2016 vuosimallin Hyundai i40. Peruutuskamera ei toimi. Maahantuojan huollossa todettiin, että kamera pitää vaihtaa. Antoivat alkuperäisen varaosan hinnaksi jotain >500€
Tuohon löytyy kameroita jostain aliexpressistä. Löysin jonkun youtube videonkin, missä vaihdetaan tuollainen halpismallin kamera rikkoutuneen tilalle.
Kävin alustavasti muutamassa korjaamossa kyselemässä saisiko siis asennettuna maahantuojaa halvemmalla, mutta vissiin noita kopiokameroita ei mistään virallisten tukkurien tms. kautta saa, vaan pitää tilata noista aliexpresstyylisistä verkkokaupoista ja ei oikein tuntunut olevan intoa tähän. Ilmeisesti asentavat kyllä, jos itse tilaan. Sen verran pitää purkaa tuota verhoilua, että en jaksa itse ruveta asentelemaan.
Kysymyksinä siis, että tekisiköhän joku korjaamo tuon siten, että tilaavat ja asentavat tuollaisen halpiskameran, löytyisiköhän PK-seudun lähistöltä jotain tuollaisiin erikoistunutta?
Jos päädyn itse tilaamaan, niin mistähän tuon tilaisi? Joku Amazon kuulostaa verkkopuljuista jopa melko luotettavalta, mutta ekat osumat tulee jostain fruugosta ja fyndigistä, joista itsellä ei mitään hajua. Onkohan tuollaisen kameran toimivuutta sitten mitään mahdollisuutta testata muuta kuin kiinnittämällä se autoon? En nyt tietty haluaisi olla siinäkään tilanteessa, että olen tilannut kiinankameran, maksanut asennuksesta, jossa sitten todetaan, että ei tää kikkula toimi tai on väärää mallia.
Edit: Löytyy tosiaan amazon.de kautta OEM numerolla useampikin vaihtoehto. Hintaluokka 30-60€, kaikkien valmistaja jotkut eri kiinalaisen puljut. Mutta varmaan se orkkis osakin tulisi jostain Kiinasta. Toki ehkä paremmalla laadunvalvonnalla. Mutta hinnnat tosiaan alle kymmenesosa alkuperäisestä varaosasta
Amazon.de : 95760-3z103