkin sain aikaiseksi kun unohdin irrottaa akun operaation ajaksi. Nyt se on se ja sama pitää kiinni, niin ei tarvitse säätää mankan asetuksia. Nollaa sitten kun on vyötkin vaihdettu.
 
Erikoinen vika 2012 megane farkussa. Voi olla joku ei mallikohtanenkin häiriö joten vinkkejä saa esittää.

Eli ajaessa ilmavirta ohjattuna niille matkustajan yläräppänöille ilmastointi päällä (manuaali ilmastointi) alkaa ilmavirran virtaus jonkun ajan päästä hidastua siten ettei räppänistä juuri enää tule ilmaa. Kun ac napin painaa pois päältä menee muutama minuutti kun ilmavirta palautuu ja sitten taas ac päällä tulee kylmää aikansa kunnes toistuu.

Tuli mieleen voisiko kondenssin poisto olla tukossa ja kastelisi raitisilmasuodatinta tms mutta käytin suodattimen irti ja oli kuiva. Mikähän voisi vaivata.
 
Erikoinen vika 2012 megane farkussa. Voi olla joku ei mallikohtanenkin häiriö joten vinkkejä saa esittää.

Eli ajaessa ilmavirta ohjattuna niille matkustajan yläräppänöille ilmastointi päällä (manuaali ilmastointi) alkaa ilmavirran virtaus jonkun ajan päästä hidastua siten ettei räppänistä juuri enää tule ilmaa. Kun ac napin painaa pois päältä menee muutama minuutti kun ilmavirta palautuu ja sitten taas ac päällä tulee kylmää aikansa kunnes toistuu.

Tuli mieleen voisiko kondenssin poisto olla tukossa ja kastelisi raitisilmasuodatinta tms mutta käytin suodattimen irti ja oli kuiva. Mikähän voisi vaivata.

Kylmäaineet vähissä ja kenno jäätyy estäen ilmavirtauksen?
 
Erikoinen vika 2012 megane farkussa. Voi olla joku ei mallikohtanenkin häiriö joten vinkkejä saa esittää.

Eli ajaessa ilmavirta ohjattuna niille matkustajan yläräppänöille ilmastointi päällä (manuaali ilmastointi) alkaa ilmavirran virtaus jonkun ajan päästä hidastua siten ettei räppänistä juuri enää tule ilmaa. Kun ac napin painaa pois päältä menee muutama minuutti kun ilmavirta palautuu ja sitten taas ac päällä tulee kylmää aikansa kunnes toistuu.

Tuli mieleen voisiko kondenssin poisto olla tukossa ja kastelisi raitisilmasuodatinta tms mutta käytin suodattimen irti ja oli kuiva. Mikähän voisi vaivata.

Ilmastoinnin kenno siellä varmaan menee jäähän ja sitämyöten tukkoon. Jonkunlainen lämpötunnistin siellä kennolla kaiketi pitäisi olla, joka sitten kompuran pysäyttää ennen jäätymistä oikein toimiessaan.
 
Erikoinen vika 2012 megane farkussa. Voi olla joku ei mallikohtanenkin häiriö joten vinkkejä saa esittää.

Eli ajaessa ilmavirta ohjattuna niille matkustajan yläräppänöille ilmastointi päällä (manuaali ilmastointi) alkaa ilmavirran virtaus jonkun ajan päästä hidastua siten ettei räppänistä juuri enää tule ilmaa. Kun ac napin painaa pois päältä menee muutama minuutti kun ilmavirta palautuu ja sitten taas ac päällä tulee kylmää aikansa kunnes toistuu.

Tuli mieleen voisiko kondenssin poisto olla tukossa ja kastelisi raitisilmasuodatinta tms mutta käytin suodattimen irti ja oli kuiva. Mikähän voisi vaivata.
Kuljettajan puolen jaloista löytyy lämpöanturi ilmakanavasta. Varmaan jotain sontaa anturissa tai anturi rikki. Aiheuttaa juurikin tuota edellä kerrottua jäätymistä jolloin kylmän tulo lakkaa ja sulamisen jälkeen taas toimimista.

Tämmönen tikku siellä
 
Viimeksi muokattu:
Millon viimeksi pa-suodatin uusittu? "Tankki hyvä olla aina melko täynnä" voisi viitata siihen, että tankin pohjalla jotain skeidaa, joka nyt sitten mahdollisesti lähtenyt liikkeelle?
Pa-suodatin on vuoden vanha. Eli ei vielä pitäisi aiheuttaa mitään.

Toki aika halpa tuo suodatin, eli siksi voisin sen mahdollisesti vaihtaa.
Ja samalla näkee onko vika paskaisessa löpössä vai jossain muualla.
Pa-suodatin on vielä vaihtamatta.

Mutta auto lähti käyntiin, kun tankkasin 10L uutta dieseliä ja sitten siitä auton omasta käsipumpusta pumppailin.

Viittaa vähän polttoaineen loppumiseen, vaikka ajotietokone kyllä näytti vielä jotain 65km ajomatkaksi. Honda Civicissä on varmaan myös tankkivalo, mutta ei se ei kyllä palanut.

On siis vähän mysteeri vielä, että mikä vika? Voi olla toki jotain kökköä tankin pohjalla?
 
Pa-suodatin on vielä vaihtamatta.

Mutta auto lähti käyntiin, kun tankkasin 10L uutta dieseliä ja sitten siitä auton omasta käsipumpusta pumppailin.

Viittaa vähän polttoaineen loppumiseen, vaikka ajotietokone kyllä näytti vielä jotain 65km ajomatkaksi. Honda Civicissä on varmaan myös tankkivalo, mutta ei se ei kyllä palanut.

On siis vähän mysteeri vielä, että mikä vika? Voi olla toki jotain kökköä tankin pohjalla?

Vettä tankissa?
 
Mulla jäi syksyllä F10 bemari tielle kun mittari näytti väärin. Rangea oli vielä reilusti yli 100km, oli lähtenyt tankkilaitteesta joku hässäkkä irti.
 
Viittaa vähän polttoaineen loppumiseen, vaikka ajotietokone kyllä näytti vielä jotain 65km ajomatkaksi.
Näihin auton antamiin arvioihin nyt ei häävisti voi luottaa missään autossa, vaikkakaan tässä tuskin nyt siitä on kysymys. Vaikka voi siihen anturiinkin vikaa tulla ja se näyttää mitä sattuu sen takia.

Itse en katso range lukemaa koskaan, koska se näyttää aina ihan mitä sattuu, mun mielestä parempi on vaikka trippimittarilla katsoa joku arvio, paljonko on worst case range jos sellainen pitää tietää ja sitten vaan nollaa tripin tankatessaan. Tai vielä parempi, tankkaa aina viimeistään kun on vartti jäljellä tms, niin ei tarvii ikinä jännätä pääseekö perille vai ei.

Pa-suodatin on vielä vaihtamatta.

Mutta auto lähti käyntiin, kun tankkasin 10L uutta dieseliä ja sitten siitä auton omasta käsipumpusta pumppailin.

Viittaa vähän polttoaineen loppumiseen, vaikka ajotietokone kyllä näytti vielä jotain 65km ajomatkaksi. Honda Civicissä on varmaan myös tankkivalo, mutta ei se ei kyllä palanut.

On siis vähän mysteeri vielä, että mikä vika? Voi olla toki jotain kökköä tankin pohjalla?

Aika selkeästi tuossa on jotakin skeidaa tankissa tai pumpussa, suodattimessa, tai niissä kaikissa. Riittävästi kun on sitä sontaa siellä, sekin voi vaikuttaa myös mittarin näyttämään. Ei välttämättä tekisi pahaa kurkata sisälle, tarkistaa pumppu (siinäkin joku filtteri lienee tankin sisällä) ja mahdollisesti huuhdella, vaatii tietysti jonkin verran harrastuneisuutta jos tuohon itse lähtee.
 
Viimeksi muokattu:
Helvetti. Juuri luin resistentistä sairaalabakteerista.

Ite oon vältellyt tankin tyhjenemistä alle ¼. Se olisi muuten nykyajassa muutenkin viisasta, että tankissa on enemmän löpöä/bensaa, kuin mitä lähikaupalle ajoon tarvitaan. Katastrofivara.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 252
Viestejä
4 850 469
Jäsenet
78 365
Uusin jäsen
päätönmehu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom