Olen itse siirtynyt kympin käyttäjäksi vasta äskettäin, ja siksi tuoreimmat kokemukset seiskasta, jossa olin siirtänyt jokaisen käyttäjän tiedostot eri asemalle kuin C. Siellä piti muistaakseni erikseen käydä määrittelemässä eri tiedostotyypeille (tiedostot, musiikki jne) sijainti ja siirtyivät nätisti uuteen paikkaan. Nyt kympin osalta löysin kolme vähän erilaista ohjetta. Tässä ensimmäisessä Microsoftin ohjeessa neuvotaan tiedostot-kansion siirto:
After you sync your OneDrive or SharePoint files to your device, you can manage those cloud files directly in File Explorer in Windows 10 or Windows 11.
support.microsoft.com
Ja tässä samaa tekniikkaa käyttäen siirretään kaikki erilaiset omat kansiot:
You can move the default user folders to a new location, and in this guide, we'll show you how on Windows 10.
www.windowscentral.com
Ja vielä ihan eri ohje tallennuspaikkojen muuttamisesta:
Learn how to change the default save location in Windows 10. It takes a few clicks, but saves a lot of time, and of course storage space on C:.
www.ghacks.net
Ymmärrän että tuo ensimmäinen ja toinen ovat periaatteessa sama asia. Mutta onko tuo kolmostapa jotenkin oleellisesti erilainen? Jos on jo tiedostoja c-levyllä ja siirtää ne kolmostavalla d:lle, siirtyvätkö vanhatkin? Ja mitä näissä tapahtuu Users-kansion sijainnille?