- Liittynyt
- 03.01.2018
- Viestejä
- 557
Sähköinen käsijarru ajetaan testerillä huoltoasentoon ennen palojen vaihtoa, ja normaaliasentoon vaihdon jälkeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole minäkään Kia-spesialisti mutta ennen edellistä kommenttiani tarkistin asian Motonetin varaosahausta niin ei tarvinnut tehdä virheellistä olettamaa ko. asian suhteen.
Käsijarrullinen satula pitää yleensä kiertää sisällepäin, eikä vain puristaa.
Jos suoraan painamalla mene, niin kokeile kiertää samalla myötäpäivään.
Sähköinen käsijarru ajetaan testerillä huoltoasentoon ennen palojen vaihtoa, ja normaaliasentoon vaihdon jälkeen.
Kiitos! Meni pyörittelemällä. Vitsi mikä urakka oli, mutta pillupihdeillä sain pyöriteltyä.
On kyllä tosi tiukka nyt kun on uudet palat ja uusi levy. Juuri ja juuri sain mahtumaan. Asennuksen jälkeen niin tiukka, että palat puristaa levyä ja levy ei pyöri vapaana. Kun lähden ajamaan ja jarruttelen, niin väljäytyykö se siitä vai kuinka tossa nyt käy?
Tossa kun pyörittelin sitä mäntää, niin mietinkin jotain tuollaista... Mikähän olisi halvin laite joka osaisi antaa tuon komennon? Saisi kyllä olla autossa sisäänrakennettuna.
Kiia kaupasta.En löytänyt motonetistä kuin etupyöränlaakerin. Mistä löysit laakerin taakse?
Varmaan auto ikä ratkaisee, onko jänite säätöiset vai ei. Vanhemmat autot vois olla aika vaikeeta tarjota jänitettä. Tosin voihan tuon ikäisessä olla sähkö säätö.Halvin mahdollinen tapa on antaa liittimeen suoraan 12v haluttuun suuntaan, esim. hyppyjohdoilla.
Kiitos kaikille neuvoista. Ilman niitä ei olisi onnistunut. Uudet jarrut on nyt asennettu taakse ja kaikki näyttää toimivan hienosti. Täytyy vielä joku päivä asentaa eteen jarrupalat, kun niissä on enää alle 1 cm kulutuspintaa.
Omissa autoissa jarrurempat on menneet takapää remontti kahdesti ja etupää kerran -kierrolla. Luultavasti sulla ne etupalat ja levyt kestävät hyvin vielä vuosia kunnes tulee taas tarvetta takajarru remontille. Sitten vaihtaa osat joka nurkkaan.Kiitos kaikille neuvoista. Ilman niitä ei olisi onnistunut. Uudet jarrut on nyt asennettu taakse ja kaikki näyttää toimivan hienosti. Täytyy vielä joku päivä asentaa eteen jarrupalat, kun niissä on enää alle 1 cm kulutuspintaa.
Audi A6 vuosimallia 2007 bensa automaatti. Auto ollut minulla parisen viikkoa.
Peruutustutka ei toimi. Peruutustutkasta puuttui sulake. Sen lisäämällä tekeen nyt sen, että pienen hetken ajan keskinäytössä vilahtaa peruutustutkan näyttö kun peruutusvaihteen kytkee päälle. Mitään ääniä ei kuulu. Perus OBD ELM mokkulalla ja Android car scanner softalla vikakoodeja ei löytynyt. Olisiko ajatusta, mitä kannattaisi tutkia? Ihan vielä en ole valmis sijoittamaan VAG koodinlukijaan koska ilman peruutustutkaakin pärjää.
Toinen vika on polttoainemittari. Se näyttää koko ajan noin varttitankkia ihan sama minkä verran polttoainetta on. Viisari liikkuu hieman mutta logiikka ei ole auennut. Joskus näyttää hieman yli vartin ja joskus alle. Toimintamatkamittari kuitenkin tuntuu toimivan. Sen verran etsin että johtosarjavikaa pumpussa tankissa sekä mittariston päivitysvikoja näissä on ollut, mutta kuulostaako tämä tutulta? Tuntuu oudolta että toimintamatka päivittyy, mutta mittari näyttää mitä sattuun.
Akku toiminut nyt hyvin ja latausjännite nousi koodauksen myötä. Tällä hetkellä näyttää siltä että koodaus auttoi.No niinpäs on, katsoin taulukkoa väärin. Viimeinen merkki väärä.
Ehkä tähän autoon on vaihdettu joku käytetty 2016 vuoden akku ja ei ole koodattu oikein?
Kokeilen ensin vaihtaa koodausta ja jos se ei auta niin sitten akkukauppaan.
Kiitos kaikille avusta!
En ole ikinä nähnyt autoa, jossa range näyttää oikein. Siis sellaisella tarkkuudella, että sillä on oikeastaan mitään virkaa koko range näytöllä. Parempi konsti on käyttää vaikka trippimittaria, jos tiedetään vaikka worst case määrä mitä tankilla pääsee, olkoon nyt vaikka 600km. Silloin ollaan koko ajan varmoilla vesillä kun nähdään paljonko on ajettu. Range näyttöä katsomalla ei nähdä todellista ajettua ajomäärää, vaan jonkun algoritmin arpoma jäljellä oleva ajomäärä mikä vaihtelee koko ajan ja voi olla ihan mitä sattuu.Eli itse mittarissa vika. Tuskinpa viitsii mittaristoa alkaa vaihtamaan tuon takia kun range näyttää oikein.
1cm on tosi paljon. Ei uusissakaan varmaan enempää ole.
Omissa autoissa jarrurempat on menneet takapää remontti kahdesti ja etupää kerran -kierrolla. Luultavasti sulla ne etupalat ja levyt kestävät hyvin vielä vuosia kunnes tulee taas tarvetta takajarru remontille. Sitten vaihtaa osat joka nurkkaan.
Tuossa eri mallin Audi mutta sama logiikka oli A6:ssa. Polttoainemittari ei mulla nouse yli varttitankin tuossa testissä.En ole ikinä nähnyt autoa, jossa range näyttää oikein. Siis sellaisella tarkkuudella, että sillä on oikeastaan mitään virkaa koko range näytöllä. Parempi konsti on käyttää vaikka trippimittaria, jos tiedetään vaikka worst case määrä mitä tankilla pääsee, olkoon nyt vaikka 600km. Silloin ollaan koko ajan varmoilla vesillä kun nähdään paljonko on ajettu. Range näyttöä katsomalla ei nähdä todellista ajettua ajomäärää, vaan jonkun algoritmin arpoma jäljellä oleva ajomäärä mikä vaihtelee koko ajan ja voi olla ihan mitä sattuu.
Kannattaa myös vielä tuo mittaristoasia tarkastaa, en ole varma miten tässä se mittari tai sen mittaritesti on toteutettu, eli mitä kautta vcds sitä mittaria "testaa", voi ehkä olla kuitenkin vikaa tankin anturin johdotuksissa tms muualla kuin itse mittarissa?
Nyt kun tarkemmin mittasin, niin noin 4-5 mm on pintaa. Eli puolet jäljellä. Täytyy ennen seuraavaa ratasessiota vaihtaa, ettei taas tarvi levyjä vaihdella.
Mistäköhän johtuu, että takapää kuluu nopeammin kuin etupää? Luulisi, että toisin päin, kun edessä on enemmän painoa.
Onko veikkauksia? Tällaista kolinaa kuuluu kun paikoillaan kääntää rattia tai hitaissa vauhdeissa kun parkkeeraa / kääntyilee. Potilaana BMW '13 335i. Ensin vaihdettiin tuohon ohjaustangon korjaussarja joka poisti välyksen, mutta edelleen kuuluu. Laitoin kameran nauhottamaan ulkopuolelle, mutta ei juurikaan kamera tuota ääntä saanut taltioitua, oli kyllä tuulinen päiväkin. Etummaiset reaktiotangot vaihdettiin viime syyskuussa, jota seuraavaksi epäiltiin. Katsastuspaikka sanoi niitä nyt jo kuluneiksi. Eräs paja epäili että jarrulevyissä on vielä sisäänajo menossa ja kuuluu niistä (vuoden vanhat), jota en kyllä voi käsittää alkuunkaan miten se niistä lähtisi. Oire ollut päällä n. kuukauden. Alkoi pian kesärenkaiden vaihtamisen jälkeeen (n. viikon).
Iskareiden yläpään kumit ja laakerit kunnossa?
Onko 'yläpäät' sama asia kuin reaktiotangot, vai onko reaktiotangot joku eri osa? Eteen on siis vaihdettu syyskuussa 'reaktiotangot'.Tälle vahva veikkaus.
Onko 'yläpäät' sama asia kuin reaktiotangot, vai onko reaktiotangot joku eri osa? Eteen on siis vaihdettu syyskuussa 'reaktiotangot'.
Taakse annettiin hinta-arvioksi yläpäät+suojakumit+ylätuet 532€, (ei merkkiliike) eli eteen vielä samat niin yli tonniin menee töineen. Ei kovin halpaa ole.Reaktiotangot on eri asia. Iskarin yläpäässä on tukikumi, ja laakeri minkä varassa jousi pääsee liikkumaan juohevasti rattia käännellessä. Niiden kunnon selvittäisin seuraavaksi, tai laittaisin suoraan vaihtoon kun ne ei erityisen kalliita osia ole.
Juu, selkä ei kestä itse tehdä. Olen tyypillisesti suosinut OEM-osia ja tilannut bemariosat.fi ja vienyt osat pajalle. Näistä ei nyt ole täysin käsitystä mitä vaihdetaan kun pajalla puhutaan vaan satunnaisista yläpäistä, kumeista ja tangoista ja ties mistä epämääräisestä.Onpa hinta keksitty. Mutta edessä se vika on jos jossain.
Jos ei itse hallitse/halua suorittaa remonttihommia, niin kannattaa sen verran valveutua että osaa katella osat autodocilta tai aeromotorsilta, säästää pitkän pennin jo pelkästään osissa.
Saahan noista halvan roskan lisäksi myös OEM valmistajien kamaa. Iskarin yläpäähän esim. Lemförder ja uskallan väittää että hinta pahimmillaankin kympeissä.Juu, selkä ei kestä itse tehdä. Olen tyypillisesti suosinut OEM-osia ja tilannut bemariosat.fi ja vienyt osat pajalle. Näistä ei nyt ole täysin käsitystä mitä vaihdetaan kun pajalla puhutaan vaan satunnaisista yläpäistä, kumeista ja tangoista ja ties mistä epämääräisestä.
Vaatinee nämä osat vissiin vähän enemmän tutkiskelua, kun osa on sähköllä liikkuvia(?) osia, osa ei ole tällaisia, sitten on M-sport versiot erikseen, stock-alustat yms. Jokainen osa esimerkiksi noista yläpäistä näyttää aivan erilaisille osan merkistä riippuen. realoem.com ei myöskään hirveästi auta, kun se luettelee kaikki mahdolliset variaatiot omalle autolle.Saahan noista halvan roskan lisäksi myös OEM valmistajien kamaa. Iskarin yläpäähän esim. Lemförder ja uskallan väittää että hinta pahimmillaankin kympeissä.
Toyota avensis.
Kojelaudassa näyttö jossa näkyy kokonaismatka.
Kun painaa nappia ilmestyy trip a, trip b. Mutta kolmannen kun painaa näkyy pikkuruudussa 2 viivaa ylhäällä ja alhaalla 4 viivaa. Tämä ei näy aina.
Ajoin autolla 5 minuuttia 80km/h kojelautaan syttyi palamaan VSC ja TRC OFF-valot.
Voisiko ne viivat liittyä tuohon, joka tulee valintaan näkyviin trip b:n jälkeen kun painaa vielä kerran nappia.
Mitä tämä auto haluaa niillä viivoilla kertoa?
*Toyota avensis 1,8 bensa, manuaali 2005.
Kiitos. Täytyypä kokeilla säätää kirkkauksia.Ne viivat ei liity sun juttuihis vaan kertovat kojelaudan valaistuksen kirkkauden, päivävaloasennossa ja valot kytkimestä päälle käännettynä. Viivojen ollessa näkyvillä sitä samaista nuppia kiertämällä noita kirkkauksia voipi säädellä muistaakseni.
No ensimmäisenä kannattaa ne vikakoodt lukea.Kiitos. Täytyypä kokeilla säätää kirkkauksia.
Autoon korjattiin käsijarru ja vaihdettiin jarrukengät, sekä toiselta puolelta vaihdettiin etu-alatukivarsi.
Sekä myös Denson tulpat tuli tilalle sekä venttiilikopan tiivisteen vaihto.
Voisiko nämä VSC ja TRC OFF-valot näiden takia nyt tulleen, mitähän tästä täytyy korjata?
Jarrupalat on kuluneet toispuoleisesti toinen jarrupala on huono kummaltakin puolelta takaa. Tuli huomattua jarrukenkiä vaihtaessa, mutta tuskin nyt jarrupaloihin liittyy, kun ennen tuota remonttia ei kuitenkaan tullut näitä valoja kojelautaan.
Taakse annettiin hinta-arvioksi yläpäät+suojakumit+ylätuet 532€, (ei merkkiliike) eli eteen vielä samat niin yli tonniin menee töineen. Ei kovin halpaa ole.
Vikakoodeja ei obd antanut moottorille, mutta täysi skannaus kertoi nopeusanturista oikea takarenkaasta ja toinen vika oli joku ohjaussäätöön liittyvä. Toinen tukivarsi edestä vaihtaa ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen, jos se sillä se toinen koodi paranee.No ensimmäisenä kannattaa ne vikakoodt lukea.
Mutta nyt näin inttersweb-essonbaariennustajana näyttäisi sille, että pyörimisnopeus jostain renkaasta ei mene perille ja sen takia lyö luistoneston ja ajonvakautuksen pois päältä.
Yleensä nuo pyörimisnopeuden anturiviat viittaa (tässä tapauksessa takarenkaan) abs-anturivikaan. Tuota kyseistä anturia voi yrittää puhdistaa, mutta samalla vaivalla kun irti joutuu jokatapauksessa ottamaan vaihtaa uuden tilalle. Itse anturit ei yleensä montaa kymppiä maksa.Vikakoodeja ei obd antanut moottorille, mutta täysi skannaus kertoi nopeusanturista oikea takarenkaasta ja toinen vika oli joku ohjaussäätöön liittyvä. Toinen tukivarsi edestä vaihtaa ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen, jos se sillä se toinen koodi paranee.
Mutta tuo takarenkaan pyörimisnopeuden anturihomma on outo.
Että miten tuo vika korjataan?
Sitten tuossa autossa jarrua painaessa tuntuu samanlainen rohina välillä, kuin talvella kun liukkaalla jarruttaa ja abs-alkaa toimimaan. Tapahtuu jos painaa pienessä nopeudessa pintajarrua..tätä teki parina kertana jo ennenku mitään jarrukenkiä oltiin alettu vaihtamaan tai rengasta edes käytetty irti. Mutta vasta etutukivarren ja käsijarruremontin, sytytystulppien vaihdon jälkeen tuli ensimmäisen kerran tuo vika että kojelautaan syttyy VSC ja TRC OFF-valot itsestään kun on ajanut noin 5 minuutin ajan ja sammuu vasta sitten kun autonkin sammuttaa, mutta syttyy taas 5 minuutin ajelun jälkeen kumpikin valo yhtäaikaa.
Tuo rohina voi hyvinkin olla että se yksi anturi antaa välillä väärää nopeustietoa ja kuvittelee että se luistaa joten jarruttaessa abs alkaa ruksuttamaan ja nyt sitten vikaantunut niin paljon että antaa sitä väärää tietoa kokoajan joten ottaa abs:n pois. eli vika on joko anturissa tai sitten anturin johdotuksessa tai sitten siinä kehässä josta se anturi sen pyörintänopeuden ottaa.Vikakoodeja ei obd antanut moottorille, mutta täysi skannaus kertoi nopeusanturista oikea takarenkaasta ja toinen vika oli joku ohjaussäätöön liittyvä. Toinen tukivarsi edestä vaihtaa ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen, jos se sillä se toinen koodi paranee.
Mutta tuo takarenkaan pyörimisnopeuden anturihomma on outo.
Että miten tuo vika korjataan?
Sitten tuossa autossa jarrua painaessa tuntuu samanlainen rohina välillä, kuin talvella kun liukkaalla jarruttaa ja abs-alkaa toimimaan. Tapahtuu jos painaa pienessä nopeudessa pintajarrua..tätä teki parina kertana jo ennenku mitään jarrukenkiä oltiin alettu vaihtamaan tai rengasta edes käytetty irti. Mutta vasta etutukivarren ja käsijarruremontin, sytytystulppien vaihdon jälkeen tuli ensimmäisen kerran tuo vika että kojelautaan syttyy VSC ja TRC OFF-valot itsestään kun on ajanut noin 5 minuutin ajan ja sammuu vasta sitten kun autonkin sammuttaa, mutta syttyy taas 5 minuutin ajelun jälkeen kumpikin valo yhtäaikaa.
Taakse annettiin hinta-arvioksi yläpäät+suojakumit+ylätuet 532€, (ei merkkiliike) eli eteen vielä samat niin yli tonniin menee töineen. Ei kovin halpaa ole.
Koita tuota ensin ilmaiseksi. Videosta tietysti vaikea sanoa, mutta ainakin omassa romussa taannoin se jousen resonointi erottui paljon selkeämmin.
Kuten edellä kirjoitettiin, niin 500 € on aika suolainen hinta noista laakereista, tuossa on ammattimiehellä 2 h työtä kahvitauon kanssa ja osat maksaa ehkä 30 € yhteensä. Yksi miten tuota tukilaakerin toimintaa voisi testata on, että x pitää jousesta kiinni ja y kääntää rattia. Jos iskarin laakerointi takeltelee, jousi liikkuu nykien.
Nyt on Mondeon avaimeton käynnistys / keskuslukitus kunnossa. Merkkiliikkeessä oli arvio että reilut 300€ maksaisi keskikonsolissa olevan vastaanttimen vaihtaminen, sis. osan.
Lopulta hinnaksi tuli 240€, olivat vaihtaneet takakontissa olevan vastaanottimen mikä ei vielä ratkaissut ongelmaa, sitten purkaneet vähän sieltä täältä että saivat selviteltyä lisää, ja lopulta kuskin puolen B-pilarin kohdalla lattiassa kulkeva rikkonainen johtosarja paljastui juurisyyksi, joka oli sitten melko varmasti rikkonut myös sen vastaanottimen. En valita, varsinkaan hinnasta. Tekisi mieli sanoa että siellä on laskuttaja laittanut vahingossa vain tunnin töitä laskulle
Tästä voisi myös spekuloida, että oliko se takakontissa oleva osa edes rikkinäinen alkuunkaan.. Vai oliko se vika ainoastaan se rikkinäinen johto. Onneksi siellä ei ollut kovin montaa muuta purkkia, mitkä olisi voinut "arvalla" vaihtaa ja toivoa että vika katoaa, kuten nykyään on tapana tehdä. Ensinhän vaihdetaan kaikki vaihdettavissa olevat komponentit ja sitten ihan viimeisenä konstina aletaan oikeasti tutkimaan, eli katsotaan esim johtosarja. Moni korjaamo kyllä ei tee sitä viimeisenäkään vaihtoehtona, vaan nostaa kädet ylös jo aikaisemmin, jos ei komponenttien vaihdolla ongelma ratkennut.
Suht halvalla kyllä pääsit, että siinä mielessä varmaankin ihan sama mikä se totuus on. Todellisuudessa kuitenkin korjausohje ensin tarjoaa noita valmiita komponentteja ja asentaja sitten niitä vaihtaa ehdotetussa järjestyksessä uusiin siihen asti, että vikä häviää ja asiakas maksaa. Siinä mielessä nykyinen käytäntö on kyllä huolestuttavaa, että oikeasti asiantuntevaa korjaajaa on enää aika vaikeä löytää, kun nykyään on vain niitä osanvaihtajia. Aika usein niitä osia vaihdetaan suurillakin summilla ja se oikea vika voi olla katkennut johto tai irronnut liitin, asiakas kuitenkin joutuu maksamaan myös ne kaikki turhaan vaihdetut osat. (ja ne ehjät turhaan vaihdetut vanhat osat jää asentajille "lisäpalkaksi" jotka sitten putsataan ja myydään torissa eteenpäin..)Tätä kysyin itsekin ekana, kun tiskillä kuulin että mitä on tehty. "niin vaihdoitteko te sitten sen vastaanottimen?" ja huoltomyyjä lähti kysymään varmistusta asiaan. Palasi ja sanoi että piti vaihtaa, kun sekin oli mennyt rikki tuon rikkinäisen johtosarjan takia. Totuus on sitten mitä on, mutta sen verran halvaksi tämä tuli että ihan sama.
Toki koko hommaa kun lähdin selvittelemään, niin ehdottelin että voisiko olla johdoissa vika kun kostealla kelillä ei toimi, ja kun auto lämpenee niin toimii. Samaahan täälläkin ehdoteltiin. Mutta tiskillä sanoivat että näin mennään eteenpäin, ja kun tarjousta kysyin ei-merkkikorjaamosta alunperin niin sanoivat heti suoraan että eivät tee tälläisiä. En ole ihan varma pitikö avaimet koodata uudestaan, työkuvauksessa ei ainakaan ollut siitä mainintaa.
Mietin myös että olisiko siellä ollut joku kesähessu tutkimassa, minkä takia työt oli niin halpoja. Työmääräyksessäkin oli nimikirjaimilla mainittu kuka tekee työt, ja työkuvauksessa oli mukana sellaista selvittelytyötä. Jos näin, niin sanon silti että kaikki voitti. Minä sain auton kuntoon suhteellisen halvalla ja joku junnu pääsi opiskelemaan miten Mondeon sähköt toimii.
Vittumaisinta tuollaista on etsiä, mutta mä veikkaan että korjattu tinalla ja eristesukalla ja veloitettu uusi boksi koska ehditty jo asentamaan eilä jakseta/haluta palauttaa ja nyt voidaan asiakkaalta veloittaa hieman enemmän.Tätä kysyin itsekin ekana, kun tiskillä kuulin että mitä on tehty. "niin vaihdoitteko te sitten sen vastaanottimen?" ja huoltomyyjä lähti kysymään varmistusta asiaan. Palasi ja sanoi että piti vaihtaa, kun sekin oli mennyt rikki tuon rikkinäisen johtosarjan takia. Totuus on sitten mitä on, mutta sen verran halvaksi tämä tuli että ihan sama.
Toki koko hommaa kun lähdin selvittelemään, niin ehdottelin että voisiko olla johdoissa vika kun kostealla kelillä ei toimi, ja kun auto lämpenee niin toimii. Samaahan täälläkin ehdoteltiin. Mutta tiskillä sanoivat että näin mennään eteenpäin, ja kun tarjousta kysyin ei-merkkikorjaamosta alunperin niin sanoivat heti suoraan että eivät tee tälläisiä. En ole ihan varma pitikö avaimet koodata uudestaan, työkuvauksessa ei ainakaan ollut siitä mainintaa.
Mietin myös että olisiko siellä ollut joku kesähessu tutkimassa, minkä takia työt oli niin halpoja. Työmääräyksessäkin oli nimikirjaimilla mainittu kuka tekee työt, ja työkuvauksessa oli mukana sellaista selvittelytyötä. Jos näin, niin sanon silti että kaikki voitti. Minä sain auton kuntoon suhteellisen halvalla ja joku junnu pääsi opiskelemaan miten Mondeon sähköt toimii.
Kinka airbag irroitetaan?@Diablo IV eikö lue joko tuon sulakerasian kannessa tai ohjekirjassa?
Vittumaisinta tuollaista on etsiä, mutta mä veikkaan että korjattu tinalla ja eristesukalla ja veloitettu uusi boksi koska ehditty jo asentamaan eilä jakseta/haluta palauttaa ja nyt voidaan asiakkaalta veloittaa hieman enemmän.
Ei hitto, päivällä auto kävi nelipyöräsuuntauksessa ja ny sittte illasta kotiin ajellessa hokasin vasta et jättivät ratin hieman vinoon :/ Vieläköhä kehtaa käydä esim juhannukse jälkee pyytää suoristaa ilman lisäkustannuksia
Ei kyllä heru pisteitä jos ohjainlaite on vaihdettu tarkastamatta ensin onko sillä edes edellytyksiä toimia. (Maa, käyttösähköt, mahdollinen väylän dataliikenne)Johtosarjaa ei tosiaan vaihdettu, vaan korjattiin. Totta tuon vastaanottimen osalta, mutta nyt on veloitettu vähemmän kuin mitä alunperin arvioitiin. Laskussa on siis 120€ töitä ja sillä hinnalla on kuvauksen mukaan
-vaihdettu takakontissa oleva vastaanotin ja testattu toiminta
-ei toiminut niin testattu johdot, maa toimii mutta syöttöjännite ei
-varmistettu että sulake toimii
-testattu pätkä kerrallan syöttöjännitettä, ja purettu autoa pala kerrallaan takakontista vänkärin kautta kuskin penkille, ja testattu missä välissä johdossa vika
-paikallistettu vika ja korjattu
-kasattu auto
Toki jos se vastaanottimen vaihto oli turhaa, niin vieläkin halvemmalla olisi pitänyt päästä, mutta syystä tai toisesta työt oli todella halpoja nyt. Jos aloittivat silloin kun huoltoaika alkoi varauksen mukaan, niin reilut 4h siinä meni.
Ja jos joku sattuu joskus saman vaivan kanssa painimaan, niin ongelmana oli tosiaan se, ettei avaimeton käynnistys tai keskuslukitus avaimella toiminut, ja TPMS oli rikki. Huoltomyyjä arveli alunperin että keskikonsolin vastaanottimesta pitää lähteä selvittämään, koska spekseissä oli jotain mainintaa avaimesta sen suhteen, mutta ei mitään TPMS:stä. Tiedossa oli toinen vastaanotin takakontissa, mutta sillä ei pitänyt olla mitään tekemistä tämän kanssa. Huoltotyöt alkoi laskun mukaan kuitenkin suoraan takakontista, eli ehkä siellä oli sitten joku viisaampi asiaa tutkimassa. Avaimeton käynnistys toimii nyt, samoin keskuslukitus. TPMS:n saa testattua kun ajaa pitemmän pätkän, tuo ei yritä koko aika signaalia lähettää vaan 10-15min välein kokemuksen perusteella.