Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Alkaa jonkun verran jo tottumaan. Selkeät suosikit alkanut löytymään tähtäimistä ja aseistakin löytyy pikkuhiljaa suosikkeja. Ekat kanafileetkin maistui jo aamulla. Ei tämä ole ihan niin huono, mitä alkuun tuntui kunhan pääsee sisälle. Oli ihan hyvä fiksaus tuo käsimeininki, tuo äärimmäisen typerä kurkistelu avoimella maalla on jäänyt nyt pois. Eipä tätä vielä mahdottomasti ole tullut tahkottua (reilut 10h) mutta koitetaan nyt jos jaksais kiinnostaa pitempäänkin. Sellainen asiakin on tullut mieleen, että tuota loottia tuntuu olevan hämmentävän runsaasti. Melkein rundi kuin rundi, niin ei mahdottoman kauaa mene että on suht koht arsenaali kunnossa. Onko tuota lisätty jossain kehittämisen vaiheessa kun porukka valittanut ettei pyssyä löydy?
 
Itselle peli tuntui sujuvammalta eilen illalla kuin ennen tuota isoa pätsiä. FPS:ät huiteli parhaillaan 160-170, kun aiemmin maksimit oli jotain 145. Muutenkin peli oli alusta lähtien sulavampi eikä lentokonekaan vetänyt moonwalkia juurikaan Sanhokissa.
Mulla kans kyllä selvästi noussut FPS.
Eilen testailin myös uusia asetuksia, ja varmaan keskivertona vähän tuli nostettua. Lähinnä aiemmat very low > low. AA ja PP taitaa olla kumpikin nyt medium.

Sharpen kaveriksi (uusi asetus tässä patchissa), niin näyttää mun mielestä sopivan skarpilta.

Sellaisen huomasin, että aiemmin mulla oli jossain config filussa FPS rajoitus. Se ei tunnu toimivan enää, johtuisiko pelin sisäisistä FPS limit asetuksista?
Laitoin sitten suoraan pelistä 1fps alle max Hz, eli custom limit.

Sellainen asiakin on tullut mieleen, että tuota loottia tuntuu olevan hämmentävän runsaasti. Melkein rundi kuin rundi, niin ei mahdottoman kauaa mene että on suht koht arsenaali kunnossa. Onko tuota lisätty jossain kehittämisen vaiheessa kun porukka valittanut ettei pyssyä löydy?
Millä kartalla?

Sanhokissa eli Mini Royalessa loottia kyllä kertyy melko hätäseen.

Ei mun mielestä muuten (Miramar + Erangel) olla kovin lisätty lootin määrää. Tosin rakennuksia on lisätty noihin kumpaankin, kun oli muutamat kohdat missä pelkkää tyhjää lääniä ja vain jotain minihökkeleitä.
 
Itselle peli tuntui sujuvammalta eilen illalla kuin ennen tuota isoa pätsiä. FPS:ät huiteli parhaillaan 160-170, kun aiemmin maksimit oli jotain 145. Muutenkin peli oli alusta lähtien sulavampi eikä lentokonekaan vetänyt moonwalkia juurikaan Sanhokissa.

Eikö aiemmin ollut juurikin 144 fpskatto?
 
Eilen kävi parhaimmillaan (Pelaan High -asetuksilla koska en jaksa pelata pikselimössöä) 265fps. Aika jees, nautin. Jokseenkin joo serverit tuntuvat toimivan. Silti pistän lagin piikkiin tai johonkin muuhun syyhyn, mikäli kuolen.
 
Hemmetti että antaa välillä kunnon slaageja tämä peli. Äskessä pelissä alkukahinoitten jälkeen etsin hiiliä yhdestä talo kompleksista. Kaikki ovet oli joka talossa kiinni ja tavarat näytti olevan paikoillaan talossa. Mutta eiköhän sitten joku mölli istunut vessan kylpyn ammeessa hiiren hiljaa ja lasautti haulikolla heti päin kun aukasin vaan oven. Kunnon säpsyt sai. Vaikka enää ei niin herkästi enää säikähdä kuin silloin kun pelin hommasi. Mutta silti välillä antaa kunnon slaagit :D
 
Battle(non)sense:n update #19 analyysi "netcoden" osalta.

Todella hyviä parannuksia. Vertailukohtana update #14.

Lähes 60Hz tickrate alusta loppuun, pelaajamäärä ei vaikuta. Viive 85 pelaajaa elossa parempi kuin aikasemmin jos oli vain 40, pl. toi movement joka meni huonommaksi joka on erikoista. Toki movement kohdalla toi 85 players alive on huomattavasti parempi, ja vs ennen 40 elossa vaan vähän huonompi.

Tickrate:
upload_2018-8-10_21-47-54.png


upload_2018-8-10_21-48-11.png


Toi pudotus tickratessa on lentokone.

upload_2018-8-10_21-49-20.png

 
Kävi taas jännät loppukähinässä 1v1 tilanteessa. Juostiin kiven eri puolilta toisiamme vastaan ja ammuttiin toisiamme, joskin minä kerkesin aloittaa ensin.

Vihun pannu kilisi 3 kertaa ja jäin kakkoseksi. Deathcam piti katsoa pari kertaa uusiksi ja kyllä, kolme kertaa pannuun vaikka ammun kaveria etupuolelta :tdown:
 
Vihun pannu kilisi 3 kertaa ja jäin kakkoseksi. Deathcam piti katsoa pari kertaa uusiksi ja kyllä, kolme kertaa pannuun vaikka ammun kaveria etupuolelta :tdown:
Tämä on käyny muuten minullekin pari kertaa. Tyyppi ampuu melkein edestä ja luodit napsuu selässä olevaan pannuun?! Aivan kuin luodit menisivät ruumiista läpi. Vähän samanlaista bugia olen epäillyt olevan snipereillä, joskus ei vain osu vaikka tähtäin on kohdallaan ja kohde ei liiku. Voihan se olla tietty omavikakin mutta on tuossa nettikoodissa tai hit detectionissa ollut ongelmia, ainakin ennen tätä päivitystä.
 
Hmm.. Todellakin FPS on parantunut huomattavasti, mutta ihan kuin itse nettikoodi olisi ottanut suuresti takapakkia. Tuntuu, että yhä enemmän ollaan vihun kanssa aivan eri aikajanalla, hyvässä ja etenkin pahassa.
 
ihan kuin itse nettikoodi olisi ottanut suuresti takapakkia.
Datan mukaan parantunut roimasti, en sitten tiedä olisiko jokin bugi joka aiheuttaa tuota epämääräisyyttä.

Desynccihän ei kuulemma ole bugi, vaan se on tarpeeksi iso ero pingissä. Serverin tulisi hylätä korkean pingin osumat tietyssä pisteessä, PUBG ei ilmeisesti näin tee tai jos tekee raja on tosi korkea. Pelissä kun on client-side hit reg, eli jos korkean pingin pelaajan ruudulla se osuu niin se osuu. Todellisuudessa olit jo tietenkin suojan takana.

Desync ei siis ole bugi ainakin fiksumpien mukaan. Itse kyllä kuvittelisin että on olemassa bugi, joka aiheuttaa esim. palvelimen tai clientin puolella viiveen client<->server kommunikoinnissa vaikka pingi hyvä. Tai ehkä bugi ei liittyisi niinkään osapuolien kommunikointiin mitenkään, vaan engine prakaa jotenkin ja ei heti käsittele tapahtumaa tms. Kun kuitenkin tutkistusti viiveet on matalat, jos oletetaan ettei piikkejä ole.
Eli kyseessä ei olisi pingiperusteinen desync, vaan joku enginen perseily... desyncciä kyllä sekin olisi imho.

Region lockihan ei tuota täysin korjaa (jos desync on siis ihan vain pingien erot ampujien välillä), koska myös samalla alueella voi pingi heittää piikkejä. Etenkin kun ainakin esim. Suomessa yllättävän moni pelaa 4G:llä. Oletettavasti vastaavaa joissain muissakin EU alueen maissa.
Toki region lock vähentää tuon todennäköisyyttä isosti, joten siksi ihmetyttää esmes tuossa Battle(non)sense videolla yllä herra sanoo ettei se ole ratkaisu. Onhan se hyvä alku, ja varmaan poistaa suurimman osan desync ongelmista.

Noh, uskon ainakin itse että tulevina kuukausina tilanne parantuu entisestään.
Pelihän on kuulemma LAN:issa aivan eri peli, kun viive on olematon. Näin ainakin WackyJacky tuossa kertoi PGI jälkeen. Tuo antaisi kuvan että kyse on enimmäkseen viiveiden alentamisesta, jonka eteen tuo update #19 teki kyllä paljon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jkm
Hyvä vastaus. Pelkään nimenomaan, että toi suorituskykybuusti otettiin tuon desyncin kustannuksella. Toki olen pitänyt hetken taukoa tästä shooterista ja pelannut ns. kunnollisia, niin ehkä toi on vaan totuttelukysymys :)
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ero viimeisimmän ja sitä edellisten välillä on omasta mielestäni kuin yöllä ja päivällä. Selkeiten huomaa alun loottimisessa.
 
Hmm.. Todellakin FPS on parantunut huomattavasti, mutta ihan kuin itse nettikoodi olisi ottanut suuresti takapakkia. Tuntuu, että yhä enemmän ollaan vihun kanssa aivan eri aikajanalla, hyvässä ja etenkin pahassa.

Itsellä kyllä ihan samat fiilikset. Ihan kuin välillä olisi ruokottomasti interpolointia tapahtumissa. Saisipa itse säätää noita asetuksia.
 
Huhtikuussa möin tietokoneen pois ja siirryin kesän viettoon. Nyt 4kk tauon jälkeen sain vihdoin uuden koneen kasattua, ja tietenkin se piti heti päästä pubgia pelaamaan. Nähtävästi kaikki näppäimet ja grafiikka-asetukset olivat jostain syystä nollaantuneet, niinpä jouduin puolet ensimmäisestä matsista käyttämään asetusten säätämiseen. Voittohan sieltä silti napsahti, vaikka tappoja oli tosin vain kaksi. Nähtävästi tuntuma jossain määrin säilynyt, vaikka olinkin omasta mielestäni aivan kujalla.

voitto.png

Aika paljon muuten näköjään tullut opeteltavaa. Uusia kahvoja, uusi mappi, rekyyli on hassu, omituisia autoja ja todennäköisesti paljon sellaistakin, mistä en ole edes tietoinen. Meneepähän talvi mukavasti näitä selvitellessä.
 
Aika paljon muuten näköjään tullut opeteltavaa. Uusia kahvoja, uusi mappi, rekyyli on hassu, omituisia autoja ja todennäköisesti paljon sellaistakin, mistä en ole edes tietoinen. Meneepähän talvi mukavasti näitä selvitellessä.
Ehkä ison muutos on SMG buffit. Esim. UMP on aivan loistava sarjalla vielä 50m. Sivuttaisrekyyli on olematon eikä vertikaalinenkaan ole paha. Väittäisin että voittaa rynkyn tuolta etäisyydeltä aina, paitsi jos vastassa on joku ammattilainen joka ampuu "sarjalla" kertalaukauksia samaan kohtaan. Viimeisissä ympyröissä erittäin kova, mutta häviää talossa rynkyille.
 
Ehkä ison muutos on SMG buffit. Esim. UMP on aivan loistava sarjalla vielä 50m. Sivuttaisrekyyli on olematon eikä vertikaalinenkaan ole paha. Väittäisin että voittaa rynkyn tuolta etäisyydeltä aina, paitsi jos vastassa on joku ammattilainen joka ampuu "sarjalla" kertalaukauksia samaan kohtaan. Viimeisissä ympyröissä erittäin kova, mutta häviää talossa rynkyille.
Aaaah nice. UMP oli mun lemppari ase silloin pelin alkuaikoina. Käytin sitä aina soolomatsien lopussa mieluummin kuin aaärrää. Tämä loppui kun sitä pari kertaa nerffattiin. Pitää vielä opetella tuo sprayaaminenkin uudestaan. Se oli ihan hyvin hallussa ennen kuin aloitin tauon.
 
Minusta UMP ja Vector on loistavia nykyään, molempiin kaikki kilkkeet ja loppurinkuloissa ihan validi ase jos vertaa aikaan ennen buffia. Toki varsinki Vectorille se iso lipas on must. Ja umpilla puottelee sataanki metriin nykyään kyllä nätisti, tuo oli ehkä paras asebalansointi ever. Huomaa mm. siitä että nykyään top 10 tienoilla monesti kuolee noihin, ennemin ei käytännössä koskaan.

En tiiä kuvittelenko, mutta mulla on kyllä peli toiminu hienosti tämän viimisen päivityksen jälkeen, toki samoihin aikoihin kone sai uuden näyttiksen muodossa buustia, mutta ei se pelkästään siitä johdu. Tai ainaki tuntus siltä.
 
Kyllähän Vector ja UMP on nykyään mahtavia.
Plus niihin löytää melko usein silun.

Kyllä etenkin Sanhokissa oma go-to lopussa on SMG + DMR/Snipu.

En tiiä kuvittelenko, mutta mulla on kyllä peli toiminu hienosti tämän viimisen päivityksen jälkeen, toki samoihin aikoihin kone sai uuden näyttiksen muodossa buustia, mutta ei se pelkästään siitä johdu. Tai ainaki tuntus siltä.
Et kuvittele. Uusimman patchin jälkeen pyörii paljon paremmin.
 
Vector compensaattorilla on paljon parempi kuin silencerillä. Damagen ja tulinopeuden suhde on pelin parhain.
 
Wanhana ei jaksa niin kvg niin onko missään faktaa paljon tuo silencer tiputtaa aseen damagea ja muita statseja. Ko näyttäs että nuo mitä ite on katellu on kaikki pelkillä puhtailla aseilla. Siis ihan numerotietoa, ei mittään oletusta?
 
Ei sen silun pitäisi vaikuttaa ollenkaan statseihin. Mitään varsinaista syytä ei pitäisi olla muutenkaan käyttää noita aseita ilman piippuun menevää varustetta. Silu yksinkertaisesti vain hiljentää ääniä ja poistaa samalla suuliekin. Pieni positiivinen vaikutus sillä oli joskus aseen toimintaankin (bullet deviationiin). Periaatteessa visuaalisesti silu > flash hider > compensator ja sitten toisinpäin aseen hallinnan osalta.
 
Juttu onkin siinä, että voit oppia hallitsemaan aseen ilman compensatoria, mutta on vähän vaikea oppia hiljentää asetta ilman silua.

Kyllä piipun palikoissa silu on itselle aina se #1.
 
Joo silu ei vaikuta damagee. Umpppiin lyön kyl silun ykkösvaihtoehtona koska siinä ei oo mitään rekyyliä muutenkaan mihinkään suuntaan. Vectoria sit taas kyl ajaisin kompuran kanssa ku se ampuu niin perhanan nopeesti et tällänen wanhus kerkee rekyyliä ees alottaa kompensoimaan rotalla xD
 
"VSS on ihan paska ase"

*Katsoo wackyjackyn videon*

No joo ehkei se niin huono olekaan. Kopataas kerrankin matkaan, kun kerta 3rd personiakin ollaan pelaamassa. Jaha kana, lopussa 3 tappoa VSS + 2 kranaatilla. Musta tuntuu että mä tästä lähin poimin VSS:n useammin mukaan, tuollahan on todella hauskaa pistää automaatilla pohjassa menemään. :D Enemmän rynkky ku snipa.
 
"VSS on ihan paska ase"

*Katsoo wackyjackyn videon*

No joo ehkei se niin huono olekaan. Kopataas kerrankin matkaan, kun kerta 3rd personiakin ollaan pelaamassa. Jaha kana, lopussa 3 tappoa VSS + 2 kranaatilla. Musta tuntuu että mä tästä lähin poimin VSS:n useammin mukaan, tuollahan on todella hauskaa pistää automaatilla pohjassa menemään. :D Enemmän rynkky ku snipa.

MITÄ vintoretsihän on aina ollu huippu tykki :D ite jossai matsis vedin sil puskas keskellä aukeeta ghillie puvun kans... ei muute kukaa tienny mistä ammuttiin :confused:
 
Nonii tulipaha parit komeet laakit sanhokis ja yks aiva jäätävä kusetus :D tää on nyt semmone "leikkaamaton" video alusta loppuun. yhestä kohasta leikkasin puskassa istumisen pois... kelailla kannattaa jos ei jaksa ihan kaikkee kattoo, muutamat oikein komeet kar hedut tuli kyl... ja kuolen lopussa taas tommosee ajottaja kaveriin...



Kiitos ja kumarrus
 
Rekyylikuvion perusteella tosta M7 tulee kyllä AKM:ääkin parempi ase ja todennäköisesti oma ykkösvaihtoehto AR-aseeksi. Jo nyt AKM sivuttaisrekyyli on sen verran pieni, että tuo fulla automatic spray on todella tappava ja tehokas ja kun pystyrekyylin hallitseminen on helppoa ja ennalta arvattavaa verrattuna vaakarekyyliin, on aika selvää mikä oma valintani on.
 
Rekyylikuvion perusteella tosta M7 tulee kyllä AKM:ääkin parempi ase ja todennäköisesti oma ykkösvaihtoehto AR-aseeksi. Jo nyt AKM sivuttaisrekyyli on sen verran pieni, että tuo fulla automatic spray on todella tappava ja tehokas ja kun pystyrekyylin hallitseminen on helppoa ja ennalta arvattavaa verrattuna vaakarekyyliin, on aika selvää mikä oma valintani on.
Ja tähän saa vielä kahvaakin kiinni, saattaa kyllä olla ihan kova ehdokas ykkös slottiin.
 
Kaksi edellistä kommenttia summaa aika hyvin oman mielipiteeni aseesta. Nykyäänkin AK ollut aikalailla se preferenssivalinta.. muutenkin kun kaikki kaverit tykittävät m4/QBZ/Scar-L ei kuteja juurikaan välttämättä riitä kaikille.
 
Tuo uus pyssykkä pääsee kyllä must test listalle... Tuli muuten väkerrettyä tuollainen pidempi video taas, mutta tällä kertaa ei ole ihan niin tylsä kuin edellinen. Matsi meni muuten iha komeesti, mutta toi loppu vähä otti päähän...

 


Onko tämä nyt sitä #fixpubgia

Taitaa olla. Pari päivää sitten itsellenikin kävi niin, etten saanut maasta mitään tavaraa ylös. Tavarat ja aseet näkyivät maassa, mutta kun painoi tabia niin ei näkynyt mitään. F-nappia painamalla ei myöskään nostanut mitään ylös. Onneksi pelikaveri tappoi viholliset niin käynnistin pelin uudelleen ja sen jälkeen pystyin nostamaan tavaraa kyytiin.
Peli myös kaatuu todella usein matsiin liityttäessä. Ja peliä sulkiessa tunkee sitä error reporting -ikkunaa.
 
Taitaa olla. Pari päivää sitten itsellenikin kävi niin, etten saanut maasta mitään tavaraa ylös. Tavarat ja aseet näkyivät maassa, mutta kun painoi tabia niin ei näkynyt mitään. F-nappia painamalla ei myöskään nostanut mitään ylös. Onneksi pelikaveri tappoi viholliset niin käynnistin pelin uudelleen ja sen jälkeen pystyin nostamaan tavaraa kyytiin.
Peli myös kaatuu todella usein matsiin liityttäessä. Ja peliä sulkiessa tunkee sitä error reporting -ikkunaa.

Mulle kävi samalla tavalla pari päivää aiemmin. Laskeuduin talon viereen ja ihmettelin miksen saa mitään nostettua maasta. Hetken päästä hukuin.
 
Miramarissa ärsyttää, kun niiden kaksitasanteisten L-muotoisten varastotalojen tiilikattojen päällä on ollut jo useamman updaten ajan näkymätön laatikko. Siihen törmää lootatessa suurin piirtein joka kerta. Yli voi siis vaultata ja päällekin voi jäädä. Ampumista ei kokeiltu. Luulisi tällaistenkin tulevan aika paljon nopeammin esille ja korjattua, kun noita samoja mökkejä on kuitenkin iso liuta, ja nimenomaan tuolle katolle tuntuu spawnaavan yleensä parhaat tavarat.
 
Otsikossa PC, mutta kai tässä kysyä saa onko pelissä mitään järkeä Xboxilla? One S löytyy, PC:tä taas ei ainakaan tällä hetkellä. Tekisi mieli testailla PUBG, mutta kun on katsonut hieman mm. Sysopin striimejä niin tuntuu ettei tätä padilla voi pelata mitenkään. Onko kokemuksia?
 
Otsikossa PC, mutta kai tässä kysyä saa onko pelissä mitään järkeä Xboxilla? One S löytyy, PC:tä taas ei ainakaan tällä hetkellä. Tekisi mieli testailla PUBG, mutta kun on katsonut hieman mm. Sysopin striimejä niin tuntuu ettei tätä padilla voi pelata mitenkään. Onko kokemuksia?
Luulis et kaikilla on se sama ongelma padilla? En tiedä saako x-boxiin sit vaikkapa hiiren ja näppiksen.
 
Otsikossa PC, mutta kai tässä kysyä saa onko pelissä mitään järkeä Xboxilla? One S löytyy, PC:tä taas ei ainakaan tällä hetkellä. Tekisi mieli testailla PUBG, mutta kun on katsonut hieman mm. Sysopin striimejä niin tuntuu ettei tätä padilla voi pelata mitenkään. Onko kokemuksia?

Kaikki pelaa konsolilla padilla, poislukien huijarit, eli se on kaikille sama.
Tämä peli on varsinkin normi Xboxsilla kasa paskaa, pyörii noin 20-25fps niin koita siinä sitten tähtäillä.
 
Kaikki pelaa konsolilla padilla, poislukien huijarit, eli se on kaikille sama.
Tämä peli on varsinkin normi Xboxsilla kasa paskaa, pyörii noin 20-25fps niin koita siinä sitten tähtäillä.
:sdarra:

Joo, eiköhän se Xboxin pelailu ollut osaltani tässä. En ole ostamassa PUBG tälle laitteelle, myyntiin ja paaliin koko konsoli.
 
Noniin, pitkästä aikaa peli käyntiin oikealla näytönohjaimellakin varustettuna, ekassa matsissa kuolo korjasi ennenkuin näin yhtään vihua (tai näin death camista heh) mutta toinen matsi tällä uudella viidakkokartalla (mikä sen nimi olikaan, en ollut kertaakaan pelannut tätä aikaisemmin) napsahti kana samantien 3:lla tapolla.

Oli taas jälleen kerran sellaset adrenaalirushit päällä että huhhuh, tajusin vasta loppuvaiheessa että helvetti eihän täällä ole kuin 2 minun lisäksi jäljellä. Lopussa kun oli minä plus 2 pelaajaa jäljellä, makasin mättäässä kun kuulin askeleet vierestä ja kaveri käveli suoraan UMPin tähtäimeen muutaman metrin etäisyydeltä, nappi pohjaan ja kaveri kylmäksi. Olin aivan varma että oma lokaatio paljastui sille vikalle vihulle mutta niin kuitenkin pääsin ryömimään pois ilman että tuli kuulaa. Lopussa oltiin ilmeisesti molemmat aivan pihalla missä toinen on mutta vikassa ympyrässä oltaessa (joka on muuten helvetin pieni) kuulin kun ilmeisesti latasi aseensa ja sain suuntimat ja siellä kyykki puun takana katsoen ihan väärään suuntaan, taas UMPpi soi ja kana tauluun.

On tää vaan kova. Ehkä viikonloppuna sitten tiimipelejä pitkästä aikaa.
 
Pitkästä aikaa itekin tätä palannut pelaamaan. Vähän eilen ihmettelin, kun yks tyyppi jota ammuin muutaman kerran meni puun taakse piiloon, tuli piilosta ja välittömästi "heitti" laukauksen Karilla ihan sekunnin murto-osassa ja boom headshot. Death Camista katsoin niin tähtäin ei osoittanut kyllä laukaushetkellä kovin lähelle omaa päätä...Death Camin vika/epätäydellisyys vai jotain muuta? :tdown:

Oon tässä kyllä ihan paska muutenkin, joten kiinnostais vaan tietää, onko tässä huijareita paljon. :vihellys:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 778
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom