- Liittynyt
- 06.05.2023
- Viestejä
- 35
Näköjään hinta 12,90€/30min.
Oma valonheitin/taskulamppu kannattaa olla mukana, kävin joskus vuosia sitten ja hallin valot oli todella heikot, elleivät ole uusineet niitä.
Täytyypä käydä siellä. Kiitos infosta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näköjään hinta 12,90€/30min.
Oma valonheitin/taskulamppu kannattaa olla mukana, kävin joskus vuosia sitten ja hallin valot oli todella heikot, elleivät ole uusineet niitä.
Vaihdoin eilen oikean takalevyn ja palat molemmille puolille. En mitannut uuden levyn heittoa, mutta täristys loppui, eli kuntoon tuli. Samalla imin ilmausnipoista jarrunestettä takana, eli osa jarrunesteestä tuli vaihdettua. Täytyy kehua, että ovat huomattavan mukavat rempattavat kevytmetalliset molemmilta puolilta puristavat satulat. Ruostepaska ja liukutappiviritykset puuttuvat leikistä kokonaan.Jarrut täristävät. Koska tärinä ei tunnu vähääkään ratissa, päättelin ongelman olevan takalevyissä. Mittasin heittokellolla molemmat levyt. Oikealla on heittoa 0,11mm ja vasemmalla 0,025mm. Kuvittelen siis tärinän johtuvan oikeasta takalevystä. Tietysti kaikkien ohjeiden mukaan pitäisi vaihtaa molemmat levyt, mutta olen vaihtamassa ainakin aluksi vain enemmän heittävän, koska levyt eivät ole vanhat.
Hurjia hommia levyn vaihto yhteen kulmaan.
Joko oot joutanu kuvaamaan vakuutuslappuja kun kauheeta vaaraa on aiheutettu tollasella hirveällä toiminnalla vai mistä skenaariosta ne nyt olikaan..
Kai ne poliisit hoitelee kuvaamiset vakuutusyhtiön tarkastajien kanssa kun penalttia on tulossa vaan yhden levyn vaihtaneelle. Ainakin aapeeseella tiesivät niin..
Eikö se ollu jollain niistä kymmenestä porissa sijainneesta korjaamosta mistä näin kajahti eikä aapeeseeltä. Mee ny ite koputteleen kaikkien oville ja kyseleen missä ois pullaa tarjolla, äläkä täällä vötkyä
Eri auto, sama oire. Puola rikki, vaihdoin tosin tulpatkit samalla vauhdilla. Toki en ehkä kertahäiriöstä vielä lähtis remonttia tekemään.Seat leon vm00 1.6 sr moottorilla. Eilen moottoritiellä yhtäkkiä alkoi kierrokset laskea eikä vastannut kaasuun, kesti sen muutaman sekuntin ja meni ohi.. Onko kellekkään tuttu moottori ja ongelma?
Eri auto, sama oire. Puola rikki, vaihdoin tosin tulpatkit samalla vauhdilla. Toki en ehkä kertahäiriöstä vielä lähtis remonttia tekemään.
No ei ainakaan autossa, jossa tulpan hinta on mitätön. Hondassa oli aikanaan jotkut saatanan kalliit ja vielä 2/pytty.Jos autolla on ajettu enemmän kuin 1tkm tulppien vaihdosta tuskin on haittaakaan?
Eri auto, sama oire. Puola rikki, vaihdoin tosin tulpatkit samalla vauhdilla. Toki en ehkä kertahäiriöstä vielä lähtis remonttia tekemään.
Autona Audi A6 vuosimallia 2008 3.0TDI moottorilla. Eilen kiihdytyksen jälkeen alkoi pörisemään kummasti.
Ensin tuumailin et ampunut jonkin turbon letkun irti, mutta tänään irrottelin pohjapanssarin ja näköjään hitsaukset pettäneet pakoputkiston eka pätkän haitariliitoksen juuresta.
Hetken googleteltua ei tunnu äkkiseltään löytyvän tuota pätkää mistään, vai enkö osaa etsiä?
Laippaliitos tuossa vähän haitarista ylöspäin ja toinen vähän ennen katalysaattoria.
Esimerkiksi tässä näkyy tuos putkenpätkä, mutta tuossa hitsattu katti ilman liitosta samaan putkeen.
Joo kyllähän niitä saa, mutta ei itseltä hitsivehkeitä löydy. Toki käytettävä jossain hitsattavana, jos ei varaosaa jostain löydy.Noita haitariputkia saa ihan tarvikkeena, mutta eiköhän tuo onnistuisi hitsata uudelleen.
Jos pk-seudulla asut niin risto tiittanen helsingissä ja espoon pakoputkihuolto on paikkoja missä tekevät muutakin, kuin vaihtavat vain uutta putkea eli jos ongelma on korjattavissa pelkästään hitsaamalla niin tekevät sen ja voivat myös vaihtaa pelkän jouston mikä sekään ei välttämättä kaikkialla onnistu. Osa paikoista, kun ei suostu, kuin vaihtamaan ainoastaan kokonaan uutta putkistoa.Joo kyllähän niitä saa, mutta ei itseltä hitsivehkeitä löydy. Toki käytettävä jossain hitsattavana, jos ei varaosaa jostain löydy.
Motonet tarjoaa vain keskiosaa putkistoon.
Kuukauden ollut auto pajalla, jakopäärempassa ja tänään piti auto saada takas. En saanut. Pamko on paska lafka.
Autona Audi A6 vuosimallia 2008 3.0TDI moottorilla. Eilen kiihdytyksen jälkeen alkoi pörisemään kummasti.
Ensin tuumailin et ampunut jonkin turbon letkun irti, mutta tänään irrottelin pohjapanssarin ja näköjään hitsaukset pettäneet pakoputkiston eka pätkän haitariliitoksen juuresta.
Hetken googleteltua ei tunnu äkkiseltään löytyvän tuota pätkää mistään, vai enkö osaa etsiä?
Laippaliitos tuossa vähän haitarista ylöspäin ja toinen vähän ennen katalysaattoria.
Esimerkiksi tässä näkyy tuos putkenpätkä, mutta tuossa hitsattu katti ilman liitosta samaan putkeen.
Painetta pakopuolella. Tukkeutunut putkisto jostain syystä. Putki mädäntynyt sisäpuolelta tai pdf täynnä nokea.Autona Audi A6 vuosimallia 2008 3.0TDI moottorilla. Eilen kiihdytyksen jälkeen alkoi pörisemään kummasti.
Ensin tuumailin et ampunut jonkin turbon letkun irti, mutta tänään irrottelin pohjapanssarin ja näköjään hitsaukset pettäneet pakoputkiston eka pätkän haitariliitoksen juuresta.
Hetken googleteltua ei tunnu äkkiseltään löytyvän tuota pätkää mistään, vai enkö osaa etsiä?
Laippaliitos tuossa vähän haitarista ylöspäin ja toinen vähän ennen katalysaattoria.
Esimerkiksi tässä näkyy tuos putkenpätkä, mutta tuossa hitsattu katti ilman liitosta samaan putkeen.
Painetta pakopuolella. Tukkeutunut putkisto jostain syystä. Putki mädäntynyt sisäpuolelta tai pdf täynnä nokea.
Vaihtelin tuommoseen -86 golfiin apurunkoa, niin toisen tukivarren pultti ei lähde millään kierteelle. Kokeiltu parillakin pultilla. Kierteenhän pitäisi olla kunnossa kun uusi osa kyseessä. Mitähän tuolle keksisi Mistään tuonne ei pääse käsiksi ellei leikkaa tuohon runkoon reikää ja siihen katsastaja puuttunee. Kovin patenttiratkaisuja ei viitsi kun kuitenkin aika tärkeä pultti
![]()
Vaihtelin tuommoseen -86 golfiin apurunkoa, niin toisen tukivarren pultti ei lähde millään kierteelle. Kokeiltu parillakin pultilla. Kierteenhän pitäisi olla kunnossa kun uusi osa kyseessä. Mitähän tuolle keksisi Mistään tuonne ei pääse käsiksi ellei leikkaa tuohon runkoon reikää ja siihen katsastaja puuttunee. Kovin patenttiratkaisuja ei viitsi kun kuitenkin aika tärkeä pultti![]()
![]()
Kannattaa kysyä merkkiliikkeestä, tuskin tuo montaa euroa maksaa?Ostin just uuden takalasin pyyhkijänmoottorin Skoda Roomster 2007 1,6l.
Selvisi, että syytä olisi ostaa pyyhkijän moottorin takalasin läpivientikumi.
Löysin räjäytyskuvat alla olevasta osoitteesta:
https://skoda.7zap.com/en/cz/roomster/ro/2007-481/8/
en löydä tiivistekumin numeroa, enkä tiivistettä.
Kannattaa kysyä merkkiliikkeestä, tuskin tuo montaa euroa maksaa?
Ostin just uuden takalasin pyyhkijänmoottorin Skoda Roomster 2007 1,6l.
Selvisi, että syytä olisi ostaa pyyhkijän moottorin takalasin läpivientikumi.
Löysin räjäytyskuvat alla olevasta osoitteesta:
https://skoda.7zap.com/en/cz/roomster/ro/2007-481/8/
en löydä tiivistekumin numeroa, enkä tiivistettä.
Kävin hakee tiivistekumin. Se on parempi kuin vanha, suojaa paremmin. Maksoi 5,90eKannattaa kysyä merkkiliikkeestä, tuskin tuo montaa euroa maksaa?
Kaasun nostamisella hiljeneminen viittaisi voimansiirron puolelle, perän tai vaihteiston laakeri/hammaskosketus todennäköisesti syyllisenä. Ainakin xf:ssä on noita perän laakerointeja mennyt siellä +200tkm kohdalla.Jaguaarista kuuluu vienoa ujellusta satasen vauhdissa takaa oikealta, heti kun jalan nostaa kaasulta niin ujellus lakkaa ja alkaa taas jalka kaasulla. Olisiko laakeri tms. vaihtokunnossa?
Kierretapilla selvittää. Ihan normihommaa.
Sen kummemmin katsastusmiehen päähän pääsemättä vika on tuossa ympyröidyssä kohdassa. Vaatii siis uuden joustintuen. Katsastuskonttorilta saat varmasti pyytämällä tarkan tiedon mitä pitää korjata.Toyota Yaris (1,3, 2004 vm) sai katsastuksessa merkinnän ;(5.3) Jousen lautanen, vasemmalla edessä, ruostevaurioitunut - uusittava.
Mietityttää mikä tässä on rikki. Olen menossa isän luokse juhannuksena tätä korjaamaan ja pitäisi varaosat ostaa valmiiksi.
Yariksen etuiskarit on tämän näköiset:
![]()
Onko tuo iskarin kiinteä, ympyröity, osa jousen lautanen? Vai olisiko silloin "iskunvaimennin ruosteessa - uusittava", eikä jousen lautanen?
Ainut erillinen osa minkä löydän olisi iskarin yläpuolelle tuleva osa (etuiskarin ylätuki -nimellä motonetissä), josta se kiinnitetään koriin(nämä on ainakin päältä ruosteiset, mutta molemmilta puolilta. Korjaus koski vain vasenta)
![]()
Kuvittelisin, että tarkoittaa iskarin kiinteää osaa, mutta hämää kun ei puhuta iskarista vaan jousen lautasesta. Että onko se erillinen osa vai ei.
Sen kummemmin katsastusmiehen päähän pääsemättä vika on tuossa ympyröidyssä kohdassa. Vaatii siis uuden joustintuen. Katsastuskonttorilta saat varmasti pyytämällä tarkan tiedon mitä pitää korjata.
Lautanen ja ylätuki ovat mielestäni (ja kuvan mukaan) eri osia. Lautanen on suoraan kontaktissa jouseen, ylätukijan jää paikoilleen kun ottaa iskarin jousineen pois. Ainakin niissä malleissa mitä itse olen ruuvannut. Minusta näyttää, että tuo lautanen on integroitu iskariin. Viallinen ylätuki yleensä näkyy siten, että iskari pääsee heilumaan. Sanoisin tuomion olevan silloin "ylätuki väljä".Toyota Yaris (1,3, 2004 vm) sai katsastuksessa merkinnän ;(5.3) Jousen lautanen, vasemmalla edessä, ruostevaurioitunut - uusittava.
Mietityttää mikä tässä on rikki. Olen menossa isän luokse juhannuksena tätä korjaamaan ja pitäisi varaosat ostaa valmiiksi.
Yariksen etuiskarit on tämän näköiset:
![]()
Onko tuo iskarin kiinteä, ympyröity, osa jousen lautanen? Vai olisiko silloin "iskunvaimennin ruosteessa - uusittava", eikä jousen lautanen?
Ainut erillinen osa minkä löydän olisi iskarin yläpuolelle tuleva osa (etuiskarin ylätuki -nimellä motonetissä), josta se kiinnitetään koriin(nämä on ainakin päältä ruosteiset, mutta molemmilta puolilta. Korjaus koski vain vasenta)
![]()
Kuvittelisin, että tarkoittaa iskarin kiinteää osaa, mutta hämää kun ei puhuta iskarista vaan jousen lautasesta. Että onko se erillinen osa vai ei.
S-Type pomppasi katsastuksesta etuakselin reaktiotangon ulkopuslasta, kaipaisin neuvoa että tulee oikea osa tilattua. Reaktiotangon nimellä ei oikein löydy mitään, onko reaktiotangolla joku toinen tukivarsi-nimitys tai onko tuo pusla osa jotain isompaa kokonaisuutta joka ehkä helpompi vaihtaa pakettina?
Kiitos, täytyy tutkailla vähän lisää, luulen että ei pelkkää puslaa kannata vaihtaa jos samalla työllä vaihtaa koko tukivarren.Ainakin bmw tapauksessa tarkoittaa etuakselilla alhaalla etummaista tukivartta. Usein tuossa ulommaisena ns. hydraulinen pusla. Ehdottomasti tuohon kohtaan hyvälaatuinen osa. Esim. Lemförder.
Olisikohan tämä haettu osa? LEMFÖRDER Tukivarsi, pyöräntuenta 39680 01
Puslan saa myös irtona, mutta monesti vaihdetaan koko tukivarsi, jotta molemmissa päissä uudet nivelet.
Kiitos, täytyy tutkailla vähän lisää, luulen että ei pelkkää puslaa kannata vaihtaa jos samalla työllä vaihtaa koko tukivarren.
Edit: Löytyikin räjäytyskuva tuosta tukivarren alueelta, ei näyttäisi tukivarren puslia ainakaan kuvassa irto-osina paitsi tuo numero 7.
Kottero ei ole hajalla, mutta vinkkiä pieneen maalipinnan korjaukseen kyselisin. Huomasin, että itselle uudessa koslassa oli edellisen omistajan aikaan tullut maalipinnan vaurio peräluukkuun. Ilmeisesti jotain oli jäänyt peräkontin saranapuolen väliin. Vähän ärsyttää, kun en liikkeessä huomannut - olisin tinkinyt tuon fiksauksen kaupan päälle.
Paljaassa metallipinnassa olisi jonkun verran ruostetta, mutta sen poistin varovaisesti hiomalla ja ruosteenpoistoaineella. Tohtisiko tuohon peräluukun kulmaan vain laittaa valmistajan värikartan mukaista maalia? Vai lähteeköhän uudestaan ruostumaan?
Kannattaa noi ottaa kiinni, ennenkuin pääsevät leviämään....Kiitoksia kommenteista! Täytyypä ryhtyä tuumasta toimeen jahka saan alkuviikosta maalin käsiini. Noin pienestä jäljestä en viitsisi muuten suuremmin stressata/rutista, mutta aina kun tulee (itselle) uusi kosla taloon, niin sitä puunaa ihan uudella innolla.