- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 2 637
Mikähän olisi todennäköisin syy, että tuollaisessa Vm 2020 Honda Jazzissa ei pesuneste kulkeudu säiliöstä suuttumiin? Säiliö on täynnä, mutta ikkunoille asti ei nestettä tule.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Kuuluuko pumpun ääntä? Nesteet jäässä? Tukos letkuissa/suuttimissa? Tuossahan on vielä takuut voimassa joten turha itse liikaa miettiä jos ei nesteet jäässä ole.Mikähän olisi todennäköisin syy, että tuollaisessa Vm 2020 Honda Jazzissa ei pesuneste kulkeudu säiliöstä suuttumiin? Säiliö on täynnä, mutta ikkunoille asti ei nestettä tule.
Mikähän olisi todennäköisin syy, että tuollaisessa Vm 2020 Honda Jazzissa ei pesuneste kulkeudu säiliöstä suuttumiin? Säiliö on täynnä, mutta ikkunoille asti ei nestettä tule.
Kuuluu pumpun äänet. Nesteet on suurilta osin samat kuin oli auton ostettaessa LänsiAutosta syyskuussa. Kyseessä oli esittelyauto. Sen jälkeen lisäilin hieman omaa -30 C sekoitusta Lasolia about kuukausi sitten, ennen pakkasia.Kuuluuko pumpun ääntä? Nesteet jäässä? Tukos letkuissa/suuttimissa? Tuossahan on vielä takuut voimassa joten turha itse liikaa miettiä jos ei nesteet jäässä ole.
Kuuluu pumpun äänet. Nesteet on suurilta osin samat kuin oli auton ostettaessa LänsiAutosta syyskuussa. Kyseessä oli esittelyauto. Sen jälkeen lisäilin hieman omaa -30 C sekoitusta Lasolia about kuukausi sitten, ennen pakkasia.
Pitänee huoltoa sitten ruveta kiusaamaan.
Laitoin -60c kamaa, sekoittaen puolet vettä mukaan.Varmistetaan nyt ettei vaan ollut kesä/itikka tms lasolia, jota laitoit? Mikäli perinteistä -60c kestävää raakana lisäsit, niin sitten tuskin on jäätymisestä kyse.
Laitoin -60c kamaa, sekoittaen puolet vettä mukaan.
Tarkentava kysymys: käytitkö myös niitä pesureita reilusti sen jälkeen kun säiliöön lisätty tiukempaa seosta?Kuuluu pumpun äänet. Nesteet on suurilta osin samat kuin oli auton ostettaessa LänsiAutosta syyskuussa. Kyseessä oli esittelyauto. Sen jälkeen lisäilin hieman omaa -30 C sekoitusta Lasolia about kuukausi sitten, ennen pakkasia.
Pitänee huoltoa sitten ruveta kiusaamaan.
En varmaankaan käyttänyt siis tarpeeksi. Varmaan sisätilanlämmitin + moottorilämmitin ja pidempi ajoreissu ei noita vielä sulata, vaan pitää tosiaan saada sisätiloihin?Tarkentava kysymys: käytitkö myös niitä pesureita reilusti sen jälkeen kun säiliöön lisätty tiukempaa seosta?
Jos et niin suuttimet tai linjat siellä on jäätyneet kesänesteillä, vaikka säiliö olisikin sula.
Kaada sitä raakaa Lasolia sekaan ja auto muutamaksi tunniksi johonkin lämpimään halliin, jos ei vieläkään toimi niin huoltoon.
Yleensä pesunesteletkut menee säiliöltä lokasuojan taakse ja nousee sieltä konepeltiin. Sisätilanlämmittimellä ja moottorilämmittimellä ei ole mitään vaikutusta asiaan. Ja letkujen sijoittelusta johtuen moottorin lämpökään ei välttämättä yllä letkuihin asti. Paras keino saada letkuille lämpöä on viedä auto muutamaksi tunniksi lämpimiin tiloihin.En varmaankaan käyttänyt siis tarpeeksi. Varmaan sisätilanlämmitin + moottorilämmitin ja pidempi ajoreissu ei noita vielä sulata, vaan pitää tosiaan saada sisätiloihin?
En varmaankaan käyttänyt siis tarpeeksi. Varmaan sisätilanlämmitin + moottorilämmitin ja pidempi ajoreissu ei noita vielä sulata, vaan pitää tosiaan saada sisätiloihin?
Opel?Kerronpa tässä oman tarinani liittyen autokorjaamoon.
Kytkin hajosi ajossa, siis nesteet pihalle ja hinurin perään sitten. Autojerryn kautta kilpailutin kytkinpaketin siihen.
"Voittajafirma" sai työn, vein auton sinne viikonlopuksi seisomaan, että ottavat sitten työn alle arkena. No maanantaina sitten herra soitti sieltä :
(F: Firma M: Minä)
F: Moi, mitäs tehdään kun autosi ei lähde käyntiin?
M: Miten niin ei lähde? Kyllä se perjantaina kävi vielä hinurin hakiessa?
F: Niin niin, no tutkitaanpas että mikä on
Meni tunti niin sieltä soitettiin taas
F: Niin että mitattiin tuossa puristuspaineet ja kahdessa sylinterissä on vikaa, alhaiset puristuspaineet eli varmaan männänrenkaat poikki. Ei saada sitä käyntiin. Menee moottorin vaihdoksi tai sitten muuten tulee vain tuhansien eurojen remppa, että mitä tehdään? Tuskin kannattaa tuon ikäistä korjata vai mitä?
M: *sydänkohtauksen partaalla* No helvata älkää nyt vielä tehkö mitään...
Olin sairauslomalla ja ahdisti rahallisestikin, soitinpa sitten rakkaalle autonasentaja serkkupojalleni...
Kerroin mitä olivat sanoneet korjaamolla, serkku totesi että vitut on ainakaan kahdessa sylinterissä yhtäkkiä tullut männänrengasvaurio saati todennäköisesti muutakaan. Kysyi onko milloin vaihdettu öljyt viimeksi, myönsin etten edes muista! Kun keskittynyt vaan uuteen työhön jne... No sanoi, että pyydä ottamaan talliin yöksi ja vaihdata moottoriöljy ja suodatin, hän epäilee, että venttiili / -leitä vaan jumissa. Lämpimässä tallissa kun käynnistynyt aiemmin ilman ongelmia, nythän seissyt pakkasella korjaamon pihassa viikonlopun. No minä sanoin että selvis!
Soitto kustannuspajalle:
M: Moro moro, älkää nyt vielä sitä paaliin laittako. Vaihtakaa siihen öljyt ja suodatin ja antakaa olla yön yli hallissa.
F: *vähän vittuuntuneena* Niin, ei tätä sillä kytkinremonttihinnalla tehdä (!???!)
M: Eipä tietenkään, kerro hinta sille operaatiolle, viedään sitten romuttamolle edes puhtaat öljyt sisällä. (BTW: Kehtasi veloittaa 40 euroa pelkästään yötallipaikasta ja oljynvaihto päälle, vielä Mannolin paskaöljyt mutta...)
Tuli seuraava päivä ja mitään ei kuulunut. Päätin soittaa:
M: Terve, mites se mun auto?
F: No se lähti käyntiin tuossa kyllä (!!!!!???!!!!)
M: Niin ettei nyt moottorin vaihtoon tarvitse alkaa
F: *hiljaisuus*
M: no korjattaisko se kytkin nyt sitten?
Opetus: Olisi mennyt vanha mutta vain 150 K ajettu auto romuttamolle, jos olisin uskonut korjaamoa. Onneksi serkku pelasti.
Ja tuolle pajalle päin en enää edes kuse. Ehkäpä oli herra korjaamonomistajallekin uusi kokemus
EDIT: No miksi sitten kuitenkin laitatin kytkimen tuolla pajalla? Autojerryssa oli asialliset arvostelut, se vaikutti asiaan. Ja loppupelissä tuli sovittuun hintaan kuntoon (mitä nyt lypsi siinä öljynvaihdossa), ehkä olin vaan niin helpottunut, että halusin äkkiä auton kuntoon tms... Olin hölmö juu. Olisi siinä vaiheessa pitänyt hälärit soida, kun tämä korjaamohemmo ehdotti suoraa korjausta, ohi Autojerryn. Ja minä onneton suostuin siihen. Eli Autojerry järkkäsi hänelle asiakkaan, eikä saanut provisiota. Nolottaa kyllä. Ei toistu!
En väitä että näin aina, mutta alalla työskentelevänä alkaa päivä päivältä enemmän vaikuttaa, että Autojerryssä on vain ne paskimmat nyrkkipajat joilla on huutava pula asiakkaista.Kerronpa tässä oman tarinani liittyen autokorjaamoon.
Kytkin hajosi ajossa, siis nesteet pihalle ja hinurin perään sitten. Autojerryn kautta kilpailutin kytkinpaketin siihen.
"Voittajafirma" sai työn, vein auton sinne viikonlopuksi seisomaan, että ottavat sitten työn alle arkena. No maanantaina sitten herra soitti sieltä :
(F: Firma M: Minä)
F: Moi, mitäs tehdään kun autosi ei lähde käyntiin?
M: Miten niin ei lähde? Kyllä se perjantaina kävi vielä hinurin hakiessa?
F: Niin niin, no tutkitaanpas että mikä on
Meni tunti niin sieltä soitettiin taas
F: Niin että mitattiin tuossa puristuspaineet ja kahdessa sylinterissä on vikaa, alhaiset puristuspaineet eli varmaan männänrenkaat poikki. Ei saada sitä käyntiin. Menee moottorin vaihdoksi tai sitten muuten tulee vain tuhansien eurojen remppa, että mitä tehdään? Tuskin kannattaa tuon ikäistä korjata vai mitä?
M: *sydänkohtauksen partaalla* No helvata älkää nyt vielä tehkö mitään...
Olin sairauslomalla ja ahdisti rahallisestikin, soitinpa sitten rakkaalle autonasentaja serkkupojalleni...
Kerroin mitä olivat sanoneet korjaamolla, serkku totesi että vitut on ainakaan kahdessa sylinterissä yhtäkkiä tullut männänrengasvaurio saati todennäköisesti muutakaan. Kysyi onko milloin vaihdettu öljyt viimeksi, myönsin etten edes muista! Kun keskittynyt vaan uuteen työhön jne... No sanoi, että pyydä ottamaan talliin yöksi ja vaihdata moottoriöljy ja suodatin, hän epäilee, että venttiili / -leitä vaan jumissa. Lämpimässä tallissa kun käynnistynyt aiemmin ilman ongelmia, nythän seissyt pakkasella korjaamon pihassa viikonlopun. No minä sanoin että selvis!
Soitto kustannuspajalle:
M: Moro moro, älkää nyt vielä sitä paaliin laittako. Vaihtakaa siihen öljyt ja suodatin ja antakaa olla yön yli hallissa.
F: *vähän vittuuntuneena* Niin, ei tätä sillä kytkinremonttihinnalla tehdä (!???!)
M: Eipä tietenkään, kerro hinta sille operaatiolle, viedään sitten romuttamolle edes puhtaat öljyt sisällä. (BTW: Kehtasi veloittaa 40 euroa pelkästään yötallipaikasta ja oljynvaihto päälle, vielä Mannolin paskaöljyt mutta...)
Tuli seuraava päivä ja mitään ei kuulunut. Päätin soittaa:
M: Terve, mites se mun auto?
F: No se lähti käyntiin tuossa kyllä (!!!!!???!!!!)
M: Niin ettei nyt moottorin vaihtoon tarvitse alkaa
F: *hiljaisuus*
M: no korjattaisko se kytkin nyt sitten?
Opetus: Olisi mennyt vanha mutta vain 150 K ajettu auto romuttamolle, jos olisin uskonut korjaamoa. Onneksi serkku pelasti.
Ja tuolle pajalle päin en enää edes kuse. Ehkäpä oli herra korjaamonomistajallekin uusi kokemus
EDIT: No miksi sitten kuitenkin laitatin kytkimen tuolla pajalla? Autojerryssa oli asialliset arvostelut, se vaikutti asiaan. Ja loppupelissä tuli sovittuun hintaan kuntoon (mitä nyt lypsi siinä öljynvaihdossa), ehkä olin vaan niin helpottunut, että halusin äkkiä auton kuntoon tms... Olin hölmö juu. Olisi siinä vaiheessa pitänyt hälärit soida, kun tämä korjaamohemmo ehdotti suoraa korjausta, ohi Autojerryn. Ja minä onneton suostuin siihen. Eli Autojerry järkkäsi hänelle asiakkaan, eikä saanut provisiota. Nolottaa kyllä. Ei toistu!
Tuossa @Vihuri :n autossa oli liimaventtiili. Auto on todennäköisesti käynyt hetken tai jopa usemman kerran vain hetken hinurin käsittelyssä. Siitä seuraa helposti liimaventtiili. Puristuksia ei ole, koska venttiilit eivät sulkeudu.
On siellä Autojerryssä monesti muitakin vaihtoehtoja kuin "pitsapaten pikakorjaamo".En väitä että näin aina, mutta alalla työskentelevänä alkaa päivä päivältä enemmän vaikuttaa, että Autojerryssä on vain ne paskimmat nyrkkipajat joilla on huutava pula asiakkaista.
Onhan se totta, että sieltä kilpailuttamalla saa hyvän tarjouksen, mutta yleensä lopputulos on juosten-kustu sinnepäin remontti tai se "tähän tarvii lisäx vielä tuplat lisää" -meininki, kun auto jo purettuna nosturilla ja homman keskeytys käytännössä mahdotonta.
Liian monesti nähnyt tilanteita joissa auto käynyt korjaamolla X, koska "autojerrystä sai tän 3k€ rempan tonnilla".
Muutaman viikon päästä remontista alkaa lukemattomien uusien vikojen setviminen, kun se pitsapaten pikakorjaamo ei osannutkaan irroittaa yhtäkään perus pikaliitintä ilman vasaraa ja nyt pukkaa vikakoodia/öljyä/nestettä joka paikasta...
Ei siinä mitään jos palvelua käyttää, mutta aina se edullisin ei kannata.
Tämähän se pätee oikeastaan ihan mihin tahansa asiaan jossa valinta tehdään halvimman hinnan perusteella. Yritys/tuote, jonka myynti perustuu siihen että sillä on halvin hinta, tarkoittaa yleensä sitä että palvelun/tuotteen kustannukset on myös halvimmat. Heikko ammattitaito, huonot materiaalit, huono suunnittelu jne. Lisäksi vielä asiat jotka ei asiakkaalle näy, kuten työturvallisuudesta tinkiminen ja eettiset asiat (jätteiden asiallinen lajittelu ja hävitys yms maksaa).En väitä että näin aina, mutta alalla työskentelevänä alkaa päivä päivältä enemmän vaikuttaa, että Autojerryssä on vain ne paskimmat nyrkkipajat joilla on huutava pula asiakkaista.
Onhan se totta, että sieltä kilpailuttamalla saa hyvän tarjouksen, mutta yleensä lopputulos on juosten-kustu sinnepäin remontti tai se "tähän tarvii lisäx vielä tuplat lisää" -meininki, kun auto jo purettuna nosturilla ja homman keskeytys käytännössä mahdotonta.
Liian monesti nähnyt tilanteita joissa auto käynyt korjaamolla X, koska "autojerrystä sai tän 3k€ rempan tonnilla".
Muutaman viikon päästä remontista alkaa lukemattomien uusien vikojen setviminen, kun se pitsapaten pikakorjaamo ei osannutkaan irroittaa yhtäkään perus pikaliitintä ilman vasaraa ja nyt pukkaa vikakoodia/öljyä/nestettä joka paikasta...
Ei siinä mitään jos palvelua käyttää, mutta aina se edullisin ei kannata.
Voin ilokseni raportoida, että vajaa pari tuntia Prisman parkkihallissa ja puhdasta Lasolia pissapoikaan ratkaisi ongelman. Nyt kelpaa suihkutella!Kiitos paljon avusta @Ferriz , @Miixxx , @HTK12 ja @Pertti_Pasanen_Spede ! Tällainen amatööriautoilija on nöyrän kiitollinen.
Voin ilokseni raportoida, että vajaa pari tuntia Prisman parkkihallissa ja puhdasta Lasolia pissapoikaan ratkaisi ongelman. Nyt kelpaa suihkutella!
Autoon on vähä kertynyt jäätä ja tekisi mieli viedä se lämpimään parkkihalliin, mutta sillä on aikaisemmin ollut syy-yhteys ovien lukkojen jäätymiseen (tai ainakin luulen niin).![]()
Aseöljy on tähän hommaan ihan hyvää.Öljyä ne lukot kunnolla niin jäätymisen pitäisi loppua.
En väitä että näin aina, mutta alalla työskentelevänä alkaa päivä päivältä enemmän vaikuttaa, että Autojerryssä on vain ne paskimmat nyrkkipajat joilla on huutava pula asiakkaista.
On varmaan...vaikkakaan nykyään ei varmaan enää edes ole. Moni korjaamo nykyään poistunut Autojerrystä juuri sen takia ettei saa paskaa imagoa ja/tai turha palvelu kun sieltä ei yhtään normihinnoiteltua työtä koskaan tule.On siellä Autojerryssä monesti muitakin vaihtoehtoja kuin "pitsapaten pikakorjaamo".
Missähän on vika kun painaa jarrua kunnolla pohjaan tyhjäkäynnillä, niin kierrokset laskee sykäyksittäin, noin 200 kierrosta alaspäin jyskyttää puolen sekunnin välin.
Sitten jos pumppaan jarrua kierroksien olleen alhaalla, niin kierrokset sitten käy 200 kierrosta normaalia korkeampana puolen sekunnin verran.
^fiat punto 04
Ohjausyksikkö valittelee, ettei saa (aina) yhteyttä hehkunohjaukseen. Kuitenkin lämpinä auto starttaa normaalisti - kylmänä alkaa sahaamaan eikä kovin herkästi starttaa. Auton ”info” ei herjaa mitään, mutta väylätesteri tuosta osaa kertoa. Moottorin vikavalon tuo sytyttää.
Voisko tuolla olla vaan osa hehkutulpista pimeänä noilla oireilla? Joissain tapauksissa vissiin johtosarja mennyt myös uusiksi vastaavilla vikakoodeilla.
Huoltoon varattu jo aika - tässä vaan mietityttää miten isoon paukkuun varautua…
Ohjausyksikkö valittelee, ettei saa (aina) yhteyttä hehkunohjaukseen. Kuitenkin lämpinä auto starttaa normaalisti - kylmänä alkaa sahaamaan eikä kovin herkästi starttaa. Auton ”info” ei herjaa mitään, mutta väylätesteri tuosta osaa kertoa. Moottorin vikavalon tuo sytyttää.
Voisko tuolla olla vaan osa hehkutulpista pimeänä noilla oireilla? Joissain tapauksissa vissiin johtosarja mennyt myös uusiksi vastaavilla vikakoodeilla.
Huoltoon varattu jo aika - tässä vaan mietityttää miten isoon paukkuun varautua…
Hehku(t) pimeänä ja/tai hehkurele/ohjainlaite viallinen.Ohjausyksikkö valittelee, ettei saa (aina) yhteyttä hehkunohjaukseen. Kuitenkin lämpinä auto starttaa normaalisti - kylmänä alkaa sahaamaan eikä kovin herkästi starttaa. Auton ”info” ei herjaa mitään, mutta väylätesteri tuosta osaa kertoa. Moottorin vikavalon tuo sytyttää.
Voisko tuolla olla vaan osa hehkutulpista pimeänä noilla oireilla? Joissain tapauksissa vissiin johtosarja mennyt myös uusiksi vastaavilla vikakoodeilla.
Huoltoon varattu jo aika - tässä vaan mietityttää miten isoon paukkuun varautua…
Jeps, aina lukkosulan jälkeen kannattaa käyttää aseöljyä jos vain mahdollista.Aseöljy on tähän hommaan ihan hyvää.
Turhaan liimailet. Hae suosiolla purkaamolta/merkiltä uusi ja repäise vanha kokonaan mäkeen. Sitten vaan tökkää ehjän paikalleen. Liimattu kestää max viikon...
Nice. Vaimolle saatiin 1.10. uus Kia Xceed. Oli eilen 2000 tkm ensihuollossa. Sen jälkeen koulutaksi-Sprintteri ajoi suojatietä ennen perään, kun vaimo odotteli paikoillaan koululaisten menevän yli... Ei pääse eroon uusillakaan näistä korjuista![]()
Yllättävän vähän, eiköhän siitä selvii kun uusii muoviset takahelmat/peräpään muovit takaovien päädyistä taaksepäin (onneksi ei ole yhtään korin peltiosaa rutussa kun tuosta taaksepäin on muovia ja takakonttikin selvis osumitta niin ei ulkoisten peltien vahinkoja), parkkitutka-anturia, peräpään pohjamuoveja, vetokoukun sähkörasian, toisen huopaisen sisälokarin joka repesi niittiensä läpi, nelipyöräsuuntaus/takarungon tsekkaus tms. jne... Kai tosta helposti monta tonnia tulee maksettavaa taksifirman vakuutusyhtiölle. Kiire oli taksilla ja vielä lapsia kyydissä, ja just koulun edessä vielä tuo suojatie. Onneksi myönsi kiltisti syyllisyytensä kirjallisesti jne.
Aaaa, katsoin pikaisesti että tuo kuoriosa olisi alunperinkin ihan klipseillä kiinni.Olen tässä korjaussektorilla vähän höyhensarjalainen, eikä oikein ole tiloja tai tarvikkeita alkaa tuota itse vaihtamaan koko pakettia nyt talvella.
Tämän takia etsin vähän tällaista väliaikaisratkaisua nyt. Jos riittäisi että saa auton lämpimäksi vaikka jossain parkkihallissa ja työntää liimalla kasaan, kestää mitä kestää.
Aaaa, katsoin pikaisesti että tuo kuoriosa olisi alunperinkin ihan klipseillä kiinni.
Siinä tapauksessa kannattaa hakea jotain flex-tyyppistä kaksikomponenttiliimaa tai perus sikaflexiä. Kunnon torttu väliin ja painaa kiinni.
Paras ja ikuinen liima olisi tuulilasiliima, mutta sitä ei ihan yhtä helposti saa lähimmästä rautakaupasta...
@Eqilo muovihitsauksella? Muovejahan on todella monen laatuisia ja kaikkia ei voi liimata oikein millään. Permatex muovihitsaus 25ml | Motonet Oy
Jos vaan mielenkiinto riittää niin paras vaihtoehto silti se kahvan vaihto. Voi etukäteen vaikuttaa työläältä, mutta onnistuu käytännössä mihin tahansa autoon n. tunnissa amatööriltäkin, varsinkin jonkun youtubevideon avulla. Vaatii tietty viitseliäisyyttä ja/tai hyvän kelin jos pihalla tuhertaa...Jep. Koko hela hoito vaihtuu tosiaan purkamalla ovi pahveja myöten sisältäpäin, koska jopa tuo pelkkä päällimmäinen muoviosa on ruuveilla sisältäpäin kiinni. Jos tuohon ryhtyy niin sitten toki sama vaihtaa koko muovihimmeli.
Jos mitään metallisia korin osia ei mennyt mutkalle, niin voi selvitä muutomalla tonnilla. Miltä näytti ovien/luukun raot? Sitten jos korista jotain vääntyi, niin äkkiä on 10k€ korjaukset kun uusissa autoissa ei paljon oikaista rakenteita vaan ne pitää vaihtaa.
Ovien ja luukun raot kuten ennen paitsi tietysti muovinen takaosa/muovinen takalokarinkaari/muovinen alahelma/pakoputken feikkiulostulo... Kyllähän sitä noiden alta kaikki pitää tarkistaa kuitenkin, mutta näyttäisi olevan aika muoviperäistä koska alahelman alla oleva irroitettavan vetokoukun istukkapalkki on koskematon / sen vieressä oleva saranoitu pistoke on saanut jotain pientä iskua. Tietysti ylemmäs helmojen alle ei näe, onko siellä jotain mutta kyllähän ne noi lupas tutkia tarkoin jne. Pyörägeometriat lienee väkisin ennallaan, mutta nekin säädetään joka tapauksessa.
Vähän paha tätä lunariin saada kun 2 kk vanha 37 k€ auto, niin ei nouse tolla pusulla millään lunastettavaksi vaikka uusis kaikki muovit mitä on ja vaikka mitä pitäis peräpäähän laittaa niin selviää silti ilman lunaria. Just kaveri veti 2020 Proceedilla hirvikolarin ja meni toinen kylki ruttuun etulokari, molemmat ovet ja katto niin korjattiin silti kun oli 15 k€ korjaus. Ihme kyllä tässä Xceedissä takaparkkitutkatkin toimii, vaikka yksi ihan vinkkelissä kun Sprinterin hinauslenkkikiinnike osui just sen viereen ja siltä kohtaa 3 eri muoviosan yhteenliittymäkohta ihan päreinä.
Vuosimallin 2007 Leonissa ongelmaa keskuslukituksen kanssa. Ovet avautuvat kaukosäätimestä, mutta lukkoon pitää laittaa sisältä painikkeesta josta muut ovet menevät kiinni ja lopuksi kuskin ovi lukittava ulkoa fyysisesti avaimella. Kuskin oven asentosensori näyttää oven olevan aina auki, tämä todennettu obdeleveniä käyttäen. Vaihdoin kokeeksi keskuslukituksen moottorin, mutta tällä ei ollut vaikutusta ja lopuksi vähän väärässä järjestyksessä tuli testattua alkuperäisenkin osan mikrokytkin toimivaksi yleismittaria käyttäen.
Seuraava veikkaus olisi oven johtosarja, josta en tosin päällisin puolin tarkasteltuna keksinyt vikaa. Olisiko jotakin muita veikkauksia johtosarjan lisäksi? Aiheuttaako oven näkyminen tilassa auki sen ettei keskuslukitus toimisi avaimesta vai voiko olla jostakin täysin muusta kiinni? Varsinaisia vikakoodeja tuohon liittyen ei löydy, ilmoitusvalo palaa sen merkiksi että ovi on auki.
Lähes kaikissa autoissa se peilien automaattikääntö on käyttäjän valittavissa onko päällä vai ei. Automallia ja ikää kun ei kerrottu, niin kannattaa vilkaista valikot läpi, ellei ihan spesifiä nappulaa ole.Ei nyt suoranaisesti rikki mutta pösön toinen peili jäätyny kiinni asentoon. Kumma ettei noita olla maahantuojilla jo koodattu pysymään auki.
No sitten ei tosiaan ole helppoa valikkoa...ranskikset...308 2008 vuodelta kyseessä ja mitä nettiä selannut niin saa pois vain huollon kautta. Liekkö tuohon tarttis sen peugeot planetin vai mikä lie onkaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.