Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai voimavirtarasian, siitä voi olla muutakin hyötyä ja tukee myös sitä jos myöhemmin haluaa siirtyä 11KW lataukseen.Oma mielipiteeni on, että jos haluaa latailla pusyvämmin yhdellä vaihteella niin laittaa Caravan rasian; se kestää käyttöä ja on turvallinen.
Siis totta kai kytketään kaikki vaiheet asianmukaisella johdotuksella. Noin mä tein ja oon ladannut yhdeltä vaiheelta useamman vuoden jo (huolettomasti 16A), nyt alkanut vilkuilemaan sitä 11kW laturia joka on täysin plug and play operaatio.Siinä tulee vaan aikanaan mielenkiintoisia sekaannuksia, sähkömiehen vaivaamista ja päänraapimisia kun 3v laitteet ei toimikaan, vaikka on punainen rasia.
Mieluusti se sininen Caravan ettei tehdä mitään patentteja kun ei ole edes rahakysymys.
e: Etkä sinä saa siihen 11kW tehoa kun johto alkuperäiselle sukurasialle on yhdellä vaiheella, se vaatii lakun vedon jossa on ne kaikki piuhat, silloin on järkevää jo laittaakin 3x16a pistoke, koska se johdonveto on se kallein kustannus.
Erikseen ainakin onnistuu.
Charging cable with Tesla command button - EVChargeking
Tesla charging cable with integrated chargeport opener and charge control. European made quality charging cables.www.evchargeking.com
![]()
Sähköauton kotilaturi go-e Charger Gemini Flex 11kW | KOTILATURI
go-eCharger Gemini Flex 11kW on liikuteltava latausasema ja se sopii kaikille sähköautoille. Se on pienikokoinen ja soveltuu kotitalouksiin ja yrityksille.www.kotilaturi.fi
Kiitos vinkeistä, tutkitaan näitä vaihtoehtoja!E-tappi tai Metron.
![]()
e-Tap 11 kW Tesla-napilla (7m, 10m, 15m, 20m, Type 2)
*Toimitusaika n. 2 viikkoa* Euroopassa valmistettu e-TAP 11 kW on 7 metrin pituinen latauslaite, jolla lataat Teslasi punaisesta CEE- eli voimavirta-pistorasiasta (3x16A). HUOM! Type 2-kahvassa on Tesla-nappi, jolla avaat latausluukun näppärästi tai lopetat latauksen ja vapautat latausportin...laturille.shop
![]()
PC05Y 3x16A / 3-phase
PC05Y is a 11 kW (3-phase, 16A) portable EV charger, with integrated RCD protection, used to charge electric vehicles from industrial CEE socket.eauto.si
Nykyään kun ei tahdo saada sähkäriä edes kääntymään pihassa 200€. Ei kai noissa hommissa muuten mikään maksaisi. Itse saattaisin kylmästi vetää väliaikaislaturista pään poikki ja vedonsuojan kautta jakorasiaan.Mieluusti se sininen Caravan ettei tehdä mitään patentteja kun ei ole edes rahakysymys.
Samaa mieltä, miksi kikkailla minkään super suchoilla tms. kun voisi vaan laittaa tuon karavan pistokkeen niin voi huoletta ladata 16A. Jos siis on jotain sähkö hommaa teettämässä kuitenkin niin samalla sitten laittaa sen sinisen (tai toki voimavirtapistorasian jos on kolme vaihetta käytettävissä). Tietysti jos ei ole mitään sähkötöitä teettämässä ja haluaa vaan ladata olemassa olevasta rasiasta niin sitten kannattaa tarkkailla hieman miten se lämpenee.Oma mielipiteeni on, että jos haluaa latailla pusyvämmin yhdellä vaihteella niin laittaa Caravan rasian; se kestää käyttöä ja on turvallinen.
Yksivaihelatureita on huomattavasti vähemmän saatavilla caravan pistokkeella kuin shucko pistokkeella. Siinä yksi syy. Lisäksi schuko pistorasiassa voi käyttää tarvittaessa muitakin sähkölaitteita.
ottaisin ainakin itse pidemmällä johdolla kuin tuolla 5mOiskohan se sitten tämä minkä laittaisi kottiin Sähköauton latausasema Wallbox Pulsar Plus 11 kW, 5m Type2, kuormanhallinta, aurinkosähkö | KOTILATURI
Sama täällä, autoissa kuitenkin eripuolilla liitin niin jos vaihtaa autoa voi ollakin hankalaa jos johto on liian lyhyt ja sitten on pakko parkkeerata tietyin päin tai tiettyyn kohtaan että lataus onnistuu. Parempi olla pelivaraa piuhassa.ottaisin ainakin itse pidemmällä johdolla kuin tuolla 5m
Kaikissa autoissa olisi hyvä , että latausportit molemmin puolin yleistyisivät. On aika hyvä ominaisuus.Sama täällä, autoissa kuitenkin eripuolilla liitin niin jos vaihtaa autoa voi ollakin hankalaa jos johto on liian lyhyt ja sitten on pakko parkkeerata tietyin päin tai tiettyyn kohtaan että lataus onnistuu.
Itseasiassa se sininen caravan pistoke on voimavirtarasia. Vain yksivaiheinen 230V voimapistorasia suomessa yleisemmän komivaiheisen 400v rasian sijaan.Tai voimavirtarasian, siitä voi olla muutakin hyötyä ja tukee myös sitä jos myöhemmin haluaa siirtyä 11KW lataukseen.
Pistotulpan vaihto on kyllä sallittu sähkötyö. Missään ei nähdäkseni sanota etteikö sininen 230V karavaanaripistoke täyttäisi noita vaatimuksia. Tai siis sehän täyttää kyllä.Yksivaihelatureita on huomattavasti vähemmän saatavilla caravan pistokkeella kuin shucko pistokkeella. Siinä yksi syy. Lisäksi schuko pistorasiassa voi käyttää tarvittaessa muitakin sähkölaitteita.
Sama täällä, autoissa kuitenkin eripuolilla liitin niin jos vaihtaa autoa voi ollakin hankalaa jos johto on liian lyhyt ja sitten on pakko parkkeerata tietyin päin tai tiettyyn kohtaan että lataus onnistuu. Parempi olla pelivaraa piuhassa.