Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisiko techiläisillä suositella Motonetin valikoimasta jotakin liukastetta, joka ei jähmety kylmässä, ei haise pahalta ja on ystävällinen muoville?
Olen siis vaihtamassa uuden ohjauskaapelin puhaltimensuuntaukselle ja ajattelin, että sen mekanismin voisi samalla yrittää saada liikkumaan hieman paremmin.
Monet uudet kaapelit on liukkaaksi PTFE pinnoitettu ja niissä ei kuulu mitään voiteita käyttää, muissakin on jo tarvittava voitelu tehtaalta. Jos on kuitenkin ihan pakko jotakin sinne lisää laittaa, niin laittaisin jotakin mahdollisimman ohutta, esim aseöljyä, se juoksee myös pakkasessa, eikä hartsitu pinnoille. Kaikki paksummat rasvat tahtovat vaan jäykistää siellä ahtaassa tilassa kaapelin sisällä, korostuu vielä kylmillä keleillä, vaikka periaatteessa liukkaita ovatkin. Tärkeintä sen kaapelin luistamiseen on se miten se on reititetty, eli mahdollisimman vähän ja mahdollisimman loivia mutkia matkalle.
Onko tilausvahvistuksella Hellan umpio?Autodoc varoitusta ilmaan.
Jonkun verran ottanut tavaraa sieltä. Loppukesän aikana toimitukset alkaneet venymään ja tavarat vaihdellaan omin nimiin halvempiin.
Ja pahimpana oli viime tilaus hellan 1000e umpiot, vin koodin pohjalta vahvistetut. Ja osa numerot tarkastettu laitettavana olevasta autosta. Siltikin tuli nimettömät umpiot jotka eivät edes sovi, eri numerolla. Arvo 300e.
Nyt huolella viikko vempuloitu umpioiden palautuksessa, ei tule toiminta ohjetta, eikä palautus ohjeita. Ja puhelinta lyöty korvaan. Applikaation kautta jotain odottele vaan kiltisti tulevaa yhteydenottoa.
Aina ollut turvallinen tilaus lisäoptio käytössä.
Ja menin maksamaan tilin kautta niinkuin ennenkin . Olisipa ollut PayPal tukena.
Ikinä ollut ennen mitään ongelmia. Palautustenkaan kanssa. Näköjään kun summat kasvaa niin ihmeellisiä ongelmia ilmeentyy. Ainoastaan PayPalin kautta tämän firman kanssa.
Ettei olisi menossa hupsista keikkaa koko kioski.
Sama juttu. Kunnon merkkituotteet vaihdettiin kysymättä Starkiksi ja aspa väittää, että nämä ovat paremmat Premiumin Premium. Loppui tilaukset siihen.Tuo Autodoc nyt ollut aina tollasta. Pari kertaa ehdin vuosia sitten tuolta tilata ennenkuin tulin järkiini ja tajusin pääseväni samaan hintaan mutta ilman ongelmia tilaamalla muualta.
On tilausvahvistuksessa maininta että Hellan umpio. Ja kuva sekä numerot täsmää. Pakkaamossa voisin veikata. Paketti oli suht koskemattoman näköinen.Onko tilausvahvistuksella Hellan umpio?
Mietin vaan, että missä vaiheessa tämä vempulointi on tehty.
Joskus samankaltaisessa tilanteessa huomasin, että maksuvaiheessa ostoskoriin oli vaihtunut Starkkia jonkun itse valitsemani osan tilalle. Tuolloin palasin taaksepäin ja vaihdoin tilaukselle kaikista halvimman vastaavan osan ja sekin vaihtui Starkiksi. Säästi siinä jokusen euron.
Mulla on käynyt samalla tavalla parilla tilauksella, lähetteellä oikea tavara, paketissa väärä (kunnes ymmärsin olla tilaamatta tuolta). Starkkia tuli merkkikaman tilalle. Korjausta pyydettäessä vannottiin Starkin paremmuuteen. Hirmuisen väännön jälkeen tuli oikea tavara lopulta, mutta ei ole vaivan arvoinen paikka tilata. Siihenhän tuo kai perustuu, että oletetaan auton olevan pukilla ja se on kiire saada valmiiksi, jolloin ehkä voitaisiin se vääränmerkkinenkin osa hyväksyä, koska on kiire eikä haluta edottaa taas lisäviikkoa tms, ei siellä mitään vahinkoa ole käynyt lähettämössä, ihan tarkoituksellista tuo on. Hyvin moni ihminen on myös sellainen, että ei uskalla tai kehtaa reklamoida jos saa väärää tavaraa tai palvelua. Eihän moni edes kehtaa avata suutaan jos saa kaupan kassalta liian vähän vaihtorahaa takaisin, "sehän on vaan 30c tai 1e" tms.On tilausvahvistuksessa maininta että Hellan umpio. Ja kuva sekä numerot täsmää. Pakkaamossa voisin veikata. Paketti oli suht koskemattoman näköinen.
Saapa nähdä mikä riitely tästä aiheutuu. Kielitaitoinen asian hoitaja pitää näköjään etsiä.
Jep kaverilla kans sama ja monia tapauksia tullu vastaan ihan jatkuvasti. Itse tilasin kerran tuolta ja vaihoin aeromotorsiin aikanaan.Mulla on käynyt samalla tavalla parilla tilauksella, lähetteellä oikea tavara, paketissa väärä (kunnes ymmärsin olla tilaamatta tuolta). Starkkia tuli merkkikaman tilalle. Korjausta pyydettäessä vannottiin Starkin paremmuuteen. Hirmuisen väännön jälkeen tuli oikea tavara lopulta, mutta ei ole vaivan arvoinen paikka tilata. Siihenhän tuo kai perustuu, että oletetaan auton olevan pukilla ja se on kiire saada valmiiksi, jolloin ehkä voitaisiin se vääränmerkkinenkin osa hyväksyä, koska on kiire eikä haluta edottaa taas lisäviikkoa tms, ei siellä mitään vahinkoa ole käynyt lähettämössä, ihan tarkoituksellista tuo on. Hyvin moni ihminen on myös sellainen, että ei uskalla tai kehtaa reklamoida jos saa väärää tavaraa tai palvelua. Eihän moni edes kehtaa avata suutaan jos saa kaupan kassalta liian vähän vaihtorahaa takaisin, "sehän on vaan 30c tai 1e" tms.
Toinen ongelma liittyy putkistoon ja pörinään/kuminaan. Käytin auton pakoputkihuollossa missä vaihdettiin haitaripätkä uuteen. Korjasivat samalla yhden liitoksen myös mikä vuoti.
Edelleen vaan kuuluu kiihdyttäessä ja moottoritiellä kuminan tapainen ääni. Tyhjäkäynnillä se vaikuttaa tulevan jostain keskivaiheilta, silloin se on pörinän tapaista, vuotoja ei ole kun rasvamontulla testailin ja kokeilin liitoksia.
Liittyiskö tämä rikkoutuneeseen kattiin tai vaimentimeen?
No nyt asia eteni hiukan. Saksan kielen taitoinen kaveri soitti puhelimella. Puhelun aikana tuli mailiin asiakaspalautus tarrat matkahuoltoon, menevät näköjään pk seudulle varastoon.Jep kaverilla kans sama ja monia tapauksia tullu vastaan ihan jatkuvasti. Itse tilasin kerran tuolta ja vaihoin aeromotorsiin aikanaan.
Tuo toimintahan alkaa olemaan sitä tasoa että täyttänee jo jonkinlaiset petoksen tai harhaanjohtamisen merkit. Luulisi jotain EU:n kuluttajaviranomaista tai europolia kiinnostavan hiljalleen, eikös nää firmat EU:ssa ole kirjoilla kuitenkin.
Sitä ihmettelen miten ko lafka on nykyään ees pystyssä kun samaa kamaa saa virosta piirun halvemmalla ja tasan sitä mitä tilaa.
Autodocin tilauksia kannattaa tutkia tarkkaan. Minullakin vaihtui joskus 3v sitten auton laakerit heidän omiin Stark merkkisiin itsestään. Tämä taisi tapahtua joitakin tunteja tilausvahvistuksen jälkeen.Autodoc varoitusta ilmaan.
Jonkun verran ottanut tavaraa sieltä. Loppukesän aikana toimitukset alkaneet venymään ja tavarat vaihdellaan omin nimiin halvempiin.
Ja pahimpana oli viime tilaus hellan 1000e umpiot, vin koodin pohjalta vahvistetut. Ja osa numerot tarkastettu laitettavana olevasta autosta. Siltikin tuli nimettömät umpiot jotka eivät edes sovi, eri numerolla. Arvo 300e.
Nyt huolella viikko vempuloitu umpioiden palautuksessa, ei tule toiminta ohjetta, eikä palautus ohjeita. Ja puhelinta lyöty korvaan. Applikaation kautta jotain odottele vaan kiltisti tulevaa yhteydenottoa.
Aina ollut turvallinen tilaus lisäoptio käytössä.
Ja menin maksamaan tilin kautta niinkuin ennenkin . Olisipa ollut PayPal tukena.
Ikinä ollut ennen mitään ongelmia. Palautustenkaan kanssa. Näköjään kun summat kasvaa niin ihmeellisiä ongelmia ilmeentyy. Ainoastaan PayPalin kautta tämän firman kanssa.
Ettei olisi menossa hupsista keikkaa koko kioski.
Ei sitä pultin materiaalia päällepäin kuvista näe. Voi se pultti kuparia olla ja todennäköisesti onkin, vaikka pintaväri olisi jotakin muuta kuin oletettu.Se on kuitenkin ainoa, jossa pultit ovat kuparia.
Autodocilla löytyy varaosanumerot kyllä hyvin (EAN yms.) ja tilaukset sitten teen Trodolta joka toimii. Se ei vaan aina näytä jostain syytä kaikkia vaihtoehtoja vaikka numerohaulla sitten löytyy. Yhtään väärää osaa tai ilman lupaa vaihdettua osaa ei ole vuosien varrella tullut.Autodoc varoitusta ilmaan.
Jonkun verran ottanut tavaraa sieltä. Loppukesän aikana toimitukset alkaneet venymään ja tavarat vaihdellaan omin nimiin halvempiin.
Ja pahimpana oli viime tilaus hellan 1000e umpiot, vin koodin pohjalta vahvistetut. Ja osa numerot tarkastettu laitettavana olevasta autosta. Siltikin tuli nimettömät umpiot jotka eivät edes sovi, eri numerolla. Arvo 300e.
Nyt huolella viikko vempuloitu umpioiden palautuksessa, ei tule toiminta ohjetta, eikä palautus ohjeita. Ja puhelinta lyöty korvaan. Applikaation kautta jotain odottele vaan kiltisti tulevaa yhteydenottoa.
Aina ollut turvallinen tilaus lisäoptio käytössä.
Ja menin maksamaan tilin kautta niinkuin ennenkin . Olisipa ollut PayPal tukena.
Ikinä ollut ennen mitään ongelmia. Palautustenkaan kanssa. Näköjään kun summat kasvaa niin ihmeellisiä ongelmia ilmeentyy. Ainoastaan PayPalin kautta tämän firman kanssa.
Ettei olisi menossa hupsista keikkaa koko kioski.
Ja voitelua jenkaan noissa vetämishommissa tuntuu kans lisäävän kestoa.Seuraavan kerran kannattaa käyttää mutterina jatkomutteria niin kestää kierre paremmin.
Alustan ja jarrujen pulttien ja muttereiden pitäisi muutenkin olla 10.9 eikä halpahalleista haettua 8.8 bulkkitavaraa.Vetopultiksi kannattaa hakea kovempia pultteja, kestää paremmin, tai sitten käyttää prässiä, joko oikeaa, tai sitten sovellettua (esim hallitunkilla jotain kiinteää vasten, isolla ruuvipenkillä puristaen tms). Vanhan huolellinen puhdistus, pienetkin ylimääräiset purseet jne voi ahdistaa kovasti. Uuden puslan pakastus ja laitto paikalleen liukasteen kera nopeasti kun se vielä on kylmä.
Pahimmassa tapauksessa on vielä halpoja 4.8,joita löytyy yllävän usein kiinalaisista koneista ja laitteista.Muutaman kerran olen vaihtanut nuita kokoonpano vaiheessa vahvempiin ihan varmuuden vuoksi.Alustan ja jarrujen pulttien ja muttereiden pitäisi muutenkin olla 10.9 eikä halpahalleista haettua 8.8 bulkkitavaraa.
Vetopultiksi kannattaa hakea kovempia pultteja, kestää paremmin, tai sitten käyttää prässiä, joko oikeaa, tai sitten sovellettua (esim hallitunkilla jotain kiinteää vasten, isolla ruuvipenkillä puristaen tms). Vanhan huolellinen puhdistus, pienetkin ylimääräiset purseet jne voi ahdistaa kovasti. Uuden puslan pakastus ja laitto paikalleen liukasteen kera nopeasti kun se vielä on kylmä.
Alustan ja jarrujen pulttien ja muttereiden pitäisi muutenkin olla 10.9 eikä halpahalleista haettua 8.8 bulkkitavaraa.
Ei tuossa kai ihmeempää vikaa ole, jos suojakumi kuitenkin on tiivis.No niin, alatukivarren vaihto uhkasi venyä iltamyöhään ja siksi loppua kohti työtahti kiihtyi. Se oli virhe. Avitin tunkilla uuden tukivarren pallonivelen tappia paikoilleen olka-akselin holkkiin, mutta tunkkasin liian innokkaasti. Pallonivelen tappi upposi liian pitkälle holkkiin ja tämän seurauksena pallonivelen suojakumi painui kasaan. Varsinaisia vaurioita ei(?) tullut, mutta nyt suojakumi makaa normaalia alempana pallonivelen tapissa ja siten osa pallonivelen tapista on näkyvissä kun tukivarsi on paikoillaan.
Muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen vaikuttaa, että suojakumi on hivuttautunut ylös kohti tarkoitettua paikkaansa, mutta ei kokonaan. Kannattaisiko vielä ottaa tukivarsi irti ja yrittää kangeta suojakumia ylös, vai olisiko siinä vaurioriski? Hivuttautuuko suojakumi ajan myötä paikoilleen?
Oikean etupyörän ripustus, jossa uusi alatukivarsi. Pallonivelen suojakumi makaa liian alhaalla pallonivelen tapissa ja pallonivelen tappi näkyy.
![]()
Vasemman etupyörän ripustus. Pallonivelen suojakumi peittää pallonivelen tapin kokonaan. Tämä tukivarsi vaihdettiin vuosi sitten ja on saman valmistajan osa kuin nyt vaihdettu.
![]()
nyt suojakumi makaa normaalia alempana pallonivelen tapissa ja siten osa pallonivelen tapista on näkyvissä kun tukivarsi on paikoillaan.
Muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen vaikuttaa, että suojakumi on hivuttautunut ylös kohti tarkoitettua paikkaansa, mutta ei kokonaan. Kannattaisiko vielä ottaa tukivarsi irti ja yrittää kangeta suojakumia ylös, vai olisiko siinä vaurioriski? Hivuttautuuko suojakumi ajan myötä paikoilleen?
Nykylaadulla ennemminkin sen pallero itse jos ei ole alkuperäistä laatua. Paremmatkaan tarvikenivelet ei tunnu mahdottomia kestävän, toki eivät ole hirveän hintaisiakaan.Jarrusatuloiden männissähän tuo on ihan tavanomainen skenaario, mutta oisko se tappi vielä siihen malliin seostettua terästä ettei ihan äkkiä ota itseensä? No, mikäli ajot tapahtuu kotimaassa, niin tieverkon kunto lienee heikoin lenkki mikä tulee palleron elinikään.
Onneksi se vaihdettu startti tulee sitten hajoamaan ennen aikojaanOlipas operaatio, ja arvokas opetus kunnolisesta vianetsinnästä.
Lauantaina oli suunnitelmis lähtee tolla 320i bemarilla emännän kans anoppilaan, nooh aamulla kääntää avainta ja *naks*.
Yleismittari käteen, akulta 12.6V, ei saakeli tartti porsinu ilman mitää varotus merkkejä. Helvetin kyyttiä fixsukselta tarttia hakee, emäntä kihajaa raivosta, suunnitelmat pielee jne.
Vesisatees rivarin parkkipaikalla semmone reipas 6 tunnin rupeema ku tämmösillö xl lapiolla muljaa tartin kätee ja uus tilaansa.
Helpottuneena akku kii ja avainta kääntäen, *naks*
Akunpääs toisen päävirtakaapelin liitos löysä... Tulipaha vaihettua huviksee tartti...
![]()
Pajaattien Intiassa tehdaskorjaama yksilö tietenkin.Onneksi se vaihdettu startti tulee sitten hajoamaan ennen aikojaan![]()
Onneksi ei ollu runkopantilline, saa heittää ton vanhan sit takas. Menee varmaa jo alle neljää tuntii XDPajaattien Intiassa tehdaskorjaama yksilö tietenkin.
Jes, näin ajattelin toimia.Itsellä hajos toi KAA kesken ajon lopullisesti. Jonka jälkeen ei ole muuta kuin 2 vaihtoehtoa joko hinaus tai anturin vaihto paikanpäällä. Itsellä sammui kuin seinään keskelle kiertoliittymää ja meinas aiheuttaa kolarin. Siirsin auton 30m startilla pois tieltä ja vaihdoin KAA:n. (Mahdollisesti, jos jäähdyttää anturia voi päästä vähän liikkeelle. Jos ei ole vielä anturi täysin hajalla) Ei pitäis aiheutta ongelmia moottorille (Jos moottori ei saa tiettyjä tietoja niin ei se suostu käynnistymään ja pysymään käynnissä). Jos tuommoinen niin ottaisin toisen auton käyttöön, kun ei tiedä koska se anturi hajoaa lopullisesti ja voi olla todella ongelmissa liikenteen kanssa