Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tänään päättyi Audin tarina. Lähti Liettuaan, kenties osiksi, tai sitten palaa 200tkm vähemmän ajettuna Suomeen keväällä.

läks2.jpg

Onneksi olkoon.
 
Tänään päättyi Audin tarina. Lähti Liettuaan, kenties osiksi, tai sitten palaa 200tkm vähemmän ajettuna Suomeen keväällä.

läks2.jpg
Minkälainen tuo perävaunu oikein on? Joku erikoisen pitkä mutta pieni puoliperävaunu? Kun näyttää että tuo pakettiautokin on sen kyydissä.
 
Pitäisi korjata pieni kiveniskemä katosta, mahtaako riittää että pesettää auton ja tekee paikkamaalipuikolla paikan ja antaa kuivua tunnin parkkihallissa. Ei siis ole paikkaa pitää esim. yön yli missään autoa. Kai tuon luulisi olevan tyhjää parempi ettei suola yms. paska pääse sisään
 
Älä sit ainakaan mitään vahapesua ota..
 
Mazdasta tuon olisi voinut säätää forscannilla pois. Mutta kuten jo kerroin, se on ihan tarkoituksellista ja löytyy kaikista autoista. Mazdan obd-portin kautta kun katsoi nopeutta, niin se oli täsmälleen oikein.

Jäänyt tuollaisen FORScanin olemassaolo itseltä huomaamatta. Mahtaisikohan tuolla onnistua 08 kutos Mazdan nopeusmittarin uudelleenohjelmointi. Näyttää 80+ km/h vauhdeissa noin 10 km/h liikaa. Perus OBD2 lukijalla olen myös katsonut, että siellä nopeus on täysin oikein.
 
Jäänyt tuollaisen FORScanin olemassaolo itseltä huomaamatta. Mahtaisikohan tuolla onnistua 08 kutos Mazdan nopeusmittarin uudelleenohjelmointi. Näyttää 80+ km/h vauhdeissa noin 10 km/h liikaa. Perus OBD2 lukijalla olen myös katsonut, että siellä nopeus on täysin oikein.
08 Mazdasta en tiedä. Skyactiv versioihin löytyy ainakin ohjeita. Itsellä oli CX-5 2013 mallia.

 
VW Passat 2017 ulkolämpötila sekoilee mitä sattuu, nyt näyttää asettuneen noin +10C. Äsken motarilla ilmastointi puhalsi vain kylmää ilmaa, korjaantui kun käytti lämpimämpää asetusta päällä. Mikähän mahtaa olla ongelmana?
 
VW Passat 2017 ulkolämpötila sekoilee mitä sattuu, nyt näyttää asettuneen noin +10C. Äsken motarilla ilmastointi puhalsi vain kylmää ilmaa, korjaantui kun käytti lämpimämpää asetusta päällä. Mikähän mahtaa olla ongelmana?
No se ulkolämpötila-anturi? Sekoittaa ilmastoinninkin, kun sisälämpötila-anturi haistelee, että sisällä lipsahtanut lämpimämmäksi kuin pyydetty ja luulee ottavansa 10 asteista ilmaa ulkoa...
 
kuka mahtas tietää mikä mersua vaivaa kun 230 kompressori meinaa hyytyä kun 3 tai isommalla vaihteella lyö tallan pohjaan....normaalilla kevyehköllä kaasuttelulla toimii ok.
 
kuka mahtas tietää mikä mersua vaivaa kun 230 kompressori meinaa hyytyä kun 3 tai isommalla vaihteella lyö tallan pohjaan....normaalilla kevyehköllä kaasuttelulla toimii ok.
Veikkaan ilmamassa-anturia. Ei korkealta putoa, kun kokeilee sen puhdistusta siihen tarkoitetulla aineella.
 
Laitetaas nyt tännekin, elikkäs Opel Zafira OPC:sta (aito 240hp OPC, 08, Saksan tuonti) jäätyi huohotin. Olin ajamassa isovanhemmille lasten kanssa, 10km matkaa, kun vähän ennen puoliväliä alkoi öljyn merkkivalo vilkuttaa. Pysähdyin ja lisäsin öljyä ja jatkoin matkaa koska lyhyt matka että katsotaan syy perillä. Puolessa välissä pysähdyin pikaisesti kaupan pihaan pienille ostoksille, mutta siinä vaiheessa alkoi koneesta nousta savua ja nakutus melkoinen. Hetken tutkittuani jätin auton siihen ja soitin sitten isovanhemmat hakemaan. Hinautin lähimmälle Euromasterille, siellä huohotin (siellä selvä syypää) ja moottori putsattiin, vaihdettiin öljyt ja suodatin, mutta jostain koneen takaa puski edelleen öljyä ulos, itse koneen käyntiääni suht normaali, lievä venttiilin nakutus vain. Saapas nähdä mikä sieltä levisi, selvää vuotokohtaa kun ei näe ilman purkua. Pidetään peukkuja että saisi parsittua kuntoon, muutoin helvetin hyvä tila-auto.
Kampiakselin takatiiviste pullahtanut nurin. Halpa osa mutta työläs vaihtaa, yleensä uusitaan myös kytkimen osat samalla jos lähellä käyttöikänsä loppua tai öljyttynyt vuodosta. Parin tonnin remppa.
Tällaisesta ikävästä tapauksesta on kokemusta yhden Golffin kohdalla, eikä ollut edes talvi vielä. Se romu meni tosin purkuun tuon myötä.
Sellasta pätkää varmaan ajeltu useammin ettei motti oo päässy kunnolla kuumaksi?
Vastataas tähän kun homma selvisi tiistaina. Moottorin takana alaosassa öljynsuodattimen vieressä on letku jonka kautta öljy kiertää. Se oli pettänyt paineen alla. Teettivät hydrauliikkaliikkeessä uuden letkun kun ei varaosatoimittajilta enää saanut, nyt toimii kuin ennen vanhaan, nakutuskin helpotti. Laskun summa sis. öljyn, öljyn suodattimen, uuden akun (vanha petti kun kai seisoi liian kauan pakkasessa odottamassa huoltoa?) ja työn oli 356,45€. Summan kuultuani tuntui kuin joulu olisi tullut ennakkoon.:sholiday::sparty:
 
Summan kuultuani tuntui kuin joulu olisi tullut ennakkoon.

Autoilla, ja varmaan ooppeleillakin, on tapana vaistota tuollaiset ajatukset ja tasata tilanne. Eli odotamme uutista laatikon porsimisesta.
 
Autoilla, ja varmaan ooppeleillakin, on tapana vaistota tuollaiset ajatukset ja tasata tilanne. Eli odotamme uutista laatikon porsimisesta.
Mihin osoitteeseen voin lähettää tulevan laskun? :smovember: Toivotaan että kestää.:sworried:
 
Eikös näissä Opeleissa ollut se surullinen M32 (6 lovinen manuaali). Toki jos ei mitään oireita toistaiseksi niin kai se kestää.
 
Tärkeintä juttu tais olle se ettei noilla opelin M32 6v manuaaleilla vedätä isoilla vaihteilla, eipä tuo kovin tervettä ole millekkään laatikolle/voimansiirrolle, mutta M32:lla ajaessa olisin astetta tarkempi tuon kanssa. :dead:
 
Vastataas tähän kun homma selvisi tiistaina. Moottorin takana alaosassa öljynsuodattimen vieressä on letku jonka kautta öljy kiertää. Se oli pettänyt paineen alla. Teettivät hydrauliikkaliikkeessä uuden letkun kun ei varaosatoimittajilta enää saanut, nyt toimii kuin ennen vanhaan, nakutuskin helpotti. Laskun summa sis. öljyn, öljyn suodattimen, uuden akun (vanha petti kun kai seisoi liian kauan pakkasessa odottamassa huoltoa?) ja työn oli 356,45€. Summan kuultuani tuntui kuin joulu olisi tullut ennakkoon.:sholiday::sparty:

Tämähän päätyi sitten hyvin. Veikkaisin, että tuon ikäiseen sen letkun olisi merkiltä saanu tilaamalla, mutta toimitusaika & hinta voi usein olla sellainen ettei mitään järkeä. Hydrauliikkaliikkeessä teetty letku on hyvä ratkaisu, letkun saa heti ja usein ovat halvempia kuin alkuperäiset. Moniin autoihin on saatavissa eristetty ja/tai lämmitetty huohotin kylmiin oloihin. Kannattaa ehkä selvittää saisiko siihen sellaista. Lyhyet ajot aiheuttavat huohottimen jäätymistä monissa autoissa kun kosteus ei haihdu öljynjoukosta pätkäajossa. Öljyn valintakin vaikuttaa hieman tuohon.
 
Tämähän päätyi sitten hyvin. Veikkaisin, että tuon ikäiseen sen letkun olisi merkiltä saanu tilaamalla, mutta toimitusaika & hinta voi usein olla sellainen ettei mitään järkeä. Hydrauliikkaliikkeessä teetty letku on hyvä ratkaisu, letkun saa heti ja usein ovat halvempia kuin alkuperäiset. Moniin autoihin on saatavissa eristetty ja/tai lämmitetty huohotin kylmiin oloihin. Kannattaa ehkä selvittää saisiko siihen sellaista. Lyhyet ajot aiheuttavat huohottimen jäätymistä monissa autoissa kun kosteus ei haihdu öljynjoukosta pätkäajossa. Öljyn valintakin vaikuttaa hieman tuohon.
Itse aikanaan pösön 406, kun siinäkin huohotin tuppasi jäätymään niin huohottimen eristin. Tulikohan 50mm eristettä ympärille, niin kesti hyvin 4 talvea mitä vielä oli sen jälkeen. Toki letku ja eriste oli opiskelijabudjetilla tehty, eli harjottelupaikan roskista kamat mukaan.
 
Itse aikanaan pösön 406, kun siinäkin huohotin tuppasi jäätymään niin huohottimen eristin. Tulikohan 50mm eristettä ympärille, niin kesti hyvin 4 talvea mitä vielä oli sen jälkeen. Toki letku ja eriste oli opiskelijabudjetilla tehty, eli harjottelupaikan roskista kamat mukaan.

Käsistään näppäri toki askartelee itse, mutta tässä tapauksessa veikkaan homman ulkoistettavan korjaamolle, jolloin monesti on järkevintä vain heittää sinne valmiit palikat, jos moiset löytyy.
 
Käsistään näppäri toki askartelee itse, mutta tässä tapauksessa veikkaan homman ulkoistettavan korjaamolle, jolloin monesti on järkevintä vain heittää sinne valmiit palikat, jos moiset löytyy.
Itseasiassa armaflex jo asennettuna omasta toimesta kun moista ylimääräisenä varastosta löytyi.
 
Itse aikanaan pösön 406, kun siinäkin huohotin tuppasi jäätymään niin huohottimen eristin. Tulikohan 50mm eristettä ympärille, niin kesti hyvin 4 talvea mitä vielä oli sen jälkeen. Toki letku ja eriste oli opiskelijabudjetilla tehty, eli harjottelupaikan roskista kamat mukaan.

Kaverin 206 GTI heitti aikoinaan pakkastalvena öljyt pihalle kaksi kertaa, ennen kuin tämä vähän pölömpi kaveri tajusi soittaa minulle ja kysyä mikäköhän mottia vaivaa, toki oli ajellut jonkin matkaa olemattomilla öljyillä.
Otin sitten auton talliin ja askartelin työmaalta jääneestä ylimääräisestä 19 mm armaflexistä nätit eristeet huohotinputkeen ja vaihdoin sisään vähän notkeammat öljyt, niin hyvin pelasi vielä useamman vuoden, mitä auto kaverilla oli.
 
Itseasiassa armaflex jo asennettuna omasta toimesta kun moista ylimääräisenä varastosta löytyi.

Kun sieltä nyt jo yksi letku petti kankeiden öljyjen takia niin maskisuoja on kohtuu edullinen varmistuksen varmistus mitä kannattaa käyttää kovilla pakkasilla. Varsikin jos joutuu ajelemaan noottoritietä tms. Aika mistäkö tiedän :asif:
 
Kun sieltä nyt jo yksi letku petti kankeiden öljyjen takia niin maskisuoja on kohtuu edullinen varmistuksen varmistus mitä kannattaa käyttää kovilla pakkasilla. Varsikin jos joutuu ajelemaan noottoritietä tms. Aika mistäkö tiedän :asif:
Sitäkin tuli jo harkittua, mutta tuon Zafiran keula niin ahdas ettei sisäpuolelle saa ilman kovempia otteita. Katsoo nyt riittääkö tuo armaflex-viritys, helppo irroittaa ja tarkistaa onko sakkaa kertynyt.
 
Niinhän tuo kuulostaa olevan, kaverin "hoidon" Audi oli tehnyt saman tempun pari päivää myöhemmin, liekö säällä ollut vaikutusta.

Pätkäajossa tosiaan on yleinen ongelma monissa merkeissä. Öljyn valinnalla voi vähän tuohon vaikuttaa. Monissa moottoreissa näkee ensi oireena majoneesin öljykorkissa.
 
Sitäkin tuli jo harkittua, mutta tuon Zafiran keula niin ahdas ettei sisäpuolelle saa ilman kovempia otteita. Katsoo nyt riittääkö tuo armaflex-viritys, helppo irroittaa ja tarkistaa onko sakkaa kertynyt.
Eikö tämä sovi?
 
Sitäkin tuli jo harkittua, mutta tuon Zafiran keula niin ahdas ettei sisäpuolelle saa ilman kovempia otteita. Katsoo nyt riittääkö tuo armaflex-viritys, helppo irroittaa ja tarkistaa onko sakkaa kertynyt.

Jos alkaa sakkaa kertymään niin on ongelmia tiedossa, öljyn pitää olla pelkkää öljyä eikä mitään muuta. Laita vaikka suosiolla ulkopuolelle perinteinen kaljakeissi nippusiteillä kiinni, ei kaunis mutta toimii. Tai vaikka sitä armaflexiä, ei sillä mitään muuta tehtävää ole kuin pitää lämmöt kunnossa.
 
Mitä jäähdytysnestettä voi käyttää täydentämään Mondeo 1.6 EcoBoost, '11 alle minimien pudonnutta määrää? Auto motkottaa Engine Malfunctionia, ja auton aiemmassa elämässä syy on ollut juuri jäähdytysnesteen taso. Sitä on korjattu monta kertaa aiheesta, mutta ei näköjään ole vieläkään kunnossa.

Jotain ainetta pitäisi lisätä, jotta sillä voisi ajella korjaukseen asti. Neste on oranssia ja ohjekirja sanoo WSS-M97B44-D / Ford tai Motorcraft -pakkasneste Super Plus Premium. Mieluiten jotain kamaa, mitä saa vaikka huoltsikalta, Tokmannista tai Prismoista tms.

Edit: Kai se tommonen Motox LongLife pakkasneste punainen 2l 100% | Motonet Oy. Ihmetyttää tuo "Pakkasneste jos PUNAINEN" ja kuva, kun minusta tuo on ilmiselvästi autossa sekä kuvan kannussa oranssia?
 
Mitä jäähdytysnestettä voi käyttää täydentämään Mondeo 1.6 EcoBoost, '11 alle minimien pudonnutta määrää? Auto motkottaa Engine Malfunctionia, ja auton aiemmassa elämässä syy on ollut juuri jäähdytysnesteen taso. Sitä on korjattu monta kertaa aiheesta, mutta ei näköjään ole vieläkään kunnossa.

Jotain ainetta pitäisi lisätä, jotta sillä voisi ajella korjaukseen asti. Neste on oranssia ja ohjekirja sanoo WSS-M97B44-D / Ford tai Motorcraft -pakkasneste Super Plus Premium. Mieluiten jotain kamaa, mitä saa vaikka huoltsikalta, Tokmannista tai Prismoista tms.
Vaikka tätä jos löytyy noista sinun kaupoista Polaric jäähdytinneste 3L käyttövalmis sopii kaikkien kanssa sekaisin.
 
Mitä jäähdytysnestettä voi käyttää täydentämään Mondeo 1.6 EcoBoost, '11 alle minimien pudonnutta määrää? Auto motkottaa Engine Malfunctionia, ja auton aiemmassa elämässä syy on ollut juuri jäähdytysnesteen taso. Sitä on korjattu monta kertaa aiheesta, mutta ei näköjään ole vieläkään kunnossa.

Jotain ainetta pitäisi lisätä, jotta sillä voisi ajella korjaukseen asti. Neste on oranssia ja ohjekirja sanoo WSS-M97B44-D / Ford tai Motorcraft -pakkasneste Super Plus Premium. Mieluiten jotain kamaa, mitä saa vaikka huoltsikalta, Tokmannista tai Prismoista tms.

Edit: Kai se tommonen Motox LongLife pakkasneste punainen 2l 100% | Motonet Oy. Ihmetyttää tuo "Pakkasneste jos PUNAINEN" ja kuva, kun minusta tuo on ilmiselvästi autossa sekä kuvan kannussa oranssia?

Samanlaisen purkin löysin, jos Motonet on lähettyvillä.

Mahtaa käydä siis myös omaan 2.0 Ecoboostiin, joka ei kyllä jäähdytysnestettä syö.
 
Samanlaisen purkin löysin, jos Motonet on lähettyvillä.

Mahtaa käydä siis myös omaan 2.0 Ecoboostiin, joka ei kyllä jäähdytysnestettä syö.
Kiitos, laitan tuota.

Ja näkyyhän siellä taas yksi jäähdytysjärjestelmän letku, joka oli märkä ja maassa pieni läntti. Autosta on vuosien varrella vaihdettu jäähdytysjärjestelmän vuotojen takia vesipumppu (eli koko jakopää tehty etuajassa), lohkolämmitin vaihdettu ja joku letku myös. Auto on ollut meillä kai viisi vuotta ja olen aina ihmetellyt, kun aika reippaasti puskee vesihöyryä kiihdytyksissä verrattuna muihin. Että en olisi mahdottoman yllättynyt, vaikka tuo vuotaisi nestettä moottoriin sisäänkin... Mutta toistaiseksi ulkoisia osia on huollot (eri) vain vaihdelleet.

Edit: Tietääkö joku häviääkö nesteen tasosta johtuva "Engine Malfunction" väliaikaisesti, kun nesteen taso korjaantuu?
 
Kiitos, laitan tuota.

Ja näkyyhän siellä taas yksi jäähdytysjärjestelmän letku, joka oli märkä ja maassa pieni läntti. Autosta on vuosien varrella vaihdettu jäähdytysjärjestelmän vuotojen takia vesipumppu (eli koko jakopää tehty etuajassa), lohkolämmitin vaihdettu ja joku letku myös. Auto on ollut meillä kai viisi vuotta ja olen aina ihmetellyt, kun aika reippaasti puskee vesihöyryä kiihdytyksissä verrattuna muihin. Että en olisi mahdottoman yllättynyt, vaikka tuo vuotaisi nestettä moottoriin sisäänkin... Mutta toistaiseksi ulkoisia osia on huollot (eri) vain vaihdelleet.

Edit: Tietääkö joku häviääkö nesteen tasosta johtuva "Engine Malfunction" väliaikaisesti, kun nesteen taso korjaantuu?

Niin kauan kun auton alla on jäähdytysneste länttejä, niin turha pohtia moottorin sisäisiä vuotoja. Toki voihan sen testauttaa tuleeko paisariin pakokaasua.
 
Ei se nyt varsinaisesti hajalla ole mutta ei musta maalariksi ole.
Takaluukussa alkava ruoste, farmariauto ja kohta melkein keskellä luukkua. Hiotaan pois isommalta alueelta että että saadaan joku fiksu alue mille rajata uudet maalaukset, hiontapohjamaalia kerros jos toinenkin ja sitä siloittelee. Näyttää ja tuntuu tasaiselta. Pölyliinalla ja rasvanpoistajalla ennen ja jälkeen pohjamaalin.

Pintamaali ja lopputulos ihan hirveetä paskaa :facepalm:

Tasaisuudesta enää tietoakaan. Tekisi mieli syyttää kilikolipulloja mutta väärää puuta siinä haukuttaisiin. Täytyy vaan hinkata enemmän.

Onneksi väri on sentään lähellä oikeaa lakan kanssa, ei tarvitse uusia pulloja hakea kun seuraavan kerran jaksaa joskus yrittää.

Käytin ammattilaisella lopulta, meni motivaatio ihan täysin itse sähläämiseen tuossa muutaman epäonnistumisen jälkeen.
Muutaman satkun siitä köyhtyi kun takaluukun yläosa ja muovilista keskellä luukkua maalattiin. Alunperin arvio oli että pari päivää kestäisi mutta sai hakea jo samana päivänä kun aamulla vei.
 
Sain vaimon Köyhän Ihmisen Autosta korjattua Webaston. Jo tallista ulos ajaessa syttyi ESP off -varoiusvalo. Yritin keksiä, että olisin murjonut jonkin liittimen tai johdon, mutta en keksinyt sellaistakaan. Pitää käydä luetuttamassa koodit, jos sieltä selviäisi, mikä mättää. Tuollainen vajaa 300tkm:ä ajettu KIA kyllä järjestää tiheään ajanvietettä.
 
Sain vaimon Köyhän Ihmisen Autosta korjattua Webaston. Jo tallista ulos ajaessa syttyi ESP off -varoiusvalo. Yritin keksiä, että olisin murjonut jonkin liittimen tai johdon, mutta en keksinyt sellaistakaan. Pitää käydä luetuttamassa koodit, jos sieltä selviäisi, mikä mättää. Tuollainen vajaa 300tkm:ä ajettu KIA kyllä järjestää tiheään ajanvietettä.
Vois kuvitella syynä olevan webaston puolen renkaan ABS anturi/johdotus.
 
Vois kuvitella syynä olevan webaston puolen renkaan ABS anturi/johdotus.
Se tuli itsellekin mieleen. Kurkein alle, mutta anturin johto näytti olevan hyvässä suojassa ylätukivarren alla, eli ajattelin, etten olisi saanut sitä murjottua. Olisihan se ihmeellinen tsägä, jos ilman syy-yhteyttä vika olisi ilmantunut samaan aikaan. Samalla kerralla olivat silti ajovalot irti polttimoiden vaihdon takia, eli lisää mahdollisuuksia tulee sitä kautta. Omalla OBD-lukijalla ei saa luettua ajonvakautuksen koodeja ja luottokorjaaja on lomalla. Jos liikun autolla, käyn Motomaatissa luetuttamassa vikakoodin.
 
Ovet kun ruostuu sisältäpäin, niin suihkinko sinne ensin fosforihappoa ja sitten parin päivän päästä kotelosuojaa, vai pelkkää kotelosuojaa?
 
Tod.näk. pintapuhdistus.
Jos pro paja, avaavat pintapellin irti ovesta ja sitten erikseen runko ja pintapellit puhtaaks, happoset pohjat, kasaus ja liimaus, lopuks värit pintaan. Mut varmaankin ymmärrämme kaikki, että pintapuolinen siivous on murto-osan hintainen homma vs pintapaneelin irroitus jne.
 
Ovet kun ruostuu sisältäpäin, niin suihkinko sinne ensin fosforihappoa ja sitten parin päivän päästä kotelosuojaa, vai pelkkää kotelosuojaa?

Laita reilusti fosforihappoa ja sitten tosiaan kuivalle pinnalle kotelosuojaa, niin saattaa tulla hyvä.
Pelkällä kotelosuojalla happaneminen jatkuu kotelosuojan alla.

Tod.näk. pintapuhdistus.
Jos pro paja, avaavat pintapellin irti ovesta ja sitten erikseen runko ja pintapellit puhtaaks, happoset pohjat, kasaus ja liimaus, lopuks värit pintaan. Mut varmaankin ymmärrämme kaikki, että pintapuolinen siivous on murto-osan hintainen homma vs pintapaneelin irroitus jne.

Läheskään kaikista ovista ei saa pintapeltiä irti siististi ( tai siis saahan kaiken irti, vähintään laikalla ja takaisin laitto kemppiliimalla ), vaan pelti on osana oven rakennetta.
Tällöin sisäpuolinen puhdistus ja/tai happokylpy ovat ainoat vaihtoehdot.
Kaikissa vaihtoehdoissa on toki mahdollista, että ruostetta jää vielä peltien väliin, jos sinne on sinne on kosteutta päässyt.

Kaverin automaalaamolla oli joku aika sitten työn alla tuollainen 5 koppainen Golf ( arvo ehkä 3-6 k€ ), josta kaveri paikkasi ovien alareunoissa, helmoissa ja takaluukussa olevat ruosteet.
Kaveri otti ovien pintapellit pois työn tekemisen helpottamiseksi ( ei tarvitse irrottaa koko ovea pohjien tekoa ja maalausta varten ) ja samalla paikkasi ovien sisältä pari alkavaa ruostekohtaa ja laittoi kotelonsuoja-aineet ovien sisään.
Koko lysti maksoi asiakkaalle reilut 3000 €, mutta asiakkaan mielestä se oli järkevää maksaa, kun aikoi ajaa kyseisen auton aivan loppuun ennen sähköauton hankintaa.
 
Sain vaimon Köyhän Ihmisen Autosta korjattua Webaston. Jo tallista ulos ajaessa syttyi ESP off -varoiusvalo. Yritin keksiä, että olisin murjonut jonkin liittimen tai johdon, mutta en keksinyt sellaistakaan. Pitää käydä luetuttamassa koodit, jos sieltä selviäisi, mikä mättää. Tuollainen vajaa 300tkm:ä ajettu KIA kyllä järjestää tiheään ajanvietettä.
Ei varmaan sama, mutta omassa kulkimessa erillinen kytkin kojelaudassa, jolla saa pois ESP:n. Tällöin keltainen varoitusvalo päällä.
 
Kaverin automaalaamolla oli joku aika sitten työn alla tuollainen 5 koppainen Golf ( arvo ehkä 3-6 k€ ), josta kaveri paikkasi ovien alareunoissa, helmoissa ja takaluukussa olevat ruosteet.
Kaveri otti ovien pintapellit pois työn tekemisen helpottamiseksi ( ei tarvitse irrottaa koko ovea pohjien tekoa ja maalausta varten ) ja samalla paikkasi ovien sisältä pari alkavaa ruostekohtaa ja laittoi kotelonsuoja-aineet ovien sisään.
Koko lysti maksoi asiakkaalle reilut 3000 €, mutta asiakkaan mielestä se oli järkevää maksaa, kun aikoi ajaa kyseisen auton aivan loppuun ennen sähköauton hankintaa.

Eikö tulisi halvemmaksi ostaa ruosteettomat/vähemmän ruosteiset ovet ja luukku jostain purkuautosta ja hitsauttaa korkeintaan helmat ym. korin ruosteet ammattilaisella? Kuulostaa melko riskisijoitukselta tollanen. Hitsatusta vehkeestä ei saa esim. lunastukseen mennessä euroakaan enempää. Eikä +200tkm jälkeen ikinä tiedä milloin porsii vaihteisto tai moottori.
 
Sain vaimon Köyhän Ihmisen Autosta korjattua Webaston. Jo tallista ulos ajaessa syttyi ESP off -varoiusvalo. Yritin keksiä, että olisin murjonut jonkin liittimen tai johdon, mutta en keksinyt sellaistakaan. Pitää käydä luetuttamassa koodit, jos sieltä selviäisi, mikä mättää. Tuollainen vajaa 300tkm:ä ajettu KIA kyllä järjestää tiheään ajanvietettä.
Minulla myös teki ceed välillä tuota ,valo syttyi mutta hävisi muutaman käynnistyksen jälkeen,ajan kanssa paheni ja jäi palamaan jatkuvasti,syyllinen oli viallinen jarruvalokytkin.
 
Laita reilusti fosforihappoa ja sitten tosiaan kuivalle pinnalle kotelosuojaa, niin saattaa tulla hyvä.
Pelkällä kotelosuojalla happaneminen jatkuu kotelosuojan alla.

Kyllä kotelosuojan on nimenomaan tarkoitus ehkäistä myös jo alkaneen ruosteen jatkuminen, sen takiahan sitä sinne laitetaan. Itse en vaivautuisi happoihin. Irtoruosteet pois, pesu ja hyvä kuivaus vaan. Ei haposta varmasti mitään haittaakaan ole, vaikuttaa vaan vähän sellaiselta työvaiheelta joka tehdään että tulee itselle parempi mieli.


Ja melko erikoinen asiakas ollut. Toki jos 3ke hitsaukset 3ke autoon ei paljon taloutta paina niin erittäin hieno asia että tuetaan kotimaista yrittäjää.

E: saatoit sekoittaa kotelosuojan ja alustamassan, alustamassaa ei voi laittaa ruosteen päälle. Tuossa dinitrolin ohje https://www.dinitroldirect.com/car-rustproofing-guide/
Please note if extensive corrosion or rust are present you may require an additional product DINITROL RC900. The specialist product converts rust on substrates into a stable organic iron complex indicated in see Step Two. If you find any signs of corrosion still in the early stages you are OK to skip Step Two and continue with Step Three the cavity wax treatment
 
Seat Leon ST 2017 1.0 -70tkm lahos eilen :rolleyes:

Vikakoodi näyttää: Kaasuläpän sähkömoottori, Vikaa virtapiirissä.

Auton näyttämät viat: Vika Start/stop, EPC valo, moottorin vikavalo.

Ei ota kierroksia ja nopeus max 20km/h sekä käy huonosti.

Onneksi on 5v takuu niin soitettua SEAT-huoltoon sanoivat suoraan että takuuhommia. Mietin vain että onko kuinka yleinen vika tai kallis jos olisi itse joutunut maksamaan? Tosiaan takuu vielä Heinäkuulle 2022 asti voimassa. Onneksi. Hinurin kyydillä lähti vakuutuksen piikkiin niin eipä tästä kuluja tullut, mutta ihmeyttää tuollainen noin pienillä kilometreillä ja kaikki huollot tehty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 392
Viestejä
4 506 458
Jäsenet
74 393
Uusin jäsen
Nokis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom