Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
No niin, siinä se oleellisin tieto! Vaihtoon siis! Kiitos paljon!![]()
Valmistusvuosi, viikon numero ja monesko viikonpäivä.
Tämän listan mukaan tuo koodi olisi oikea. Oli vähän erikoista että akku oli parin päivän seisonnan jälkeen tyhjä. Ehkä akku voi olla vaihtokunnossa, mutta on tuo vähän ikävä kokeilla jos se ei sitten olekaan syynä. Ja tähän asti toiminut hyvin ilman mitään oireita.
Mittailin (kojelaudan kummassakin päässä olevista) sulakkeista löytyykö sielä virtasyöppöä kun auto seisoo mutta ei siellä löytynyt kuin yhteensä ehkä muutaman kymmenen milliampeerin kulutus.
No niinpäs on, katsoin taulukkoa väärin. Viimeinen merkki väärä.Tuo 4F0915105A koodi on 70Ah lyijyakun koodi. Laita 000915105CE. Se on 92Ah AGM koodi ja lähimpänä todellista akkua
No niinpäs on, katsoin taulukkoa väärin. Viimeinen merkki väärä.
![]()
Ehkä tähän autoon on vaihdettu joku käytetty 2016 vuoden akku ja ei ole koodattu oikein?
Kokeilen ensin vaihtaa koodausta ja jos se ei auta niin sitten akkukauppaan.
Kiitos kaikille avusta!
Samaa ihmettelen. Ikinä en ole tuollaista autoa omistanut, jossa pitäisi jotain koodata. Nyt vuoden 2022 hybridi Toyota ajossa, eikä koodauksia tarvita.Siis oikeastiko akkuhommat on mennyt noin vaikeaksi? Mun kaikki kulkuneuvot on syöneet ihan kaikkia akkuja joita on sattunut käden ulottuvilla olemaan. Viimeksi heitin veneen viihdeakun Kiaan kun sattui olemaan valmiina. Hyvin toimii.
Samaa ihmettelen. Ikinä en ole tuollaista autoa omistanut, jossa pitäisi jotain koodata. Nyt vuoden 2022 hybridi Toyota ajossa, eikä koodauksia tarvita.
Epäilen vahvasti, että nuo autot muuttaisi mitään latausvirtoja yms. sen koodin perusteella. Eiköhän yllä olevassa tapauksessa kyseessä vain ollut paskaksi mennyt akku. Voin toki olla väärässä.
Epäilen vahvasti, että nuo autot muuttaisi mitään latausvirtoja yms. sen koodin perusteella.
Selvä homma. Kuulostaa monimutkaiselta.Latausjännitteitä kyllä muutetaan sen mukaan ladataanko AGM-akkua vai perinteisempää tekniikkaa. Samoin mittaillaan akkuun ladattuja ja sieltä purettuja virtoja ja päätellään akun kuntoa sekä varausastetta. Saksalaiset ovat halunneet tehdä asiasta näin monimutkaisen. Aasialaisten autovalmistajien tekniikkaosastoa ei ole päästetty näin villiksi vaan siellä tyydytään lataamaan akkua melko vakiomoodilla johon ei voi eikä tarvitse puuttua.
Samaa ihmettelen. Ikinä en ole tuollaista autoa omistanut, jossa pitäisi jotain koodata. Nyt vuoden 2022 hybridi Toyota ajossa, eikä koodauksia tarvita.
Epäilen vahvasti, että nuo autot muuttaisi mitään latausvirtoja yms. sen koodin perusteella. Eiköhän yllä olevassa tapauksessa kyseessä vain ollut paskaksi mennyt akku. Voin toki olla väärässä.
ääni vaimenee ku otan esim vilkun pois päältä tai laitan pistokkeen paikalleen. Mitähän kannattaisi tutkia seuraavaksi?

Auto: Kia Optima Hybridi -19. ongelmana peräkoukun sähköt, jotka ei toimi. Olen vaihtanut sulakkeen (kuvassa merkitty vihreällä), mutta ei ala toimimaan. Lisäksi olen puhdistanut pistokkeen elektroniikan puhdistuaineella. Ainut reaktio mitä tulee on, kun otan pistokkeen irti, niin alkaa kuulua jostain vaimea varoitusääniääni vaimenee ku otan esim vilkun pois päältä tai laitan pistokkeen paikalleen. Mitähän kannattaisi tutkia seuraavaksi?
Oletko koittanut laittaa ihan viiksestä auton valot päälle, syttyykö valot kärryyn silloin?Auto: Kia Optima Hybridi -19. ongelmana peräkoukun sähköt, jotka ei toimi. Olen vaihtanut sulakkeen (kuvassa merkitty vihreällä), mutta ei ala toimimaan. Lisäksi olen puhdistanut pistokkeen elektroniikan puhdistuaineella. Ainut reaktio mitä tulee on, kun otan pistokkeen irti, niin alkaa kuulua jostain vaimea varoitusääniääni vaimenee ku otan esim vilkun pois päältä tai laitan pistokkeen paikalleen. Mitähän kannattaisi tutkia seuraavaksi?
* Muoks. Vaihdoin sulakkeen varuilta. En oikein saa selvää oliko sulake palanut vai ei. (näytti että lanka poikki, mutta kun uudessakin näytti samalta). Ensimmäistä kertaa kokeilin ja ei ole miten toiminut ennen. Pitää yrittää edelliseltä omistajalta kysellä.
![]()
Oliko sulake siis palanut kun vaihdoit sen? Aikaisemmin toimi hyvin? Mikä toi toinen 30A sulake on missä kärryn kuva?
Ei syty.Oletko koittanut laittaa ihan viiksestä auton valot päälle, syttyykö valot kärryyn silloin?
Se on varmaan tuollainen sulakemoduuli missä on monta sulaketta samassa. Ei ole tuollaista tullut irl vastaan, tuollainenkin kiusa näköjään keksitty, kun yhden sulakkeen vaihtaminen on liian helppoa.Tuo toinen on jonkunlainen kisko, voiko siinä olla vaihdettava sulake,
Auto: Kia Optima Hybridi -19. ongelmana peräkoukun sähköt, jotka ei toimi. Olen vaihtanut sulakkeen (kuvassa merkitty vihreällä), mutta ei ala toimimaan. Lisäksi olen puhdistanut pistokkeen elektroniikan puhdistuaineella. Ainut reaktio mitä tulee on, kun otan pistokkeen irti, niin alkaa kuulua jostain vaimea varoitusääniääni vaimenee ku otan esim vilkun pois päältä tai laitan pistokkeen paikalleen. Mitähän kannattaisi tutkia seuraavaksi?
* Muoks. Vaihdoin sulakkeen varuilta. En oikein saa selvää oliko sulake palanut vai ei. Lisäsik sulakkeesta kuvan , ei kyllä kovinkaan tarkka. (näytti että lanka poikki, mutta kun uudessakin näytti samalta). Ensimmäistä kertaa kokeilin ja ei ole miten toiminut ennen. Pitää yrittää edelliseltä omistajalta kysellä.
![]()
Kyllä on ja toimii.Onko kärryä kokeiltu toisessa autossa?
Just Turussa huollatin ilmastoinnin 69€ sis. aineet 800g asti, ei toki ihan 50€ tasoa mikä on jo todella halpa. Eli jos käytössä on ilmastointi joka syö "vanhanmallista" kylmäainetta niin selviää vielä halvemmalla, uusia kylmäaineita vaativilla taitaa maksaa aika paljon enemmän.Missä täällä? Eikö itse aine ala jo olla tuon hintaista tänäpäivänä.
Kuulostaa kytkinremontin tarpeelta.Työauto ärsyttänyt. Paku Renault hyvä oli puoli vuotta ja sitten alkoi kytkinongelma. Siihen on nyt pääsylinteri tms. vaihdettu, ilmattu jokusen kerran ja mitähän vielä. Taas perjantaina kävi niin ettei vaihteet menny päälle ja jouduin kytkintä pumppaan. En ole sentään valoihin vielä jäänyt. Varmaan maanantaina taas käytettävä huollossa.
Onko se kytkimen ilmaus niin vaikeaa vai miksi tuota jatkuu vaan?
Kuulostaa kytkinremontin tarpeelta.
Nuo osan vaihdot tehty varsinaisen kytkimen ulkopuolella, kytkintä käyttäviä osia.Jotain ne on sille tehneet. Ainakin pääsylinteri vaihdettu ja ilmattu jokusen kerran. En muista oliko jotain muutakin, kun en niin hyvin ymmärrä näitä.
Nuo osan vaihdot tehty varsinaisen kytkimen ulkopuolella.
Moottorin johtosarja?Millä nimellä pitäisi hakea -09 V70 2.5TD johtosarjaa?
Mikä menee siinä motin päällä, josta menee hehkuille johdot, asentotunnistimille ja ties mitä muuta. Aika monta piuhaa näyttää olevan ja pieni epäilys että tinaaminen ei nyt paljoa auta kun katsoin hetken vierestä. Ei siis oma auto.
Moottorin johtosarja?
Onko tämä joku tulipalovaurio vai kolarikorjaus vai mikä? Aika usein moottorin johtosarja voi olla purkuosanakin melkoisen hinnakas ja ainoastaan vaurioituneiden johtojen parsiminen voi hyvinkin olla kannattava juttu jos vauriokohta on selvä, ei siinä nyt niin montaa johtoa tyypillisesti ole.
Jos taas on ollut tulipaloa tai oikosulkua tms ja ei oikein tiedä mikä kaikki on hajalla, silloin voi kokonainen moottorin johtosarjakin olla hyvä vaihtoehto.
En ole diesel expertti, mutta periaatteessa se d5 on kyllä yksinkertaisempi laite kuin bensamoottori. Jos muuten käy nätisti, mutta joskus neljällä ja sähköjuttuja epäilee, ei siinä montaa vaihtoehtoa ole. Suuttimen johtosarja ja suuttimet nyt ensimmäisenä kannattaisi tarkistaa. Samoin koko muu polttoainelinja ja suodattimet. Muita varsinaisia sylinterikohtaisia sytkäosiahan siinä ei sitten olekaan, hehku ei vaikuta käyntiin. Suutinvika varmaan todennäköisin.Tuo vempele käy välillä neljällä tai viidellä pytyllä. Ei kolaria tai tulipaloa takana. Juurikin tuo johtonippu on kaverilla työnalla, vähän aikaa sitten kun kävin ihmettelemässä niin olihan siellä johtoja vähän huonossa hapessa...
Ajattelinkin että saattaa maksaa jotain koko johtosarja ja hintaa yrittäisin keksiä mokomalle jos tuo nyt ei kolvilla korjaannu.
En ole diesel expertti, mutta periaatteessa se d5 on kyllä yksinkertaisempi laite kuin bensamoottori. Jos muuten käy nätisti, mutta joskus neljällä ja sähköjuttuja epäilee, ei siinä montaa vaihtoehtoa ole. Suuttimen johtosarja ja suuttimet nyt ensimmäisenä kannattaisi tarkistaa. Samoin koko muu polttoainelinja ja suodattimet. Muita varsinaisia sylinterikohtaisia sytkäosiahan siinä ei sitten olekaan, hehku ei vaikuta käyntiin. Suutinvika varmaan todennäköisin.
Tuo vempele käy välillä neljällä tai viidellä pytyllä. Ei kolaria tai tulipaloa takana. Juurikin tuo johtonippu on kaverilla työnalla, vähän aikaa sitten kun kävin ihmettelemässä niin olihan siellä johtoja vähän huonossa hapessa...
Ajattelinkin että saattaa maksaa jotain koko johtosarja ja hintaa yrittäisin keksiä mokomalle jos tuo nyt ei kolvilla korjaannu.
En ole diesel expertti, mutta periaatteessa se d5 on kyllä yksinkertaisempi laite kuin bensamoottori. Jos muuten käy nätisti, mutta joskus neljällä ja sähköjuttuja epäilee, ei siinä montaa vaihtoehtoa ole. Suuttimen johtosarja ja suuttimet nyt ensimmäisenä kannattaisi tarkistaa. Samoin koko muu polttoainelinja ja suodattimet. Muita varsinaisia sylinterikohtaisia sytkäosiahan siinä ei sitten olekaan, hehku ei vaikuta käyntiin. Suutinvika varmaan todennäköisin.
Mitä haet tuolla lisäaineen käytöllä?Juuri ennen katsastamista (puolta tuntia ennen) tankkiin X-1R Bensiini polttoaineen lisäainetta? Voiko se pilata päästötestin tuloksen?
En oikein mitään. Vähän epäselvästi kirjotin. Omasta mielestä näitä ei kannata laittaa. Mutta netissä puhuttu vaa paljon näistä lisäaineista. Mitä mieltä?Mitä haet tuolla lisäaineen käytöllä?
En oikein mitään. Vähän epäselvästi kirjotin. Omasta mielestä näitä ei kannata laittaa. Mutta netissä puhuttu vaa paljon näistä lisäaineista. Mitä mieltä?
Jos lampussa pitää olla DOT tai E-hyväksyntä ja sitä ei ole, on ainakin ennen ollut seurauksena hylky.Tuleeko korjauskehoitus vai hylky jos valokuviosta puuttuu se viuhka?
Ois tarkotus hankkia uudet umpiot mutta on niin turkasen kalliita LHD mallina et mieluummin ostais suosiolla RHD umpiot ja vivusta vetäis sen viuhkan pois eli kuvio olis tasanen. Mut ne ei oo DOT umpiot joten joku viuhka pitäis kai olla kuviossa.
Hylätty. Valaisimet ei saa olla vääränpuoleiseen liikenteeseen tarkoitetut, eikä valaisimia saa muokata. 13.06.2022 TRAFICOM/423528/03.04.03.00/2020 - Tieliikenne - Viranomaisten määräyskokoelmat - FINLEX ®Tuleeko korjauskehoitus vai hylky jos valokuviosta puuttuu se viuhka?
Ois tarkotus hankkia uudet umpiot mutta on niin turkasen kalliita LHD mallina et mieluummin ostais suosiolla RHD umpiot ja vivusta vetäis sen viuhkan pois eli kuvio olis tasanen. Mut ne ei oo DOT umpiot joten joku viuhka pitäis kai olla kuviossa.
Hylätty. Valaisimet ei saa olla vääränpuoleiseen liikenteeseen tarkoitetut, eikä valaisimia saa muokata. 13.06.2022 TRAFICOM/423528/03.04.03.00/2020 - Tieliikenne - Viranomaisten määräyskokoelmat - FINLEX ®
Tjaa eipä oo tommonen tuttu, vaan miks RHD ja LHD umpiot ois eri hintaset, jos se on sama umpio? Kato ne lampun merkinnät, niistä se laillisuus selviää. Ainakin tämän HELLA headlamp codes. Decoding the combinations mukaan on olemassa merkintä, jossa valaisin sallitiaan kummankinpuoleiseen liikenteeseen.Höh on tää kyllä kummallista.
Mulla on tällä hetkellä DOT valot eli valokuvio on suora, ja saa semmonen olla. Se ei siis muuttuisi.
Tolla vivulla tarkoitin sitä kun noissa umpioissa on se vipu että pystyy ajamaan euroopassa häikäsemättä muita. Ei siis mitään muokkausta. Eli tieliikenteessä sallittu keino.
![]()
Se on sitä varten, että brittituristit voi käydä mantereen puolella häikimättä muita. Ei kelpaa katsastukseen täällä, hylky tulee. Tuo on liian uusi auto.Tuleeko korjauskehoitus vai hylky jos valokuviosta puuttuu se viuhka?
Ois tarkotus hankkia uudet umpiot mutta on niin turkasen kalliita LHD mallina et mieluummin ostais suosiolla RHD umpiot ja vivusta vetäis sen viuhkan pois eli kuvio olis tasanen. Mut ne ei oo DOT umpiot joten joku viuhka pitäis kai olla kuviossa.
Lexus CT200hMikä auto kyseessä ja miten tuo oireili?
![]()
Mistä saisi toyota avensiksen manuaaliseen vaihdelaatikkoon vetoakselien päihin nuo tiivisteet ostettua?
![]()
![]()
Tai tiiättäkö mikä tuosta vuotaa? Vaihdelaatikon öljyt jos vaihtaa ja samalla laittaa redlinen seal saveria sinne, korjaiskohan? Mutta motonet ei ainakaan tiedä mitään tiivisteistä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.