Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kakkosauton Hyundai i20 keskuslukitus alkanut temppuilemaan kuskin ovessa. Kaukosäädin sulkee ja avaa muut ovet. Kuskin ovesta avaimesta kääntämällä saa kaikki ovet lukkoon ja auki. Kokeilin myös auton sisällä sulkea apparin oven ja kuskin ovi jää auki. Auton sisällä kuskin oven sulkeminen ja avaaminen toimii taas muihinkin oviin.
 
Puhelimella nauhoittaa videon ja vie mikrofonin kunkin anturin lähelle vuorotellen. Napsutuksen kuulee selkeästi videolta toimivien antureiden kohdalla.

Ja jos viallinen anturi sammuttaa koko järjestelmän, niin jossain autoissa ehjät ehtii naksahtaa kerran tai pari kun laittaa pakin päälle. Tällöin tarvii kaverin apua tai puhelin/kamera jollekin jalustalle aina kunkin anturin kohdalle.

Tuntee myös sormella kun ehjä anturi "naksuu" sormeen. Muistaakseni PSA:n vehkeissä anturit itsessään toimii vaikka järjestelmä ei pelaakaan. Eli pakki päälle ja kokeilemaan.
 
Kakkosauton Hyundai i20 keskuslukitus alkanut temppuilemaan kuskin ovessa. Kaukosäädin sulkee ja avaa muut ovet. Kuskin ovesta avaimesta kääntämällä saa kaikki ovet lukkoon ja auki. Kokeilin myös auton sisällä sulkea apparin oven ja kuskin ovi jää auki. Auton sisällä kuskin oven sulkeminen ja avaaminen toimii taas muihinkin oviin.
Ovi auki ja putsaat ja rasvaat mekanismin?!
 
Ovi auki ja putsaat ja rasvaat mekanismin?!
Kaipa se on tuohon ryhdyttävä. Ovi täynnä noita mukavia kertakäyttöisiä muoviklipsejä, joita ei ehjänä saa irti. Oikeastaan pahinta klipseissä on se, että ovimuovia saa repiä kaksin käsin irti. Melkein voisi viedä johonkin pajalle tuon.
 
Tännään tuli laitettua nopeusmittari ja varvikello pelittämään camarosta ton LS swapin kanssa, taino varvikello vaati mittariston korjauksen et toimi ylipäätänsä ees, ensviikol hyväl lykyl öpaine ja lämpöanturi auton omat tulos vielä ni saa neki pelittää, sit toimis kaikki orggismittarit autossa ja oikein.
Ohan tolla pari vk kerenny jo ajella, viikon ollu katsastettukin.
Suurimpia murheita aiheuttanu aliexpress venttiilijouset, kaks jo katkennu, eka aiheutti melkosen tuhon kun palotila aivan solmussa kannesta venttiilin katkettua ja männässä reikä. Noh eipä tota korjannut paria tuntia pitempään ku osat oli kaikki itellä hyllyssä, laiskuuttani sit laitoin vaa sille puolella paremmat jouset tällä erää ni nyt pe iltana katkes sit toinen jous matkalla Kuopioon, pääs viel nilkuttamaan ABClle ja auto sai jäähä yöks huilaamaan siihen, tällä kertaa ei kerenny venttiilikään tehä tuttavuutta männän kaa vielä. La aamuna sit vaihtelin Kuopion ABClla loputki venajouset, ei onneks kauaa vaiha ku tehny sopivat työkalut siihe hommaa.

Pulkkaki alkaa hahmottua paikallensa ku saapu tos torstaina, joku vitun lenssu vaa vaivannu koko viikon ni ei oo kehannu tota lasikuitua pölistellä ja hieroo paremmaks.
Ja ei, se ei ole vaan koriste, ei ihan mahtunu rojut pellin alle.


Ihan tyytyväinen ostokseen kyl muutenkin, huomattavasti topakampi ajaa ku mitä parilla asiakkaalla on vastaavia, ei tuu merisairaaks. Positiiviseks yllätykseks löyty tos kanssa et auto on vuorattu STP Goldilla kauttaaltaan, ihmekös se oliki niin hiljanen ja mukava kovemmassaki vauhissa.
 
Kakkosauton Hyundai i20 keskuslukitus alkanut temppuilemaan kuskin ovessa. Kaukosäädin sulkee ja avaa muut ovet. Kuskin ovesta avaimesta kääntämällä saa kaikki ovet lukkoon ja auki. Kokeilin myös auton sisällä sulkea apparin oven ja kuskin ovi jää auki. Auton sisällä kuskin oven sulkeminen ja avaaminen toimii taas muihinkin oviin.

Itsellä oli vaggineessa lähes identtinen vika ja syyksi löytyi rikki mennyt johtosarja.

Tarkemmin ottaen johtoja rikki oven haitarikumin sisältä.
 
Saisko tätä kautta tietoo että missä pääsis ilmaseks (tai pienellä summalla) kattomaan oman "uuden" kulkineen pohjan tampereen alueella?
 
Saisko tätä kautta tietoo että missä pääsis ilmaseks (tai pienellä summalla) kattomaan oman "uuden" kulkineen pohjan tampereen alueella?
Jos nyt et mitään aivan pohja maata myöden menevää kotteroa omista niin Hervannan Wanha Bensis löytyy ainakin ti-halli ja nosturi. Eikä muistaakseni maksanut kuin joku 10e/30min.
 
Saisko tätä kautta tietoo että missä pääsis ilmaseks (tai pienellä summalla) kattomaan oman "uuden" kulkineen pohjan tampereen alueella?
Jos nyt et mitään aivan pohja maata myöden menevää kotteroa omista niin Hervannan Wanha Bensis löytyy ainakin ti-halli ja nosturi. Eikä muistaakseni maksanut kuin joku 10e/30min.


Näköjään hinta 12,90€/30min.

Oma valonheitin/taskulamppu kannattaa olla mukana, kävin joskus vuosia sitten ja hallin valot oli todella heikot, elleivät ole uusineet niitä.
 
Jarrut täristävät. Koska tärinä ei tunnu vähääkään ratissa, päättelin ongelman olevan takalevyissä. Mittasin heittokellolla molemmat levyt. Oikealla on heittoa 0,11mm ja vasemmalla 0,025mm. Kuvittelen siis tärinän johtuvan oikeasta takalevystä. Tietysti kaikkien ohjeiden mukaan pitäisi vaihtaa molemmat levyt, mutta olen vaihtamassa ainakin aluksi vain enemmän heittävän, koska levyt eivät ole vanhat.
Vaihdoin eilen oikean takalevyn ja palat molemmille puolille. En mitannut uuden levyn heittoa, mutta täristys loppui, eli kuntoon tuli. Samalla imin ilmausnipoista jarrunestettä takana, eli osa jarrunesteestä tuli vaihdettua. Täytyy kehua, että ovat huomattavan mukavat rempattavat kevytmetalliset molemmilta puolilta puristavat satulat. Ruostepaska ja liukutappiviritykset puuttuvat leikistä kokonaan.
 
Oma auto ollut pajalla kolmisen viikkoa. Tänään soitin että mikä homma. Osat kuulemma tulevat ehkä tällä viikolla ja laittavat kuntoon, jakopäärempasta kyse. En ainakaan tuohon huoltoon autoani enää vie kun iäisyyden kestää korjaaminen.
 
Joko oot joutanu kuvaamaan vakuutuslappuja kun kauheeta vaaraa on aiheutettu tollasella hirveällä toiminnalla vai mistä skenaariosta ne nyt olikaan..

Kai ne poliisit hoitelee kuvaamiset vakuutusyhtiön tarkastajien kanssa kun penalttia on tulossa vaan yhden levyn vaihtaneelle. Ainakin aapeeseella tiesivät niin..
 
Kai ne poliisit hoitelee kuvaamiset vakuutusyhtiön tarkastajien kanssa kun penalttia on tulossa vaan yhden levyn vaihtaneelle. Ainakin aapeeseella tiesivät niin..

Eikö se ollu jollain niistä kymmenestä porissa sijainneesta korjaamosta mistä näin kajahti eikä aapeeseeltä. Mee ny ite koputteleen kaikkien oville ja kyseleen missä ois pullaa tarjolla, äläkä täällä vötkyä
 
Eikö se ollu jollain niistä kymmenestä porissa sijainneesta korjaamosta mistä näin kajahti eikä aapeeseeltä. Mee ny ite koputteleen kaikkien oville ja kyseleen missä ois pullaa tarjolla, äläkä täällä vötkyä

Vois mennä jollei ois tota matkaa reiluhkosti..
 
Seat leon vm00 1.6 sr moottorilla. Eilen moottoritiellä yhtäkkiä alkoi kierrokset laskea eikä vastannut kaasuun, kesti sen muutaman sekuntin ja meni ohi.. Onko kellekkään tuttu moottori ja ongelma?
 
Seat leon vm00 1.6 sr moottorilla. Eilen moottoritiellä yhtäkkiä alkoi kierrokset laskea eikä vastannut kaasuun, kesti sen muutaman sekuntin ja meni ohi.. Onko kellekkään tuttu moottori ja ongelma?
Eri auto, sama oire. Puola rikki, vaihdoin tosin tulpatkit samalla vauhdilla. Toki en ehkä kertahäiriöstä vielä lähtis remonttia tekemään.
 
Eri auto, sama oire. Puola rikki, vaihdoin tosin tulpatkit samalla vauhdilla. Toki en ehkä kertahäiriöstä vielä lähtis remonttia tekemään.

Itse edellisessä autossa varmaan koko omistusajan tuli vaihdettua yhteensä kolme puolayksikköä. Moottorin päällä ja jossain kohti halkeamia. Samalla tietysti tulpat ja tulpanjohdot eli käynti parani sekä huomasi ihan eri tavalla vetävän moottori.

Yleensä huomasi nykimistä yms...
 
Autona Audi A6 vuosimallia 2008 3.0TDI moottorilla. Eilen kiihdytyksen jälkeen alkoi pörisemään kummasti.
Ensin tuumailin et ampunut jonkin turbon letkun irti, mutta tänään irrottelin pohjapanssarin ja näköjään hitsaukset pettäneet pakoputkiston eka pätkän haitariliitoksen juuresta.

Hetken googleteltua ei tunnu äkkiseltään löytyvän tuota pätkää mistään, vai enkö osaa etsiä?
Laippaliitos tuossa vähän haitarista ylöspäin ja toinen vähän ennen katalysaattoria.
Esimerkiksi tässä näkyy tuos putkenpätkä, mutta tuossa hitsattu katti ilman liitosta samaan putkeen.
 

Liitteet

  • audi_putkisto.jpg
    audi_putkisto.jpg
    160,9 KB · Luettu: 129
Autona Audi A6 vuosimallia 2008 3.0TDI moottorilla. Eilen kiihdytyksen jälkeen alkoi pörisemään kummasti.
Ensin tuumailin et ampunut jonkin turbon letkun irti, mutta tänään irrottelin pohjapanssarin ja näköjään hitsaukset pettäneet pakoputkiston eka pätkän haitariliitoksen juuresta.

Hetken googleteltua ei tunnu äkkiseltään löytyvän tuota pätkää mistään, vai enkö osaa etsiä?
Laippaliitos tuossa vähän haitarista ylöspäin ja toinen vähän ennen katalysaattoria.
Esimerkiksi tässä näkyy tuos putkenpätkä, mutta tuossa hitsattu katti ilman liitosta samaan putkeen.

Noita haitariputkia saa ihan tarvikkeena, mutta eiköhän tuo onnistuisi hitsata uudelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Joo kyllähän niitä saa, mutta ei itseltä hitsivehkeitä löydy. Toki käytettävä jossain hitsattavana, jos ei varaosaa jostain löydy.
Motonet tarjoaa vain keskiosaa putkistoon.
Jos pk-seudulla asut niin risto tiittanen helsingissä ja espoon pakoputkihuolto on paikkoja missä tekevät muutakin, kuin vaihtavat vain uutta putkea eli jos ongelma on korjattavissa pelkästään hitsaamalla niin tekevät sen ja voivat myös vaihtaa pelkän jouston mikä sekään ei välttämättä kaikkialla onnistu. Osa paikoista, kun ei suostu, kuin vaihtamaan ainoastaan kokonaan uutta putkistoa.
 
Kuukauden ollut auto pajalla, jakopäärempassa ja tänään piti auto saada takas. En saanut. Pamko on paska lafka.
 
Autona Audi A6 vuosimallia 2008 3.0TDI moottorilla. Eilen kiihdytyksen jälkeen alkoi pörisemään kummasti.
Ensin tuumailin et ampunut jonkin turbon letkun irti, mutta tänään irrottelin pohjapanssarin ja näköjään hitsaukset pettäneet pakoputkiston eka pätkän haitariliitoksen juuresta.

Hetken googleteltua ei tunnu äkkiseltään löytyvän tuota pätkää mistään, vai enkö osaa etsiä?
Laippaliitos tuossa vähän haitarista ylöspäin ja toinen vähän ennen katalysaattoria.
Esimerkiksi tässä näkyy tuos putkenpätkä, mutta tuossa hitsattu katti ilman liitosta samaan putkeen.

Ainoa tarvike jonka löysin myynnistä oli ebayssä. Huonosti on saatavilla muualla, kuin marmoritiskillä
 
Autona Audi A6 vuosimallia 2008 3.0TDI moottorilla. Eilen kiihdytyksen jälkeen alkoi pörisemään kummasti.
Ensin tuumailin et ampunut jonkin turbon letkun irti, mutta tänään irrottelin pohjapanssarin ja näköjään hitsaukset pettäneet pakoputkiston eka pätkän haitariliitoksen juuresta.

Hetken googleteltua ei tunnu äkkiseltään löytyvän tuota pätkää mistään, vai enkö osaa etsiä?
Laippaliitos tuossa vähän haitarista ylöspäin ja toinen vähän ennen katalysaattoria.
Esimerkiksi tässä näkyy tuos putkenpätkä, mutta tuossa hitsattu katti ilman liitosta samaan putkeen.
Painetta pakopuolella. Tukkeutunut putkisto jostain syystä. Putki mädäntynyt sisäpuolelta tai pdf täynnä nokea.
 
Painetta pakopuolella. Tukkeutunut putkisto jostain syystä. Putki mädäntynyt sisäpuolelta tai pdf täynnä nokea.

Putkistossa on aina painetta. Kestää kyllä vaikka kuinka pieni reikä ois jälellä räjähtämättä tai aukeematta mistään (toki muita ongelmia tukkeutumisesta tulee). Eli ihan ruostuminen tossa on ongelmana.
 
Vaihtelin tuommoseen -86 golfiin apurunkoa, niin toisen tukivarren pultti ei lähde millään kierteelle. Kokeiltu parillakin pultilla. Kierteenhän pitäisi olla kunnossa kun uusi osa kyseessä. Mitähän tuolle keksisi Mistään tuonne ei pääse käsiksi ellei leikkaa tuohon runkoon reikää ja siihen katsastaja puuttunee. Kovin patenttiratkaisuja ei viitsi kun kuitenkin aika tärkeä pultti :dead:


20230610_080613.JPG20230610_080603.JPG
 
Vaihtelin tuommoseen -86 golfiin apurunkoa, niin toisen tukivarren pultti ei lähde millään kierteelle. Kokeiltu parillakin pultilla. Kierteenhän pitäisi olla kunnossa kun uusi osa kyseessä. Mitähän tuolle keksisi Mistään tuonne ei pääse käsiksi ellei leikkaa tuohon runkoon reikää ja siihen katsastaja puuttunee. Kovin patenttiratkaisuja ei viitsi kun kuitenkin aika tärkeä pultti :dead:


20230610_080613.JPG20230610_080603.JPG

Kierretapilla avaat ne kierteet...
 
Vaihtelin tuommoseen -86 golfiin apurunkoa, niin toisen tukivarren pultti ei lähde millään kierteelle. Kokeiltu parillakin pultilla. Kierteenhän pitäisi olla kunnossa kun uusi osa kyseessä. Mitähän tuolle keksisi Mistään tuonne ei pääse käsiksi ellei leikkaa tuohon runkoon reikää ja siihen katsastaja puuttunee. Kovin patenttiratkaisuja ei viitsi kun kuitenkin aika tärkeä pultti :dead:


20230610_080613.JPG20230610_080603.JPG

Kokeile meneekö sillä toisen puolen pultilla jonka sait jo kaiketi paikoilleen? Näissähän voi olla joku hienokierre.. Ja jos apurunko on joku tarvike, niin mistäs sitä tietää onko ne reiät ihan linjassa, jos vaikka joutuu surruttamaan vähän isommaksi sitä ulompaa reikää.
 
Jaguaarista kuuluu vienoa ujellusta satasen vauhdissa takaa oikealta, heti kun jalan nostaa kaasulta niin ujellus lakkaa ja alkaa taas jalka kaasulla. Olisiko laakeri tms. vaihtokunnossa?
 
Jaguaarista kuuluu vienoa ujellusta satasen vauhdissa takaa oikealta, heti kun jalan nostaa kaasulta niin ujellus lakkaa ja alkaa taas jalka kaasulla. Olisiko laakeri tms. vaihtokunnossa?
Kaasun nostamisella hiljeneminen viittaisi voimansiirron puolelle, perän tai vaihteiston laakeri/hammaskosketus todennäköisesti syyllisenä. Ainakin xf:ssä on noita perän laakerointeja mennyt siellä +200tkm kohdalla.
 
Toyota Yaris (1,3, 2004 vm) sai katsastuksessa merkinnän ;(5.3) Jousen lautanen, vasemmalla edessä, ruostevaurioitunut - uusittava.

Mietityttää mikä tässä on rikki. Olen menossa isän luokse juhannuksena tätä korjaamaan ja pitäisi varaosat ostaa valmiiksi.

Yariksen etuiskarit on tämän näköiset:
iskari.jpg


Onko tuo iskarin kiinteä, ympyröity, osa jousen lautanen? Vai olisiko silloin "iskunvaimennin ruosteessa - uusittava", eikä jousen lautanen?
Ainut erillinen osa minkä löydän olisi iskarin yläpuolelle tuleva osa (etuiskarin ylätuki -nimellä motonetissä), josta se kiinnitetään koriin(nämä on ainakin päältä ruosteiset, mutta molemmilta puolilta. Korjaus koski vain vasenta)
1686818601968.png


Kuvittelisin, että tarkoittaa iskarin kiinteää osaa, mutta hämää kun ei puhuta iskarista vaan jousen lautasesta. Että onko se erillinen osa vai ei.
 
Toyota Yaris (1,3, 2004 vm) sai katsastuksessa merkinnän ;(5.3) Jousen lautanen, vasemmalla edessä, ruostevaurioitunut - uusittava.

Mietityttää mikä tässä on rikki. Olen menossa isän luokse juhannuksena tätä korjaamaan ja pitäisi varaosat ostaa valmiiksi.

Yariksen etuiskarit on tämän näköiset:
iskari.jpg


Onko tuo iskarin kiinteä, ympyröity, osa jousen lautanen? Vai olisiko silloin "iskunvaimennin ruosteessa - uusittava", eikä jousen lautanen?
Ainut erillinen osa minkä löydän olisi iskarin yläpuolelle tuleva osa (etuiskarin ylätuki -nimellä motonetissä), josta se kiinnitetään koriin(nämä on ainakin päältä ruosteiset, mutta molemmilta puolilta. Korjaus koski vain vasenta)
1686818601968.png


Kuvittelisin, että tarkoittaa iskarin kiinteää osaa, mutta hämää kun ei puhuta iskarista vaan jousen lautasesta. Että onko se erillinen osa vai ei.
Sen kummemmin katsastusmiehen päähän pääsemättä vika on tuossa ympyröidyssä kohdassa. Vaatii siis uuden joustintuen. Katsastuskonttorilta saat varmasti pyytämällä tarkan tiedon mitä pitää korjata.
 
Toyota Yaris (1,3, 2004 vm) sai katsastuksessa merkinnän ;(5.3) Jousen lautanen, vasemmalla edessä, ruostevaurioitunut - uusittava.

Mietityttää mikä tässä on rikki. Olen menossa isän luokse juhannuksena tätä korjaamaan ja pitäisi varaosat ostaa valmiiksi.

Yariksen etuiskarit on tämän näköiset:
iskari.jpg


Onko tuo iskarin kiinteä, ympyröity, osa jousen lautanen? Vai olisiko silloin "iskunvaimennin ruosteessa - uusittava", eikä jousen lautanen?
Ainut erillinen osa minkä löydän olisi iskarin yläpuolelle tuleva osa (etuiskarin ylätuki -nimellä motonetissä), josta se kiinnitetään koriin(nämä on ainakin päältä ruosteiset, mutta molemmilta puolilta. Korjaus koski vain vasenta)
1686818601968.png


Kuvittelisin, että tarkoittaa iskarin kiinteää osaa, mutta hämää kun ei puhuta iskarista vaan jousen lautasesta. Että onko se erillinen osa vai ei.
Lautanen ja ylätuki ovat mielestäni (ja kuvan mukaan) eri osia. Lautanen on suoraan kontaktissa jouseen, ylätukijan jää paikoilleen kun ottaa iskarin jousineen pois. Ainakin niissä malleissa mitä itse olen ruuvannut. Minusta näyttää, että tuo lautanen on integroitu iskariin. Viallinen ylätuki yleensä näkyy siten, että iskari pääsee heilumaan. Sanoisin tuomion olevan silloin "ylätuki väljä".

e: Eipä nuo osat niin paljoa maksa, etteikö niitä vaihtaisi molemmin puolin iskarit lautasineen ja ylätuet.
 
S-Type pomppasi katsastuksesta etuakselin reaktiotangon ulkopuslasta, kaipaisin neuvoa että tulee oikea osa tilattua. Reaktiotangon nimellä ei oikein löydy mitään, onko reaktiotangolla joku toinen tukivarsi-nimitys tai onko tuo pusla osa jotain isompaa kokonaisuutta joka ehkä helpompi vaihtaa pakettina?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 957
Viestejä
4 679 631
Jäsenet
76 689
Uusin jäsen
Astokari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom