Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän se paku ole sen vetoauton kyydissä.Minkälainen tuo perävaunu oikein on? Joku erikoisen pitkä mutta pieni puoliperävaunu? Kun näyttää että tuo pakettiautokin on sen kyydissä.
Jäänyt tuollaisen FORScanin olemassaolo itseltä huomaamatta. Mahtaisikohan tuolla onnistua 08 kutos Mazdan nopeusmittarin uudelleenohjelmointi. Näyttää 80+ km/h vauhdeissa noin 10 km/h liikaa. Perus OBD2 lukijalla olen myös katsonut, että siellä nopeus on täysin oikein.Mazdasta tuon olisi voinut säätää forscannilla pois. Mutta kuten jo kerroin, se on ihan tarkoituksellista ja löytyy kaikista autoista. Mazdan obd-portin kautta kun katsoi nopeutta, niin se oli täsmälleen oikein.
Oletko aina ihmetellyt, miksi autojen nopeusmittarit näyttävät nopeuden lähes aina väärin? "Sitä virhettä ei pystytä huollossa korjaamaan"
Lisääntyneiden liikennekameroiden ja liikenteen sujuvuuden vuoksi autoilijoiden tulisi tietää todellinen ajonopeus, eikä luottaa sokeasti nopeusmittariin.yle.fi
08 Mazdasta en tiedä. Skyactiv versioihin löytyy ainakin ohjeita. Itsellä oli CX-5 2013 mallia.Jäänyt tuollaisen FORScanin olemassaolo itseltä huomaamatta. Mahtaisikohan tuolla onnistua 08 kutos Mazdan nopeusmittarin uudelleenohjelmointi. Näyttää 80+ km/h vauhdeissa noin 10 km/h liikaa. Perus OBD2 lukijalla olen myös katsonut, että siellä nopeus on täysin oikein.
No se ulkolämpötila-anturi? Sekoittaa ilmastoinninkin, kun sisälämpötila-anturi haistelee, että sisällä lipsahtanut lämpimämmäksi kuin pyydetty ja luulee ottavansa 10 asteista ilmaa ulkoa...VW Passat 2017 ulkolämpötila sekoilee mitä sattuu, nyt näyttää asettuneen noin +10C. Äsken motarilla ilmastointi puhalsi vain kylmää ilmaa, korjaantui kun käytti lämpimämpää asetusta päällä. Mikähän mahtaa olla ongelmana?
Veikkaan ilmamassa-anturia. Ei korkealta putoa, kun kokeilee sen puhdistusta siihen tarkoitetulla aineella.kuka mahtas tietää mikä mersua vaivaa kun 230 kompressori meinaa hyytyä kun 3 tai isommalla vaihteella lyö tallan pohjaan....normaalilla kevyehköllä kaasuttelulla toimii ok.
Laitetaas nyt tännekin, elikkäs Opel Zafira OPC:sta (aito 240hp OPC, 08, Saksan tuonti) jäätyi huohotin. Olin ajamassa isovanhemmille lasten kanssa, 10km matkaa, kun vähän ennen puoliväliä alkoi öljyn merkkivalo vilkuttaa. Pysähdyin ja lisäsin öljyä ja jatkoin matkaa koska lyhyt matka että katsotaan syy perillä. Puolessa välissä pysähdyin pikaisesti kaupan pihaan pienille ostoksille, mutta siinä vaiheessa alkoi koneesta nousta savua ja nakutus melkoinen. Hetken tutkittuani jätin auton siihen ja soitin sitten isovanhemmat hakemaan. Hinautin lähimmälle Euromasterille, siellä huohotin (siellä selvä syypää) ja moottori putsattiin, vaihdettiin öljyt ja suodatin, mutta jostain koneen takaa puski edelleen öljyä ulos, itse koneen käyntiääni suht normaali, lievä venttiilin nakutus vain. Saapas nähdä mikä sieltä levisi, selvää vuotokohtaa kun ei näe ilman purkua. Pidetään peukkuja että saisi parsittua kuntoon, muutoin helvetin hyvä tila-auto.
Kampiakselin takatiiviste pullahtanut nurin. Halpa osa mutta työläs vaihtaa, yleensä uusitaan myös kytkimen osat samalla jos lähellä käyttöikänsä loppua tai öljyttynyt vuodosta. Parin tonnin remppa.
Tällaisesta ikävästä tapauksesta on kokemusta yhden Golffin kohdalla, eikä ollut edes talvi vielä. Se romu meni tosin purkuun tuon myötä.
Vastataas tähän kun homma selvisi tiistaina. Moottorin takana alaosassa öljynsuodattimen vieressä on letku jonka kautta öljy kiertää. Se oli pettänyt paineen alla. Teettivät hydrauliikkaliikkeessä uuden letkun kun ei varaosatoimittajilta enää saanut, nyt toimii kuin ennen vanhaan, nakutuskin helpotti. Laskun summa sis. öljyn, öljyn suodattimen, uuden akun (vanha petti kun kai seisoi liian kauan pakkasessa odottamassa huoltoa?) ja työn oli 356,45€. Summan kuultuani tuntui kuin joulu olisi tullut ennakkoon.Sellasta pätkää varmaan ajeltu useammin ettei motti oo päässy kunnolla kuumaksi?
Summan kuultuani tuntui kuin joulu olisi tullut ennakkoon.
Mihin osoitteeseen voin lähettää tulevan laskun? Toivotaan että kestää.Autoilla, ja varmaan ooppeleillakin, on tapana vaistota tuollaiset ajatukset ja tasata tilanne. Eli odotamme uutista laatikon porsimisesta.
Vastataas tähän kun homma selvisi tiistaina. Moottorin takana alaosassa öljynsuodattimen vieressä on letku jonka kautta öljy kiertää. Se oli pettänyt paineen alla. Teettivät hydrauliikkaliikkeessä uuden letkun kun ei varaosatoimittajilta enää saanut, nyt toimii kuin ennen vanhaan, nakutuskin helpotti. Laskun summa sis. öljyn, öljyn suodattimen, uuden akun (vanha petti kun kai seisoi liian kauan pakkasessa odottamassa huoltoa?) ja työn oli 356,45€. Summan kuultuani tuntui kuin joulu olisi tullut ennakkoon.
Itse aikanaan pösön 406, kun siinäkin huohotin tuppasi jäätymään niin huohottimen eristin. Tulikohan 50mm eristettä ympärille, niin kesti hyvin 4 talvea mitä vielä oli sen jälkeen. Toki letku ja eriste oli opiskelijabudjetilla tehty, eli harjottelupaikan roskista kamat mukaan.Tämähän päätyi sitten hyvin. Veikkaisin, että tuon ikäiseen sen letkun olisi merkiltä saanu tilaamalla, mutta toimitusaika & hinta voi usein olla sellainen ettei mitään järkeä. Hydrauliikkaliikkeessä teetty letku on hyvä ratkaisu, letkun saa heti ja usein ovat halvempia kuin alkuperäiset. Moniin autoihin on saatavissa eristetty ja/tai lämmitetty huohotin kylmiin oloihin. Kannattaa ehkä selvittää saisiko siihen sellaista. Lyhyet ajot aiheuttavat huohottimen jäätymistä monissa autoissa kun kosteus ei haihdu öljynjoukosta pätkäajossa. Öljyn valintakin vaikuttaa hieman tuohon.
Itse aikanaan pösön 406, kun siinäkin huohotin tuppasi jäätymään niin huohottimen eristin. Tulikohan 50mm eristettä ympärille, niin kesti hyvin 4 talvea mitä vielä oli sen jälkeen. Toki letku ja eriste oli opiskelijabudjetilla tehty, eli harjottelupaikan roskista kamat mukaan.
Itseasiassa armaflex jo asennettuna omasta toimesta kun moista ylimääräisenä varastosta löytyi.Käsistään näppäri toki askartelee itse, mutta tässä tapauksessa veikkaan homman ulkoistettavan korjaamolle, jolloin monesti on järkevintä vain heittää sinne valmiit palikat, jos moiset löytyy.
Itseasiassa armaflex jo asennettuna omasta toimesta kun moista ylimääräisenä varastosta löytyi.
Itse aikanaan pösön 406, kun siinäkin huohotin tuppasi jäätymään niin huohottimen eristin. Tulikohan 50mm eristettä ympärille, niin kesti hyvin 4 talvea mitä vielä oli sen jälkeen. Toki letku ja eriste oli opiskelijabudjetilla tehty, eli harjottelupaikan roskista kamat mukaan.
Jäätymisen, eipä tuota osannut ajatella ennen jäätymistä, ensikertaa kun omalle kohdalle sattui.Siis ennen vai nyt jäätymisen jälkeen?
Jäätymisen, eipä tuota osannut ajatella ennen jäätymistä, ensikertaa kun omalle kohdalle sattui.
Itseasiassa armaflex jo asennettuna omasta toimesta kun moista ylimääräisenä varastosta löytyi.
Niinhän tuo kuulostaa olevan, kaverin "hoidon" Audi oli tehnyt saman tempun pari päivää myöhemmin, liekö säällä ollut vaikutusta.Pätkäajossa aika yleinen vaiva.
Sitäkin tuli jo harkittua, mutta tuon Zafiran keula niin ahdas ettei sisäpuolelle saa ilman kovempia otteita. Katsoo nyt riittääkö tuo armaflex-viritys, helppo irroittaa ja tarkistaa onko sakkaa kertynyt.Kun sieltä nyt jo yksi letku petti kankeiden öljyjen takia niin maskisuoja on kohtuu edullinen varmistuksen varmistus mitä kannattaa käyttää kovilla pakkasilla. Varsikin jos joutuu ajelemaan noottoritietä tms. Aika mistäkö tiedän
Niinhän tuo kuulostaa olevan, kaverin "hoidon" Audi oli tehnyt saman tempun pari päivää myöhemmin, liekö säällä ollut vaikutusta.
Eikö tämä sovi?Sitäkin tuli jo harkittua, mutta tuon Zafiran keula niin ahdas ettei sisäpuolelle saa ilman kovempia otteita. Katsoo nyt riittääkö tuo armaflex-viritys, helppo irroittaa ja tarkistaa onko sakkaa kertynyt.
Sitäkin tuli jo harkittua, mutta tuon Zafiran keula niin ahdas ettei sisäpuolelle saa ilman kovempia otteita. Katsoo nyt riittääkö tuo armaflex-viritys, helppo irroittaa ja tarkistaa onko sakkaa kertynyt.
Vaikka tätä jos löytyy noista sinun kaupoista Polaric jäähdytinneste 3L käyttövalmis sopii kaikkien kanssa sekaisin.Mitä jäähdytysnestettä voi käyttää täydentämään Mondeo 1.6 EcoBoost, '11 alle minimien pudonnutta määrää? Auto motkottaa Engine Malfunctionia, ja auton aiemmassa elämässä syy on ollut juuri jäähdytysnesteen taso. Sitä on korjattu monta kertaa aiheesta, mutta ei näköjään ole vieläkään kunnossa.
Jotain ainetta pitäisi lisätä, jotta sillä voisi ajella korjaukseen asti. Neste on oranssia ja ohjekirja sanoo WSS-M97B44-D / Ford tai Motorcraft -pakkasneste Super Plus Premium. Mieluiten jotain kamaa, mitä saa vaikka huoltsikalta, Tokmannista tai Prismoista tms.
Mitä jäähdytysnestettä voi käyttää täydentämään Mondeo 1.6 EcoBoost, '11 alle minimien pudonnutta määrää? Auto motkottaa Engine Malfunctionia, ja auton aiemmassa elämässä syy on ollut juuri jäähdytysnesteen taso. Sitä on korjattu monta kertaa aiheesta, mutta ei näköjään ole vieläkään kunnossa.
Jotain ainetta pitäisi lisätä, jotta sillä voisi ajella korjaukseen asti. Neste on oranssia ja ohjekirja sanoo WSS-M97B44-D / Ford tai Motorcraft -pakkasneste Super Plus Premium. Mieluiten jotain kamaa, mitä saa vaikka huoltsikalta, Tokmannista tai Prismoista tms.
Edit: Kai se tommonen Motox LongLife pakkasneste punainen 2l 100% | Motonet Oy. Ihmetyttää tuo "Pakkasneste jos PUNAINEN" ja kuva, kun minusta tuo on ilmiselvästi autossa sekä kuvan kannussa oranssia?
Kiitos, laitan tuota.Samanlaisen purkin löysin, jos Motonet on lähettyvillä.
Mahtaa käydä siis myös omaan 2.0 Ecoboostiin, joka ei kyllä jäähdytysnestettä syö.
Kiitos, laitan tuota.
Ja näkyyhän siellä taas yksi jäähdytysjärjestelmän letku, joka oli märkä ja maassa pieni läntti. Autosta on vuosien varrella vaihdettu jäähdytysjärjestelmän vuotojen takia vesipumppu (eli koko jakopää tehty etuajassa), lohkolämmitin vaihdettu ja joku letku myös. Auto on ollut meillä kai viisi vuotta ja olen aina ihmetellyt, kun aika reippaasti puskee vesihöyryä kiihdytyksissä verrattuna muihin. Että en olisi mahdottoman yllättynyt, vaikka tuo vuotaisi nestettä moottoriin sisäänkin... Mutta toistaiseksi ulkoisia osia on huollot (eri) vain vaihdelleet.
Edit: Tietääkö joku häviääkö nesteen tasosta johtuva "Engine Malfunction" väliaikaisesti, kun nesteen taso korjaantuu?
Ei se nyt varsinaisesti hajalla ole mutta ei musta maalariksi ole.
Takaluukussa alkava ruoste, farmariauto ja kohta melkein keskellä luukkua. Hiotaan pois isommalta alueelta että että saadaan joku fiksu alue mille rajata uudet maalaukset, hiontapohjamaalia kerros jos toinenkin ja sitä siloittelee. Näyttää ja tuntuu tasaiselta. Pölyliinalla ja rasvanpoistajalla ennen ja jälkeen pohjamaalin.
Pintamaali ja lopputulos ihan hirveetä paskaa
Tasaisuudesta enää tietoakaan. Tekisi mieli syyttää kilikolipulloja mutta väärää puuta siinä haukuttaisiin. Täytyy vaan hinkata enemmän.
Onneksi väri on sentään lähellä oikeaa lakan kanssa, ei tarvitse uusia pulloja hakea kun seuraavan kerran jaksaa joskus yrittää.
Vois kuvitella syynä olevan webaston puolen renkaan ABS anturi/johdotus.Sain vaimon Köyhän Ihmisen Autosta korjattua Webaston. Jo tallista ulos ajaessa syttyi ESP off -varoiusvalo. Yritin keksiä, että olisin murjonut jonkin liittimen tai johdon, mutta en keksinyt sellaistakaan. Pitää käydä luetuttamassa koodit, jos sieltä selviäisi, mikä mättää. Tuollainen vajaa 300tkm:ä ajettu KIA kyllä järjestää tiheään ajanvietettä.
Se tuli itsellekin mieleen. Kurkein alle, mutta anturin johto näytti olevan hyvässä suojassa ylätukivarren alla, eli ajattelin, etten olisi saanut sitä murjottua. Olisihan se ihmeellinen tsägä, jos ilman syy-yhteyttä vika olisi ilmantunut samaan aikaan. Samalla kerralla olivat silti ajovalot irti polttimoiden vaihdon takia, eli lisää mahdollisuuksia tulee sitä kautta. Omalla OBD-lukijalla ei saa luettua ajonvakautuksen koodeja ja luottokorjaaja on lomalla. Jos liikun autolla, käyn Motomaatissa luetuttamassa vikakoodin.Vois kuvitella syynä olevan webaston puolen renkaan ABS anturi/johdotus.
Ovet kun ruostuu sisältäpäin, niin suihkinko sinne ensin fosforihappoa ja sitten parin päivän päästä kotelosuojaa, vai pelkkää kotelosuojaa?
Tod.näk. pintapuhdistus.
Jos pro paja, avaavat pintapellin irti ovesta ja sitten erikseen runko ja pintapellit puhtaaks, happoset pohjat, kasaus ja liimaus, lopuks värit pintaan. Mut varmaankin ymmärrämme kaikki, että pintapuolinen siivous on murto-osan hintainen homma vs pintapaneelin irroitus jne.
Ei varmaan sama, mutta omassa kulkimessa erillinen kytkin kojelaudassa, jolla saa pois ESP:n. Tällöin keltainen varoitusvalo päällä.Sain vaimon Köyhän Ihmisen Autosta korjattua Webaston. Jo tallista ulos ajaessa syttyi ESP off -varoiusvalo. Yritin keksiä, että olisin murjonut jonkin liittimen tai johdon, mutta en keksinyt sellaistakaan. Pitää käydä luetuttamassa koodit, jos sieltä selviäisi, mikä mättää. Tuollainen vajaa 300tkm:ä ajettu KIA kyllä järjestää tiheään ajanvietettä.
Kaverin automaalaamolla oli joku aika sitten työn alla tuollainen 5 koppainen Golf ( arvo ehkä 3-6 k€ ), josta kaveri paikkasi ovien alareunoissa, helmoissa ja takaluukussa olevat ruosteet.
Kaveri otti ovien pintapellit pois työn tekemisen helpottamiseksi ( ei tarvitse irrottaa koko ovea pohjien tekoa ja maalausta varten ) ja samalla paikkasi ovien sisältä pari alkavaa ruostekohtaa ja laittoi kotelonsuoja-aineet ovien sisään.
Koko lysti maksoi asiakkaalle reilut 3000 €, mutta asiakkaan mielestä se oli järkevää maksaa, kun aikoi ajaa kyseisen auton aivan loppuun ennen sähköauton hankintaa.
Minulla myös teki ceed välillä tuota ,valo syttyi mutta hävisi muutaman käynnistyksen jälkeen,ajan kanssa paheni ja jäi palamaan jatkuvasti,syyllinen oli viallinen jarruvalokytkin.Sain vaimon Köyhän Ihmisen Autosta korjattua Webaston. Jo tallista ulos ajaessa syttyi ESP off -varoiusvalo. Yritin keksiä, että olisin murjonut jonkin liittimen tai johdon, mutta en keksinyt sellaistakaan. Pitää käydä luetuttamassa koodit, jos sieltä selviäisi, mikä mättää. Tuollainen vajaa 300tkm:ä ajettu KIA kyllä järjestää tiheään ajanvietettä.
Laita reilusti fosforihappoa ja sitten tosiaan kuivalle pinnalle kotelosuojaa, niin saattaa tulla hyvä.
Pelkällä kotelosuojalla happaneminen jatkuu kotelosuojan alla.
Please note if extensive corrosion or rust are present you may require an additional product DINITROL RC900. The specialist product converts rust on substrates into a stable organic iron complex indicated in see Step Two. If you find any signs of corrosion still in the early stages you are OK to skip Step Two and continue with Step Three the cavity wax treatment