Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Joo kliksuttelu on kans aika persiistä. Jotain panoksia kait sillä voi ottaa ym. Itse raahaan kaiken, mutta joo aseet kannattaa raahata huomattavasti nopeampaa on se.
 
Se on vaan hankala raahata asetta kun inventoryn mukaan maassa on vain kolme panosrasiaa. ...kunnes otat yhden rasioista. Siinä kohtaa ei ole enää mitään väliä raahaako vai klikkaako oikeella. :beye:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tästä nyt eka kokoelma. Käytinkö nyt 1h leikellessä ja laittaessa yhteen + musiikin etsintä ja kaikki. Saa antaa palautetta :) Aikalailla eka video mitä tullu kasailtua 8-D

€: Fiksattu uus video missä enemmän volaa ja parempi quality.
€€: Laatu on vieläkin hieman mielestäni 'issue'. Noh katsotaan jos jossain välissä :D nyt ei enää ehi.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa, miksi Nvidia Shadowplay-videoissa ei ole ääniraitaa Premierissä? Olisin itsekin leffaa tehnyt, mutta ohjelma ei tunnista ääniraitaa niihin ollenkaan. Käytössä on Voicemeeter Banana tasaamassa äänipiikkejä. Voiko tuo vaikuttaa?

Äänet kuuluvat kyllä normaalisti videota katsellessa jollain mediasoittimella.
 
Vähän kaikenlaista on nyt kokeiltu mutta mikään ei auta, viralliset foorumitkin tuntuu aika turhilta eikä sieltä ole mitään vastausta saanut.
Syystä X pubg toimi sunnuntaina vaikkei ollut toiminut noin viikkoon, sitten taas eilen ei toiminut vaikka mitään ei ole muutettu, jotain hyvin hämärää tuossa on kyllä. Palomuurilla ei taida olla mitään osuutta tähän, vaan jotenkin liittyy steamiin/pubgiin suoraan.

Päivitetään nyt tätä vielä jos siitä nyt joskus olisi jollekin apua. Eli kaikkien routereiden ja internetjakokoneiden boottaus auttoi ongelmaan ja pubg lähti taas pelittämään. Erikoista oli, että netti toimi muuten normaalisti, mutta jotain siellä oli kuitenkin mennyt solmuun.
 
Joo se F:llä poimiminen lagaa itselläkin aina,mutta ei sitä tulekkaan käytettyä.Invetory auki ja vedän hiirellä tavarat nopeesti itselle. Se ei ainakaan lagita vaan toimii hyvin. Sampsan sanoin nopea Shroud lootti :D
Mikä juttu, että tätä ei ole vieläkään korjattu? Kohtuu kauan ollut käsittääkseni kyseinen "bugi" pelissä (eli alusta saakka). Käytännössä pelin rikkova juttu mikä pitäs korjata välittömästi ennen kaikkia muita uudistuksia eli serverit kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä juttu, että tätä ei ole vieläkään korjattu? Kohtuu kauan ollut käsittääkseni kyseinen bugi pelissä.

Jaa a. Mutta tuo vika on vaan pelin ihan alussa kun porukkaa on paljon hengissä vielä. Eise käsittääkseni sitten enää lagaile kun peli on edennyt. Muutenkin peli alkaa toimimaan vasta paremmin kun suurin osa pelaajista on kuollut. Varmaan liittyy pelin servereihin.
 
Tänään taas kuolin kun ukko jäin jumiin jonkun laatikon ja muurin väliin. Hirveän hyvä peli tämä olis, mutta vähän nuo bugit syö motivaatiota. Mikähän muuten mahtaisi olla kun nykyään peli aina kaatuu jos satun painamaan windows-näppäintä. Alkoi ehkä kuukausi tai pari sitten. Liekkö joku ajuripäivitys tehnyt tuon?
 
Nyt tuli sata varma häksöri vastaan. Niputti koko meidän tiimin headshoteilla, eikä kellään ollu tietoa mistä se ampuu. Osasi vielä odottaa tarkkaan meidän tuloa.
Ukon statsejaki ku kattoo ni näyttää aika epäilyttävältä
Xenkorzz - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG

Recent 20 Game Stats
K/D
13.20
Damage
1,555
Survived time
23:12
 
Nyt tuli sata varma häksöri vastaan. Niputti koko meidän tiimin headshoteilla, eikä kellään ollu tietoa mistä se ampuu. Osasi vielä odottaa tarkkaan meidän tuloa.
Ukon statsejaki ku kattoo ni näyttää aika epäilyttävältä
Xenkorzz - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG

Recent 20 Game Stats
K/D
13.20
Damage
1,555
Survived time
23:12
Olihan se viime seasonilla vetäny jopa 2.98 kd ratella duo! Ihan legit.
 
Paha noista on varmaa sanoa. Yksi tuttava vetää kans jotain 2500 daman squadeja ihan kaverikokoonpanolla huvikseen. Pelaa kyllä ihan turnauksissakin.
Jos tulisi vastaan, ajattelisin itsekin koodariksi helposti. Noi vaan on ihan eläimiä lukemaan peliä ja osumaan.
 
Sinne meni teidän map selection... jotenkin hankala uskoa, että ongelmia tulisi jo kolmella mapilla, mutta ehkä se sitten vaan on niin. Henkilökohtaisesti haittaa aika vähän, lähinnä kliksutellut sillon jos tullut paljon yhtä mappia putkeen ja haluaa välillä toista. Toki uuden mapin tullessa haluaa tietysti Sanhokia pelata alkuun aika runsaasti, jotta näkee miten pienemmän kartat rähinät toimivat. Sehän tuossa vielä onnistuu - ainakin toistaiseksi.

map_selection_new.jpg

Lähde: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Letter: A Look Back at Sanhok Testing
 
Sinne meni teidän map selection... jotenkin hankala uskoa, että ongelmia tulisi jo kolmella mapilla, mutta ehkä se sitten vaan on niin. Henkilökohtaisesti haittaa aika vähän, lähinnä kliksutellut sillon jos tullut paljon yhtä mappia putkeen ja haluaa välillä toista. Toki uuden mapin tullessa haluaa tietysti Sanhokia pelata alkuun aika runsaasti, jotta näkee miten pienemmän kartat rähinät toimivat. Sehän tuossa vielä onnistuu - ainakin toistaiseksi.

map_selection_new.jpg

Lähde: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Letter: A Look Back at Sanhok Testing

Onhan noi pelaajamäärätkin vähentynyt aika reippaasti huippuajoista :
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS - Steam Charts
 
Nii ja ei ainakaa ittee haittaa tuo kartta homma juurikaan, kun tykkään pelata kumpaakin nykyään. Ehkä se että ois voinu ite valita välillä jomman kumman jos alkaa toinen kyllästyttää, niin sen puute ehkä vähän harmittaa.
 
Itsellä oli Erangel selkeästi suosikki alkuun, mutta kun Miramariin lisättiin myt vasta romppaa, niin nykyään se maistuu paremmin.

Lähetetty minun SM-G928F laitteesta Tapatalkilla
 
PUBGin ja muiden Battle Royale pelien ongelma on, että vain yksi sadasta (tai yksi tiimi 25:stä) voittaa. Jos olet siis keskinkertainen pelaaja voitat soolossa yhden pelin sadasta. Jos olet todella hyvä, voitat ehkä yhden pelin kymmenestä.

Ne 99 häviäjää eivät jaksa pelata peliä loppupelissä kovin kauaa.
 
Hyvin oon jaksanu n.400h 4 soolokanalla, parilla duokanalla ja n.5 tiimikanalla. Eipä tule edes haettua kanaa enää, pääasia että tulee "tilanteita"
 
Hyvin oon jaksanu n.400h 4 soolokanalla, parilla duokanalla ja n.5 tiimikanalla. Eipä tule edes haettua kanaa enää, pääasia että tulee "tilanteita"

Joo ei itelläkää juuri kummemmat statsit oo ja silti melkein joka ilta pitää mennä kana jahtiin. Oikeastaa ainu peli mitä tällä hetkellä jaksan pelata. Aina välillä yritän pelata jotain muuta, mutta ei kiinnosta.. Pubgi on rikkonu miut.
 
PUBGin ja muiden Battle Royale pelien ongelma on, että vain yksi sadasta (tai yksi tiimi 25:stä) voittaa. Jos olet siis keskinkertainen pelaaja voitat soolossa yhden pelin sadasta. Jos olet todella hyvä, voitat ehkä yhden pelin kymmenestä.

Ne 99 häviäjää eivät jaksa pelata peliä loppupelissä kovin kauaa.

Ongelma ja myös vahvuus. Voittamisen fiilis on jottain toista ko vaikka bäfärissä. 711h näyttää pelikello ja olen kyllä erittäin keskinkertainen pelaaja, paska jopa. Mutta silti tätä jaksaa tahkota, lähinnä tuo jännitys mikä tulee ko matsin loppu häämöttää, eipä ole missään muussa pelissä vastaavia tuntemuksia ollu, pelattu on kuitenki tovi (ikää 40+ pelaamista 20+v).
 
Ongelma ja myös vahvuus. Voittamisen fiilis on jottain toista ko vaikka bäfärissä. 711h näyttää pelikello ja olen kyllä erittäin keskinkertainen pelaaja, paska jopa. Mutta silti tätä jaksaa tahkota, lähinnä tuo jännitys mikä tulee ko matsin loppu häämöttää, eipä ole missään muussa pelissä vastaavia tuntemuksia ollu, pelattu on kuitenki tovi (ikää 40+ pelaamista 20+v).

Joo ja se kun onnistuu kerrankin pelaamaan paremmin kun vastustaja, niin ai että se tuntuu höpsöltä. Ehkäpä vois taas tunnin parin päästä mennä kokeilee :btooth:.
 
No onpa perseestä tuo map selectionin muutos.
En kyllä ole kertaakaan kokenut että kestäisi kauan löytää matsi vaikka valitsee vain yhden kartan.
Kuten myös arcane sanoi, en jotenkin jaksa uskoa että kolmella kartalla tilanne olisi huomattavasti huonompi. Tuntuu että tässä on jokin muu idea takana.

On ne pelaajamäärät tippuneet, mutta onhan noi peak players kuitenkin edelleen siellä kahdessa miljoonassa. Peak on tippunut vain 30%, kun taas average sen ~50%. Eli nykyään jengi pelaa enemmän tiettyinä aikoina.
Eli varsin hyvin on kyllä edelleen pelaajia.

The second topic is a little surprise about the way Sanhok’s matchmaking will work. We want Sanhok to feel like a truly chaotic, different gaming experience. For that reason, there will be no MMR-based matchmaking when you play on Sanhok.​

Mikähän ihmeen pointti? Hauska ottaa turpaan monta erää putkeen jos käy huono tuuri.
Ehkä tuossa on kuitenkin jokin datan kerääminen ideana, tai yksinkertaisesti siellä vielä viilataan jotain teknistä kartassa mistä syystä ei MMR:ää ole. Tiputetaan pois "yksi askel" matchmakingistä toistaiseksi.
Eihän tuossa nyt ole mitään rotia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Jos voitatte kana aterioita niin paljon teillä on yleensä aina keskimäärin tappoja siinä pelissä? Soolo kanoista kyse siis nyt. Itsellä yleensä aina 4-7. Yhden soolo kanan olen kyllä voittanut 11 tapolla toissa päivänä. Ja tappo ennätys taitaa muuten olla 14 vai 15 yhdessä pelissä. Mutta siitä ei kyllä voittoa tullut.
 
Jos voitatte kana aterioita niin paljon teillä on yleensä aina keskimäärin tappoja siinä pelissä? Soolo kanoista kyse siis nyt. Itsellä yleensä aina 4-7. Yhden soolo kanan olen kyllä voittanut 11 tapolla toissa päivänä. Ja tappo ennätys taitaa muuten olla 14 vai 15 yhdessä pelissä. Mutta siitä ei kyllä voittoa tullut.

Mulla ehkä keskiarvo jossain 2-4 välillä.
 
Soolo kanoissa ollu kaikkea 1-8 kuten yleensä muissakin kanoissa. Oma paras taitaa olla 11 tappoa ilman kanaa.
 
Map selectionin poistaminen Sanhokin tullessa ja MMR:n olemattomuus kuulostaa kyllä jotenkin siltä, että siellä on koodi jotain sellaista sillisalaattia, että päätettiin nyt vaan mennä sieltä, mistä aita on matalin :rofl: Taas vaihteeksi.
 
Map selectionin poistaminen Sanhokin tullessa ja MMR:n olemattomuus kuulostaa kyllä jotenkin siltä, että siellä on koodi jotain sellaista sillisalaattia, että päätettiin nyt vaan mennä sieltä, mistä aita on matalin :rofl: Taas vaihteeksi.
Kyllähän se vähän tuolta haiskahtaa.
Itsellä peli on aina jollain tuurilla toiminut hienosti, ja päivityksien muutoksista ollut tyytyväinen.
Tämä (map selection muutos ja Sanhok non-MMR) on kuitenkin jotenkin niin outo, että vähän kismittää.

Joo, tuolla map selection muutoksella jonoja on vähemmän ja pelin tekeminen nopeampaa... mutta arvaa tuleeko nyt takaisin se että jengi lähtee menemään kun tulikin "väärä" kartta?
Onko se sitten kuitenkin +/- nolla muutos map selectioniin?

Tuo Sanhok ilman MMR:ää, en edes ymmärrä. Voin vaan kuvitella kuinka ankeita iltoja jengillä osuu eteen kun putkeen pamahtaa kovia tekijöitä vastaan.
Pakko olla jokin asia liittyen koodiin.
 
Kyllähän se vähän tuolta haiskahtaa.
Itsellä peli on aina jollain tuurilla toiminut hienosti, ja päivityksien muutoksista ollut tyytyväinen.
Tämä (map selection muutos ja Sanhok non-MMR) on kuitenkin jotenkin niin outo, että vähän kismittää.

Joo, tuolla map selection muutoksella jonoja on vähemmän ja pelin tekeminen nopeampaa... mutta arvaa tuleeko nyt takaisin se että jengi lähtee menemään kun tulikin "väärä" kartta?
Onko se sitten kuitenkin +/- nolla muutos map selectioniin?

Tuo Sanhok ilman MMR:ää, en edes ymmärrä. Voin vaan kuvitella kuinka ankeita iltoja jengillä osuu eteen kun putkeen pamahtaa kovia tekijöitä vastaan.
Pakko olla jokin asia liittyen koodiin.

Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen mappi käytännössä lisää jonojen lukumäärää huomattavasti eli kyse ei ole vain yhden jonon lisäämisestä. Jos miettii että pelissä on MMR-pohjainen jonotus, joka tuo mahdollisesti yksinään varmaan kymmeniä ellei satoja eri rankin "jonoja" per mappi. Sitten on solo/duo/squad, TPP ja FPP sekä kuusi erillistä regionia. Tarkoittaa että parhaimmillaan pelissä on yhdellä mapilla varmaan satoja erillisiä jonoja ja jokainen mappi käytännössä tuo uudet 100+ jonoa lisää. Lisäksi PUBG:n pitää huomioida eri regioneiden pelaajamäärät ja koittaa pitää jonotusaika maltillisena kaikissa tilanteissa. Itse en sinänsä ihmettele yhtään että päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Enkä usko että oikeasti suuri osa pelaajista jaksaa lähteä pelistä pois mapin takia. Todennäköisesti tähänkin pätee tyyliin 80-20 sääntö eli 80% pelaajista ei kiinnosta niin paljoa että jaksaisivat jonottaa uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen mappi käytännössä lisää jonojen lukumäärää huomattavasti eli kyse ei ole vain yhden jonon lisäämisestä. Jos miettii että pelissä on MMR-pohjainen jonotus, joka tuo mahdollisesti yksinään varmaan kymmeniä ellei satoja eri rankin "jonoja" per mappi. Sitten on solo/duo/squad ja kuusi erillistä regionia. Tarkoittaa että parhaimmillaan pelissä on yhdellä mapilla varmaan satoja erillisiä jonoja ja jokainen mappi käytännössä tuo uudet 100+ jonoa lisää. Lisäksi PUBG:n pitää huomioida eri regioneiden pelaajamäärät ja koittaa pitää jonotusaika maltillisena kaikissa tilanteissa. Itse en sinänsä ihmettele yhtään että päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Enkä usko että oikeasti suuri osa pelaajista jaksaa lähteä pelistä pois mapin takia. Todennäköisesti tähänkin pätee tyyliin 80-20 sääntö eli 80% pelaajista ei kiinnosta niin paljoa että jaksaisivat jonottaa uudestaan.

Puolitoistamiljoonaa pelaajaa niin tottakai niitä "jonoja"on paljon. Ja myös jokaiselle riittää pelattavaa ihan varmasti, oli mappivalintaa tai ei. Olis mukava saaha selitys tuolle valinnan poistolle, kyllähän tuo haisee kädetykseltä, olkoon vain 80-20 sääntö tai joku muu.

80-20 sääntö ainaki omassa piirissä toimii niin että jos haluaa pelata jotain mappia ja väärä mappi tulee niin 80% lähtee vittuhun ja se 20% menee tupakille.
 
Puolitoistamiljoonaa pelaajaa niin tottakai niitä "jonoja"on paljon. Ja myös jokaiselle riittää pelattavaa ihan varmasti, oli mappivalintaa tai ei. Olis mukava saaha selitys tuolle valinnan poistolle, kyllähän tuo haisee kädetykseltä, olkoon vain 80-20 sääntö tai joku muu.

80-20 sääntö ainaki omassa piirissä toimii niin että jos haluaa pelata jotain mappia ja väärä mappi tulee niin 80% lähtee vittuhun ja se 20% menee tupakille.

Ei pelaajamäärä sinänsä suoraan vaikuta jonojen määrään. Välillinen vaikutus toki on. Jonojen määrä on periaatteessa lähes vakio. Pelaajamäärä vaikuttaa siihen kuinka suuresta poolista siihen yhteen peliin sitten arvotaan ne 100 pelaajaa. Jonojen määrä pitää pystyä suhteuttamaan pelaajamäärään joka vaihteelee huomattavasti. Esimerkiksi tällä hetkellä PUBG:lla on globaalisti vain 550 000 pelaajaa kun taas peak tänään on ollut se 1,5 miljoonaa. Siitä huolimatta jonojen määrän pitäisi toimia suurin piirtein kummallakin.
 
Itseä tässä huolestuttaa, tai voiko sitä nyt huolestumiseks sanoa,mutta kun on pelannut tätä pubgia niin tosiaan muista sotapeleistä ei saa tälläsiä kiksejä. Koitin esim pelata yksi päivä bf1 pitkästä aikaa niin eipä sitä jaksanut kun yhden roundin kun tuntui että se ei tarjoa samaa jännitystä kuin tämä peli. Saa nähdä miten tulevaisuudessa käy kun tulee esim uus battlefieldi että miten sitä jaksaa pelata. Pubgissa kun tapat jonkun tai joku muu onnistuminen tulee niin hyvä fiilis. Bf tai vastaavanlaisessa pelissä se ei tunnu miltään saada esim tappoa. Eli siis huolestuttaa saako muista fps peleistä jatkossa samanlaisia tuntemuksia kuin esim tästä
 
Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen mappi käytännössä lisää jonojen lukumäärää huomattavasti eli kyse ei ole vain yhden jonon lisäämisestä. Jos miettii että pelissä on MMR-pohjainen jonotus, joka tuo mahdollisesti yksinään varmaan kymmeniä ellei satoja eri rankin "jonoja" per mappi. Sitten on solo/duo/squad, TPP ja FPP sekä kuusi erillistä regionia. Tarkoittaa että parhaimmillaan pelissä on yhdellä mapilla varmaan satoja erillisiä jonoja ja jokainen mappi käytännössä tuo uudet 100+ jonoa lisää. Lisäksi PUBG:n pitää huomioida eri regioneiden pelaajamäärät ja koittaa pitää jonotusaika maltillisena kaikissa tilanteissa. Itse en sinänsä ihmettele yhtään että päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Enkä usko että oikeasti suuri osa pelaajista jaksaa lähteä pelistä pois mapin takia. Todennäköisesti tähänkin pätee tyyliin 80-20 sääntö eli 80% pelaajista ei kiinnosta niin paljoa että jaksaisivat jonottaa uudestaan.
Juu, ymmärrän kyllä täysin mitä ylimääräinen kartta meinaa jos saa valita vain yhden mapin. Itsekin tuota samaa selitin tässä ketjussa ennen map selectionia, että ei se ole niin yksinkertaista juurikin syistä mitä sanoit.
En vain silti usko että jonotus niin paljon pitenee että se olisi ongelma pelaajan kannalta. Bluehole kannalta (serverikapasiteetti, koodi, tms) ei pitäisi olla asia minkä takia päätös tehdään.
Joskus kun vierestä katsonut kaverien CS:GO comp jonotusta, niin huomattavasti pidempiä aikoja siellä on odotettu kuin PUBG:issa ainakaan itsellä ikinä. Joo, vähemmän pelaajia siellä naitetaan yhteen, mutta toisaalta karttoja on paljon enemmän.

Kyllä mapin takia varmasti lähdetään pelistä.
Nähtiin se jo hyvin kun oli vielä sade sää vaihtoehtona.
 
Juu, ymmärrän kyllä täysin mitä ylimääräinen kartta meinaa jos saa valita vain yhden mapin. Itsekin tuota samaa selitin tässä ketjussa ennen map selectionia, että ei se ole niin yksinkertaista juurikin syistä mitä sanoit.
En vain silti usko että jonotus niin paljon pitenee että se olisi ongelma pelaajan kannalta. Bluehole kannalta (serverikapasiteetti, koodi, tms) ei pitäisi olla asia minkä takia päätös tehdään.
Joskus kun vierestä katsonut kaverien CS:GO comp jonotusta, niin huomattavasti pidempiä aikoja siellä on odotettu kuin PUBG:issa ainakaan itsellä ikinä. Joo, vähemmän pelaajia siellä naitetaan yhteen, mutta toisaalta karttoja on paljon enemmän.

Kyllä mapin takia varmasti lähdetään pelistä.
Nähtiin se jo hyvin kun oli vielä sade sää vaihtoehtona.

En itse usko että esim. serverikapasiteeteilla on tässä kohtaa mitään merkitystä. Niitä todennäköisesti luodaan aika dynaamisesti tarpeen mukaan. Enemmän tässä on todennäköisesti yhdistelmä sitä että jonotuksessa on huomattava määrä komponentteja, jokaiseen peliin pitää löytää 100 pelaajaa ja jonotuksen pitäisi toimia suhteellisen ketterästi jokaisella regionilla jokaisella ajan hetkellä. Kynäri on samanaikaisesti hyvä ja huono esimerkki. Siinä tosiaan parhaimmillaan jonotetaan pitkään eikä compissa välttämättä ole edes pelaajia kaikille kentille jolloin kenttää joutuu vaihtaan. PUBG:ssa on kuitenkin paljon enemmän matchmakingiin vaikuttavia komponentteja ja yksittäiseen peliin tarvitaan 10 pelaajan sijasta 100 pelaajaa.

Kyllä varmasti mapista lähteviä on mutta jos mietitään pubgin pelaajamassaa kokonaisuutena niin väitän että lähtijät jäävät todella selvään vähemmistöön. Lisäksi PUBG Corpillahan on käytännössä data näistä kaikista asioista ja mappikohtaista jonotusta kokeiltiin konkreettisesti niin uskon että taustalla on ihan datan osoittamat reaalisyyt eli käytännössä näiden kombinaatioiden analysointi eikä mikään muu.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollutkaan pitkään aikaa mitää crashia.
Tänään tuli tämmöinen kaikilla squadissa eikä päästy takaisin, connection failed.

Tiimikaveria ketutti kun oli just saanut loottilaatikko kamat.

No seuraavassa pelissä kaikilla oli laatikkokamat
ja kana tuli.

wtf.png

Edit:
454h pelannut ja n. 30 kanaa yhteensä.
Koukuttava peli enkä muuta oikein enää pelaa.
 
PUBG:ssa on kuitenkin paljon enemmän matchmakingiin vaikuttavia komponentteja ja yksittäiseen peliin tarvitaan 10 pelaajan sijasta 100 pelaajaa.

Noista komponenteista olis kyllä mukava saaha jotain tietoa, ts. kuinka monimutkainen algorytmi se on millä pelaajat servuille pistetään. Ja lähteehän nuo pelit tosiaan päälle reilusti alle sadalla pelaajallakin, pilkunnussimista, mutta näillä määrillä semisti merkittävää.

Kyllä varmasti mapista lähteviä on mutta jos mietitään pubgin pelaajamassaa kokonaisuutena niin väitän että lähtijät jäävät todella selvään vähemmistöön. Lisäksi PUBG Corpillahan on käytännössä data näistä kaikista asioista ja mappikohtaista jonotusta kokeiltiin konkreettisesti niin uskon että taustalla on ihan datan osoittamat reaalisyyt eli käytännössä näiden kombinaatioiden analysointi eikä mikään muu.

No minä väitän että lähtijät oli enemmistö. Kumpi voittaa?
Map selectionia huudettiin ko hinaajat kuukausitolkulla, no se saatiin. Jengi oli tyytyväinen, näin väitän. Nyt se otetaan ilmeisesti pois koska "datan osoittamat reaalisyyt"?
 
Map selectionin poisto on jees. Vielä kun lisäisivät jonkunlaisen ampumaradan, jossa voisi opetella ampumaan paremmin. Niin harvoin on aikaa pelata, että kerkeää suurin piirtein unohtamaan miten mikäkin vaikuttaa aseisiin.
 
Map selectionin poisto on jees. Vielä kun lisäisivät jonkunlaisen ampumaradan, jossa voisi opetella ampumaan paremmin. Niin harvoin on aikaa pelata, että kerkeää suurin piirtein unohtamaan miten mikäkin vaikuttaa aseisiin.
Mitä hyvää on siitä, et poistetaan mappivalinta? [emoji23] Eikö miramarissa riittäny pelaajia vai?
 
Jotain varmaan kertoo se että kun laittaa kaikki(molemmat) kartat, 8/10 tulee miramar...
 
Noista komponenteista olis kyllä mukava saaha jotain tietoa, ts. kuinka monimutkainen algorytmi se on millä pelaajat servuille pistetään. Ja lähteehän nuo pelit tosiaan päälle reilusti alle sadalla pelaajallakin, pilkunnussimista, mutta näillä määrillä semisti merkittävää.

No minä väitän että lähtijät oli enemmistö. Kumpi voittaa?
Map selectionia huudettiin ko hinaajat kuukausitolkulla, no se saatiin. Jengi oli tyytyväinen, näin väitän. Nyt se otetaan ilmeisesti pois koska "datan osoittamat reaalisyyt"?

Olisi tosiaan kiva kuulla tarkemmin MMR:n logiikasta mutta kovin harva pelitalo noita paljastaa. Riotilla on jotain blogauksia (blog 1, blog 2) aiheesta jos kiinnostaa mutta hekin pitävät tietoisesti osan yksityiskohdista piilossa.

Sillä nyt ei ole kovinkaan paljon merkitystä että pelit tarvittaessa käynnistyvät pienemmälläkin määrällä. Vähäinen pelaajamäärä on poikkeustilanne jota ei kuitenkaan tavoitella ja pointti muutenkin lähinnä oli että pelaajamäärä per peli on suuri suhteessa moneen muuhun peliin.

Mitä "enemmistö-vähemmistö" puheisiin tulee niin joo toki tämä on täyttä juupas-eipäs mutua. Itse järkeilen asiaa lähinnä niin että jokainen disconnect/connect sykli syö sen 30-60 sekuntia. Eikä hyppijällä ole mitään takeita että saisi sen haluamansa kartan seuraavaan peliin. Tämän seurauksena kenttää pitää vihata todella paljon että jaksaa tota rumbaa etenkään duo/squad moodeissa. Disconnect sateen takia on hieman eri asia koska sateen esiintymistodennäköisyys on niin pieni että on lähes varmaa ettei sitä tule seuraavassa pelissä jos sitä vihaa. Itselle ei ole omasta kaveripiiristä tai seuratuista streamereistä tullut kovinkaan monta hyppivää vastaan. Ainut jonka tiedän on Shroud joka hyppii todella usein sadepelistä pois. Mutta joo ei tämä mikään dataan pohjautuva massaotanta tietenkään ole.

Viimeisen virkkeesi pointtia en ihan ymmärtänyt. Joo varmasti jengi oli tyytyväinen siitä olen samaa mieltä. Onhan valinnanvapaus sinänsä hyvä asia jos se toimii. Juuri sen takia ja sitä suuremmalla syyllä uskon että PUBG:lla oli ihan oikeat dataan pohjautuvat syyt poistaa ominaisuus osittain käytöstä.
 
Juuri sen takia ja sitä suuremmalla syyllä uskon että PUBG:lla oli ihan oikeat dataan pohjautuvat syyt poistaa ominaisuus osittain käytöstä.
Dataa siitä, että miramarin pelit käynnistyy paljon useammin 70-90 pelaajan kanssa, kun taas erangelin pelit aina 95-100.
 
Osaako joku sanoa, miksi Nvidia Shadowplay-videoissa ei ole ääniraitaa Premierissä? Olisin itsekin leffaa tehnyt, mutta ohjelma ei tunnista ääniraitaa niihin ollenkaan. Käytössä on Voicemeeter Banana tasaamassa äänipiikkejä. Voiko tuo vaikuttaa?

Äänet kuuluvat kyllä normaalisti videota katsellessa jollain mediasoittimella.

Millaset säädöt sulla on tossa bananassa? Itellä tuntuu että ku comp namiskaa vääntää kolmosta isommalle ni ei saa enää selvää että onko vihu viereisessä rakennuksessa vai jopa kauempana. Muuten kätevä ohjelma. Totuttelua varmaan vaan vaatii.
 
Millaset säädöt sulla on tossa bananassa? Itellä tuntuu että ku comp namiskaa vääntää kolmosta isommalle ni ei saa enää selvää että onko vihu viereisessä rakennuksessa vai jopa kauempana. Muuten kätevä ohjelma. Totuttelua varmaan vaan vaatii.
1.9 tais olla se säätö ja on jees. Kaikki äänet kuulostaa luonnolliselta, mutta ei tarvi enää mutettaa tykistön, lentokoneen tai auton takia.

Lähetetty minun SM-G928F laitteesta Tapatalkilla
 
Erroria heittää kun koittaa peliin kirjautua. Tuleeko muilla vastaavaa?
 
Velipoika käynnisteli pelin niin tuli viesti että "Olet saanut pelin kehittäjiltä pysyvän porttikiellon peliin PLAYERUNKNOWS BATTLEGROUNDS"

Siis mitä vittua? Ei ole hyvin huijailtu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 425
Viestejä
4 928 574
Jäsenet
79 364
Uusin jäsen
happypen1s

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom