Postasin jo audiforumille mutta kysytään täältäkin:
Potilaana 2013 C7 A6
Kuulemma eräänä aamuna airbag-valo jäi palamaan ja nyt OBDeleven näyttää vain yhtä vikakoodia:
B100B11 Diver thorax airbag igniter short to ground
Status: static
Tähän mennessä olen koittanut:
Irrottaa penkin kaikki liittimet, eli airbag ja turvavyön solki molemmat irti
Irrottaa airbagin ohjausmoduulin 100-pinnisen liittimen ja laittaa takaisin
Testannut yleismittarilla jatkuvuuden:
Airbag-moduulin kuoren ja maan välillä
Moduulin liittimen ja penkin alta löytyvän airbag-liittimen välillä sekä liittimien väliset johdot keskenään
Penkin alta löytyvän liittimen pinnien ja maan välillä
Akku vaihdettu ja koodattu 11/23
Vikakoodi nollattu monessa välissä mutta tulee välittömästi takaisin.
Muita vikakoodeja jotka viittaisi esim. moduulin vikatilaan ei tule.
Omat ideat alkaa olemaan loppu.
Löytyisikö täältä vielä vinkkejä vai kannattaako turvautua ammattilaisen apuun?
Päivitellään tilannetta kun niin lupasin.
Auto kävi pajalla ja heidän tuomio oli vikakoodin mukaisesti itse airbag.
Juteltiin siinä hetki ja hekin totesivat ongelman omituiseksi ja tarjosivat aikaa parin viikon päähän jotta tutkisivat syvemmin, tälle ensimmäiselle käynnille tuli hintaa mukavat 0€
Kävin koittamassa moduulia purkuautosta millä vikakoodi hävisi mutta moduuli pitäisi koodata marmorilla vastaamaan autoa eivätkä he tuvallisuussyistä sitä suostu tekemään.
En kysynyt uuden hintaa mutta varmasti yli touhutonnin verran. Marmorilla saivat houkuteltua ensin ottamaan muutaman tunnin vianselvitystä hintaan 219€/ tunti jotta ei laiteta uutta moduulia turhaan.
Juttelin ongelmasta työkaverin kanssa kun vikavalo oli vielä tuore, kyseinen kaveri tuntee Tallinnan Forssin huoltopäällikön ja tämä sekä toinenkin audi on kiikuteltu tallinnaan muutamaan otteeseen kyseisen kaverin toimesta.
No juttelin kaverin kanssa taas tänään ja muutaman minuutin päästä aika Forssille olikin jo varattu.
Kuulemma käytetyn moduulin koodaus onnistuu myös no problem.
Laitetaan nyt samalla kertaa kaikki pienet ongelmat kuntoon mitä en itse ole jaksanut ropailla kun halvalla saa.