Kaksi viikkoa takaperin katsoin ensimmäisen Jack Fragsin videon tästä pelistä, ja mielenkiinto heräsi. Sitten se perhana jakoi beta-kutsuja youtubessaan, joten nappasin sieltä yhden.
Seuraavana viikonloppuna pääsin sitten itse pelille (closed beta on pe-ma auki) ja voi sitä pumpsuttelun riemua! Ja sittempähän tuo tuli peli ostettua
On nimittäin hyvä peli. En ole näitä "king of the hill" tai "last man standing" tai "hunger games" tai "battle royale" pelejä ennen pelannut, koska pelimuodon ajatus ei ole ihmeemmin viehättänyt ja kaikki pelit on olleet enemmän tai vähemmän todella paskan näkösiä. Mutta ei tämä, tässä on nimittäin sitä jotain. Vaikea nyt kuvailla, mutta yritetään;
Fiilis on niinkuin pelaisi death-match DayZ, ilman zombeja, ja selvä päämäärä on tappaa muut. Kerää luuttia, tapa muut, voita matsi. Lootti tuo tähän random-elementin, joka on kiva. Muistuttaa mua aika paljon bf3:n "scavenger" pelimuodosta sellaisella serverillä, jossa on alle 10 pelaajaa ja large-mappi
Paitsi että tässä kartta on todella paljon isompi.
Aseet ja animaatiot tuo mieleen myös enemmän BF-sarjan pelit kuin ArmA tai DayZ. Tämä ei perustu simulaattoriin, vaan meno on sellasta "semirealistista arcadea" kuten BF. Unreal Engine henkii taustalta, ja se on pelkästään positiivista. Hahmojen animaatiot on todella hyvät, asemodelit samaten, luuttaaminen ja inventaario on sekä hyvännäköiset että simppelit käyttää. Kaikki ns. "toimii", ja tässä varmasti näkyy Unreal Engine sillä onhan se yksi maailman suosituimmista pelimoottoreista ja taipuu moneen.
Ennenkaikkea; Pitkästä aikaa. Olen pelannut tietokoneella koko ikäni, kohta 30 vuotta. Sanotaanko että viimeiseen kymmeneen vuoteen on ollut hyvin vähän pelejä, joissa on "kunnolla koukkua".
Tämä peli koukuttaa ihan helvetisti. Ensinnäkin pelityyppi on mulle uusi, ja toiseksi toteutus on ihan puhdasta timanttia. Samaahan se Jack Fragsikin videoillaan hehkuttaa; vaikka peli on vielä keskeneräinen, ei ole kuin yksi (vaikkakin todella iso) mappi ja ajoneuvoja ja aseitakaan ei ole määräänsä enempää (ihan kohtuullisesti kuitenkin, mutta tulossa vielä paljon lisää) niin
tätä on pakko pelata aina kun serverit on auki. Ja että pelaamaan päästäkseen voi helposti organisoida viikonlopuksi vaimon ja lapset vaikka ruotsin risteilylle, pääasia että pääsee *pum pum pum*.
Sairaan. Hyvä. Peli.
Näin kovia kiksejä eijjole vuosiin saanut BF:stä eikä mistään. DayZ modi ihan alkuaikoina toi saman uutuuden viehätyksen kuin tämä, mutta sen tekninen toteutus oli luonnollisesti täynnä bugeja ja paskaa. Tämä on pelillisesti jo täysin valmis, ainoa mitä toivoisin lisää ois kaks mappia lisää kiertoon sekä muutama auto ja ase enemmän. Ja niitä on (kai?) jo lupailtu.
*edit*
Postaan tähän nuo JackFragsin videot. Suosittelen peliä kaikille FPS-peleistä kiinnostuneille. Tämä ei ole survival-peli, ei edes yritä olla. Tämä on arcade-räiskintä, kuten battlefield sarja, jossa pelaaminen on helppoa ja peliin pääsee helpsoti sisälle. Toimintaa on paljon mutta rauhallisessa tahdissa. Ei tartte kykkiä tunteja puskassa, ja toisaalta taas ei ole mitään sinkohippaa.