Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Äkkiseltään peli kyllä tuntuu pyörivän paljon paremmin kuin aiemmin. Lisäksi muuttuvat sääolosuhteet luovat lisää tunnelmaa, erityisesti Erangel on nyt oma suosikkini. Kaikin puolin peli tuntuu nyt huomattavan paljon sulavammalta kuin aikaisemmin.
 
Harjoituskenttä olisi hyvä kuten oli BF4:ssa. Voisi testata eri aseita ja yhdistelmiä rauhassa.
 
Vieläköhän sitä lumikenttää ollaan tekemässä?
Niin mietit tuleeko viivästys tämä fix PUBG takia?

Kyllähän sitä varmasti tehdään, kun teaser videokin tuli. Eri asia ehtiikö testiin tämän vuoden puolella kuten sanoivat.

Oma veikkaus on että aikataulu pitää. Eri porukka tuota varmaan tekee kuin peliä korjaavat, ja toisekseen uusi kartta on aina iso boost pelille.
 
Niin mietit tuleeko viivästys tämä fix PUBG takia?

Kyllähän sitä varmasti tehdään, kun teaser videokin tuli. Eri asia ehtiikö testiin tämän vuoden puolella kuten sanoivat.

Oma veikkaus on että aikataulu pitää. Eri porukka tuota varmaan tekee kuin peliä korjaavat, ja toisekseen uusi kartta on aina iso boost pelille.

En oikeastaan sitä miettinyt, vaan sitä, että tuleeko ylipäätään. Luulisi olevan sen verran merkittävä juttu, että olisi roadmapiin laitettu. Ehkä se on niin vaiheessa ja tekemistä riittää muutenkin, että eivät uskalla luvata.
 
En oikeastaan sitä miettinyt, vaan sitä, että tuleeko ylipäätään. Luulisi olevan sen verran merkittävä juttu, että olisi roadmapiin laitettu. Ehkä se on niin vaiheessa ja tekemistä riittää muutenkin, että eivät uskalla luvata.
Siis mihin roadmappiin? Ei ainakaan tuo "fix pubg" roadmap toki.
Oli se yksi aiempi keväällä tjsp, mutta muistanko nyt ihan väärin että lumimappi teaser julkaistiin vasta sen jälkeen.

Kyllähän se varmasti tulee.
Teaser antaa kuitenkin kuvan että on olemassa jo jokin raakille, tai ainakin tekstuureita sille yms.
Kuitenkin varmasti tulee vielä uusia karttoja, niin jos yksi on edes jollain tasolla ollut jo tekeillä niin se on se. Eli lumimappi.

Niin Sanhokista kuin Miramarista Bluehole puhui jo viime vuoden kesäkuussa, joten tuosta julkaisujen ajankohtaan verrattuna voisi vetää johtopäätöstä että lumimapin suunnittelu on edennyt jonkun verran jos kerta testiversiota tämän jo vuoden puolella.

Odotan kyllä kovasti tuota. :)
Tarvii alkaa keräämään valkosta kampetta. :think:
 
Miksi mä en saa toimimaa tota uutta marker systeemiä. Tähtään johonkin, painan alt pohjassa näpäytän oikeeta hiirennappia. Ei toimi.
 
Miksi mä en saa toimimaa tota uutta marker systeemiä. Tähtään johonkin, painan alt pohjassa näpäytän oikeeta hiirennappia. Ei toimi.
Se nimenomaan otettiin pois tuosta.
*Removed* from UI/UX:
  • You can now place map markers without opening the map.
    • Right-clicking while pressing the Alt key places a marker on the map at the aimed spot.
      • Key bindings for this may be customized in the Options menu.
 
Nyt on 100 tuntia täynnä ja mä en vain tajua tämän pelin osumislogiikkaa. En sitten millään. Ärsyttää, kun muuten pelin idea on niin hyvä, mutta kun ei ole mitään treenimahdollisuutta, niin ei vain saa kiinni tuosta tähtäämisestä. Pärjään kuitenkin noissa ns. normaaleissa fps peleissä vähintäänkin hyvin, mutta tässä en sitten yhtään.

Hyppään about puolet ajasta kiireiseen paikkaan ja sieltähän tietysti pääsee uuteen match makingiin tiheään, kun taas rauhallisemmassa paikassa aloitellessa yleensä pääsee/joutuu lopulta long range taisteluun ja niissä ei riitä 50 panosta vihun tappamiseen. Yleensä kerkeää 5-10 kertaa yrittämään SKS:llä tai muulla vastaavalla, vain huomatakseen saaneensa M24:lta head shotin.

Pahinta on, kun välillä ei tunnu olevan mitään logiikkaa. Joskus sinne päin sutaistu haulikko osuukin päähän, kun taas lähietäisyydeltä Uzilla tyhjennetty lipas vie vajaat puolet vastustajan energioista.

Miten ihmeessä tuosta saisi kiinni?
 
Nyt on 100 tuntia täynnä ja mä en vain tajua tämän pelin osumislogiikkaa. En sitten millään. Ärsyttää, kun muuten pelin idea on niin hyvä, mutta kun ei ole mitään treenimahdollisuutta, niin ei vain saa kiinni tuosta tähtäämisestä. Pärjään kuitenkin noissa ns. normaaleissa fps peleissä vähintäänkin hyvin, mutta tässä en sitten yhtään.

Hyppään about puolet ajasta kiireiseen paikkaan ja sieltähän tietysti pääsee uuteen match makingiin tiheään, kun taas rauhallisemmassa paikassa aloitellessa yleensä pääsee/joutuu lopulta long range taisteluun ja niissä ei riitä 50 panosta vihun tappamiseen. Yleensä kerkeää 5-10 kertaa yrittämään SKS:llä tai muulla vastaavalla, vain huomatakseen saaneensa M24:lta head shotin.

Pahinta on, kun välillä ei tunnu olevan mitään logiikkaa. Joskus sinne päin sutaistu haulikko osuukin päähän, kun taas lähietäisyydeltä Uzilla tyhjennetty lipas vie vajaat puolet vastustajan energioista.

Miten ihmeessä tuosta saisi kiinni?

Mulla ihan sama ongelma. Mulla on toiminut parhaiten keskipitkillä matkoilla mini14 ja kar98 ja 3 tai 4 kertainen kiikari. Flash hideri on hyvä olla piipun päässä.
 
Kylläpä on niin kaksijakoiset fiilikset pelistä. Toisaalta ampuminen tuntuu ajoittain hämmentävän oudolta, peli on monilta osin kankea kuin mikä, hetkittäin käy ihan mielettömän tylsäksikin.. Sit toisaalta on paljon jänniä hetkiä, ja matsia löytyy aina heti. Eipä oo kyllä vielä päässyt koukuttamaan, aina välillä pelailen rundin tai kaksi.. useampi päivä useimmiten välissä. Ei taida kannattaa pelata kuin soolomatseja ellei sitten ole frendi mukana matkassa?
 
Soolomatseja joo ja erityisesti FPP only.

Mulla ihan sama ongelma. Mulla on toiminut parhaiten keskipitkillä matkoilla mini14 ja kar98 ja 3 tai 4 kertainen kiikari. Flash hideri on hyvä olla piipun päässä.

kar98:lla mulla ei varmaan ole yhden yhtä tappoa, vaikka sen lähes aina kohdatessa loottaan :D QBZ95 tuntuis itselle osuvan parhaiten käteen. Sillä jotenkin edes hahmottaa mihin ne kudit menee. Saa jotenkin parhaan "tatsin".

Mutta siis joo, todella outo on tuo tuntuma ja kun noita suosittuja striimaajia seurailee, niin välillä se ei näytä olevan siellä päinkään, kun osuu.
 
kar98:lla mulla ei varmaan ole yhden yhtä tappoa, vaikka sen lähes aina kohdatessa loottaan :D QBZ95 tuntuis itselle osuvan parhaiten käteen. Sillä jotenkin edes hahmottaa mihin ne kudit menee. Saa jotenkin parhaan "tatsin".

Mutta siis joo, todella outo on tuo tuntuma ja kun noita suosittuja striimaajia seurailee, niin välillä se ei näytä olevan siellä päinkään, kun osuu.
Kudit menee sinne minne tähtäät ja bullet droppi ne vie, se sitten on taas täysin eriasia, mihin tuo nykyinen desynccinen milloin mikäkin tickrateinen clientti/servu yhdistelmä sen kudin laskee menneen, tuli tänäänkin kuoltua pari kertaa seinän taakse, mutta tuo oli yhtenä kohtana tuolla fix pubg road mapissa, niin ehkä siihen 3kk sisään tulee tolkkua.

Ja toki ei tuossa pelissä alussa ole kauhean helppo aina hahmottaa etäisyyttä, taikka paljonko ampua ennakkoon milläkin aseella, plus tuo älytön määrä erilaisia tähtäimiä joissa on varmaan jokaisessa tähtäin + ase combossa eri paikoissa samat etäisyydet.. Lisää tunteja niin kyllä sitä alkaa osumaan kun oppii tuntemaan aseita ja tähtäimiä paremmin.
 
Duo kaveri losautti Kar98k:lla 1lvl kypärään vihollista ja mä ammuin samaan aikaan samaa vihua SLR:llä rintaan. Kaverilta lähti kyllä kypärä muttei knockautunu. Mitähän tuossa nyt niinkö tapahtu? ”Performance fixes”.
 
Duo kaveri losautti Kar98k:lla 1lvl kypärään vihollista ja mä ammuin samaan aikaan samaa vihua SLR:llä rintaan. Kaverilta lähti kyllä kypärä muttei knockautunu. Mitähän tuossa nyt niinkö tapahtu? ”Performance fixes”.

Pitää alkaa kyttäämään tuota Killcamia useammin. Kävi just silleen mielenkiintoisesti, että lasauttelin kymmenisen luotia veriroiskeineen vihun rintaan, jonka jälkeen tuo vain kylmästi tiputti mut. Killcamin mukaan en osunut kertaakaan vastustajaan. :D
On kyllä teknisesti melkoinen paske tämä peli.. Harmi sinänsä, sillä toimiessaan ihan jees hupia. Näitä kilpailijoita kun on tulossa joka nurkan takaa lisää, niin ehkäpä sieltä löytyy joku toimivakin kiinnostava Battle royale vielä. :)
 
Pitää alkaa kyttäämään tuota Killcamia useammin. Kävi just silleen mielenkiintoisesti, että lasauttelin kymmenisen luotia veriroiskeineen vihun rintaan, jonka jälkeen tuo vain kylmästi tiputti mut. Killcamin mukaan en osunut kertaakaan vastustajaan. :D
On kyllä teknisesti melkoinen paske tämä peli.. Harmi sinänsä, sillä toimiessaan ihan jees hupia. Näitä kilpailijoita kun on tulossa joka nurkan takaa lisää, niin ehkäpä sieltä löytyy joku toimivakin kiinnostava Battle royale vielä. :)

Joo, samaa on käynyt itsellä. ammuskellut vihua ja roiskeet vaan lentää laakista toiseen ja ihmettelen kunnei tipu. Sitten deathcam näyttää että osumia nolla tai sitten max muutama. En tosin ole nyt pelannut sen jälkeen kun tuo uusin iso päivitys julkaistiin tänään vai eilen.

edit: Tosin se killcam saattaa näyttää myös ihan mitä lie eli sille ei kannata hirveästi antaa painoarvoa. Olen nyt luullut että edes damagen määrän se näyttää oikein.
 
Kar98:lla ja muilla kertalaukaistavilla voi jäädä katsomaan minne luoti osuu kun pitää vasemman hiiren napin pohjassa, muutenhan se alkaa lataamaan eikä näe kiikaria. On normaalia ettei kaukana olevaa vihua saa hengiltä, ja monesti kannattaa jättää ampumatta jos vihu ei ole huomannut. Luoti menettää matkalla tehoa ja käsiin tai jalkoihin osunut luoti erittäin vähän vahinkoa.
PUBG weapon damage calculator

Minä opin alkuaikoina paljon katsomalla hyviä striimaajia ja pääsin eroon aloittelijan virheistä. Esim. tänään tuli vastaan ukkeli joka ampui koko lippaan sarjalla jostain 20m päästä eikä hän osunut kuin pari ensimmäistä luotia. Kerkesin kääntyä ja sain sen hengiltä kahdella lyhyellä sarjalla ja kertalaukauksella (minäkin missasin monta kutia).

PUBG-julkkis WackyJacky101:llä on loistavia vertailu- ja opasvideoita. Osa videoista ei päivitysten takia pidä 100% paikkaansa, mutta ne ovat silti tarpeeksi paikkansa pitäviä ja vertailuja katsovat ammattilaisetkin. Tärkeimpänä yleisneuvona pidän tätä hiiren tarkkuusasetusvideota. Perusjuttu varmaan wanhoille CS:n pelaajille, mutta minun tähtäykseni parantui huimasti kun säädin juttuja reilusti alaspäin. Ei tähtäintä tarvitse 90% tapauksissa siirtää kuin alle 1/4 monitorin pituus. Tällä hetkellä 180 asteen pyörähdykseen pitää liikuttaa hiirtä joku 25-30cm.
 
Viimeksi muokattu:
Kar98:lla ja muilla kertalaukaistavilla voi jäädä katsomaan minne luoti osuu kun pitää vasemman hiiren napin pohjassa, muutenhan se alkaa lataamaan eikä näe kiikaria. On normaalia ettei kaukana olevaa vihua saa hengiltä, ja monesti kannattaa jättää ampumatta jos vihu ei ole huomannut. Luoti menettää matkalla tehoa ja käsiin tai jalkoihin osunut luoti erittäin vähän vahinkoa.
PUBG weapon damage calculator

Eikö tuon pitänyt muuttua nyt tulleen bullet penetrationin takia?
 
Kar98:lla ja muilla kertalaukaistavilla voi jäädä katsomaan minne luoti osuu kun pitää vasemman hiiren napin pohjassa, muutenhan se alkaa lataamaan eikä näe kiikaria. On normaalia ettei kaukana olevaa vihua saa hengiltä, ja monesti kannattaa jättää ampumatta jos vihu ei ole huomannut. Luoti menettää matkalla tehoa ja käsiin tai jalkoihin osunut luoti erittäin vähän vahinkoa.
PUBG weapon damage calculator
Kyllä Kar98K:lla, M24 jne pitäisi vielä 1000m päähänkin tippua yhdestä päähän jos ei ole lvl 3:sen kypärää, toki kannattaako sitä ampua onkin sitten eriasia.
 
  • Tykkää
Reactions: aPm
Eikö tuon pitänyt muuttua nyt tulleen bullet penetrationin takia?
Tarkoitin oikeastaan vain sitä että vaikka näyttää että tuli osuma ja ampuja luulee vihun olevan henkihieverissä ei vahinkoa tullut kuin joku 20%. Mutta joo kyllä kai bullet penetrationin pitäisi nyt toimia, eli enää ei voi seisoa ja kallistua toiselle puolelle jolloin vasen käsi nousee ylemmäs ja blokkaa enemmän vahinkoa tekeviä alueita esim. kaulan. Nyt luodin pitäisi valita eniten vahinkoa tekevä ruumiin osa.

Kyllä Kar98K:lla, M24 jne pitäisi vielä 1000m päähänkin tippua yhdestä päähän jos ei ole lvl 3:sen kypärää, toki kannattaako sitä ampua onkin sitten eriasia.
Tippuu toki. Vielä sellainen neuvo snipereihin että ensimmäisen laukauksen jälkeen kannattaa monesti vaihtaa rynkkyyn ja viimeistellä vihu nopeilla kertalaukauksilla.
 
Eikö tuon pitänyt muuttua nyt tulleen bullet penetrationin takia?

Nyt luodin pitäisi valita eniten vahinkoa tekevä ruumiin osa.
Eli siis eihän damage taulukot muutu mihinkään. :)

Aluksi kun puhuivat tuosta, oletin että käden läpi menisi ns. osa damagesta. Eli käsi ottaisi damagea, mutta jos takana esmes rinta se ottaisi lisälämää sieltäkin.
Nythän damage on käden takana olevan kohdan normaali damage, tai toki ihan se käsi jos takana ei mitään ole.
 
Eli siis eihän damage taulukot muutu mihinkään. :)

Aluksi kun puhuivat tuosta, oletin että käden läpi menisi ns. osa damagesta. Eli käsi ottaisi damagea, mutta jos takana esmes rinta se ottaisi lisälämää sieltäkin.
Nythän damage on käden takana olevan kohdan normaali damage, tai toki ihan se käsi jos takana ei mitään ole.
Ei muutukaan. Oletan että se valitsee sen eniten tekevän ruumiinosan, muuten voisi kuolla yhteen 5.56mm luotiin jos sattuu olemaan pronessa ja luoti lävistää monta ruumiinosaa. Voihan siinä olla tietty kovat kertoimet lisäruumiinosille.
 
Juu, sen pitäisi juurikin valita käden takana oleva osa. Eli vain yhdestä osasta tulee damage.

Itse vaan jotenkin ajattelin ensimmäistä kertaa tuosta kuullessa, että käden takana olevasta osasta tulisi jonkun verran lisää lämää. Ei tietenkään niin että tulisi joka osasta täydet lämät. :D
Eli että esim. suora osuma torsoon olisi vaikka 50 lämää, mutta käteen + torsoon olisi tyyliin 40.

Noh, turha spekuloida kun tiedossa on oikea mekaniikka. Yhden osan damage lasketaan osui mihin tahansa.
 
Niin mitenkä tuo logiikka nyt oikein toimii.... Jos olet makuulla ja joku ampuu takaa jalkapohjaan niin että pää sattuu olemaan samassa linjassa, niin meneekö luoti ukon läpi päähän asti ja damage tulee pään mukaan? :p
 
Niin mitenkä tuo logiikka nyt oikein toimii.... Jos olet makuulla ja joku ampuu takaa jalkapohjaan niin että pää sattuu olemaan samassa linjassa, niin meneekö luoti ukon läpi päähän asti ja damage tulee pään mukaan? :p

Ei, koska se pätee vain käsiin, ei jalkoihin.

Jos ammut käsiin ja pää on linjassa käsien takana, damage tulee päästä.
 
Juu, vain kädet. Syy tähän koko muutokseen oli se, että kädet peittää niin paljon etenkin kun jengi nojailee.

Eli tämä:

upload_2018-8-9_9-51-27.png


WackyJacky videolta napattu, ennen tätä muutosta.

Tällä muutoksella voi myös päästä paikoin eroon siitä että "osuin sitä torsoon 4 kertaa mutta ei kuollut", tai että "osuin päähän 2 kertaa eikä kuollut".
Miettii jos vaikka alempaa ampuu ylöspäin ja kädet tiellä. Vaikuttaa headshotilta mutta ei ole, yms.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on keksitty eventti. :rofl:

Pelkkiä naatteja ja pannu, ei edes droppeja.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tuli pelailtua hönössä. :v
Huomaa kyl hyvin mm. loottamis sekoilussa ja ajelussa xD
 
Onkohan spottaus jo tullut uusimman päivityksen mukana? Tänään tuli aika kivankokoinen 9gb paketti. Jos se nyt tuli päivityksen mukana niin mitenköhän se sitten toimii? Tuo käsimuutos on erittäin loistava ja odotettu päivitys. Silloin kun aloitti pelaamaan niin kyllä sitä ihmeteltiin kun veri roiskuu mutta kaveri ei kuole, kyllä sen sitten oppi että käden iho on kevlaria ja luusto titaania :)
 
Onkohan spottaus jo tullut uusimman päivityksen mukana? Tänään tuli aika kivankokoinen 9gb paketti. Jos se nyt tuli päivityksen mukana niin mitenköhän se sitten toimii? Tuo käsimuutos on erittäin loistava ja odotettu päivitys. Silloin kun aloitti pelaamaan niin kyllä sitä ihmeteltiin kun veri roiskuu mutta kaveri ei kuole, kyllä sen sitten oppi että käden iho on kevlaria ja luusto titaania :)
Ei tullut, tai ainakin oletan, että olet patch #19 ladannut tänään vaikka tulikin jo aikaisemmin
 
Eilen illalla tuli patch jota tuli vähän kokeiltua, ei mennyt hyvin mutta ei se pelin vika ollut.
 
Itselle peli tuntui sujuvammalta eilen illalla kuin ennen tuota isoa pätsiä. FPS:ät huiteli parhaillaan 160-170, kun aiemmin maksimit oli jotain 145. Muutenkin peli oli alusta lähtien sulavampi eikä lentokonekaan vetänyt moonwalkia juurikaan Sanhokissa.
 
Alkaa jonkun verran jo tottumaan. Selkeät suosikit alkanut löytymään tähtäimistä ja aseistakin löytyy pikkuhiljaa suosikkeja. Ekat kanafileetkin maistui jo aamulla. Ei tämä ole ihan niin huono, mitä alkuun tuntui kunhan pääsee sisälle. Oli ihan hyvä fiksaus tuo käsimeininki, tuo äärimmäisen typerä kurkistelu avoimella maalla on jäänyt nyt pois. Eipä tätä vielä mahdottomasti ole tullut tahkottua (reilut 10h) mutta koitetaan nyt jos jaksais kiinnostaa pitempäänkin. Sellainen asiakin on tullut mieleen, että tuota loottia tuntuu olevan hämmentävän runsaasti. Melkein rundi kuin rundi, niin ei mahdottoman kauaa mene että on suht koht arsenaali kunnossa. Onko tuota lisätty jossain kehittämisen vaiheessa kun porukka valittanut ettei pyssyä löydy?
 
Itselle peli tuntui sujuvammalta eilen illalla kuin ennen tuota isoa pätsiä. FPS:ät huiteli parhaillaan 160-170, kun aiemmin maksimit oli jotain 145. Muutenkin peli oli alusta lähtien sulavampi eikä lentokonekaan vetänyt moonwalkia juurikaan Sanhokissa.
Mulla kans kyllä selvästi noussut FPS.
Eilen testailin myös uusia asetuksia, ja varmaan keskivertona vähän tuli nostettua. Lähinnä aiemmat very low > low. AA ja PP taitaa olla kumpikin nyt medium.

Sharpen kaveriksi (uusi asetus tässä patchissa), niin näyttää mun mielestä sopivan skarpilta.

Sellaisen huomasin, että aiemmin mulla oli jossain config filussa FPS rajoitus. Se ei tunnu toimivan enää, johtuisiko pelin sisäisistä FPS limit asetuksista?
Laitoin sitten suoraan pelistä 1fps alle max Hz, eli custom limit.

Sellainen asiakin on tullut mieleen, että tuota loottia tuntuu olevan hämmentävän runsaasti. Melkein rundi kuin rundi, niin ei mahdottoman kauaa mene että on suht koht arsenaali kunnossa. Onko tuota lisätty jossain kehittämisen vaiheessa kun porukka valittanut ettei pyssyä löydy?
Millä kartalla?

Sanhokissa eli Mini Royalessa loottia kyllä kertyy melko hätäseen.

Ei mun mielestä muuten (Miramar + Erangel) olla kovin lisätty lootin määrää. Tosin rakennuksia on lisätty noihin kumpaankin, kun oli muutamat kohdat missä pelkkää tyhjää lääniä ja vain jotain minihökkeleitä.
 
Itselle peli tuntui sujuvammalta eilen illalla kuin ennen tuota isoa pätsiä. FPS:ät huiteli parhaillaan 160-170, kun aiemmin maksimit oli jotain 145. Muutenkin peli oli alusta lähtien sulavampi eikä lentokonekaan vetänyt moonwalkia juurikaan Sanhokissa.

Eikö aiemmin ollut juurikin 144 fpskatto?
 
Eilen kävi parhaimmillaan (Pelaan High -asetuksilla koska en jaksa pelata pikselimössöä) 265fps. Aika jees, nautin. Jokseenkin joo serverit tuntuvat toimivan. Silti pistän lagin piikkiin tai johonkin muuhun syyhyn, mikäli kuolen.
 
Hemmetti että antaa välillä kunnon slaageja tämä peli. Äskessä pelissä alkukahinoitten jälkeen etsin hiiliä yhdestä talo kompleksista. Kaikki ovet oli joka talossa kiinni ja tavarat näytti olevan paikoillaan talossa. Mutta eiköhän sitten joku mölli istunut vessan kylpyn ammeessa hiiren hiljaa ja lasautti haulikolla heti päin kun aukasin vaan oven. Kunnon säpsyt sai. Vaikka enää ei niin herkästi enää säikähdä kuin silloin kun pelin hommasi. Mutta silti välillä antaa kunnon slaagit :D
 
Battle(non)sense:n update #19 analyysi "netcoden" osalta.

Todella hyviä parannuksia. Vertailukohtana update #14.

Lähes 60Hz tickrate alusta loppuun, pelaajamäärä ei vaikuta. Viive 85 pelaajaa elossa parempi kuin aikasemmin jos oli vain 40, pl. toi movement joka meni huonommaksi joka on erikoista. Toki movement kohdalla toi 85 players alive on huomattavasti parempi, ja vs ennen 40 elossa vaan vähän huonompi.

Tickrate:
upload_2018-8-10_21-47-54.png


upload_2018-8-10_21-48-11.png


Toi pudotus tickratessa on lentokone.

upload_2018-8-10_21-49-20.png

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kävi taas jännät loppukähinässä 1v1 tilanteessa. Juostiin kiven eri puolilta toisiamme vastaan ja ammuttiin toisiamme, joskin minä kerkesin aloittaa ensin.

Vihun pannu kilisi 3 kertaa ja jäin kakkoseksi. Deathcam piti katsoa pari kertaa uusiksi ja kyllä, kolme kertaa pannuun vaikka ammun kaveria etupuolelta :tdown:
 
Vihun pannu kilisi 3 kertaa ja jäin kakkoseksi. Deathcam piti katsoa pari kertaa uusiksi ja kyllä, kolme kertaa pannuun vaikka ammun kaveria etupuolelta :tdown:
Tämä on käyny muuten minullekin pari kertaa. Tyyppi ampuu melkein edestä ja luodit napsuu selässä olevaan pannuun?! Aivan kuin luodit menisivät ruumiista läpi. Vähän samanlaista bugia olen epäillyt olevan snipereillä, joskus ei vain osu vaikka tähtäin on kohdallaan ja kohde ei liiku. Voihan se olla tietty omavikakin mutta on tuossa nettikoodissa tai hit detectionissa ollut ongelmia, ainakin ennen tätä päivitystä.
 
Hmm.. Todellakin FPS on parantunut huomattavasti, mutta ihan kuin itse nettikoodi olisi ottanut suuresti takapakkia. Tuntuu, että yhä enemmän ollaan vihun kanssa aivan eri aikajanalla, hyvässä ja etenkin pahassa.
 
ihan kuin itse nettikoodi olisi ottanut suuresti takapakkia.
Datan mukaan parantunut roimasti, en sitten tiedä olisiko jokin bugi joka aiheuttaa tuota epämääräisyyttä.

Desynccihän ei kuulemma ole bugi, vaan se on tarpeeksi iso ero pingissä. Serverin tulisi hylätä korkean pingin osumat tietyssä pisteessä, PUBG ei ilmeisesti näin tee tai jos tekee raja on tosi korkea. Pelissä kun on client-side hit reg, eli jos korkean pingin pelaajan ruudulla se osuu niin se osuu. Todellisuudessa olit jo tietenkin suojan takana.

Desync ei siis ole bugi ainakin fiksumpien mukaan. Itse kyllä kuvittelisin että on olemassa bugi, joka aiheuttaa esim. palvelimen tai clientin puolella viiveen client<->server kommunikoinnissa vaikka pingi hyvä. Tai ehkä bugi ei liittyisi niinkään osapuolien kommunikointiin mitenkään, vaan engine prakaa jotenkin ja ei heti käsittele tapahtumaa tms. Kun kuitenkin tutkistusti viiveet on matalat, jos oletetaan ettei piikkejä ole.
Eli kyseessä ei olisi pingiperusteinen desync, vaan joku enginen perseily... desyncciä kyllä sekin olisi imho.

Region lockihan ei tuota täysin korjaa (jos desync on siis ihan vain pingien erot ampujien välillä), koska myös samalla alueella voi pingi heittää piikkejä. Etenkin kun ainakin esim. Suomessa yllättävän moni pelaa 4G:llä. Oletettavasti vastaavaa joissain muissakin EU alueen maissa.
Toki region lock vähentää tuon todennäköisyyttä isosti, joten siksi ihmetyttää esmes tuossa Battle(non)sense videolla yllä herra sanoo ettei se ole ratkaisu. Onhan se hyvä alku, ja varmaan poistaa suurimman osan desync ongelmista.

Noh, uskon ainakin itse että tulevina kuukausina tilanne parantuu entisestään.
Pelihän on kuulemma LAN:issa aivan eri peli, kun viive on olematon. Näin ainakin WackyJacky tuossa kertoi PGI jälkeen. Tuo antaisi kuvan että kyse on enimmäkseen viiveiden alentamisesta, jonka eteen tuo update #19 teki kyllä paljon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jkm
Hyvä vastaus. Pelkään nimenomaan, että toi suorituskykybuusti otettiin tuon desyncin kustannuksella. Toki olen pitänyt hetken taukoa tästä shooterista ja pelannut ns. kunnollisia, niin ehkä toi on vaan totuttelukysymys :)
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ero viimeisimmän ja sitä edellisten välillä on omasta mielestäni kuin yöllä ja päivällä. Selkeiten huomaa alun loottimisessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 504
Viestejä
4 931 351
Jäsenet
79 380
Uusin jäsen
Jokediz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom