Starglazer
Tukijäsen
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 674
Jaa kakkosvaihe tekemättä tosta koodauksesta. Voiskohan olla siitä kiinni..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Moi,Kannattaa vilkaista suoraan käsijarrukahvan ja vaijereiden liitoskohtaan. Yleensä siihen pääsee käsiksi keskikonsolista takapenkin puolelta, mutta autokohtaisia eroja on. Kuulostaa omaan korvaan siltä, että jarruvaijereiden yhdystanko kahvaan on lähtenyt jostain syystä irti.
Edit: kyseisessä autossa lähtee käkkärin ympärillä oleva muovikulissi irti. Sen alla on jarrukahvan kiristysmekanismi, josta näkee varmasti ongelman hyvin nopeasti.
Jaa kakkosvaihe tekemättä tosta koodauksesta. Voiskohan olla siitä kiinni..
Jännä juttu, jos ongelma ei ratkennut sitä kautta. Itselläni oli vähän aikaa sitten toisen puolen käsijarrukaapeli rispaantunut melkein poikki ja venähtänyt, mutta toinen puoli piti automaattisäädön ansiosta ihan ookoo siitä huolimatta.Moi,
Kiitos ehdotuksesta. Näytti ihan normaalilta sielllä.. Linkit meni käsijarrukaapelille tarkoitettuun kanavaan tuosta säätöruuvilta.
Kävin tsekkaamassa paremmalla valolla hiljaisessa autotallissa tilannetta.. Tosiaan siitä kahvan päästä on kiinni ja näkyy kun kaapeli pääsee liikkumaan kouruun päin. Mutta: kun kahvaa nostelee niin auton alla kuuluu kun kaapeli raahautuu jotain pohjamuovia vasten. Eli jossain siellä se pyörii. En pystynyt kohdentamaan missä auton alla, kun ei sitä kaapelia näe. Mutta tuntumalta, ehkä jossain polttoainetankin edessä tuota laahausta kuuluu melko kuuluvasti.Jännä juttu, jos ongelma ei ratkennut sitä kautta. Itselläni oli vähän aikaa sitten toisen puolen käsijarrukaapeli rispaantunut melkein poikki ja venähtänyt, mutta toinen puoli piti automaattisäädön ansiosta ihan ookoo siitä huolimatta.
Otan osaa. Tosin yksinkertainen termarinvaihto ei monessa ransakalaisessakaan ole ihan kuin elokuvissa, kun se termari tulee koteloineen, ja pari sähköpiuhaakin, integroituna, ja ehkä 7 letkua ja paikka tietenkin mukavasti hankalasti. Thermostat, coolant - ED0152 ET ENGINETEAM
Otan osaa. Tosin yksinkertainen termarinvaihto ei monessa ransakalaisessakaan ole ihan kuin elokuvissa, kun se termari tulee koteloineen, ja pari sähköpiuhaakin, integroituna, ja ehkä 7 letkua ja paikka tietenkin mukavasti hankalasti. Thermostat, coolant - ED0152 ET ENGINETEAM
Jos jännite nousee niin kyllä lataus toimii. Voisko ongelma olla että joku jää imemään akun tyhjäksi kun sammutat?Ttu s*tana. Ei tuo lataus toimi Audissa. Vaihdoin 95 Ah AGM akun 17.10. ja nyt oli jännite alle 10 volttia. Vajaan kuukauden siis toimi hyvin.
Käynnissä lataa yli 14 volttia (en nyt voi tarkistaa). Mitähän ton kanssa keksisi?
Hyundaissa ei mitään edessä, termari alavesiletkussa laturin alla. Kaksi mutteria puolisokkona näppituntumalla aukia ja siinäpä se. Vartin homma ja reilu 5€ termari.Otan osaa. Tosin yksinkertainen termarinvaihto ei monessa ransakalaisessakaan ole ihan kuin elokuvissa, kun se termari tulee koteloineen, ja pari sähköpiuhaakin, integroituna, ja ehkä 7 letkua ja paikka tietenkin mukavasti hankalasti. Thermostat, coolant - ED0152 ET ENGINETEAM
Onhan tuo täysin ajokuntoinen. Kyselen autojerrysta tarjouksia. Muutaman satasen säästön takia ei viitsi vaivautua. Deltan/Hedin automotiven hinnoittelu säikäytti taas.
Edellisestä -16 vuoden Ceedistä kyselin EGR venttiiliä. Delta sanoi osan hinnaksi 1200€. Täsmälleen sama alkuperäisosa maksoi Aeromotorilla 200€.
Vastaava volvon aisinin kanssa. Yksi solenoidi (S2) meni joskus. Marmorilla sanotaan ensin että ei niitä vaihdeta, vaihda koko matolaatikko hintaa 4-numeroinen. Sitten kun tinkasin niin kyllä niitä solenoidejakin lopulta olis saanu hintaan 200e/kpl. Alle tuon tilaamalla sain maximan (sama laatikko) koko solenoidisarjan. Ja solenoidi jota ei noin vain kuulemma voi vaihtaa vaihtui ihan helpolla kuitenkin. Koittavat rahastaa, prkl.Ihan normaalia hinnoitteluperiaatetta. Esim. Peugeot 307 imusarjan paineanturi 140€ merkkiliikkeessä ja varaosaliikkeessä 40€ halvempi malli sekä Boschin 57€.
Venttiilikannen huohotinletku merkkiliikkeessä 180€ ja Autodocista saman saa 25€.
Postasin jo audiforumille mutta kysytään täältäkin:
Potilaana 2013 C7 A6
Kuulemma eräänä aamuna airbag-valo jäi palamaan ja nyt OBDeleven näyttää vain yhtä vikakoodia:
B100B11 Diver thorax airbag igniter short to ground
Status: static
Tähän mennessä olen koittanut:
Irrottaa penkin kaikki liittimet, eli airbag ja turvavyön solki molemmat irti
Irrottaa airbagin ohjausmoduulin 100-pinnisen liittimen ja laittaa takaisin
Testannut yleismittarilla jatkuvuuden:
Airbag-moduulin kuoren ja maan välillä
Moduulin liittimen ja penkin alta löytyvän airbag-liittimen välillä sekä liittimien väliset johdot keskenään
Penkin alta löytyvän liittimen pinnien ja maan välillä
Akku vaihdettu ja koodattu 11/23
Vikakoodi nollattu monessa välissä mutta tulee välittömästi takaisin.
Muita vikakoodeja jotka viittaisi esim. moduulin vikatilaan ei tule.
Omat ideat alkaa olemaan loppu.
Löytyisikö täältä vielä vinkkejä vai kannattaako turvautua ammattilaisen apuun?
Päivitellään tilannetta kun niin lupasin.
Auto kävi pajalla ja heidän tuomio oli vikakoodin mukaisesti itse airbag.
Juteltiin siinä hetki ja hekin totesivat ongelman omituiseksi ja tarjosivat aikaa parin viikon päähän jotta tutkisivat syvemmin, tälle ensimmäiselle käynnille tuli hintaa mukavat 0€
Kävin koittamassa moduulia purkuautosta millä vikakoodi hävisi mutta moduuli pitäisi koodata marmorilla vastaamaan autoa eivätkä he tuvallisuussyistä sitä suostu tekemään.
En kysynyt uuden hintaa mutta varmasti yli touhutonnin verran. Marmorilla saivat houkuteltua ensin ottamaan muutaman tunnin vianselvitystä hintaan 219€/ tunti jotta ei laiteta uutta moduulia turhaan.
Juttelin ongelmasta työkaverin kanssa kun vikavalo oli vielä tuore, kyseinen kaveri tuntee Tallinnan Forssin huoltopäällikön ja tämä sekä toinenkin audi on kiikuteltu tallinnaan muutamaan otteeseen kyseisen kaverin toimesta.
No juttelin kaverin kanssa taas tänään ja muutaman minuutin päästä aika Forssille olikin jo varattu.
Kuulemma käytetyn moduulin koodaus onnistuu myös no problem.
Laitetaan nyt samalla kertaa kaikki pienet ongelmat kuntoon mitä en itse ole jaksanut ropailla kun halvalla saa.
Näyttää tältä:Tulisko jollakin suoraan takaraivosta.. -96 626 mazda, miten saadaan ajoneston kaukosäädin toimimaan paristonvaihdon jälkeen? Toinen kake toimii, tämä toinenkin vaikuttaisi toimivan paristonvaihdon jälkeen (ledi palaa), mutta auto ei tunnista. Jonkin opetusproseduurin varmaankin tarvitsee. Näyttää siltä, että on näitä 90 luvun maahantuojan asentamia, "ensiasennushälyjä". Perus mazda proseduuri kaukosäätimelle ei toimi, eikä ainakaan muutaman minuutin akun irroitus.
![]()
Yleensä tollane pyöränkaaren kantin ruoste tarkoittaa, että mätii sisältäpäin sieltä pyöräkotelosta ja sitten kun ruoste näkyy ulos saa peltiä vaihtaa jo reippaammin.2017 Sorsaan vasempaan etukaareen ilmestynyt vähän ruostetta, kannattanee korjauttaa/korjata nyt tässä vaiheessa kun tuota on vielä vähän? Ei taida koripajallakaan mahdottomia maksaa, varsinkin nyt syksyllä kun ei tuota pääse itse sisälle tekemään.
Taitaakin olla samalla korkeudella mihin tuli 5v sitten joku tyttö mersullaan kylkeen ja ovet meni vaihtoon, liekkö sitten tehtaan pintaa huonompi korjaus ollut... toki tuohon kakki paska muutenkin lentää renkaasta.
![]()


Aamulla autoa startatessa se meni täysin virrattomaksi, no hölmönä konepelti auki ja kädellä vähän akun johtoja heiluttelin, no virrat tulivat takaisin. Mutta nyt auto haisee palaneelle muoville ja lämmityslaitteen puhallin ei toimi. Mitäköhän meni paskaksi ja oikeestaan miksi? Akun piuhoissa selvä vika, mutta miksi puhallin hajos? Ja siis virrat oli siis virtalukosta päällä kun niitä johtoja menin sörkkimään. Auto on volvo v50 1.6d vm -12
Originally Answered: Will a loose positive terminal cause damage to a car?
It depends on how loose it is. Falling off loose can in fact damage your electronics. The battery is the power source and the alternator uses the battery voltage to determine the charging voltage. Loose terminal means that the alternator thinks the voltage is too low and will ramp up the charging rate. Voltage over 16 volts will damage modules, blow headlight bulbs, etc.
Hope this helps
En ole kerennyt mitään katsoa, mutta joo virtapiikki käy järkeen, pitää tutkia kun kerkeää. Muuten tuo kyllä tuntuu toimivan.Olisiko tullut virta/jännitepiikki ja se sitten rikkoi sähkölaitteita?
![]()
Will a loose positive terminal cause damage to a car?
Stewart D. Shukers's answer: It depends on how loose it is. Falling off loose can in fact damage your electronics. The battery is the power source and the alternator uses the battery voltage to determine the charging voltage. Loose terminal means that the alternator thinks the voltage is too low ...www.quora.com
Edit: Oletko katsonut sulakkeet, paloiko puhaltimen sulake?
Eli kaapelit akun navoissa löysällä -> ei kunnollista kontaktia. Vai heiluttelitko sitä jakorasiaa, mikä löytyy useasta autosta + navan läheltä?Aamulla autoa startatessa se meni täysin virrattomaksi, no hölmönä konepelti auki ja kädellä vähän akun johtoja heiluttelin, no virrat tulivat takaisin. Mutta nyt auto haisee palaneelle muoville ja lämmityslaitteen puhallin ei toimi. Mitäköhän meni paskaksi ja oikeestaan miksi? Akun piuhoissa selvä vika, mutta miksi puhallin hajos? Ja siis virrat oli siis virtalukosta päällä kun niitä johtoja menin sörkkimään. Auto on volvo v50 1.6d vm -12
Kaikkien automaattien öljyjä pitää vaihtaa, jos haluaa, että vaihteisto kestää. Tuohon kyseiseen lootaan suositus on vaihto 80 tkm välein, vaikka alunperin sitä tosiaan myytiin "ikuisilla" öljyillä. Jos tulee sahattua pelkästään kaupungissa, niin vaihdon voi tehdä mielummin jopa pienemmillä kilsoilla, jos taas ajelee lähinnä pitkää pätkää, niin vähän isommilla. 100 tkm on varmaan mille hyvänsä automaattivaihteistolle sellainen hyvä vaihtovälin maksimi. Hyvällä tuurilla toi sun vaihteiston takelteleva käytös voi parantua pelkällä öljynvaihdolla. Öljynvaihto kannattaa suorittaa ns. huuhtelemalla.Aisin AF33 automaattivaihteisto
Auton ohjekirjassa sanotaan, että öljyjä ei tarvisi vaihtaa ikinä, mutta googlaamalla löytyi kuitenkin tietoa, että tuota ohjeistusta olisi myöhemmin päivitetty ja öljyt olisi kuitenkin hyvä välillä vaihtaa. Eli varmaankin nuo ainakin jossain välissä kannattaisi vaihtaa ongelmien välttämiseksi? Itse öljy ei näytä maksavan paljoa mitään, mutta kun ei ole itsellä tiloja ja välineitä, niin korjaamolla joutuu käyttämään.
Kesällä huomasin, että kovien kaasu pohjassa kiihdytyksien päätteeksi tuo vaihteisto tuntuu hieman nykivän kun vaihtaa ylöspäin. Onkohan tuo tällaisen vaihteiston normaalia toimintaa, vai pitäisiköhän tuosta olla huolissaan? Rauhallisempien kiihdytyksien yhteydessä tuota ei tunnu tapahtuvan, ja vaihteisto toimii normaalisti. Tuntuu että se ikään kuin arpoo 2-3 sekuntia, että minkä vaihteen vaihtaa, noiden kovempien kiihdytyksien päätteeksi.
Kaipa tuosta voisi kysyä tarjouksen korjaamolta. Ensimmäinen 80tkm vasta tulossa täyteen.Kaikkien automaattien öljyjä pitää vaihtaa, jos haluaa, että vaihteisto kestää. Tuohon kyseiseen lootaan suositus on vaihto 80 tkm välein, vaikka alunperin sitä tosiaan myytiin "ikuisilla" öljyillä. Jos tulee sahattua pelkästään kaupungissa, niin vaihdon voi tehdä mielummin jopa pienemmillä kilsoilla, jos taas ajelee lähinnä pitkää pätkää, niin vähän isommilla. 100 tkm on varmaan mille hyvänsä automaattivaihteistolle sellainen hyvä vaihtovälin maksimi. Hyvällä tuurilla toi sun vaihteiston takelteleva käytös voi parantua pelkällä öljynvaihdolla. Öljynvaihto kannattaa suorittaa ns. huuhtelemalla.
Niin ja eipä manuaalivaihteistonkaan öljynvaihdosta haittaa ole, vaikkei niin kriittistä olekaan.
Kannattaa sitten etsiä paja, joka tietää mitä tekee. Kuten yllä puhutaan, niin huuhtelemalla kannattaisi tehdä, mistä joku tusinapaja ei välttämättä tiedä yhtään mitään. Öljyä menee tällöin 8+ litraa, kun pelkkä öljypohja tais olla joku 3+ litraa (jos muistan oikein, kun tuli tuollainen laatikko joskus omistettua).Kaipa tuosta voisi kysyä tarjouksen korjaamolta. Ensimmäinen 80tkm vasta tulossa täyteen.
Yhdessä entisessä Bemarin seiskassa oli mittarissa yli 300tkm ku myin eteenpäin, eikä ainuttakaan automaattilaatikon öljynvaihtoa. Eipä noihin ZF:n lootiin hirveästi öljyjä vaihdella.Kaikkien automaattien öljyjä pitää vaihtaa, jos haluaa, että vaihteisto kestää.
www.almeraownersclub.com

Huomasin äsken skrapaa lumesta putsatessa renkaaseen naputtamalla ikävän kuuloisen metallisen äänen. Muista renkaista ei mitään vastaavaa ääntä kuulu. Mikäköhän tossa voi olla ja uskaltaakohan kiesillä ajaa ollenkaan? Kyseessä -19 Corolla Hybrid.
Näemmä jarrukilvestä tuli juu. Painoin sitä pikkasen eteenpäin ja ääni lakkasi.Ota kiinni jarrukilvestä ja kokeile kuuluuko edelleen
Sehän se oli, Serpi star gr-41, tuttu logo, mutta liian kauan aikaa kun viimeksi ropannut tuollaista museovehjettä. Totesin, että parempi kun repii koko vehkeen pois autosta. Pääsee helpommalla, kun/jos tarvii samaa auto ropata myöhemminkin. Usein vanhat jälkiasennushälyt tuppaa olemaan ongelmakohteita ja vaikeuttaa vianhakua, jos tulee sähköongelmia.SERPI STAR
Suurin osa (ellei kaikki) halvat ja/tai epämääräisemmistä paikoista ostetut xenonit on feikkejä. Jos autoa on tarkoitus pitää itse (eli haluaa tehdä hyvää), kannattaa ostaa jostakin oikeasta, tai isommasta liikkeestä, saa todennäköisemmin aitoa tavaraa.Onko Xenon polttimoille jotain hyvää ja halpaa paikkaa mistä tilata ?
Vai onko perinteiset aeromotors ym se mistä tilata…
D4R näyttäisi polttimon malli olevan. Vikana toinen ajovalo joka välkkyy, näyttää samalta miltä kuulostaa kun moottori pätkii. Siis pientä vilkkumista.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.