Tutkailin asiaa. Taitaa olla niin, että suuntauskuntoon korjaaminen + pyörien suuntaus on kustannuksiltaan samaa luokkaa tai kalliimpaa kuin ennenaikainen uusien renkaiden ostaminen. Itsellä on sellainen tilanne, että korjaustyöt jos tekee itse, niin niiden pitää olla aina sellaisia, että auton saa varmuudella seuraavaksi päiväksi ajokuntoon (yhden auton talous). Eli tässä tapauksessa korjaamolle pitäisi viedä, ja sille tulee hintaa. Ja tuskin autolla enää edes ajetaan tuolloin kun renkaat ovat vaihtokunnossa, sillä odotettu jäljellä oleva käyttöikä on 1-2 vuotta. Premiumrenkaat saa tähän autoon noin 500 eurolla asennettuna.
Alatukivarren (camber-säätö, osa 5) joutuisi todennäköisesti uusimaan auraustukivarren (osa 7) lisäksi. Ja kyseisen tukivarren puslalle ei ole omaa osanumeroa. Eli vaikka varren saisi ehjänä ulos mutta puslan hajottaisi, niin eipä se auta juuri. Ja itse varttakaan ei saa juuri mistään.
Taidan antaa olla ja ajella vain. Sinänsä ajossa ei huomaa mitään, kulkee suoraan ja käyttäytyy normaalisti. Neljä kesää ajelin edellisillä kesärenkailla, ja edelliset talvirenkaat (kitkat) menivät vaihtoon jo ennen kuin mitään epätasaista kulumaa edes oli.