- Liittynyt
- 07.07.2021
- Viestejä
- 2 456
Juuri näin, se vaihto on ennakointia ja kovassa käytössä kyllä huomaa sen kun jarruneste menettää ominaisuuksiaan kovan kuumuuden ja ennen kaikkea veden kertymisen takia.Joo, siis painovoimainen ilmaus toimii täydellisesti, jos vaihtaa vaikka satulan, mutta nesteiden vaihtoon sitä tapaa ei suositella. Toisaalta kyllä se neste vaihtuu luultavasti riittävän hyvin niinkin, sillä mitään täydellistä järjestelmän puhdistusta ei jarrunesteiden vaihdolla edes haeta, vaan lähinnä ominaisuuksiaan menettäneen nesteen korvaamista uudella. Kaikkihan eivät vaihda jarrunesteitä koskaan![]()
Kilpurissa olen vuorotellut kirkkaalla ja sinisellä jarrunesteellä, siinä näkee hyvin miten nesteet vaihtuu. Se vaihdon raja on aika terävä, ei tule juurikaan sellaista sekoittunutta siinä välissä.

















Laitan tilaukseen siis myös oikean puolen tiivisteen ja valmistaudun Hylomarin poistoon tiivisteurasta. Onko siihen hyviä vinkkejä? Venttiilikopassa on ~4mm leveä ja ~5mm syvä ura tiivisteelle, joka pitäisi saada puhtaaksi.