Poraruuvi olis korjannut...Edelliseen autoon piti vaihtaa miinus akunkenkä, kun oli ohutta pelkä ja lähti murtumaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Poraruuvi olis korjannut...Edelliseen autoon piti vaihtaa miinus akunkenkä, kun oli ohutta pelkä ja lähti murtumaan.
Poraruuvi olis korjannut...
Autona vuoden 2011 Kia Picanto litranen, 175000km. Toissa viikonloppuna auto ei inahtanutkaan, akku oli vioittunut, edellinen saman mallinen akku hajosi 18kk sitten. Akku vaihdettu motomaatilla ja eteenpäin taas pääsee mutta erään pienen ongelman olen huomioinut, auto ei lähde käyntiin aivan joka kerta, virrat toimii mutta moottoria yrittäessä käynnistää, ei vain tapahdu mitään, ei edes kuule yrittävän mitään, virrat pois ja yritys kaksi, käynnistyy, välillä pitää kylläkin yrittää useamman kerran mutta toistaiseksi joka kerta olen lopulta päässyt lähtemään. Mistäköhän voisi olla kyse ? Auto on luultavasti viimeistä vuotta käytössä joten suurempia investointeja ei lämmittäisi enää tehdä. Ensi viikolla on katsastus joten syytä olisi toivoa että edes tuolloin käynnistyisi ekalla tai tokalla
En mä, mutta olen nähnyt akunkengissä pirusti poraruuveja...Poraruuveillako sä korjailet autoas?
Tuleeko mieleen mitään käänteistä online varaosahakukonetta, eli jos tiedän vaikka nissanin tai toyotan varaosanumeron, niin löytyisi mihin autoon se osa voisi kuulua? Tässä tapauksessa esimerkiksi mulla on pitkä lista erilaisia varaosanumeroita öljynsuodattimille jotka sopivat erääseen työkoneen kawasaki moottoriin, olisi helpompaa suoraan kävellä vaikka motonetin tiskille hakemaan sopiva "auton" suodatin. Kyllähän se muutenkin vertailemalla ja luetteloita pläräämällä onnistuu, mutta monta kertaa muutenkin tuollainen työkalu helpottaisi.
ihan mikä tahansa verkkokauppa, jossa löytyy se nappi mistä voi tarkistaa mihin autoon osa on. vaikka autodoc. sieltä aukeaa se pitkä lista sopivista automalleista moottorineen. Hakuun syötät osanumeron, ja avaat esille kyseisen osan...
Tuleeko mieleen mitään käänteistä online varaosahakukonetta, eli jos tiedän vaikka nissanin tai toyotan varaosanumeron, niin löytyisi mihin autoon se osa voisi kuulua? Tässä tapauksessa esimerkiksi mulla on pitkä lista erilaisia varaosanumeroita öljynsuodattimille jotka sopivat erääseen työkoneen kawasaki moottoriin, olisi helpompaa suoraan kävellä vaikka motonetin tiskille hakemaan sopiva "auton" suodatin. Kyllähän se muutenkin vertailemalla ja luetteloita pläräämällä onnistuu, mutta monta kertaa muutenkin tuollainen työkalu helpottaisi.
Olen käyttänny tätä Tojotalle, esim.Tossa on OEM hakuJapanese cars online catalogs
Spare parts online electronic catalogs for Toyota, Lexuswww.epc-data.com
Jos tosiaan sähkölukko tuossa on, eikä aukea, niin joku avaava katkaisija (voinee mitata yleismittarilla) tai sitten lukko sökö.Volvo V70 (2001, ei oma auto) takakontti ei aukea. Sulakkeet on autonsta katsottu ja niissä ei ollut palaneita. Tietty tuon ikäisessä voi olla mikä vaan paskana, mutta löytyisikö täältä tietoa mitä sieltä voisi yleensä antautua?
Fordeissa on ainakin usein ollut risa mikrokytkin takaluukun kahvassa. Oireena aukeaa vain keskuslukituksella mutta ei kojelaidan napista tai takaluukun painikkeesta.Volvo V70 (2001, ei oma auto) takakontti ei aukea. Sulakkeet on autonsta katsottu ja niissä ei ollut palaneita. Tietty tuon ikäisessä voi olla mikä vaan paskana, mutta löytyisikö täältä tietoa mitä sieltä voisi yleensä antautua?
Kuuluuko sieltä luukusta mitään ääniä (eli yrittääkö lukko edes aueta)? Itsellä aikanaan v70:ssä joskus jäänyt jotain ylimääräistä sinne lukkohakasen väliin konttia kiinni lyödessä, ei meinannut aueta millään kun oli sopivasti kiilautunut kieleke jumiin.Volvo V70 (2001, ei oma auto) takakontti ei aukea. Sulakkeet on autonsta katsottu ja niissä ei ollut palaneita. Tietty tuon ikäisessä voi olla mikä vaan paskana, mutta löytyisikö täältä tietoa mitä sieltä voisi yleensä antautua?
Jännite kyykkää kun mittarit vilahtaa kaakkoon. Onko uusi akku?Mitenkäs tuota, 2000 vm. corolla teki eilen seuraavan tempun. Auto käyntiin, kello nollasi ittensä, radio ei toimi, sisävalot ei toimi, mittariston"ovi auki" valo ei toimi, keskuslukon kaukosäätö tais hävitä kanssa. Käynnistäessä nopeus ja kierroslukumittari heittää täysille ja palautuu sitten normiin. Valoautomatiikkakin tais hävitä.
Valot toimii ja auto käy ja kukkuu normaalisti. Sulakkeet kuulemma ehjät. Ukkosta oli samaan aikaan eilen, mutta ei kai se nyt voi liittyä mitenkään?
Mittaristo siihen on vaihdettu joku vuosi takaperin kun alkuperäiseen tuli jotain vikaa, muuten ei ikinä mitään vikaa ja ollut omistajallaan melkein uudesta lähtien. Luulisi että noinkin yksinkertainen auto ei temppuilisi tuolleen.
Ideoita?
OBD nyt jossain kohtaa kun kerkeää tietysti.
Jännite kyykkää kun mittarit vilahtaa kaakkoon. Onko uusi akku?
Jännite kyykkää kun mittarit vilahtaa kaakkoon. Onko uusi akku?
Tämä vois olla syynä. Ainakin Ford teki tuon tempun mittariston kanssa startatessa kun oli akunkenkä löysällä. Tsekkaa myös akun maadoitukset.
Ei ole esim asennettuja vetokoukkuja tai vastaavaa viimeaikoina? Vähän kaukaa haettua mutta itellä oli Fiestan kanssa jääny maapiuha löysälle takakontissa, teki mitä ihmeellisempiä temppuja sillon, kattovalot vilkkui, sammuili, eikä meinannut käynnistyä jne.
Volvo V70 (2001, ei oma auto) takakontti ei aukea. Sulakkeet on autonsta katsottu ja niissä ei ollut palaneita. Tietty tuon ikäisessä voi olla mikä vaan paskana, mutta löytyisikö täältä tietoa mitä sieltä voisi yleensä antautua?
Outlanderin sisälokarissa keulan puolella muutama muoviniitti jossa ristipäinen ruuvi joka pyörii vaan tyhjää. Miten tuollaiset kuuluu avata? Selkeesti siinä on keskellä osa joka pitäisi nousta ylös.
Ei taida olla alkuperäiset..
Vähä erikoine, kuitenki pieni häikkä ja kysyis vinkki.. BMW 166i ei saa soitettua bluetoothi kautta audiota, viikko sitte toimi vielä normaalisti. BT yhdistää ja puhelimet toimii, mutta esim. spotifysta ei soi, vaikka puhelin näyttää ja äänet päällä. Audio -kohdassa on check-merkki autossa ja yritetty yhdistellä ja poistella.
Ekana avaisin ovipahvin ja rasvaisin koneiston. Jos ei auta niin joko moottori tai sitten johtosarja ottamassa lopputiliä taitoskohdastaMazda 6, vm. 2008 (GH), oikeanpuoleinen etuikkuna on alkanut liikkua todella hitaasti eikä välillä tottele kytkimiä lainkaan. Joskus myös pysähtyy kesken aukeamisen tai sulkeutumisen ennen kuin on kokonaan auki tai kiinni. Ikkunannostin menossa rikki, vai onko jotain muita vaihtoehtoja? Muut ikkunat toimivat kunnolla.
Näihin kun laittaisi autosta vähän tietoja eli vuosimalli, i-drive jne. niin olisi helpompi vastailla. Esim. F20/F21 kohdalla aika monissa on alkanut toimimaan paljon paremmin kun on päivittänyt viihdejärjestelmän. Toki järjestelmän resetointikin voi auttaa.
Meidän perheen kakkosauto, 2010 vuoden Fiat Punto 1,2l on alkanut tekemään sitä että laittaa ohjaustehostimen pois päältä jos auton käynnistää ns suoraan. Mutta jos autoon laittaa sähköt, antaa olla vähän aikaa (2-3s) ja sitten käynnistää auton niin ei tule mitään ongelmia. Eli käytännössä ei vaikuta mitenkään auton toimintaan. Mutta tiistaina olisi katsastus, mitä veikkaatte mitä katsastusmies sanoo tästä?
F20 juurikin 2014 mallin. Tarvii koittaa ettiä joku päivitys jos auttaisi, mietti jos olisi nopeemmat vaihtoehdot ensin ennen päivitystä, kerran yhtäkkisesti loppu toimimasta. Tarvii kokeilla päivitystä ja resetointia seuraavaksi.
E: ei oma auto niin kuulopuheella enemmänkin tämä yhtäkkinen lopetus, nyt meinasikin, että vakkarihuollon jonkun osan vaihdon jälkeen ei toimisi. Kattoo jos koittaa päivittää ensin.
Monissa autoissa tuo saattaa lakata toimimasta ihan puhtaasti kännykkään ladattujen ohjelmistopäivitysten myötä. Meillä on jo kahdesta vanhemmasta (2010+ kuitenkin) autosta kadonnu bluetooth-yhteyksien toimivuuksia kun on ihan normaalisti laitettu aamulla luurin ehdottamat android-updatet rullaamaan. Puhelut jääny molemmissa tapauksissa toimimaan, jne. mutta juurikin Spotifyt ja muut "mediayhteydet" tuntuu olevan herkkiä. Autojen softa kun ei päivity ihan tuosta vaan, jos edes ilmasiks on tehtävissä, tai rahallakaan, niin soppa on valmis.Jos se lopetti toimimisen jonkun osan vaihdon jälkeen, niin onkohan koodaukset/kalibroinnit kunnossa? Näissä kun usein tarvitsee koodata/kalibroida osan vaihdon jälkeen. Mikäli autossa ei tehtaalta lähtiessä ollut bluetooth musiikintoistoa, vaan se on jälkikäteen lisätty, niin saattoi kadota sen koodaus. Ensimmäisenä tarkistaisin vikakoodit & koodaukset.
Meidän perheen kakkosauto, 2010 vuoden Fiat Punto 1,2l on alkanut tekemään sitä että laittaa ohjaustehostimen pois päältä jos auton käynnistää ns suoraan. Mutta jos autoon laittaa sähköt, antaa olla vähän aikaa (2-3s) ja sitten käynnistää auton niin ei tule mitään ongelmia. Eli käytännössä ei vaikuta mitenkään auton toimintaan. Mutta tiistaina olisi katsastus, mitä veikkaatte mitä katsastusmies sanoo tästä?
Monissa autoissa tuo saattaa lakata toimimasta ihan puhtaasti kännykkään ladattujen ohjelmistopäivitysten myötä. Meillä on jo kahdesta vanhemmasta (2010+ kuitenkin) autosta kadonnu bluetooth-yhteyksien toimivuuksia kun on ihan normaalisti laitettu aamulla luurin ehdottamat android-updatet rullaamaan. Puhelut jääny molemmissa tapauksissa toimimaan, jne. mutta juurikin Spotifyt ja muut "mediayhteydet" tuntuu olevan herkkiä. Autojen softa kun ei päivity ihan tuosta vaan, jos edes ilmasiks on tehtävissä, tai rahallakaan, niin soppa on valmis.
Kannattaa sitten tehdä merkki johonkin kohtaan raidetankoa ja mitata raidetangon pään etäisyys keskipisteestä. Kierrosten laskeminen ei toimi ellei uusi ja vanha ole täsmälleen saman mittaisia.Katsastusmies ei huomannut tuota sähkövikaa mutta raidetangon päässä oli väljyyttä niin siitä jäi uupumaan ettei auto mennyt katsastuksesta läpi. Uusi osa maksaa 17,50€ ja kaveri lupasi vaihtaa tuon.
Jos pyöränkulmat oli kunnossa ennen vaihtoa niin mittanauhanhan kanssa sen saa tasan samanlaiselle auraukselle ruuvailtua kun mittaa etäisyyden renkaan urista vaikkapa. Ei tarvi merkkailla mitään.Kannattaa sitten tehdä merkki johonkin kohtaan raidetankoa ja mitata raidetangon pään etäisyys keskipisteestä. Kierrosten laskeminen ei toimi ellei uusi ja vanha ole täsmälleen saman mittaisia.
Tai sitten lähtökohtaisesti ajatus on viedä se nelipyöräsuuntaukseen rempan jälkeen.
Jos se lopetti toimimisen jonkun osan vaihdon jälkeen, niin onkohan koodaukset/kalibroinnit kunnossa? Näissä kun usein tarvitsee koodata/kalibroida osan vaihdon jälkeen. Mikäli autossa ei tehtaalta lähtiessä ollut bluetooth musiikintoistoa, vaan se on jälkikäteen lisätty, niin saattoi kadota sen koodaus. Ensimmäisenä tarkistaisin vikakoodit & koodaukset.
Jos on väljä nivel joka vaihdetaan niin ei saa samaan kohtaan. Tai siis saa, mutta ei se oikea kohta ole Kyllä minäkin aikoinaan värkkäsin suuntauksien kanssa mutta ei se kannata. Muutaman kympin maksaa säätö ja väärät kulmat kostautuvat rengaskustannuksina hyvin nopeasti. Jos hieman haluaa säästää niin vaihtaa osan itse ja vie sitten suuntaukseen.Jos pyöränkulmat oli kunnossa ennen vaihtoa niin mittanauhanhan kanssa sen saa tasan samanlaiselle auraukselle ruuvailtua kun mittaa etäisyyden renkaan urista vaikkapa. Ei tarvi merkkailla mitään.
En tiiä onko henkimaailman juttuja vai mitä, mutta naputtelin audioasetuksia pois/päälle ja pistelin additional telephone -asetuksen päälle ja rupesi bt:n kautta spotifyt jne kuulumaan.
Linjalangan kun vetää renkaiden ympäri, siis auto kiertäen. Ratti keskelle, ja väljän puolen säätö linjalangan ja tönärin mukaan samaan kuin ehjä, niin on kohdillaan...Jos on väljä nivel joka vaihdetaan niin ei saa samaan kohtaan. Tai siis saa, mutta ei se oikea kohta ole Kyllä minäkin aikoinaan värkkäsin suuntauksien kanssa mutta ei se kannata. Muutaman kympin maksaa säätö ja väärät kulmat kostautuvat rengaskustannuksina hyvin nopeasti. Jos hieman haluaa säästää niin vaihtaa osan itse ja vie sitten suuntaukseen.
Tätä on joskus tullut käytettyä tarkistamiseen, ei niinkään säätämiseen. Toinen keino on ottaa metrin suora mitta, vaikka lattarauta, tjsp., asettaa se ehjällä puolella vanteen päälle ja mitata etäisyys koripaneeleista mitan reunaan, sekä vaakaan että pystyyn. Toistaa saman mittauksen toisella puolella ja säätää tarvittaessa jotta mitta täsmää. Eihän noi nelipyöräsuuntauksen tarkkuuteen mene, mutta sen verran lähelle pääsee ettei tartte viikon jälkeen ihmetellä mihin on renkaasta kantti kadonnu.Linjalangan kun vetää renkaiden ympäri, siis auto kiertäen. Ratti keskelle, ja väljän puolen säätö linjalangan ja tönärin mukaan samaan kuin ehjä, niin on kohdillaan...
Viimeksi tuossa onnistuin ihan vain painamalla väljän RT:n pään ruuvipuristimella välyksettömäksi ennen mittaamista. Oli kyl 30 vuotias auto johon ei suuntausta halunnut tehdä.Jos on väljä nivel joka vaihdetaan niin ei saa samaan kohtaan. Tai siis saa, mutta ei se oikea kohta ole Kyllä minäkin aikoinaan värkkäsin suuntauksien kanssa mutta ei se kannata. Muutaman kympin maksaa säätö ja väärät kulmat kostautuvat rengaskustannuksina hyvin nopeasti. Jos hieman haluaa säästää niin vaihtaa osan itse ja vie sitten suuntaukseen.
Muutaman kympin maksaa säätö ja väärät kulmat kostautuvat rengaskustannuksina hyvin nopeasti.
Jeps, nykyään tekee tiukkaa että 100€ saa nelipyöräsuuntauksen.Toi nelipyöräsuuntaus (mittaus+säätö) maksaa normaalihinnoilla jo liki 100e. Jos vanhassa autossa raidetangonpäät ovat finaalissa, niin todennäköisesti muuallakin on väljää (puslat, tuennat), että voi olla vaikea saada tarkkaan suunnattua. Silloin lankaviritelmillä voi saada riittävän tarkasti.
Jännä, että normaaliajossa kulmat saavat olla hyvinkin paljon pielessä ja auto on silti hyvä ajettava mutta renkaat kuluu silmissä.
Mittaristo vikoja ollu noissa kuulostaisi vähän siltäOlisiko täällä Volvo-tietäjiä, vanhempien S80 2007 anturit herjaavat mitä sattuu, aina käynnistäessä herjaa että jäähdytysneste vähissä vaikka säiliö täysi, häviää kyllä kuittaamalla mutta tulee aina takaisin. Samoin välillä herjaa että öljy vähissä vaikka mittatikku maksimissa, samoin bensamittarin range sekoilee välillä. Onko antureilla joku yhteinen ohjainboksi vai onko yksittäiset anturit vain menossa huonoksi?