Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Nyt on muutama päivä jumpattu ja saatu ISTA kaapeleineen toimimaan, mutta en kyllä löytänyt tuota kaasuläppäkotelon adaptaatiota. Kaikkia muita vaihtoehtoja löytyy kyllä ilmamassamittarista EGR-venttiiliin.
Näyttökuva 2024-10-18 205938.png
Näyttökuva 2024-10-18 205953.png


Näyttökuva 2024-10-18 210027.png
Näyttökuva 2024-10-18 210043.png

En oikein itsekään löytänyt suoraa kohtaa ja nyt on hetki, kun olen viimeksi ISTAlla leikkinyt..

Moottorin adaptaation nollauksiin viitataan aika useassa keskustelussa ja se on ilmeisesti tuolla niinkin eksoottisessa paikassa kuin voimasiirrossa (Power Train). Ainakin se kannattaa tsekata ja kokeilla - eipä noissa adaptaatioitten nollauksissa mitään kovin pahaa voi saada aikaan ja ohjelma kyllä varoittelee, jos siihen on mahdollisuus.

 
En oikein itsekään löytänyt suoraa kohtaa ja nyt on hetki, kun olen viimeksi ISTAlla leikkinyt..

Moottorin adaptaation nollauksiin viitataan aika useassa keskustelussa ja se on ilmeisesti tuolla niinkin eksoottisessa paikassa kuin voimasiirrossa (Power Train). Ainakin se kannattaa tsekata ja kokeilla - eipä noissa adaptaatioitten nollauksissa mitään kovin pahaa voi saada aikaan ja ohjelma kyllä varoittelee, jos siihen on mahdollisuus.

Mulla ei ole tuon ohjeen kohtaa "delete adaptations" vaan pelkästään "reset adaptations" ,jossa nuo kuvien mukaiset vaihtoehdot.
 
Focus 2008 1.6 bensa alkoi näyttämään punaista kolmiota ja engine malfunction tekstiä. Ääni normaali ja uudelleen käynnistäessä ei mitään. Nyt sai vikakoodit luettua, niin onkohan tämä nyt se mittariston kylmäjuotoksia tms... 235tkm ajettuna.

IMG_20241019_130908.jpg
 
Mulla ei ole tuon ohjeen kohtaa "delete adaptations" vaan pelkästään "reset adaptations" ,jossa nuo kuvien mukaiset vaihtoehdot.

Kokeilitko vielä mitään? Muistin juuri, että en varmaan itsekään ole ISTA:lla koskaan resetoinut arvoja. Käytän INPA:aa livedataan/resetointiin ja ISTA:aa testien ajamiseen.
 
Tuskin se rasvaus ainakaan huonontaa. Ainakin E91 oli muistaakseni automaattinen kehintä. En muista enää, miten se nyt meni - ei kait tuon pitäisi olla kuin 4-5 klikkiä ja sitten lukittaa..

Hitusen tuo viittaisi kahvan ongelmaan joten aloittaisin voitelulla ja säädöllä. Kuvaus kuulostaa toki sille, että joku muoviosa sieltä on voinut antaa periksi, niitä nyt voi tonkia taas kerran sieltä ISTAsta ja marssia sitten vaikka marmorille tilaamaan oikean osan - tuskin maksaa montaa euroa kun tietää, mitä tilaa..


Tuossa näkyy olevan jotain vihjeitä säätöön ja tarkastukseen.

Sain parempaa pätkää tästä asiasta, eli ottaa johonkin kiinni tuossa melko alhaalla. Eikö tämä nyt aika vahvasti viittaa itse kahvan toimintaan, eikä esimerkiksi kaapeleihin? Ei tuo rasvaamalla tuosta toennut.
 
Sain parempaa pätkää tästä asiasta, eli ottaa johonkin kiinni tuossa melko alhaalla. Eikö tämä nyt aika vahvasti viittaa itse kahvan toimintaan, eikä esimerkiksi kaapeleihin? Ei tuo rasvaamalla tuosta toennut.

En huolehtisi liikaa tuosta käsijarrusta, näissä autoissa käsijarru on aina ollut heikko kohta. Katsastuksessa käsiäjarrua kiskotaan liian kovin ottein ja sen takia sitä saa olla jatkuvasti säätämässä.
 
En huolehtisi liikaa tuosta käsijarrusta, näissä autoissa käsijarru on aina ollut heikko kohta. Katsastuksessa käsiäjarrua kiskotaan liian kovin ottein ja sen takia sitä saa olla jatkuvasti säätämässä.
Miten tuota edes säädettäisiin, itse kahvasta vai jostain takaa? Vähän siis epäselväksi jäi itselle, että tuleeko tämä oire kahvasta vai pidemmältä ja voiko tuo yhtäkkiä jäädä nyt jumiin joko alas tai ylös.
 
Ei siinä varmaan muuta säätöä ole kuin tuo minkä @RealityBites linkkasi. Minulla on erilainen, kahdella ruuvilla säädettävä.

F30 käsijarru:

diag_6s08.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
256 150
Viestejä
4 450 748
Jäsenet
73 667
Uusin jäsen
Tomppapomppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom