RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs mieltä arvonraati on tankissa 40litraa kamaa ja
Red Line 85 Diesel plus

ja oon tekemässä forten turbo cleanerilla puhistuksen ja hoitava aine sekaan nii suosittelevat viimekesänä puhistu turbo nii että ahdot nous eli tukossa oli pakopesä , eli voinko törkkää kamat sisää vaikka on redlinet sisässä?
 
Mitäs mieltä arvonraati on tankissa 40litraa kamaa ja
Red Line 85 Diesel plus

ja oon tekemässä forten turbo cleanerilla puhistuksen ja hoitava aine sekaan nii suosittelevat viimekesänä puhistu turbo nii että ahdot nous eli tukossa oli pakopesä , eli voinko törkkää kamat sisää vaikka on redlinet sisässä?
Olen sitä mieltä, että käyttäjässä vika jos tarvitsee tuollaista myötäänsä tehdä. 500000 on helppo juttu ahtimelle ilman ihmeaineita kun sillä on oikeat olosuhteet ja öljynvaihto ajallaan.
Minulle on tullut vastaan 2 hajonnutta ahdinta, kumpikin täysperävaunun vetureissa joilla vedetään pelkkiä täysiä kuormia ja joiden tehoa on olennaisesti kasvatettu. Kilometrimäärät olivat reilu 1 ja vajaa 2 miljoonaa.

Ja sitten toki on autoilijoita jotka ajavat vanhoilla öljyillä ja ahtimet volisevat jo 200tkm kohdalla, mutta auto on heille vain kulkupeli, ei kiinnostus.
 
Viimeksi muokattu:
Ylipäätään kyllä kiinnostais, että miten pakopesä muka ahtimessa menee tukkoon. Lämmöt on kuitenkin sitä luokkaa ahtimen pakopuolella, että kaikki palava kyllä pitäs palaa sieltä.
 
Ylipäätään kyllä kiinnostais, että miten pakopesä muka ahtimessa menee tukkoon. Lämmöt on kuitenkin sitä luokkaa ahtimen pakopuolella, että kaikki palava kyllä pitäs palaa sieltä.
Varmaan tarkoittaa VNT ahtimen siipien säätökehää mutta en ole kuullut että mikään lisäaine niitä elvyttäisi. Jotkut on tyhjentäneet mr muscle pulloja pakosarjan kautta ja liuottaneet pidemmän aikaa.
 
Ylipäätään kyllä kiinnostais, että miten pakopesä muka ahtimessa menee tukkoon. Lämmöt on kuitenkin sitä luokkaa ahtimen pakopuolella, että kaikki palava kyllä pitäs palaa sieltä.
vnt turboissa siivet jumittaa jos et tienny kannattaa vaikka googlettaa karstottuu
 
Varmaan tarkoittaa VNT ahtimen siipien säätökehää mutta en ole kuullut että mikään lisäaine niitä elvyttäisi. Jotkut on tyhjentäneet mr muscle pulloja pakosarjan kautta ja liuottaneet pidemmän aikaa.
1715122326725.png


siivet jumittaa ja aina täällä puhujia mutta ei tietäjiä turbo clenaria forten toimii ja auttoi itellä ahdot nous muttaku ette tiedä puhutte ja morkkaatte va
 
1715122326725.png


siivet jumittaa ja aina täällä puhujia mutta ei tietäjiä turbo clenaria forten toimii ja auttoi itellä ahdot nous muttaku ette tiedä puhutte ja morkkaatte va
Ei täällä kukaan morkkaa, mutta kannattaa arvioida oletko hieman mainoksen uhri. Sellainen kuva on tullut käyttämiesi lisäaineiden määrästä. Enhän toki tiedä annatko moottorin käydä jatkuvasti tyhjää tms jolloin ongelmia tuottaa oma toiminta ja ihmeaineet auttavat.

Äläkä syytä muita tietämättömiksi kun itse puhut tukossa olevasta pakopesästä.
 
Viimeksi muokattu:
Moro täällä ollaan taas bäck. En voi olla mainoksen uhri jos totean forte turbo cleanerin ahtopainemittarista
 
Ostin itselleni uuden (vanhan siis) käyttöauton ja siihen laitoin moottoriin ja perään. Perä kun on noissa ollut porsivaa sorttia pinjonin laakerin kohdalla. Saa nähdä. Moottori ei kuluta öljyä ns ollenkaan. Tosin ajan muutenkin nyt vasta ekaa öljynvaihtoväliä joten mittadataa ei ole sen enempää.
Nyt on mittadataa enemmän. 10tkm öljynvaihtovälillä 0w30 iä kului mittatikun maksimista puoleenväliin. Tikun väli on todella lyhyt 1cm väli. Öljynvaihtomäärä on 7.7 litraa. Joten kadonnut määrä on todella vähäistä.
 
Miten se nyt tämän Red linen seal saverin kanssa täytyy tehdä tuo annostelu?

Red Line Seal Saver öljyvuodon tiivistysaine 118 ml | Motonet Oy

Öljytankin koko avensiksessa 3,6 litraa.

Onhan tuossa nuo prorenttimäärät minkä verran, mutta hankala tätä on annostella.
Saako tuon koko pullon kaataa öljysäiliöön vai laitanko puolipulloa?


Minkä verran oot laittanu ite tuota öljysäiliöön ajon jälkeen?


Annostus: 1 % öljytilavuudesta kerran vuodessa jatkuvaan käyttöön ja 3 % öljytilavuudesta vuodon sattuessa
• Pullollinen riittää 6-18 litraan öljyä!


Eikös tuossa sanota tavallaa että pullollinen minimissään 6 litraan riittää. Eli puoli pulloako laitan nyt alkajaisiksi? ja myöhemmin jos tiputtaa niin 1/3 osa pulloa lisäämällä sitä mukaan kun jos öljy vähenee?
Täytyykös tätä ainetta sitten aina käyttää, että alkaako ne tiivisteet sitten vuotamaan uudestaan jos tämän aineen käytön lopettaa?
 
Näyttää että käyttö-ohjeen tekijä laskenut huonosti: Luullut että 118ml * 100 = 18 litraa, vaikka se on 11.8 litraa.

Joten jos nuo prosentti-ohjeet pitää paikkaansa niin; jos ei ole vuotoa niin 1/3 pulloa vuosittain.
Jos on vuoto niin koko pullo. Ja kai sitä olisi tarkoitus laittaa aina öljynvaihdon yhteydessä uudestaan.

Mutta ei siitä mitään haittaa ole jos kokeilee aluksi vähemmällä määrällä. Tuo on öljyn voiteluominaisuuksista pois joten ei sitä haluta turhan paljon laittaa.
 
Näyttää että käyttö-ohjeen tekijä laskenut huonosti: Luullut että 118ml * 100 = 18 litraa, vaikka se on 11.8 litraa.
Pakkauskoko on muuttunut, mutta ohjetta ei ole korjattu. Vanha pullokoko ollut 177ml eli noin prosentti 18 litrasta.
 
Laita se koko pikku purkki sinne vaan. Ei se mitään Avessa auta kuitenkaan.
 
Siis nytkö tuo tiivisteitä turvottava ja pehmentävä litkukin mielletään Motor Upiksi?
Tuolta voi yrittää halutessaan etsiä sen videon, missä joku oli lorauttanut vaihteistoon kokonaisen pullon:
Lievästi ilmaistuna ei ollut enää tiivisteet mitoissaan.
En muista aiheuttiko mitään ongelmia, mutta ei tuota silti kannata liikaa laittaa.

Tai laittakaa kourallinen sekalaisia tiivisteitä laimentamattoman litkun kanssa samaan purkkiin, jos epäilyttää.

Yleensä tuota lisätään öljyihin sitten kun tiivisteestä puuttuu palanen tai öljypohjassa on reikä ja auto kusee alleen. Ei toimi.

Jos paikka x hikoilee öljyä tai auto polttaa hieman öljyä, niin tapauksesta riippuen halpa korjaus, jos ei jaksa purkaa puolta autoa.

Viimeksi käytin Motonetin halvinta litkua halkomakoneen sylinterin tiivisteeseen, kun alkoi kusemaan ihan reilusti öljyä.
Laitoin tiivisteeseen raakaa litkua ja vuoto oli poissa alle 10 minuutissa. Ei vuoda vuosienkaan jälkeen, joten ei kiinnosta purkaa koko vehjettä atomeiksi ja etsiä uutta tiivistettä.

Jos pitäisi elvyttää joku metsäraato peltoautoksi tmv. niin eipä tuo muutaman euron investointi välttämättä paska sijoitus olisi.
 
Syksyllä olisi tarkoitus antaa korjaamon tehdä moottoriin sisäpesun. Kyseessä siis bg performance käsittely, eli siihen tulee moottorin puhdituksen lisäksi bensatankkiin lisättävä puhdistusainetta.
Mitä kyseinen käsittelystä ajatuksia herättää? Rahan haaskausta vai kokeilemisen arvoinen?
 
Syksyllä olisi tarkoitus antaa korjaamon tehdä moottoriin sisäpesun. Kyseessä siis bg performance käsittely, eli siihen tulee moottorin puhdituksen lisäksi bensatankkiin lisättävä puhdistusainetta.
Mitä kyseinen käsittelystä ajatuksia herättää? Rahan haaskausta vai kokeilemisen arvoinen?

rahanhaaskausta
miksi et itse tee?
öljynvaihdon yhteydessä:
stp engine flush 8,99€
tai polttoöljyä huoltsikalta 5€ ja ei muuta kun tekemään.
kymmenien puhumattakaan satojen eurojen käytöstä noihin käärmeöljyihin on ihan turhaa.
 
Syksyllä olisi tarkoitus antaa korjaamon tehdä moottoriin sisäpesun. Kyseessä siis bg performance käsittely, eli siihen tulee moottorin puhdituksen lisäksi bensatankkiin lisättävä puhdistusainetta.
Mitä kyseinen käsittelystä ajatuksia herättää? Rahan haaskausta vai kokeilemisen arvoinen?

Rahanhaaskausta on se osa kun maksat siitä että joku toinen tekee sen sulle. Osaat varmasti itse kaataa aineet oikeisiin paikkoihin, lukea käyttöohjeet.
 
Syksyllä olisi tarkoitus antaa korjaamon tehdä moottoriin sisäpesun. Kyseessä siis bg performance käsittely, eli siihen tulee moottorin puhdituksen lisäksi bensatankkiin lisättävä puhdistusainetta.
Mitä kyseinen käsittelystä ajatuksia herättää? Rahan haaskausta vai kokeilemisen arvoinen?

Onko moottorissa jotain ongelmaa? Itse myös jättäisin tuon käsittelyn väliin ja tihentäisin ennemmin öljynvaihtoväliä.

Jos haluat puhdistaa polttoainejärjestelmän niin pullollinen tankkiin tätä:

 
Volvo v70 mk1 palaa p0420 vikavalo eli

P0420 code signals a low catalyst system efficiency. This code suggests that the oxygen levels are below the desired threshold (Bank 1).

Katalysaattori ja pakoputki vaihdettu pari vuotta sitten. Vika ei näy, kuulu, tunnu ajossa mitenkään.

Kokeilin liqui moly katalysaattoripuhdistusainetta 7110. Ei auttanut tämä kärmesöljy vaan vikavalo syttyy ja palaa edelleen. Ei voi suositella.
 
Volvo v70 mk1 palaa p0420 vikavalo eli

P0420 code signals a low catalyst system efficiency. This code suggests that the oxygen levels are below the desired threshold (Bank 1).

Katalysaattori ja pakoputki vaihdettu pari vuotta sitten. Vika ei näy, kuulu, tunnu ajossa mitenkään.

Kokeilin liqui moly katalysaattoripuhdistusainetta 7110. Ei auttanut tämä kärmesöljy vaan vikavalo syttyy ja palaa edelleen. Ei voi suositella.
Kokeilemasi litku EI ole tarkoitettu katalysaattorin puhdistamiseen vaan se puhdistaa suihkutuslaitteiston ja palotilan.
Liqui Moly 7110
 
Volvo v70 mk1 palaa p0420 vikavalo eli

P0420 code signals a low catalyst system efficiency. This code suggests that the oxygen levels are below the desired threshold (Bank 1).

Katalysaattori ja pakoputki vaihdettu pari vuotta sitten. Vika ei näy, kuulu, tunnu ajossa mitenkään.

Kokeilin liqui moly katalysaattoripuhdistusainetta 7110. Ei auttanut tämä kärmesöljy vaan vikavalo syttyy ja palaa edelleen. Ei voi suositella.
Onko päästöt hyvät uudella katilla? Jos on niin korotusholkki takalambdan ja putken väliin.
 
Mä vähän epäilen, että päästöt on tosisan ok ja rajoissa, ja tarvikekatti vaan temppuilee. En ole mitannut, katsastus kuukauden kuluttua, sitten näkee.

Tommosen korotusholkin ostin jo. Voiko sen laittaa ennen katsastusta jo, vai mitä katsuri tuumailee noista korotuspaloista, herättääkö ne intohimoja?
 
Mä vähän epäilen, että päästöt on tosisan ok ja rajoissa, ja tarvikekatti vaan temppuilee. En ole mitannut, katsastus kuukauden kuluttua, sitten näkee.

Tommosen korotusholkin ostin jo. Voiko sen laittaa ennen katsastusta jo, vai mitä katsuri tuumailee noista korotuspaloista, herättääkö ne intohimoja?

Tää toimii, eikä katsastusukko nää

 
Tommosen korotusholkin ostin jo. Voiko sen laittaa ennen katsastusta jo, vai mitä katsuri tuumailee noista korotuspaloista, herättääkö ne intohimoja?

Riippuu siitä miten määräyksiä lukee – jos välipala on tunnistettavissa niin IMO se on "ei-luotettava muutos" pakoputkistossa / saastemittausten tuloksissa, ja saattaa tulla hylsä jos katsastushenkilö on tiukkana.

1722422637424.png
 
Monesti tuollainen p0420 saattaa korjaantua vaihtamalla kakkoslambda. Se kun on kuluva osa.
 
Ajattelin ostaa Motonetin tarjouksesta rvs aineet dieselmoottoriin. Öljynvaihto kuitenkin vasta yli 5tkm päästä. Onkohan mitään järkeä laittaa ensimmäinen käsittely moottoriin jo nyt, vai vasta muutama satanen ennen öljynvaihtoa?
 
Ajattelin ostaa Motonetin tarjouksesta rvs aineet dieselmoottoriin. Öljynvaihto kuitenkin vasta yli 5tkm päästä. Onkohan mitään järkeä laittaa ensimmäinen käsittely moottoriin jo nyt, vai vasta muutama satanen ennen öljynvaihtoa?
Ajele nyt vielä kuukausi ja tee se käsittely ohjeiden mukaan. On moottori sitten paremmin suojattuna talven pakkasiin
 
Tosiaan tää kärmesöljy on Motonetissä tarjouksessa 11.11 saakka. Vielä aika hyvässä; perusbensa-autoihin menevä "G4"-puteli 29,90e vs. 42,90e.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 247
Viestejä
4 506 333
Jäsenet
74 345
Uusin jäsen
Vm85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom