Itse olen vaihtanut tällä: MTX Tools Basic jarrunesteen vaihto- ja ilmaustyökalu | Motonet Oy. Tämä tarttee kyllä jonkun 12V tupakansytkä tjsp kompuran että saa renkaaseen takas ilmat.
Tossa sanotaan että max 1,4bar ja epäilisin että tämä tulee auton jarrunestesäiliöstä, en siis biltemalaisellakaan enempää laittaisi.
Yllä mainittu jarrujen polkeminen toimii myös, joko linkkaamallasi bilteman tai vastaavalla takaiskuventtiilillä tai yllä kuvatulla itse tehdyllä ilmalukolla (virittelemistä että se letkun pää varmasti pysyy nestepinnan alapuolella.
Ilmausjärjestys vaihtelee autoittain enkä usko sillä olevan mitään suurempaa merkitystä, neste menee sinne minne se vapaasti pääsee eikä niihin muihin linjoihin. Nyky ibizassa sanotaan kuskietu, apparietu, kuskitaka, apparitaka kun edeltävässä autossa oli käänteisessä järjestyksessä.
Jos polkemalla vaihdat niin etujarruja en polkisi 10krt putkeen katsomatta välissä, jos en väärin muista niin edeltävässä tuli jo 5 polkasulla 2,5dl…
Linkkaamassasi biltemalaisessa on takaisku. Pumppaus ennen aukaisua pätee vain jos välissä ei ole takaiskua/ilmalukkoa eli jos vaihdat suoralla letkulla avoimeen asti siten että letkun pää on ilmassa.
Tietysti tuo paineistettu on helppo ja sitä itsekin käytän. Suurimmaksi eduksi lasken sen että ei tartte käsin lisäillä lientä välissä, mutta tuo motonetin säiliö on pieni eli se pitää täyttää kerran välissä. Tätäkin muuten kysyit: eli joo myös siihen bilteman paine säiliöön uudet liemet sisään niin se syöttää sen sieltä jarrunestesäiliöön.
Edit: kohtaan 1, itse olen ostanut apteekista ihan lääkeruiskun, olisko ollut 50ml vai 100ml jos mahtuu halkaisijaltaan sisään. Hintaa euro, mutta tietysti joku joku isompisäiliöinen ja letku väliin olisi nopeampi.
Voiko tuota Biltema paineistusvehjettä käyttää ilman, että siihen laittaa (uutta) jarrunestettä? Säästyis sen putsaamiselta, kun puskis vain paineen sillä säiliöön ja kävis välillä katsomassa, että säiliössä riittävästi tavaraa ja tarvittaessa paineet pois, korkki auki, lisää tavaraa säiliöön, korkki kiinni ja uusi paineistus.