Renault Grand scenic 2.0 litran bensamotti vm -05. Tyhjäkäyntiongelmia, käynnistäessä ensimmäisen kerran kylmänä siis pysyy käynnissä ja kun kone lämpiää niin käy myöskin erittäin hienosti ja tasaisesti. Ongelma on se kun vaikka kaupassa käy tai kone muuten hiemankin lämmennyt niin starttauksen jälkeen käy hetken tyhjäkäyntiä ja sitten pikkuhiljaa laskee kierrokset alemmas ja alemmas, kunnes sammuu. Ihan niin kuin järjestelmä ei osaisi antaa bensaa? Jos annan hetken kaasua sinne 2-3k rpm niin sitten kaasusta helpatessa käväsee tosi alhaalla kierrokset jonka jälkeen taas pysyy käynnissä. Välillä tosin erittäin epätasaisesti, välillä taas tosi nätisti...
Tulpat vaihdettu, tankkiin kaadettu STP Injector cleaneria. Seuraavaksi ilmansuodattimen vaihto ja kaasuläpän puhdistus olisi tähtäimessä. ECUa yritetty netistä löytyvin ohjein opettaa uudelleen kun akkukin ollut irti.
Toukokuussa kun käytin motomaatissa(Piti nollata käsijarrun vikakoodi herkistämisen jäljiltä) löytyi vikakoodi P0130 joka viittaa lambda-anturiin bank 1 sensor 1, ilman moottorivikavaloa oli siis tämä koodi aktiivisena? Nollauksen jälkeen oli edelleen aktiivinen, tosin ei vieläkään mitään ilmoitusta mittaristossa. Voisko kumminkin olla tuo lambda sökönä? Miksei anna moottorin vikavalokoodia tauluun, käykö vain hetkittäin vika päällä ja sen takia? Mitään en ole lambdalle tehnyt tuon jälkeen ja kahteen otteeseen on mennyt päästöistä läpi normaalisti tuon havainnon jälkeen, piti uudelleenkatsastaa hylkäyksen jälkeen joten siksi kahteen otteeseen on päästöt testattu.
Tulpat vaihdettu, tankkiin kaadettu STP Injector cleaneria. Seuraavaksi ilmansuodattimen vaihto ja kaasuläpän puhdistus olisi tähtäimessä. ECUa yritetty netistä löytyvin ohjein opettaa uudelleen kun akkukin ollut irti.
Toukokuussa kun käytin motomaatissa(Piti nollata käsijarrun vikakoodi herkistämisen jäljiltä) löytyi vikakoodi P0130 joka viittaa lambda-anturiin bank 1 sensor 1, ilman moottorivikavaloa oli siis tämä koodi aktiivisena? Nollauksen jälkeen oli edelleen aktiivinen, tosin ei vieläkään mitään ilmoitusta mittaristossa. Voisko kumminkin olla tuo lambda sökönä? Miksei anna moottorin vikavalokoodia tauluun, käykö vain hetkittäin vika päällä ja sen takia? Mitään en ole lambdalle tehnyt tuon jälkeen ja kahteen otteeseen on mennyt päästöistä läpi normaalisti tuon havainnon jälkeen, piti uudelleenkatsastaa hylkäyksen jälkeen joten siksi kahteen otteeseen on päästöt testattu.