Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Jos se rele jättäisi pumpun päälle niin virrankulutus olisi ihan toista luokkaa ja kai se pumppu pitäisi ääntäkin pyöriessään jatkuvasti?

Kannustan loogiseen ja järjestelmälliseen vianhakuun tämän nykyisen sokkona hutkimisen sijasta. Säästyy pidemmän päälle paljon rahaa.

Ja ettei nyt pelkkää vittuilua vaan jotain ehdotuksiakin, niin olisiko mahdollista saada jostakin lainaksi lämpökameraa? Virrankulutus on sellainen, että joku paikka lämpenee varmasti ja sillä katselemalla voisi haarukoida mikä lämpenee ja saada selville mikä on varsinainen viallinen osa.
 
Jos se rele jättäisi pumpun päälle niin virrankulutus olisi ihan toista luokkaa ja kai se pumppu pitäisi ääntäkin pyöriessään jatkuvasti?

Kannustan loogiseen ja järjestelmälliseen vianhakuun tämän nykyisen sokkona hutkimisen sijasta. Säästyy pidemmän päälle paljon rahaa.

Ja ettei nyt pelkkää vittuilua vaan jotain ehdotuksiakin, niin olisiko mahdollista saada jostakin lainaksi lämpökameraa? Virrankulutus on sellainen, että joku paikka lämpenee varmasti ja sillä katselemalla voisi haarukoida mikä lämpenee ja saada selville mikä on varsinainen viallinen osa.
Se rele voi jättää "vuotovirtaa" päälle, se ei riitä siihen, että pumppu pyörii, mutta riittää siihen että akku menee parissa tunnissa tyhjäksi ja rikkoo samalla pumpun sähkömoottorin.
 
En nyt ole satavarma, onko oikea topicci, mutta ehkä lähimpänä. Autoni (Seat Exeo 2.0 TDI manuaali, ajettu 215tkm) alkoi pitää kolinaa pienillä vaihteilla (1, 2 ja vähän 3), kun kytkin tarraa kiinni. Auto ei mielestäni ravista tai muutenkaan käyttäydy muuten oudosti. Jostakin vain kuuluu "klunk", kun veto kytkeytyy.

Käytin autoani huollossa viime viikolla. Huollossa tehtiin perus nesteiden ja suodattimien vaihdot sekä jakohihnan vaihto ja alatukivarsien vaihto. Onko mahdollista, että huollossa on mokattu jotain, mikä aiheuttaisi kolinan vai onkohan ihan sattumaa, että vika ilmeni juuri nyt.
 
En nyt ole satavarma, onko oikea topicci, mutta ehkä lähimpänä. Autoni (Seat Exeo 2.0 TDI manuaali, ajettu 215tkm) alkoi pitää kolinaa pienillä vaihteilla (1, 2 ja vähän 3), kun kytkin tarraa kiinni. Auto ei mielestäni ravista tai muutenkaan käyttäydy muuten oudosti. Jostakin vain kuuluu "klunk", kun veto kytkeytyy.

Käytin autoani huollossa viime viikolla. Huollossa tehtiin perus nesteiden ja suodattimien vaihdot sekä jakohihnan vaihto ja alatukivarsien vaihto. Onko mahdollista, että huollossa on mokattu jotain, mikä aiheuttaisi kolinan vai onkohan ihan sattumaa, että vika ilmeni juuri nyt.

kaksoismassavauhtipyörä ehkä kolisee
kannattaa käydä käyttämälläsi korjaamolla tutkituttamassa sitä. tekevät diagnoosin onko heidän aiheuttamaa vai muu vika.
 
kaksoismassavauhtipyörä ehkä kolisee
kannattaa käydä käyttämälläsi korjaamolla tutkituttamassa sitä. tekevät diagnoosin onko heidän aiheuttamaa vai muu vika.
Juu, pajalle takas. Vetaria (ehkä) ja muita osia käytetty irti tukivarsien vaihdossa, niin olisko joku vaan jääny löysälle. En tosta volkkarista tiedä, mutta joissain autoissa vetari vaan pikku pultilla kiinni navassa ja oireilee just noin, jos jää kiristämättä.

Ja jakohihna vaihdettu, niin jossain autoissahan moottoria pitää irrotella vähän kiinnikkeistään, että mahtuu vaihtamaan, ja sit ku jää kasatessa vähän löysälle, niin kaipa se vedon kytkeytyessä vois kolista.
 
Viimeksi muokattu:
Ensin kannattaisi yrittää vuotopaikkaa etsiä silmämääräisesti tutkien esim putkien liitoksia jos näkyisi öljyä, tai sitten uv-valon kanssa, jos sattuisi merkkiainetta olemaan sisässä jo ennestään. Kannattaa myös varmistua siitä, että varmasti kaasut on kadonneet, ilmastoinnin toimimattomuuten voi olla monta muutakin syytä. Jos kaasua on järjestelmässä, mutta sitä vain on liian vähän, kyllähän tuollaisella purkilla sinne sitä lisää hieman saa ja voi näin saada sitä auton ilmastointia hetkisen tekohengitettyä, hyvällä tuurilla voi pysyä sisällä vaikka koko kesänkin, mutta ei se siitä ehjää tee. Jotkut autot myös voi vaatia adaptereita, että tuo sopii kiinni, siinä vaiheessa aletaankin olla jo lähestulkoon samoissa hinnoissa, kun jos kävisi täyttämässä liikkeessä.
 
Joo käytin siis auton ilmastointihuollossa ja siellä ilmeni että järjestelmä tyhjä eikä vuotojälkiä näkynyt pikaisella silmäyksellä. Sen takia eivät alkanut edes täyttämään kun jostain kuulemma vuotaa.Tarkoitus olisi itse koittaa löytää vuotokohta,mutta epäilyttää mitä tollaset aineet tekee järjestelmälle.
 
Joo käytin siis auton ilmastointihuollossa ja siellä ilmeni että järjestelmä tyhjä eikä vuotojälkiä näkynyt pikaisella silmäyksellä. Sen takia eivät alkanut edes täyttämään kun jostain kuulemma vuotaa.Tarkoitus olisi itse koittaa löytää vuotokohta,mutta epäilyttää mitä tollaset aineet tekee järjestelmälle.
Ei ainakaan isoja vuotoja paikkaa alla olevan videon perusteella. Eli jos kenno on laho, niin sitä tuskin voi enää pelastaa.

 
kaksoismassavauhtipyörä ehkä kolisee
kannattaa käydä käyttämälläsi korjaamolla tutkituttamassa sitä. tekevät diagnoosin onko heidän aiheuttamaa vai muu vika.

Juu, pajalle takas. Vetaria (ehkä) ja muita osia käytetty irti tukivarsien vaihdossa, niin olisko joku vaan jääny löysälle. En tosta volkkarista tiedä, mutta joissain autoissa vetari vaan pikku pultilla kiinni navassa ja oireilee just noin, jos jää kiristämättä.

Ja jakohihna vaihdettu, niin jossain autoissahan moottoria pitää irrotella vähän kiinnikkeistään, että mahtuu vaihtamaan, ja sit ku jää kasatessa vähän löysälle, niin kaipa se vedon kytkeytyessä vois kolista.

Aika samoihin vaihtoehtoihin päädyin omalla googlettelulla. Noh, huomenna takas pajalle ja toivon mukaan selviää. Toivon mukaan ei menisi hirveästi pelimerkkejä kuntoon saantiin.
 
Joo käytin siis auton ilmastointihuollossa ja siellä ilmeni että järjestelmä tyhjä eikä vuotojälkiä näkynyt pikaisella silmäyksellä. Sen takia eivät alkanut edes täyttämään kun jostain kuulemma vuotaa.Tarkoitus olisi itse koittaa löytää vuotokohta,mutta epäilyttää mitä tollaset aineet tekee järjestelmälle.
Jos koko systeemi on jo ollut kokonaan tyhjillään (eikä siis ainoastaan hieman vajaalla paineella) se on yleensä jo kyllä sitten sökö, ja vaatii uutta osaa johonkin. Ei kannata uhrata euroakaan täyttöpulloihin. Systeemiin voi painaa ilmaa sisälle ja sitten saippuaveden kanssa tutkia mistä tirisee. Kompuraa ei kannata kovin montaa sekuntia pitää käynnissä, kun siellä ei tässä kohtaa öljyt oikein kierrä.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä jarrunesteen vaihtaminen ottaa voimille, varsinkin jos joutuu aloittamaan alusta ruostuneen ilmausruuvin takia, joka ei sitten tiivisty. Vastaisuudessa varaan oikeasti setin noita ruuveja, ettei tule hätä. :devilish:
 
Noin vuosi sitten harrasteauto otti ja veti pienen oikosulun päälle ja motivaatio vähän sukelsi. Startin soledoinin piuha palo virtalukon pohjalta lähtien eli paloi käytännössä kojelaudan ja moottorin johtasarja pilalle. Moottorin johtosarjan hommasin jo viime kesänä ja muokkaamisen maxxeculle aloitin viime kesänä ja pieniä juttuja vaille jäi muovipussiin. Nyt kevään tullen alkoi tuntumaan aika siltä että ehkä kaipaisi jo hauskuutta ajamiseen eli kojelaudan johtosarjan hommasin tutulta sekä hoidin loppuun tuon moottorin johtosarjan. Tuossahan on ogelma siis että ecu vaihtui joten liittimet ei sovi sekä aika paljon myös antureita vaihtui toisenlaisiin sekä liittimiä jäi pois sekä toisia tuli takaisin eli työmaa on aika iso. Ehkä tää pikku hiljaa alkaa oleen voiton puolella. Moottorin johtosarja lähti jo irti ja uus menee aika nopeasti paikalle mutta kojelaudan sarjan kohdalla vaatii koko kojelaudan purkamisen eli ei se ihan pikku rasti tuu olemaan

IMG_1465.JPEG


IMG_1467.JPEG


IMG_1469.JPEG


IMG_2534.JPEG


IMG_2535.JPEG


IMG_2537.JPEG
 
Mites noi ac täyttöpullot tullissa?

Mulla on tossa letukan pikappikin missä r12 olleet aikanaan, noitahan mainostetaan että sopisi r12 systeemiinkin...
 
En nyt ole satavarma, onko oikea topicci, mutta ehkä lähimpänä. Autoni (Seat Exeo 2.0 TDI manuaali, ajettu 215tkm) alkoi pitää kolinaa pienillä vaihteilla (1, 2 ja vähän 3), kun kytkin tarraa kiinni. Auto ei mielestäni ravista tai muutenkaan käyttäydy muuten oudosti. Jostakin vain kuuluu "klunk", kun veto kytkeytyy.

Käytin autoani huollossa viime viikolla. Huollossa tehtiin perus nesteiden ja suodattimien vaihdot sekä jakohihnan vaihto ja alatukivarsien vaihto. Onko mahdollista, että huollossa on mokattu jotain, mikä aiheuttaisi kolinan vai onkohan ihan sattumaa, että vika ilmeni juuri nyt.
Tämä ongelma ratkesi onneksi vähällä. Vaihdelaatikon kannakkeen pultit oli löysällä. Syytä en tiedä. Ei kuulemma pajallakaan pitäisi olla mitään syytä niitä availla tuon tehdyn huollon yhteydessä.
 
Tämä ongelma ratkesi onneksi vähällä. Vaihdelaatikon kannakkeen pultit oli löysällä. Syytä en tiedä. Ei kuulemma pajallakaan pitäisi olla mitään syytä niitä availla tuon tehdyn huollon yhteydessä.
Kukaan ei varmasti myönnä mokaansa ja hyvä että tuli kuntoon, veikkaan silti, että jossakin kohtaa remonttia on tehty vähän lisää tilaa ja löysätty niitä pultteja että on saatu hieman pelivaraa lisää, lähes mahdotonta että ne omia aikojaan aukeaa. Tuollainen löysätty pultti jää helposti kiristämättä takaisin, kun se pultti kuitenkin on siinä paikallaan huulilla, eikä selvästi jää ylimääräisiä osia pöydälle remontin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Kukaan ei varmasti myönnä mokaansa ja hyvä että tuli kuntoon, veikkaan silti, että jossakin kohtaa remonttia on tehty vähän lisää tilaa ja löysätty niitä pultteja että on saatu hieman pelivaraa lisää, lähes mahdotonta että ne omia aikojaan aukeaa. Tuollainen löysätty pultti jää helposti kiristämättä takaisin, kun se pultti kuitenkin on siinä paikallaan huulilla, eikä selvästi jää ylimääräisiä osia pöydälle remontin jälkeen.

Kieltämättä tällainen epäilys herää ihan ajoituksenkin takia. Ja paja tosiaan tarkasti ja korjasi tuon ilmaiseksi, niin ei sen puoleen jäänyt valittamista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 061
Viestejä
4 797 080
Jäsenet
77 889
Uusin jäsen
Alepa_X

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom