- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 773
Sä et selkeästi ole käyttänyt kiinalaisia hinnat alkaen sähkömoottoreitaNo kolmessa sekunnissa ei lämpiä edes joku kääpiömoottorikaan ko ydinpommilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sä et selkeästi ole käyttänyt kiinalaisia hinnat alkaen sähkömoottoreitaNo kolmessa sekunnissa ei lämpiä edes joku kääpiömoottorikaan ko ydinpommilla.
Aikanaan e30:ssa oli ilmanputsarin alla lämpötilaanturi. Kun ilmanputsarin kiinnitys hieman löystyi, niin se osui anturiin ja lämpömittari raketoi kylmällä koneella sekunneissa. Sama ilmiö tuli kerran myös moottorin pesun jälkeen, eli vahva arvaus osuu lämpömittarin anturiin (vaikkei rakenne varmasti ole samanlainen kuin muinaisessa Bemarissa).No kolmessa sekunnissa ei lämpiä edes joku kääpiömoottorikaan ko ydinpommilla.
Mistä katsottuna on lämmöt maximissa, mittaristossa? Mitä tapahtuu tuon 3sek jälkeen myöhemmin?Kia ceed vm. 2019. Käynnistän koneen niin 3s menee startista ja lämmöt on maximissa ja alkaa tuuletin huutamaan. Pakkasneste/jäähdytysnesta lisätty, oli hieman alle rajan. Voisko olla jokin anturivika?
Mittaristosta joo. Joo, soitin eilen johonkin kia 247 autopalveluun huvikseen niin samaa tuumasi että kovalla pakkasella ollut noita ja useimmat hävinneet kun odottanut 20min ja kokeillut uudestaan.Mistä katsottuna on lämmöt maximissa, mittaristossa? Mitä tapahtuu tuon 3sek jälkeen myöhemmin?
Tässä autossa mahdollisesti on jo oma älyboksi flektin ohjaukselle, aika yleinen vaiva että sellaisesta korkkaa sisuskalut ja sen jälkeen on flekti täysillä (tai kokonaan mykkänä).
Taas se romu on hajalla.
Kyseessä on vuosimallia 2004 VW Golf 1.6 BCB-koneella, manuaaliaskilla ja n. 280 tkm mittarissa.
Vikana on apukuskin puolelta tuleva kierrosten mukana muuttuva ääni. Ääni on ollut jo syksystä asti vaimeana, mutta viimeisen parin kuukauden aikana koventunut melkoisesti, kuuluu ihan volskarin kabiiniin asti.
Hölmönä vaihdoin apulaitehihnan kiristimen, hihnan ja rullan. Sekä myös ohjaustehostimen pumpun. Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin, kun meisselin avulla mukamas paikallistin melkoisen jurinan korvanjuureen. Laturi ei pitänyt mielestäni juuri mitään ääntä.
Voiko vikana olla vesipumpun laakeri vai jokin muu?
Jakopää vaihdettu n. 50 tkm sitten, mutta en tiedä onko vesipumppu vaihdettu siinä samalla.
Ohessa video kyseisestä äänestä:
Kiitos paljon avusta.
Taas se romu on hajalla.
Kyseessä on vuosimallia 2004 VW Golf 1.6 BCB-koneella, manuaaliaskilla ja n. 280 tkm mittarissa.
Vikana on apukuskin puolelta tuleva kierrosten mukana muuttuva ääni. Ääni on ollut jo syksystä asti vaimeana, mutta viimeisen parin kuukauden aikana koventunut melkoisesti, kuuluu ihan volskarin kabiiniin asti.
Hölmönä vaihdoin apulaitehihnan kiristimen, hihnan ja rullan. Sekä myös ohjaustehostimen pumpun. Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin, kun meisselin avulla mukamas paikallistin melkoisen jurinan korvanjuureen. Laturi ei pitänyt mielestäni juuri mitään ääntä.
Voiko vikana olla vesipumpun laakeri vai jokin muu?
Jakopää vaihdettu n. 50 tkm sitten, mutta en tiedä onko vesipumppu vaihdettu siinä samalla.
Ohessa video kyseisestä äänestä:
Kiitos paljon avusta.
Taas se romu on hajalla.
Kyseessä on vuosimallia 2004 VW Golf 1.6 BCB-koneella, manuaaliaskilla ja n. 280 tkm mittarissa.
Vikana on apukuskin puolelta tuleva kierrosten mukana muuttuva ääni. Ääni on ollut jo syksystä asti vaimeana, mutta viimeisen parin kuukauden aikana koventunut melkoisesti, kuuluu ihan volskarin kabiiniin asti.
Hölmönä vaihdoin apulaitehihnan kiristimen, hihnan ja rullan. Sekä myös ohjaustehostimen pumpun. Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin, kun meisselin avulla mukamas paikallistin melkoisen jurinan korvanjuureen. Laturi ei pitänyt mielestäni juuri mitään ääntä.
Voiko vikana olla vesipumpun laakeri vai jokin muu?
Jakopää vaihdettu n. 50 tkm sitten, mutta en tiedä onko vesipumppu vaihdettu siinä samalla.
Ohessa video kyseisestä äänestä:
Kiitos paljon avusta.
Tuollahan tuo selviää. Eli jos ääni ei häviä niin sitten selvittämään jakopään osat joko kiristin tai se vesipumppu.Loppuuko ääni ilman apulaitehihnaa?
Melko mielenkiintoinen ratkaisu että on kaksi hihnaa?
Niin no meidän Audissa on jakohihna ja nokkien välillä ketju jota ei vaihdeta jakopään huollossa
Mistä näitä räjäytyskuvia löytää?
Niin no meidän Audissa on jakohihna ja nokkien välillä ketju jota ei vaihdeta jakopään huollossa
Audiin liittyen onko foorumilaisilla tiedossa tyypillistä öljynvuotopaikkaa 2.0 TFSI (BPJ) moottorissa? Vuotaa jostain eikä näin pakkasilla oikein inspiroi kaivella. Vuotaa jostain moottorin oikeasta kyljestä (takaapäin katsottuna).
Ite oon käytelly noita sivustoja mistä saa varaosiakin tilattua, runkonumerolla etsii esim. https://partsouq.comKiitos paljon todella ripeistä vastauksista! Eipä tosiaan auton alla ryömiessä tullut mieleen kokeilla pyörittää konetta ilman apulaitehihnaa, sillähän saa jo rajattua ongelmaa hyvin.
Mistä näitä räjäytyskuvia löytää?
Auttaisi todella paljon huoltohommissa.
Taas se romu on hajalla.
Kyseessä on vuosimallia 2004 VW Golf 1.6 BCB-koneella, manuaaliaskilla ja n. 280 tkm mittarissa.
Vikana on apukuskin puolelta tuleva kierrosten mukana muuttuva ääni. Ääni on ollut jo syksystä asti vaimeana, mutta viimeisen parin kuukauden aikana koventunut melkoisesti, kuuluu ihan volskarin kabiiniin asti.
Hölmönä vaihdoin apulaitehihnan kiristimen, hihnan ja rullan. Sekä myös ohjaustehostimen pumpun. Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin, kun meisselin avulla mukamas paikallistin melkoisen jurinan korvanjuureen. Laturi ei pitänyt mielestäni juuri mitään ääntä.
Voiko vikana olla vesipumpun laakeri vai jokin muu?
Jakopää vaihdettu n. 50 tkm sitten, mutta en tiedä onko vesipumppu vaihdettu siinä samalla.
Ohessa video kyseisestä äänestä:
Kiitos paljon avusta.
No niin varmaan, mutta tuossa pyörii noin 8 laakeria noiden hihnojen läheisyydessä ja sitä just kysyjä tuossa pohtii.Laakeri
+1 tälle. Tuollainen tai vastaava on erittäin hyödyllinen kampe.Hakee vaikka tälläsen ja kuuntelee paikkoja niin löytyy paremmin kun arpomalla ja turhia purkamalla.
Monesti ollut iso apu moisesta vaikka onkin hinnat alkaen pilipali kampe tuo.
3cyl ecoboostiin vaihoin itse ja pelkät tulpat makso semmosen 60€ (motonetin kalliit osat ), siihen lisäät jonkun työvelotuksen viel niin ollaan jossain 140€? paikkeilla ehkäOnko kokemuksia noista palveluista, joiden kautta pääsee tarkastelemaan autonsa sähköistä huoltokirjaa? googlen kautta löytyi nopeasti pari vaihtoehtoa, mutta kokemukset kiinnostaa jos niitä löytyy.
Sitten varsinaiseen asiaan, mitä pitäisitte kohtuullisena hintana sytytystulppien vaihdosta osien ja töiden kanssa. 2015 Ford Mondeo.
Tähän menisi motonetin hinnoilla myös tuollaiset 70€ tulppiin. Huollon yhteydessä olisivat tehneet, niin tulpat 30€/kpl niin totesin että jätetään pois.3cyl ecoboostiin vaihoin itse ja pelkät tulpat makso semmosen 60€ (motonetin kalliit osat ), siihen lisäät jonkun työvelotuksen viel niin ollaan jossain 140€? paikkeilla ehkä
iparts.fi tmsTähän menisi motonetin hinnoilla myös tuollaiset 70€ tulppiin. Huollon yhteydessä olisivat tehneet, niin tulpat 30€/kpl niin totesin että jätetään pois.
Sisään lämpöiseen sulamaan?
Erikoista tuossa on toi moottorin vikavalo. Yleensä se menee niin päin, että jos moottorin vikavalo syttyy, niin sen seurauksena voi lähteä ajonvakautusjärjestelmä pois päältä. Jos pelkästään ajonvakautusjärjestelmässä olisi vikaa, niin silloin moottorin vikavalon ei pitäisi palaa. Näin siis omissa autoissa.Yaris (2013) päätti tänään sytyttää ABS, luistonesto ja moottorin merkkivalot. Eilen lumimyrskystä kotiin ajelin vielä ilman ongelmia, mutta tänään autokatoksesta pois pakittaessa tuntui pyörien vastus tavallista ”raskaammalta”, ja sitten syttyi nämä valot. Annoin auton käydä ~5min, yritin kopistella lumia pois pyörien tienoilta, käynnistin kerran uudelleen ja ajelin muutamia metrejä, mutta valot näyttävät jääneen pysyviksi.
Onko jotain, mitä voin vielä kotikonstein testailla ennen kuin paja kutsuu?
Erikoista tuossa on toi moottorin vikavalo. Yleensä se menee niin päin, että jos moottorin vikavalo syttyy, niin sen seurauksena voi lähteä ajonvakautusjärjestelmä pois päältä. Jos pelkästään ajonvakautusjärjestelmässä olisi vikaa, niin silloin moottorin vikavalon ei pitäisi palaa. Näin siis omissa autoissa.
Jos ei korjaannu itsestään niin kannattaa hommata vikakoodinlukija, ei maksa montaa kymppiä.
Kiitoksia neuvoista! Lämmittelin autoa 3h ja tein noin 400m lenkin, jonka aikana ABS-valo poistui, mutta luistoneston ja moottorin valo paloivat edelleen. Kaikki pyörät pyörivät, mutta pieni vinkuna tuntui ilmestyneen vasemman takarenkaan kohdille, voimistuen jarruttaessa.
Ottamatta sen enempää kantaa tähän keissiin, niin:
Vikavalot usein vaatii tietyn kilometrimäärän tms syklimäärän "vian" korjaamisen jälkeen ennen kuin lamppu sammuu.
Viat jää muistiin, mutta pääasia on että mittaristossa ei pala valoja. Jos OBD-testillä löytyy päästöihin vaikuttava vikakoodi niin silloin tulee hylky.Jääkö vikakoodit kuitenkin muistiin ja ne pitää nollata ennen katsastusta?
Eli jarrut auki, putsaus, rasvaus ja kasaan. Liukutapin jumittaminen aiheuttaa juuri kihnutusta ja kitinää ja nämä jarrujen huoltamattomuudet esiintyy juuri talvisin kun pakkanen kangistaa paikat ja vesi päässyt vääriin paikkoihin.Kiitoksia neuvoista! Lämmittelin autoa 3h ja tein noin 400m lenkin, jonka aikana ABS-valo poistui, mutta luistoneston ja moottorin valo paloivat edelleen. Kaikki pyörät pyörivät, mutta pieni vinkuna tuntui ilmestyneen vasemman takarenkaan kohdille, voimistuen jarruttaessa.
Edelleen kyllä ihmetyttää tuo Toyotan suunnittelu, jos jumiutuneet jarrut aiheuttaa moottoriin häiriötilan.
Miksi moottorille ja ajonvakautusjärjestelmälle on omat vikavalot, jos vika moottorissa aiheuttaa sen että ajonvakautusjärjestelmä kytkeytyy pois päältä ja vika jarruissa/ajonvakautusjärjestelmässä aiheuttaa sen että myös moottorin vikavalo syttyy?
Varsin toimivia nämä on ja onhan näitäkin montaa eri sorttista/hintaista tarjolla. Näihin myös saa erilaisia jousia tarpeen mukaan. Kannattaa ostaa suoraan maahantuojalta (THE-Enterprise Oy/bc-racing.fi), ne ainakin tietää mitä myy.Onko täällä jollain kokemusta BC Racing (BR) coilover alustasarjoista? Netissä ristiriitaista tietoa. Edullisia (reilu tonni kaikki kulmat) ainakin ovat ja tehdään ilmeisesti Taiwanissa. Varaosia löytyy ja merkki on ollut olemassa pitkään. Varmaan kyllä ns. kivireki kun näissä on aina jäykät jouset kun tarkoitettu madallukseen ja puuttuu progressiivisuus.
Vaihtoehtona maksaa 3x hinta Bilsteinin vastaavasta tai 5x alkuperäisestä. Ei oikein houkuttele.
Tuo toinen tulikin jälkeenpäin mieleen, että voihan sen ajonvakautuksen aina manuaalisesti kytkeä pois päältä. Minä ajattelin että noissa yleisissä vikavaloissa saattaisi olla joku standardi, että ne toimii kaikissa autoissa samalla tavalla, mutta ilmeisesti ei.moottorin ohjain tarvitsee luotettavaa tietoa muilta yksiköiltä esim. väännönrajoittamisen takia. Sen puute on sit vikakoodin aiheuttava asia -> vikavalo palaa.
ajonvakautuksellehan on valo myös sen takia että jos se kytketään pois, niin valo palaa, ilman että muita vikavaloja syttyy.
Ei, kun käsijarrua käytetään, se on säädetty oikein ja jarruja huolletaan, niin ne toimii.Auris -13 E18 ja sään jäätyessä saattaa Abs ja luistonesto valot palaa ja eipä ne silloin toimi, turhakkeet. Mil-valoa ei ole vielä sentään näkynyt. Oisko abs-anturi/kehä jäässä..
Myös kässäri tykkää jäätyä ja paukkua lähtiessä mut sen käyttö (talvella) on tarpeetonta.
Onko nykyään jo olemassa vikakoodinlukijaa, jolla saisi likimain kaikki EU-automerkit & mallit hallittua, aina ensimmäisistä OBD-II 90-luvulta?
Kaapissa on toistakymmentä eri yleislukijaa marketeista ja kiinasta; noita yleismittarityylisiä ja langattomia elm? mokkuloita. Kaikkien softapuolen sopivuus vaihtelee rajusti jopa saman automerkin/vuosimallin sisällä.
Ei voi ymmärtää, miten uudemmat lukijat eivät ole yhteensopivia vanhempien automallien kanssa, vaikka OBD-II kaiketi on standardoitu. Tietty voihan kaupoissakin lukijat olla jotain iän vanhaa romua. Mitä lukijoita esim. katsastusasemat tai monimerkkihuollot käyttävät?
Jäätyviä käsijarruja on paha korjata. Vaikka kuinka käytät, niin jostain niihin sulaa tai tiivistyy kosteutta. Talvella, jos mahdollista, ei kannata pysäköidä käsijarru päällä.Käyttämätön ja huoltamaton jarru on se mikä jumittaa, AINA!