Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Millä nimellä pitäisi hakea -09 V70 2.5TD johtosarjaa?

Mikä menee siinä motin päällä, josta menee hehkuille johdot, asentotunnistimille ja ties mitä muuta. Aika monta piuhaa näyttää olevan ja pieni epäilys että tinaaminen ei nyt paljoa auta kun katsoin hetken vierestä. Ei siis oma auto.
 
Millä nimellä pitäisi hakea -09 V70 2.5TD johtosarjaa?

Mikä menee siinä motin päällä, josta menee hehkuille johdot, asentotunnistimille ja ties mitä muuta. Aika monta piuhaa näyttää olevan ja pieni epäilys että tinaaminen ei nyt paljoa auta kun katsoin hetken vierestä. Ei siis oma auto.
Moottorin johtosarja?
Onko tämä joku tulipalovaurio vai kolarikorjaus vai mikä? Aika usein moottorin johtosarja voi olla purkuosanakin melkoisen hinnakas ja ainoastaan vaurioituneiden johtojen parsiminen voi hyvinkin olla kannattava juttu jos vauriokohta on selvä, ei siinä nyt niin montaa johtoa tyypillisesti ole.
Jos taas on ollut tulipaloa tai oikosulkua tms ja ei oikein tiedä mikä kaikki on hajalla, silloin voi kokonainen moottorin johtosarjakin olla hyvä vaihtoehto.
 
Moottorin johtosarja?
Onko tämä joku tulipalovaurio vai kolarikorjaus vai mikä? Aika usein moottorin johtosarja voi olla purkuosanakin melkoisen hinnakas ja ainoastaan vaurioituneiden johtojen parsiminen voi hyvinkin olla kannattava juttu jos vauriokohta on selvä, ei siinä nyt niin montaa johtoa tyypillisesti ole.
Jos taas on ollut tulipaloa tai oikosulkua tms ja ei oikein tiedä mikä kaikki on hajalla, silloin voi kokonainen moottorin johtosarjakin olla hyvä vaihtoehto.

Tuo vempele käy välillä neljällä tai viidellä pytyllä. Ei kolaria tai tulipaloa takana. Juurikin tuo johtonippu on kaverilla työnalla, vähän aikaa sitten kun kävin ihmettelemässä niin olihan siellä johtoja vähän huonossa hapessa...
Ajattelinkin että saattaa maksaa jotain koko johtosarja ja hintaa yrittäisin keksiä mokomalle jos tuo nyt ei kolvilla korjaannu.
 
Tuo vempele käy välillä neljällä tai viidellä pytyllä. Ei kolaria tai tulipaloa takana. Juurikin tuo johtonippu on kaverilla työnalla, vähän aikaa sitten kun kävin ihmettelemässä niin olihan siellä johtoja vähän huonossa hapessa...
Ajattelinkin että saattaa maksaa jotain koko johtosarja ja hintaa yrittäisin keksiä mokomalle jos tuo nyt ei kolvilla korjaannu.
En ole diesel expertti, mutta periaatteessa se d5 on kyllä yksinkertaisempi laite kuin bensamoottori. Jos muuten käy nätisti, mutta joskus neljällä ja sähköjuttuja epäilee, ei siinä montaa vaihtoehtoa ole. Suuttimen johtosarja ja suuttimet nyt ensimmäisenä kannattaisi tarkistaa. Samoin koko muu polttoainelinja ja suodattimet. Muita varsinaisia sylinterikohtaisia sytkäosiahan siinä ei sitten olekaan, hehku ei vaikuta käyntiin. Suutinvika varmaan todennäköisin.
 
En ole diesel expertti, mutta periaatteessa se d5 on kyllä yksinkertaisempi laite kuin bensamoottori. Jos muuten käy nätisti, mutta joskus neljällä ja sähköjuttuja epäilee, ei siinä montaa vaihtoehtoa ole. Suuttimen johtosarja ja suuttimet nyt ensimmäisenä kannattaisi tarkistaa. Samoin koko muu polttoainelinja ja suodattimet. Muita varsinaisia sylinterikohtaisia sytkäosiahan siinä ei sitten olekaan, hehku ei vaikuta käyntiin. Suutinvika varmaan todennäköisin.

Common Rail suuttimissa on yleensä ECU:n puolelta yleensä valvonta sen ottamalle virralle, josta sitten päätellään suihkutuksen aloituksen ajankohta. Jos tämä tieto puuttuu, yleensä moottori ei käynnisty tai sammuu siihen paikkaan, eli vahva epäilys etteikö johtosarjassa olisi vikaa.

Mutta sellainen ihmetys tuli viikolla vastaan, VW V6 TDI:n vaihdettiin tarvikemallin paluuletkusarja, sarjassa mukana jonkinlainen kuristin ennen paluuta takaisinvirtauspuolelle. Tarvikejohtosarjalla railipaineiden noustessa yli 1200 alkaa kauhea pätkiminen, ihan kuin muutama pytty/suutin putoaa pois pelistä. Alkuperäisen kuristimien vaihto tarvikkeen tilalle korjasi tilanteen. Tosin kaiken syynä voi siltikin olla huono suutin/suuttimet.
 
Tuo vempele käy välillä neljällä tai viidellä pytyllä. Ei kolaria tai tulipaloa takana. Juurikin tuo johtonippu on kaverilla työnalla, vähän aikaa sitten kun kävin ihmettelemässä niin olihan siellä johtoja vähän huonossa hapessa...
Ajattelinkin että saattaa maksaa jotain koko johtosarja ja hintaa yrittäisin keksiä mokomalle jos tuo nyt ei kolvilla korjaannu.

Balttia purkuosissa minusta ihan kohtuuhintaisia ovoko.fi
 
Hyvä alusta suht alkuperäisille osille. Usein voi olla epämääräisestä lähteestä kotoisin. Huomaa siinä vaiheessa kun joutuu tekemään käyttöönoton varaosaan online yhteydellä.
 
En ole diesel expertti, mutta periaatteessa se d5 on kyllä yksinkertaisempi laite kuin bensamoottori. Jos muuten käy nätisti, mutta joskus neljällä ja sähköjuttuja epäilee, ei siinä montaa vaihtoehtoa ole. Suuttimen johtosarja ja suuttimet nyt ensimmäisenä kannattaisi tarkistaa. Samoin koko muu polttoainelinja ja suodattimet. Muita varsinaisia sylinterikohtaisia sytkäosiahan siinä ei sitten olekaan, hehku ei vaikuta käyntiin. Suutinvika varmaan todennäköisin.

No sehän vastoin kaikkia mun uskomuksia lähti käyntiin ja toimii! Toki koko johtosarja on aika haperoa että tuskin tuo tuohon jää. Tuossa alempana tulikin jo verkkokauppa ehdotus mistä piuhaa saa siedettävää hintaan. Pitänee vihjata että lopettaa sen säätämisen ja ostaa koko pirun johtonipun suosiolla.
 
Juuri ennen katsastamista (puolta tuntia ennen) tankkiin X-1R Bensiini polttoaineen lisäainetta? Voiko se pilata päästötestin tuloksen?
 
En oikein mitään. Vähän epäselvästi kirjotin. Omasta mielestä näitä ei kannata laittaa. Mutta netissä puhuttu vaa paljon näistä lisäaineista. Mitä mieltä?

Sinne vaan sekaan.
 
Tuleeko korjauskehoitus vai hylky jos valokuviosta puuttuu se viuhka?

Ois tarkotus hankkia uudet umpiot mutta on niin turkasen kalliita LHD mallina et mieluummin ostais suosiolla RHD umpiot ja vivusta vetäis sen viuhkan pois eli kuvio olis tasanen. Mut ne ei oo DOT umpiot joten joku viuhka pitäis kai olla kuviossa.
 
Tuleeko korjauskehoitus vai hylky jos valokuviosta puuttuu se viuhka?

Ois tarkotus hankkia uudet umpiot mutta on niin turkasen kalliita LHD mallina et mieluummin ostais suosiolla RHD umpiot ja vivusta vetäis sen viuhkan pois eli kuvio olis tasanen. Mut ne ei oo DOT umpiot joten joku viuhka pitäis kai olla kuviossa.
Jos lampussa pitää olla DOT tai E-hyväksyntä ja sitä ei ole, on ainakin ennen ollut seurauksena hylky.
 
Tuleeko korjauskehoitus vai hylky jos valokuviosta puuttuu se viuhka?

Ois tarkotus hankkia uudet umpiot mutta on niin turkasen kalliita LHD mallina et mieluummin ostais suosiolla RHD umpiot ja vivusta vetäis sen viuhkan pois eli kuvio olis tasanen. Mut ne ei oo DOT umpiot joten joku viuhka pitäis kai olla kuviossa.
Hylätty. Valaisimet ei saa olla vääränpuoleiseen liikenteeseen tarkoitetut, eikä valaisimia saa muokata. 13.06.2022 TRAFICOM/423528/03.04.03.00/2020 - Tieliikenne - Viranomaisten määräyskokoelmat - FINLEX ®
 
Hylätty. Valaisimet ei saa olla vääränpuoleiseen liikenteeseen tarkoitetut, eikä valaisimia saa muokata. 13.06.2022 TRAFICOM/423528/03.04.03.00/2020 - Tieliikenne - Viranomaisten määräyskokoelmat - FINLEX ®

Höh on tää kyllä kummallista.

Mulla on tällä hetkellä DOT valot eli valokuvio on suora, ja saa semmonen olla. Se ei siis muuttuisi.

Tolla vivulla tarkoitin sitä kun noissa umpioissa on se vipu että pystyy ajamaan euroopassa häikäsemättä muita. Ei siis mitään muokkausta. Eli tieliikenteessä sallittu keino.

1717868399723.png
 
Viimeksi muokattu:
Höh on tää kyllä kummallista.

Mulla on tällä hetkellä DOT valot eli valokuvio on suora, ja saa semmonen olla. Se ei siis muuttuisi.

Tolla vivulla tarkoitin sitä kun noissa umpioissa on se vipu että pystyy ajamaan euroopassa häikäsemättä muita. Ei siis mitään muokkausta. Eli tieliikenteessä sallittu keino.

1717868399723.png
Tjaa eipä oo tommonen tuttu, vaan miks RHD ja LHD umpiot ois eri hintaset, jos se on sama umpio? Kato ne lampun merkinnät, niistä se laillisuus selviää. Ainakin tämän HELLA headlamp codes. Decoding the combinations mukaan on olemassa merkintä, jossa valaisin sallitiaan kummankinpuoleiseen liikenteeseen.
 
Tuleeko korjauskehoitus vai hylky jos valokuviosta puuttuu se viuhka?

Ois tarkotus hankkia uudet umpiot mutta on niin turkasen kalliita LHD mallina et mieluummin ostais suosiolla RHD umpiot ja vivusta vetäis sen viuhkan pois eli kuvio olis tasanen. Mut ne ei oo DOT umpiot joten joku viuhka pitäis kai olla kuviossa.
Se on sitä varten, että brittituristit voi käydä mantereen puolella häikimättä muita. Ei kelpaa katsastukseen täällä, hylky tulee. Tuo on liian uusi auto.
 
Pitäisi apulaitehihna saada vihdoin ja viimein paikoilleen, että saisi auton jopa ajoonkin joskus. Tässä juuri valmistaudun henkisesti lähtemään alas etsimään työkaluja ja puhdistelemaan entisiä.

On auto ollut purettuna pääosin jo pari viikkoa, mutta piti tilailla osat, käydä lomareissulla ja tehdä hiukan töitäkin. Eikä +30 asteen helteessa ole autoremonttikaan ihan mukavimmasta päästä. Mutta tämä päivä on tarkoitus panostaa siten, että alkaa jopa edistymäänkin pikku hiljaa.
 
Ei ihan valmiiksi asti mutta sentään kuitenkin uudet osat paikallaan. Tuohon 3-litraiseen joutuu purkamaan melko huolella, että pääsee kaikkeen käsiksi. Youtube on kyllä korvaamaton apu autoremontissa, ei tarvinnut raapia päätä ja kaikki meni samoin. Kelpasi tehdä ja huomenna viimeistelyt.
 
Mersujeeppiin polttoainejärjestelmän heikoin lenkki, nuo muoviset polttoaineputket (tai niiden o-renkaat menee ekana, nyt vaihdoin myös putket), sekä railipaineen säädin tuonne putken takapäähän. Jeepissä kone on sijoitettu sen verran taakse, että vaihto sujuu helpoiten irroittamalla koko putki. 4 ja 5 suuttimien putkien avaukseen piti tehdä lyhyt avain, nopeutti hommaa huomattavasti.

Toinen ahdas paikka on putkien liittäminen korkeapainepumpulle, tarkkana saa myös olla, etteivät jää hankaamaan moniurahihnaan, väliä ei paljoa yli 5mm jää.

Asennuskavereita meinasi olla thermacellistä huolimatta vähintään riittävästi. :D
DSC_3845.JPG
 
Mikä auto kyseessä ja miten tuo oireili?
Lexus CT200h

Käyntihäikkää startatessa, kun poltti ensin jäähdytysnesteen pois pytystä. Lähinnä lämpimällä koneella kun ajeli esim sähköllä tai odotteli pitkään liikennevaloissa. Ei oireillut vielä niin paljon että olisi antanut mitään misfire -vikakoodia, mutta niin vain siellä oli kansinahka mennyt.
Ajettu tuon jälkeen nyt noin 4000km ja toiminta nyt normaalia.
Sama tekniikka siis Priuksessa ja Auriksessa ainakin.

Tästä oli jo keskustelua aiemmin ketjussa.
 
Auto on taas kasassa ja tuntui jopa toimivan. Ei mennyt kahden päivän työ siis hukkaan. Tänään kyllä vastusti niinkin yksinkertainen asia kuin yksi pultti. Mutta kun tarpeeksi ahtaassa rakosessa on, niin tulee hankalaa.

Mutta sikäli tyytyväinen, että olihan tuo kohtuullisen iso työmaa ja silti tuli itse naplattua, tosin kaveri apuna mutta kuitenkin.
 
1718125188149.png

Mistä saisi toyota avensiksen manuaaliseen vaihdelaatikkoon vetoakselien päihin nuo tiivisteet ostettua?



1718125530917.png


1718125573705.png


Tai tiiättäkö mikä tuosta vuotaa? Vaihdelaatikon öljyt jos vaihtaa ja samalla laittaa redlinen seal saveria sinne, korjaiskohan? Mutta motonet ei ainakaan tiedä mitään tiivisteistä.

Toki kuvan perusteella ei tuota ehkä kannate edes lähteä vaihtamaan.


Mutta tosiaan jos laitan redlinen seal saveria sinne, niin saako sinne myös laittaa x1r:ää lisäksi, kun samalla vaihtaa manuaalivaihteiston öljyn?
En tiedä saako redline seal saveria sekä x1r:ää sekoittaa keskenään, onko kokemuksia tai tietoa?
 
Viimeksi muokattu:
1718125188149.png


Mistä saisi toyota avensiksen manuaaliseen vaihdelaatikkoon vetoakselien päihin nuo tiivisteet ostettua?


1718125530917.png


1718125573705.png


Tai tiiättäkö mikä tuosta vuotaa? Vaihdelaatikon öljyt jos vaihtaa ja samalla laittaa redlinen seal saveria sinne, korjaiskohan? Mutta motonet ei ainakaan tiedä mitään tiivisteistä.

ton vaihteiston päädyn varmaan voi ottaa auki ja kasaus ilman tiivistettä mutta tiivisteliiman kanssa. ei kai tossa ole mitään niin mittatarkkaa osaa päädyssä että haittaisi jos tiivisteen korvaa moottorisilikonilla.
 
Mistä saisi toyota avensiksen manuaaliseen vaihdelaatikkoon vetoakselien päihin nuo tiivisteet ostettua?

Tuon tuotekoodin kun lyö googleen, niin kyllä sieltä tuloksia tulee vaikka kuinka paljon. Eli saa kyllä tilattua maailmalta, jos ei heti jostain lähempää löydä.
 
ton vaihteiston päädyn varmaan voi ottaa auki ja kasaus ilman tiivistettä mutta tiivisteliiman kanssa. ei kai tossa ole mitään niin mittatarkkaa osaa päädyssä että haittaisi jos tiivisteen korvaa moottorisilikonilla.
Tuon tuotekoodin kun lyö googleen, niin kyllä sieltä tuloksia tulee vaikka kuinka paljon. Eli saa kyllä tilattua maailmalta, jos ei heti jostain lähempää löydä.

Joo. Muokkasin nyt vähän alkuperäista kommenttiani. Se vuoto ehkä on senverran vähäistä, että ei sitä ehkä kannate edes lähteä avaamaan tai tekemään mitään sille.

Mutta tosiaan jos laitan redlinen seal saveria sinne, niin saako sinne myös laittaa x1r:ää lisäksi, kun samalla vaihtaa manuaalivaihteiston öljyn?
En tiedä saako redline seal saveria sekä x1r:ää sekoittaa keskenään, onko kokemuksia tai tietoa?
 
Onnistuneen remontin innoittamana lähdin heti myyntipuheen loputtua (klo 16) ulos että vaihdanpa parkkitutkan anturin ja siivoan auton työkaluista. Nopea homma, ajattelin.

Mutta eihän se taaskaan kohtuudella mennyt. Ehtinyt kuin napata anturista kiinni ja kääntää kielekettä vähän, niin silmille kimposi kasa soraa ja anturi muovilaattoineen, joissa nuo näyttävät olevan kiinni.

Aikani siinä tuumailin ja totesin että yllättävän nopeastihan se..

Ei muuta kuin lelut kasaan, joita nyt toki edes kovin paljoa ollut levitelty, auto alas ja hakemaan Sikaflexia. Ei se ensimmäinen kerta ole, kun liimamassalla on autoja korjattu - paljon uudempiakin laitoksia ja vieläpä ns. tähdellisiä merkkejä, niin tuttua puuhaa.
 
Joo. Muokkasin nyt vähän alkuperäista kommenttiani. Se vuoto ehkä on senverran vähäistä, että ei sitä ehkä kannate edes lähteä avaamaan tai tekemään mitään sille.

Mutta tosiaan jos laitan redlinen seal saveria sinne, niin saako sinne myös laittaa x1r:ää lisäksi, kun samalla vaihtaa manuaalivaihteiston öljyn?
En tiedä saako redline seal saveria sekä x1r:ää sekoittaa keskenään, onko kokemuksia tai tietoa?
Molemmissa lukee, että käy kaikkien öljyjen kanssa. Se on sitten toinen asia, että onko tuollaisista "ihmeaineista" mitään iloa, hyvällä tuurilla voi jossain tapauksessa auttaakin.
Jos intoa on, niin sen verran ehkä voisi tehdä, että tutkii nyt ensin, että mistä tuo vuoto ylipäätänsä on peräisin. Eli esimerkiksi jotain liukkaria pintaan ja huuhtelee noi paskat pois siitä ensin ja sitten katsoo mistä alkaa tihkumaan.
 
Potilaana Volvo V60 D6 2013 ja aktiivivakkarin + nappi, joka toimii vähän kehnosti. Hieman sai ähertää, mutta noilla ohjeilla sai airbagin irrotettua.



Korvaavaa osaa ei juuri mistään löytynyt, niin Käyttöauto tilasi osan huomiseksi, 125€. Vielä en ole onneksi saanut rikottua mitään :)

Tuo kumiosa näytti olevan "revennyt".

20240612_122855.jpgScreenshot_20240612_131926_Photos.jpg
20240612_121847.jpg
 
Työmatka Leon 1.6 akl moottorilla pomppas leimalla päästöistä. Hc koholla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla. Co myös kierroksilla, tyhjäkäynnillä se oli ok.
Aiemmin tuohon tullutkin vaihdettua jo sytytysyksikkö mutta tilailin tuossa nyt uudet tulpanjohdot ja tulpatkin samalla. Pienillä kierroksilla tuntuu välillä sellaista pientä nykimisen kaltaista oiretta.. Katsotaan josko se näillä tulis kuntoon.
Onko muita mahdollisia ideoita? Imuvuotoja meinasin myös varmuudeksi tutkia kun osat saapuu.
Mikähän tuon Co:n pienen nousun voi selittää?

Testerillä ihan ekana katsoo että mitä ECU näkee tai yrittää tehdä. Onko seoskorjaus esim positiivinen tai negatiivinen.

Vcds:llä katottiin vikakoodit ja lambdasta oli herja, sinne vaihdettiin uusi bosch tilalle. Myös tulpat ja johdot vaihdettu uusiin. Päästöt edelleen pielessä.
 
Potilaana Volvo V60 D6 2013 ja aktiivivakkarin + nappi, joka toimii vähän kehnosti. Hieman sai ähertää, mutta noilla ohjeilla sai airbagin irrotettua.



Korvaavaa osaa ei juuri mistään löytynyt, niin Käyttöauto tilasi osan huomiseksi, 125€. Vielä en ole onneksi saanut rikottua mitään :)

Tuo kumiosa näytti olevan "revennyt".

20240612_122855.jpgScreenshot_20240612_131926_Photos.jpg
20240612_121847.jpg

Hurjan näköistä tyynyn irroittelua. Autokohtaiset ohjeet laillisesta lähteestä voisi olla paikallaan.
 
Hurjan näköistä tyynyn irroittelua. Autokohtaiset ohjeet laillisesta lähteestä voisi olla paikallaan.
Aivan totta. Ei se tyyny itsellä lentänyt noin, vaan lähti aivan hallitusti.

Lähinnä siis nuo lukitukset löytyi tuon videon perusteella.

Korjaamolla varoittelivat, että sähköt hallitusti pois ym. Nyt kun tyyny on irti, niin saakin puhdistettua nuo kaikki kolot liasta, jota on 345tkm aikana kertynyt.
 
Vcds:llä katottiin vikakoodit ja lambdasta oli herja, sinne vaihdettiin uusi bosch tilalle. Myös tulpat ja johdot vaihdettu uusiin. Päästöt edelleen pielessä.
Mikä se herja oli?

Lambda on varmaan eniten turhaan vaihdettu osa ikinä.
 
Tälleen mukavasti parin päivän päästä tuo kottero sitten päätti alkaa tiputtamaan tehostimen öljyä alleen. On ollut niin hiton täysiä työpäiviä klo 16 asti ja pakko hoitaa asioitakin välillä, niin ehkä viikonloppuna ehtii nappaisemaan pätkät pois letkuista. Ja jos hakee lisää öljyä tehostimeen, niin nappaa samalla uudet klemmarit letkuihin, mikäli sattuu löytymään. Jospa tuo tuolla asettuisi.
 
Tälleen mukavasti parin päivän päästä tuo kottero sitten päätti alkaa tiputtamaan tehostimen öljyä alleen. On ollut niin hiton täysiä työpäiviä klo 16 asti ja pakko hoitaa asioitakin välillä, niin ehkä viikonloppuna ehtii nappaisemaan pätkät pois letkuista. Ja jos hakee lisää öljyä tehostimeen, niin nappaa samalla uudet klemmarit letkuihin, mikäli sattuu löytymään. Jospa tuo tuolla asettuisi.
Niin, paluu puolelle varmaankin. Mikään klemmari ei pidä paine puolella.
 
Vanhat jarrupalat näyttää tältä. Eli niissä on tuollainen jousi välissä. Takajarrut kyseessä.



Uudet on tällaiset


Tuleeko mitään ongelmia? Auto on Kia proceed 2019. Ja joo takajarruista kului radalla palat kokonaan. Nyt menee myös levyt vaihtoon.

Mulla on myös tarvikesetti jossa on uudet jouset. Mutta näissä paloissa ei ole mitään reikää niille??
 
Viimeksi muokattu:
Taisin jokunen viikko sitte just tommoset asentaa ja vanhat palat jousineen heitin hevonkuikkaan. Eli ei tuu ongelmia.
 
Taisin jokunen viikko sitte just tommoset asentaa ja vanhat palat jousineen heitin hevonkuikkaan. Eli ei tuu ongelmia.

Noiden jousien etu on varmaan se, että palat eivät lahaa niin paljon? Vai mikä idea?

Uudet jouset olisi, mutta uusissa paloissa ei paikkaa niille.

Sinäkään et laittanut uusia jousia?
 
Noiden jousien etu on varmaan se, että palat eivät lahaa niin paljon? Vai mikä idea?

Uudet jouset olisi, mutta uusissa paloissa ei paikkaa niille.

Sinäkään et laittanut uusia jousia?

no idea on kai että palat on vähän löysästi paikallaan, ja jousi pitää välykset sieltä pois ettei ala tärisemään jarruttaessa. Eli ne liikkuu smoothisti, oikea jousivoima pitää ne "kiskoissaan". Mut kyl sinne kertyy paskaa ajansaatos niin paljon ettei se ole mikään ongelma ettäkö palat helisisi paikoissaan. En joo mitään jousia laittanu. Ei ole kaikissa muissakaan autoissa. Joissain on vähän vastaavia jousijuttuja kyllä, muttei tommosia.
 
no idea on kai että palat on vähän löysästi paikallaan, ja jousi pitää välykset sieltä pois ettei ala tärisemään jarruttaessa. Eli ne liikkuu smoothisti, oikea jousivoima pitää ne "kiskoissaan". Mut kyl sinne kertyy paskaa ajansaatos niin paljon ettei se ole mikään ongelma ettäkö palat helisisi paikoissaan. En joo mitään jousia laittanu. Ei ole kaikissa muissakaan autoissa. Joissain on vähän vastaavia jousijuttuja kyllä, muttei tommosia.

Kiitos infosta.

Nyt ollaan saatu satulat irti ja levy pitäisi saada irti. Otin ne pari kiinnitysruuvia pois. Tuon pitäisi tuosta nyt lähteä. Mutta ei lähtenyt kun vasaralla koputin takaa.

Ulosvetäjä ei tuohon yletä, kun mulla on väärän mallinen.


Pitäisi olla ulosvetäjän keskitappi pidempi kuin leuat.

 
Kiitos infosta.

Nyt ollaan saatu satulat irti ja levy pitäisi saada irti. Otin ne pari kiinnitysruuvia pois. Tuon pitäisi tuosta nyt lähteä. Mutta ei lähtenyt kun vasaralla koputin takaa.

Ulosvetäjä ei tuohon yletä, kun mulla on väärän mallinen.


Pitäisi olla ulosvetäjän keskitappi pidempi kuin leuat.


Järeämpi vasara ja pyörittelyä niin kyllä pikkuhiljaa lähtee…
 
IMG_20240614_200504.jpg

Koitan antaa vähän lämpöä

Edit: kappas vaan. Ei tarvinnut kauan lämmittää. Kehä lämpeää ja laajenee.

IMG_20240614_201042.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Sitä voi ihan lyödäkin varsinkin kun ne levyt on vaihtoon menossa muutenkin, ei se koputtelulla irtoo, kiinniruostunu levy.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 215
Viestejä
4 456 293
Jäsenet
73 693
Uusin jäsen
Vartia

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom