Eilen meinasin hieman illasta v*****a kun N47 lensi ajossa dampperin ulkokehä (tarkoituksena oli tehdä DPF regenerointi). Noh omistaja asuu jonkin matkan päässä niin lupasin sitten vaihtaa sen dampperin ettei tarvitse alkaa hinauttamaan. Lisäksi hän tarvitsi autoa jo sunnuntaina kun lähtee toiselle puolelle Suomea ajamaan ja korjaamot luonnollisesti kiinni lauantaina. Tuuria siinä mielessä, että hajosi niin lähellä minun kotia, että ehti vielä motonettiin kun pikamarssia kävin hakemassa oman auton, koukkasi auton omistajan kyytiin ja monetissä 1955 ovista sisään ja tiskiltä uusi dampperi. Tänään laitoin nippuun ja kovaa ajoa. Noissa aika helppo tuo dampperin vaihto kun neljällä pienellä pultilla kiinni eikä kunkkupultilla. Tarvitsee toki kunnon mopon tai sitten sen erikoistyökalun kiinnipitämiseen, muuten ei saa pultteja auki / kiristettyä. Kiristys kuitenkin ihan topakka 40 Nm + 120 °
Tämän takia aina hallissa katsomassa. Joidenkin inssien selityksistä ei ota erkkikään selvää, eikä aina selkene vaikka kysyy tarkentavia kysymyksiä.
Sen kummemmin katsastusmiehen päähän pääsemättä vika on tuossa ympyröidyssä kohdassa. Vaatii siis uuden joustintuen. Katsastuskonttorilta saat varmasti pyytämällä tarkan tiedon mitä pitää korjata.
Tämän takia aina hallissa katsomassa. Joidenkin inssien selityksistä ei ota erkkikään selvää, eikä aina selkene vaikka kysyy tarkentavia kysymyksiä.