Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina poikkeuksellisesti noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Vähän kaikenlaista on nyt kokeiltu mutta mikään ei auta, viralliset foorumitkin tuntuu aika turhilta eikä sieltä ole mitään vastausta saanut.
Syystä X pubg toimi sunnuntaina vaikkei ollut toiminut noin viikkoon, sitten taas eilen ei toiminut vaikka mitään ei ole muutettu, jotain hyvin hämärää tuossa on kyllä. Palomuurilla ei taida olla mitään osuutta tähän, vaan jotenkin liittyy steamiin/pubgiin suoraan.
Mikä juttu, että tätä ei ole vieläkään korjattu? Kohtuu kauan ollut käsittääkseni kyseinen "bugi" pelissä (eli alusta saakka). Käytännössä pelin rikkova juttu mikä pitäs korjata välittömästi ennen kaikkia muita uudistuksia eli serverit kuntoon.Joo se F:llä poimiminen lagaa itselläkin aina,mutta ei sitä tulekkaan käytettyä.Invetory auki ja vedän hiirellä tavarat nopeesti itselle. Se ei ainakaan lagita vaan toimii hyvin. Sampsan sanoin nopea Shroud lootti![]()
Mikä juttu, että tätä ei ole vieläkään korjattu? Kohtuu kauan ollut käsittääkseni kyseinen bugi pelissä.
Olihan se viime seasonilla vetäny jopa 2.98 kd ratella duo! Ihan legit.Nyt tuli sata varma häksöri vastaan. Niputti koko meidän tiimin headshoteilla, eikä kellään ollu tietoa mistä se ampuu. Osasi vielä odottaa tarkkaan meidän tuloa.
Ukon statsejaki ku kattoo ni näyttää aika epäilyttävältä
Xenkorzz - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG
Recent 20 Game Stats
K/D
13.20
Damage
1,555
Survived time
23:12
Sinne meni teidän map selection... jotenkin hankala uskoa, että ongelmia tulisi jo kolmella mapilla, mutta ehkä se sitten vaan on niin. Henkilökohtaisesti haittaa aika vähän, lähinnä kliksutellut sillon jos tullut paljon yhtä mappia putkeen ja haluaa välillä toista. Toki uuden mapin tullessa haluaa tietysti Sanhokia pelata alkuun aika runsaasti, jotta näkee miten pienemmän kartat rähinät toimivat. Sehän tuossa vielä onnistuu - ainakin toistaiseksi.
Lähde: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Letter: A Look Back at Sanhok Testing
Onhan noi pelaajamäärätkin vähentynyt aika reippaasti huippuajoista :
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS - Steam Charts
Hyvin oon jaksanu n.400h 4 soolokanalla, parilla duokanalla ja n.5 tiimikanalla. Eipä tule edes haettua kanaa enää, pääasia että tulee "tilanteita"
PUBGin ja muiden Battle Royale pelien ongelma on, että vain yksi sadasta (tai yksi tiimi 25:stä) voittaa. Jos olet siis keskinkertainen pelaaja voitat soolossa yhden pelin sadasta. Jos olet todella hyvä, voitat ehkä yhden pelin kymmenestä.
Ne 99 häviäjää eivät jaksa pelata peliä loppupelissä kovin kauaa.
Ongelma ja myös vahvuus. Voittamisen fiilis on jottain toista ko vaikka bäfärissä. 711h näyttää pelikello ja olen kyllä erittäin keskinkertainen pelaaja, paska jopa. Mutta silti tätä jaksaa tahkota, lähinnä tuo jännitys mikä tulee ko matsin loppu häämöttää, eipä ole missään muussa pelissä vastaavia tuntemuksia ollu, pelattu on kuitenki tovi (ikää 40+ pelaamista 20+v).
No onpa perseestä tuo map selectionin muutos.
Jos voitatte kana aterioita niin paljon teillä on yleensä aina keskimäärin tappoja siinä pelissä? Soolo kanoista kyse siis nyt. Itsellä yleensä aina 4-7. Yhden soolo kanan olen kyllä voittanut 11 tapolla toissa päivänä. Ja tappo ennätys taitaa muuten olla 14 vai 15 yhdessä pelissä. Mutta siitä ei kyllä voittoa tullut.
Kyllähän se vähän tuolta haiskahtaa.Map selectionin poistaminen Sanhokin tullessa ja MMR:n olemattomuus kuulostaa kyllä jotenkin siltä, että siellä on koodi jotain sellaista sillisalaattia, että päätettiin nyt vaan mennä sieltä, mistä aita on matalinTaas vaihteeksi.
Kyllähän se vähän tuolta haiskahtaa.
Itsellä peli on aina jollain tuurilla toiminut hienosti, ja päivityksien muutoksista ollut tyytyväinen.
Tämä (map selection muutos ja Sanhok non-MMR) on kuitenkin jotenkin niin outo, että vähän kismittää.
Joo, tuolla map selection muutoksella jonoja on vähemmän ja pelin tekeminen nopeampaa... mutta arvaa tuleeko nyt takaisin se että jengi lähtee menemään kun tulikin "väärä" kartta?
Onko se sitten kuitenkin +/- nolla muutos map selectioniin?
Tuo Sanhok ilman MMR:ää, en edes ymmärrä. Voin vaan kuvitella kuinka ankeita iltoja jengillä osuu eteen kun putkeen pamahtaa kovia tekijöitä vastaan.
Pakko olla jokin asia liittyen koodiin.
Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen mappi käytännössä lisää jonojen lukumäärää huomattavasti eli kyse ei ole vain yhden jonon lisäämisestä. Jos miettii että pelissä on MMR-pohjainen jonotus, joka tuo mahdollisesti yksinään varmaan kymmeniä ellei satoja eri rankin "jonoja" per mappi. Sitten on solo/duo/squad ja kuusi erillistä regionia. Tarkoittaa että parhaimmillaan pelissä on yhdellä mapilla varmaan satoja erillisiä jonoja ja jokainen mappi käytännössä tuo uudet 100+ jonoa lisää. Lisäksi PUBG:n pitää huomioida eri regioneiden pelaajamäärät ja koittaa pitää jonotusaika maltillisena kaikissa tilanteissa. Itse en sinänsä ihmettele yhtään että päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Enkä usko että oikeasti suuri osa pelaajista jaksaa lähteä pelistä pois mapin takia. Todennäköisesti tähänkin pätee tyyliin 80-20 sääntö eli 80% pelaajista ei kiinnosta niin paljoa että jaksaisivat jonottaa uudestaan.
Puolitoistamiljoonaa pelaajaa niin tottakai niitä "jonoja"on paljon. Ja myös jokaiselle riittää pelattavaa ihan varmasti, oli mappivalintaa tai ei. Olis mukava saaha selitys tuolle valinnan poistolle, kyllähän tuo haisee kädetykseltä, olkoon vain 80-20 sääntö tai joku muu.
80-20 sääntö ainaki omassa piirissä toimii niin että jos haluaa pelata jotain mappia ja väärä mappi tulee niin 80% lähtee vittuhun ja se 20% menee tupakille.
Juu, ymmärrän kyllä täysin mitä ylimääräinen kartta meinaa jos saa valita vain yhden mapin. Itsekin tuota samaa selitin tässä ketjussa ennen map selectionia, että ei se ole niin yksinkertaista juurikin syistä mitä sanoit.Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen mappi käytännössä lisää jonojen lukumäärää huomattavasti eli kyse ei ole vain yhden jonon lisäämisestä. Jos miettii että pelissä on MMR-pohjainen jonotus, joka tuo mahdollisesti yksinään varmaan kymmeniä ellei satoja eri rankin "jonoja" per mappi. Sitten on solo/duo/squad, TPP ja FPP sekä kuusi erillistä regionia. Tarkoittaa että parhaimmillaan pelissä on yhdellä mapilla varmaan satoja erillisiä jonoja ja jokainen mappi käytännössä tuo uudet 100+ jonoa lisää. Lisäksi PUBG:n pitää huomioida eri regioneiden pelaajamäärät ja koittaa pitää jonotusaika maltillisena kaikissa tilanteissa. Itse en sinänsä ihmettele yhtään että päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Enkä usko että oikeasti suuri osa pelaajista jaksaa lähteä pelistä pois mapin takia. Todennäköisesti tähänkin pätee tyyliin 80-20 sääntö eli 80% pelaajista ei kiinnosta niin paljoa että jaksaisivat jonottaa uudestaan.
Juu, ymmärrän kyllä täysin mitä ylimääräinen kartta meinaa jos saa valita vain yhden mapin. Itsekin tuota samaa selitin tässä ketjussa ennen map selectionia, että ei se ole niin yksinkertaista juurikin syistä mitä sanoit.
En vain silti usko että jonotus niin paljon pitenee että se olisi ongelma pelaajan kannalta. Bluehole kannalta (serverikapasiteetti, koodi, tms) ei pitäisi olla asia minkä takia päätös tehdään.
Joskus kun vierestä katsonut kaverien CS:GO comp jonotusta, niin huomattavasti pidempiä aikoja siellä on odotettu kuin PUBG:issa ainakaan itsellä ikinä. Joo, vähemmän pelaajia siellä naitetaan yhteen, mutta toisaalta karttoja on paljon enemmän.
Kyllä mapin takia varmasti lähdetään pelistä.
Nähtiin se jo hyvin kun oli vielä sade sää vaihtoehtona.
PUBG:ssa on kuitenkin paljon enemmän matchmakingiin vaikuttavia komponentteja ja yksittäiseen peliin tarvitaan 10 pelaajan sijasta 100 pelaajaa.
Kyllä varmasti mapista lähteviä on mutta jos mietitään pubgin pelaajamassaa kokonaisuutena niin väitän että lähtijät jäävät todella selvään vähemmistöön. Lisäksi PUBG Corpillahan on käytännössä data näistä kaikista asioista ja mappikohtaista jonotusta kokeiltiin konkreettisesti niin uskon että taustalla on ihan datan osoittamat reaalisyyt eli käytännössä näiden kombinaatioiden analysointi eikä mikään muu.
Mitä hyvää on siitä, et poistetaan mappivalinta? [emoji23] Eikö miramarissa riittäny pelaajia vai?Map selectionin poisto on jees. Vielä kun lisäisivät jonkunlaisen ampumaradan, jossa voisi opetella ampumaan paremmin. Niin harvoin on aikaa pelata, että kerkeää suurin piirtein unohtamaan miten mikäkin vaikuttaa aseisiin.
Aa, mie jo luulin et se mappien valinta ollaan poistamassa. Näköjään en ymmärtäny oikeinJotain varmaan kertoo se että kun laittaa kaikki(molemmat) kartat, 8/10 tulee miramar...
Noista komponenteista olis kyllä mukava saaha jotain tietoa, ts. kuinka monimutkainen algorytmi se on millä pelaajat servuille pistetään. Ja lähteehän nuo pelit tosiaan päälle reilusti alle sadalla pelaajallakin, pilkunnussimista, mutta näillä määrillä semisti merkittävää.
No minä väitän että lähtijät oli enemmistö. Kumpi voittaa?
Map selectionia huudettiin ko hinaajat kuukausitolkulla, no se saatiin. Jengi oli tyytyväinen, näin väitän. Nyt se otetaan ilmeisesti pois koska "datan osoittamat reaalisyyt"?
Dataa siitä, että miramarin pelit käynnistyy paljon useammin 70-90 pelaajan kanssa, kun taas erangelin pelit aina 95-100.Juuri sen takia ja sitä suuremmalla syyllä uskon että PUBG:lla oli ihan oikeat dataan pohjautuvat syyt poistaa ominaisuus osittain käytöstä.
Osaako joku sanoa, miksi Nvidia Shadowplay-videoissa ei ole ääniraitaa Premierissä? Olisin itsekin leffaa tehnyt, mutta ohjelma ei tunnista ääniraitaa niihin ollenkaan. Käytössä on Voicemeeter Banana tasaamassa äänipiikkejä. Voiko tuo vaikuttaa?
Äänet kuuluvat kyllä normaalisti videota katsellessa jollain mediasoittimella.
1.9 tais olla se säätö ja on jees. Kaikki äänet kuulostaa luonnolliselta, mutta ei tarvi enää mutettaa tykistön, lentokoneen tai auton takia.Millaset säädöt sulla on tossa bananassa? Itellä tuntuu että ku comp namiskaa vääntää kolmosta isommalle ni ei saa enää selvää että onko vihu viereisessä rakennuksessa vai jopa kauempana. Muuten kätevä ohjelma. Totuttelua varmaan vaan vaatii.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.