Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
106
Eilen kävi mielenkiintoinen, minä vastaan 2 loppuympyrässä. Pari hajaantui eri puolilleni kun hoksasivat missä olen. Pääsin silti yllättämään toisen ja ammuin sarjaa umpilla suoraan kaveria päin. Tyyppi ampuu takaisin ja mä kuolin. Sormi suussa death camia katsomaan ja siinä kaverin paistinpannu kilisi kolme-neljä kertaa vaikka oltiin samassa rintamasuunnassa. Wtf :tdown:
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
Pyörii jotenkin todella tahmeasti tämä peli. FPS huitelee alimmillaan 50 tienoilla 7600K:lla ja 1080Ti:llä, kun resoluutio on 2560x1440 ja grafiikka-asetukset ultra/high. Onko tämä peli edelleen niin pirun raskas, ettei ole toivoa hyvistä ruudunpäivitysnopeuksista hyvillä grafiikoilla? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Pyörii jotenkin todella tahmeasti tämä peli. FPS huitelee alimmillaan 50 tienoilla 7600K:lla ja 1080Ti:llä, kun resoluutio on 2560x1440 ja grafiikka-asetukset ultra/high. Onko tämä peli edelleen niin pirun raskas, ettei ole toivoa hyvistä ruudunpäivitysnopeuksista hyvillä grafiikoilla? :D
Kyllä.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 755
Eilen kävi mielenkiintoinen, minä vastaan 2 loppuympyrässä. Pari hajaantui eri puolilleni kun hoksasivat missä olen. Pääsin silti yllättämään toisen ja ammuin sarjaa umpilla suoraan kaveria päin. Tyyppi ampuu takaisin ja mä kuolin. Sormi suussa death camia katsomaan ja siinä kaverin paistinpannu kilisi kolme-neljä kertaa vaikka oltiin samassa rintamasuunnassa. Wtf :tdown:
Minulle käy silloin tällöin niin että kudit napsuvat selässä olevaan pannuun vaikka vastustaja ampuu suoraan edestä. Olen 100% varma että tässä pelissä on jokin bugi että luodit vain viuhuvat läpi pelaajista, tuossa tilanteessa sen vain huomaa itse kun vihun luodit napsuvat selässä olevaan pannuun. Pitää ottaa videolle replayn kanssa kun sattuu seuraavan kerran.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 477
Ei tee mieli enää ikinä hypätä muiden viereen. Jos joku tippuu samaan rakennukseen, häviän 99% varmuudella.

Vaikka saisin reilun varaslähdön ensimmäisenä maihin, en saa nostettua asetta maasta tai ladattua sitä, kun toisella on jo kamat niskassa. Hienointa on tilanteet, jossa olen naputtanut F:ää tai klikannut asetta jo useamman kerran, ja sitten sen silti jalkojeni juuresta sen poimii vastustaja.

Tai sitten saan kerrankin sen aseen maasta, mutta vastus vetäsee minut parilla nyrkillä kanveesiin. Itsehän häviän nyrkkitappelut aina, ja deathcamissa teen maksimissaan sentin verran damagea vastukseen. En oikeasti ymmärrä miten lähitaistelussa pitäisi tähdätä tai lyödä.

Aivan täyttä ripulia nuo alkutilanteet. Ottaisin mieluusti ainakin kokeiluasteelle maassa makaavat aseet valmiiksi ladattuina tai jokaisella heikoin pistooli ja yksi lipas panoksia heti alussa mukana.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Viimeaikoina jonkun kerran tullut vastaan, että ase ja kudit näkyy maassa mutta tabissa näkyy vain kudit ja kun ottaa ensimmäisen kutilaatikon, vasta sitten tulee se ase näkyviin tabin kauttakin. Tätä ei vielä ainakaan talvella tehnyt koskaan itsellä.

Kiireessä F:n hakkaamisen hyödyttömyys nyt on jo niin arkea ettei jaksa edes vituttaa enää.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Joo se F:llä poimiminen lagaa itselläkin aina,mutta ei sitä tulekkaan käytettyä.Invetory auki ja vedän hiirellä tavarat nopeesti itselle. Se ei ainakaan lagita vaan toimii hyvin. Sampsan sanoin nopea Shroud lootti :D
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Joo kyllä se paremmin invi auki toimii. Joskus siliti ei meinaa asetta saada kyytiin kun nopeasti huitoo menemään F naputtamalla ei tuu kyll hommista mitään alku mähinöissä..
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Mutta on se nautinto jossain alkumähinähallissa invin kautta raahata ase ja kudit itselle kun vihu hakkaa F:ää(nyrkeillä mua) vieressä. :happy:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 477
Ilmeisesti pitäisi siis nimenomaan opetella raahaamaan se ase käteen asti - käytän 99% ajasta tabia tavaroiden poimimiseen, mutta raahaamisen sijaan ne kliksuttelen itselleni. Tämä kliksuttelu sitten vissiin toimii ihan yhtä surkeasti kuin F:n painaminen.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Ilmeisesti pitäisi siis nimenomaan opetella raahaamaan se ase käteen asti - käytän 99% ajasta tabia tavaroiden poimimiseen, mutta raahaamisen sijaan ne kliksuttelen itselleni. Tämä kliksuttelu sitten vissiin toimii ihan yhtä surkeasti kuin F:n painaminen.
Joo se kliksuttelu on kanssa hidasta. Raahaminen on nopein vaihtoehto kun maasta otat tavarata.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Joo kliksuttelu on kans aika persiistä. Jotain panoksia kait sillä voi ottaa ym. Itse raahaan kaiken, mutta joo aseet kannattaa raahata huomattavasti nopeampaa on se.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Se on vaan hankala raahata asetta kun inventoryn mukaan maassa on vain kolme panosrasiaa. ...kunnes otat yhden rasioista. Siinä kohtaa ei ole enää mitään väliä raahaako vai klikkaako oikeella. :beye:
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 710


Tästä nyt eka kokoelma. Käytinkö nyt 1h leikellessä ja laittaessa yhteen + musiikin etsintä ja kaikki. Saa antaa palautetta :) Aikalailla eka video mitä tullu kasailtua 8-D

€: Fiksattu uus video missä enemmän volaa ja parempi quality.
€€: Laatu on vieläkin hieman mielestäni 'issue'. Noh katsotaan jos jossain välissä :D nyt ei enää ehi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 408
Osaako joku sanoa, miksi Nvidia Shadowplay-videoissa ei ole ääniraitaa Premierissä? Olisin itsekin leffaa tehnyt, mutta ohjelma ei tunnista ääniraitaa niihin ollenkaan. Käytössä on Voicemeeter Banana tasaamassa äänipiikkejä. Voiko tuo vaikuttaa?

Äänet kuuluvat kyllä normaalisti videota katsellessa jollain mediasoittimella.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
959
Vähän kaikenlaista on nyt kokeiltu mutta mikään ei auta, viralliset foorumitkin tuntuu aika turhilta eikä sieltä ole mitään vastausta saanut.
Syystä X pubg toimi sunnuntaina vaikkei ollut toiminut noin viikkoon, sitten taas eilen ei toiminut vaikka mitään ei ole muutettu, jotain hyvin hämärää tuossa on kyllä. Palomuurilla ei taida olla mitään osuutta tähän, vaan jotenkin liittyy steamiin/pubgiin suoraan.
Päivitetään nyt tätä vielä jos siitä nyt joskus olisi jollekin apua. Eli kaikkien routereiden ja internetjakokoneiden boottaus auttoi ongelmaan ja pubg lähti taas pelittämään. Erikoista oli, että netti toimi muuten normaalisti, mutta jotain siellä oli kuitenkin mennyt solmuun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
10
Joo se F:llä poimiminen lagaa itselläkin aina,mutta ei sitä tulekkaan käytettyä.Invetory auki ja vedän hiirellä tavarat nopeesti itselle. Se ei ainakaan lagita vaan toimii hyvin. Sampsan sanoin nopea Shroud lootti :D
Mikä juttu, että tätä ei ole vieläkään korjattu? Kohtuu kauan ollut käsittääkseni kyseinen "bugi" pelissä (eli alusta saakka). Käytännössä pelin rikkova juttu mikä pitäs korjata välittömästi ennen kaikkia muita uudistuksia eli serverit kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Mikä juttu, että tätä ei ole vieläkään korjattu? Kohtuu kauan ollut käsittääkseni kyseinen bugi pelissä.
Jaa a. Mutta tuo vika on vaan pelin ihan alussa kun porukkaa on paljon hengissä vielä. Eise käsittääkseni sitten enää lagaile kun peli on edennyt. Muutenkin peli alkaa toimimaan vasta paremmin kun suurin osa pelaajista on kuollut. Varmaan liittyy pelin servereihin.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
156
Tänään taas kuolin kun ukko jäin jumiin jonkun laatikon ja muurin väliin. Hirveän hyvä peli tämä olis, mutta vähän nuo bugit syö motivaatiota. Mikähän muuten mahtaisi olla kun nykyään peli aina kaatuu jos satun painamaan windows-näppäintä. Alkoi ehkä kuukausi tai pari sitten. Liekkö joku ajuripäivitys tehnyt tuon?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
77
Nyt tuli sata varma häksöri vastaan. Niputti koko meidän tiimin headshoteilla, eikä kellään ollu tietoa mistä se ampuu. Osasi vielä odottaa tarkkaan meidän tuloa.
Ukon statsejaki ku kattoo ni näyttää aika epäilyttävältä
Xenkorzz - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG

Recent 20 Game Stats
K/D
13.20
Damage
1,555
Survived time
23:12
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 710
Nyt tuli sata varma häksöri vastaan. Niputti koko meidän tiimin headshoteilla, eikä kellään ollu tietoa mistä se ampuu. Osasi vielä odottaa tarkkaan meidän tuloa.
Ukon statsejaki ku kattoo ni näyttää aika epäilyttävältä
Xenkorzz - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG

Recent 20 Game Stats
K/D
13.20
Damage
1,555
Survived time
23:12
Olihan se viime seasonilla vetäny jopa 2.98 kd ratella duo! Ihan legit.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Paha noista on varmaa sanoa. Yksi tuttava vetää kans jotain 2500 daman squadeja ihan kaverikokoonpanolla huvikseen. Pelaa kyllä ihan turnauksissakin.
Jos tulisi vastaan, ajattelisin itsekin koodariksi helposti. Noi vaan on ihan eläimiä lukemaan peliä ja osumaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 477
Sinne meni teidän map selection... jotenkin hankala uskoa, että ongelmia tulisi jo kolmella mapilla, mutta ehkä se sitten vaan on niin. Henkilökohtaisesti haittaa aika vähän, lähinnä kliksutellut sillon jos tullut paljon yhtä mappia putkeen ja haluaa välillä toista. Toki uuden mapin tullessa haluaa tietysti Sanhokia pelata alkuun aika runsaasti, jotta näkee miten pienemmän kartat rähinät toimivat. Sehän tuossa vielä onnistuu - ainakin toistaiseksi.

map_selection_new.jpg

Lähde: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Letter: A Look Back at Sanhok Testing
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Sinne meni teidän map selection... jotenkin hankala uskoa, että ongelmia tulisi jo kolmella mapilla, mutta ehkä se sitten vaan on niin. Henkilökohtaisesti haittaa aika vähän, lähinnä kliksutellut sillon jos tullut paljon yhtä mappia putkeen ja haluaa välillä toista. Toki uuden mapin tullessa haluaa tietysti Sanhokia pelata alkuun aika runsaasti, jotta näkee miten pienemmän kartat rähinät toimivat. Sehän tuossa vielä onnistuu - ainakin toistaiseksi.



Lähde: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Letter: A Look Back at Sanhok Testing
Onhan noi pelaajamäärätkin vähentynyt aika reippaasti huippuajoista :
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS - Steam Charts
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Nii ja ei ainakaa ittee haittaa tuo kartta homma juurikaan, kun tykkään pelata kumpaakin nykyään. Ehkä se että ois voinu ite valita välillä jomman kumman jos alkaa toinen kyllästyttää, niin sen puute ehkä vähän harmittaa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 408
Itsellä oli Erangel selkeästi suosikki alkuun, mutta kun Miramariin lisättiin myt vasta romppaa, niin nykyään se maistuu paremmin.

Lähetetty minun SM-G928F laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
PUBGin ja muiden Battle Royale pelien ongelma on, että vain yksi sadasta (tai yksi tiimi 25:stä) voittaa. Jos olet siis keskinkertainen pelaaja voitat soolossa yhden pelin sadasta. Jos olet todella hyvä, voitat ehkä yhden pelin kymmenestä.

Ne 99 häviäjää eivät jaksa pelata peliä loppupelissä kovin kauaa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Hyvin oon jaksanu n.400h 4 soolokanalla, parilla duokanalla ja n.5 tiimikanalla. Eipä tule edes haettua kanaa enää, pääasia että tulee "tilanteita"
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Hyvin oon jaksanu n.400h 4 soolokanalla, parilla duokanalla ja n.5 tiimikanalla. Eipä tule edes haettua kanaa enää, pääasia että tulee "tilanteita"
Joo ei itelläkää juuri kummemmat statsit oo ja silti melkein joka ilta pitää mennä kana jahtiin. Oikeastaa ainu peli mitä tällä hetkellä jaksan pelata. Aina välillä yritän pelata jotain muuta, mutta ei kiinnosta.. Pubgi on rikkonu miut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
PUBGin ja muiden Battle Royale pelien ongelma on, että vain yksi sadasta (tai yksi tiimi 25:stä) voittaa. Jos olet siis keskinkertainen pelaaja voitat soolossa yhden pelin sadasta. Jos olet todella hyvä, voitat ehkä yhden pelin kymmenestä.

Ne 99 häviäjää eivät jaksa pelata peliä loppupelissä kovin kauaa.
Ongelma ja myös vahvuus. Voittamisen fiilis on jottain toista ko vaikka bäfärissä. 711h näyttää pelikello ja olen kyllä erittäin keskinkertainen pelaaja, paska jopa. Mutta silti tätä jaksaa tahkota, lähinnä tuo jännitys mikä tulee ko matsin loppu häämöttää, eipä ole missään muussa pelissä vastaavia tuntemuksia ollu, pelattu on kuitenki tovi (ikää 40+ pelaamista 20+v).
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Ongelma ja myös vahvuus. Voittamisen fiilis on jottain toista ko vaikka bäfärissä. 711h näyttää pelikello ja olen kyllä erittäin keskinkertainen pelaaja, paska jopa. Mutta silti tätä jaksaa tahkota, lähinnä tuo jännitys mikä tulee ko matsin loppu häämöttää, eipä ole missään muussa pelissä vastaavia tuntemuksia ollu, pelattu on kuitenki tovi (ikää 40+ pelaamista 20+v).
Joo ja se kun onnistuu kerrankin pelaamaan paremmin kun vastustaja, niin ai että se tuntuu höpsöltä. Ehkäpä vois taas tunnin parin päästä mennä kokeilee :btooth:.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
No onpa perseestä tuo map selectionin muutos.
En kyllä ole kertaakaan kokenut että kestäisi kauan löytää matsi vaikka valitsee vain yhden kartan.
Kuten myös arcane sanoi, en jotenkin jaksa uskoa että kolmella kartalla tilanne olisi huomattavasti huonompi. Tuntuu että tässä on jokin muu idea takana.

On ne pelaajamäärät tippuneet, mutta onhan noi peak players kuitenkin edelleen siellä kahdessa miljoonassa. Peak on tippunut vain 30%, kun taas average sen ~50%. Eli nykyään jengi pelaa enemmän tiettyinä aikoina.
Eli varsin hyvin on kyllä edelleen pelaajia.

The second topic is a little surprise about the way Sanhok’s matchmaking will work. We want Sanhok to feel like a truly chaotic, different gaming experience. For that reason, there will be no MMR-based matchmaking when you play on Sanhok.​

Mikähän ihmeen pointti? Hauska ottaa turpaan monta erää putkeen jos käy huono tuuri.
Ehkä tuossa on kuitenkin jokin datan kerääminen ideana, tai yksinkertaisesti siellä vielä viilataan jotain teknistä kartassa mistä syystä ei MMR:ää ole. Tiputetaan pois "yksi askel" matchmakingistä toistaiseksi.
Eihän tuossa nyt ole mitään rotia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Jos voitatte kana aterioita niin paljon teillä on yleensä aina keskimäärin tappoja siinä pelissä? Soolo kanoista kyse siis nyt. Itsellä yleensä aina 4-7. Yhden soolo kanan olen kyllä voittanut 11 tapolla toissa päivänä. Ja tappo ennätys taitaa muuten olla 14 vai 15 yhdessä pelissä. Mutta siitä ei kyllä voittoa tullut.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 408
Jos voitatte kana aterioita niin paljon teillä on yleensä aina keskimäärin tappoja siinä pelissä? Soolo kanoista kyse siis nyt. Itsellä yleensä aina 4-7. Yhden soolo kanan olen kyllä voittanut 11 tapolla toissa päivänä. Ja tappo ennätys taitaa muuten olla 14 vai 15 yhdessä pelissä. Mutta siitä ei kyllä voittoa tullut.
Mulla ehkä keskiarvo jossain 2-4 välillä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Soolo kanoissa ollu kaikkea 1-8 kuten yleensä muissakin kanoissa. Oma paras taitaa olla 11 tappoa ilman kanaa.
 

Zerby

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
329
Map selectionin poistaminen Sanhokin tullessa ja MMR:n olemattomuus kuulostaa kyllä jotenkin siltä, että siellä on koodi jotain sellaista sillisalaattia, että päätettiin nyt vaan mennä sieltä, mistä aita on matalin :rofl: Taas vaihteeksi.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Map selectionin poistaminen Sanhokin tullessa ja MMR:n olemattomuus kuulostaa kyllä jotenkin siltä, että siellä on koodi jotain sellaista sillisalaattia, että päätettiin nyt vaan mennä sieltä, mistä aita on matalin :rofl: Taas vaihteeksi.
Kyllähän se vähän tuolta haiskahtaa.
Itsellä peli on aina jollain tuurilla toiminut hienosti, ja päivityksien muutoksista ollut tyytyväinen.
Tämä (map selection muutos ja Sanhok non-MMR) on kuitenkin jotenkin niin outo, että vähän kismittää.

Joo, tuolla map selection muutoksella jonoja on vähemmän ja pelin tekeminen nopeampaa... mutta arvaa tuleeko nyt takaisin se että jengi lähtee menemään kun tulikin "väärä" kartta?
Onko se sitten kuitenkin +/- nolla muutos map selectioniin?

Tuo Sanhok ilman MMR:ää, en edes ymmärrä. Voin vaan kuvitella kuinka ankeita iltoja jengillä osuu eteen kun putkeen pamahtaa kovia tekijöitä vastaan.
Pakko olla jokin asia liittyen koodiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 415
Kyllähän se vähän tuolta haiskahtaa.
Itsellä peli on aina jollain tuurilla toiminut hienosti, ja päivityksien muutoksista ollut tyytyväinen.
Tämä (map selection muutos ja Sanhok non-MMR) on kuitenkin jotenkin niin outo, että vähän kismittää.

Joo, tuolla map selection muutoksella jonoja on vähemmän ja pelin tekeminen nopeampaa... mutta arvaa tuleeko nyt takaisin se että jengi lähtee menemään kun tulikin "väärä" kartta?
Onko se sitten kuitenkin +/- nolla muutos map selectioniin?

Tuo Sanhok ilman MMR:ää, en edes ymmärrä. Voin vaan kuvitella kuinka ankeita iltoja jengillä osuu eteen kun putkeen pamahtaa kovia tekijöitä vastaan.
Pakko olla jokin asia liittyen koodiin.
Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen mappi käytännössä lisää jonojen lukumäärää huomattavasti eli kyse ei ole vain yhden jonon lisäämisestä. Jos miettii että pelissä on MMR-pohjainen jonotus, joka tuo mahdollisesti yksinään varmaan kymmeniä ellei satoja eri rankin "jonoja" per mappi. Sitten on solo/duo/squad, TPP ja FPP sekä kuusi erillistä regionia. Tarkoittaa että parhaimmillaan pelissä on yhdellä mapilla varmaan satoja erillisiä jonoja ja jokainen mappi käytännössä tuo uudet 100+ jonoa lisää. Lisäksi PUBG:n pitää huomioida eri regioneiden pelaajamäärät ja koittaa pitää jonotusaika maltillisena kaikissa tilanteissa. Itse en sinänsä ihmettele yhtään että päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Enkä usko että oikeasti suuri osa pelaajista jaksaa lähteä pelistä pois mapin takia. Todennäköisesti tähänkin pätee tyyliin 80-20 sääntö eli 80% pelaajista ei kiinnosta niin paljoa että jaksaisivat jonottaa uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen mappi käytännössä lisää jonojen lukumäärää huomattavasti eli kyse ei ole vain yhden jonon lisäämisestä. Jos miettii että pelissä on MMR-pohjainen jonotus, joka tuo mahdollisesti yksinään varmaan kymmeniä ellei satoja eri rankin "jonoja" per mappi. Sitten on solo/duo/squad ja kuusi erillistä regionia. Tarkoittaa että parhaimmillaan pelissä on yhdellä mapilla varmaan satoja erillisiä jonoja ja jokainen mappi käytännössä tuo uudet 100+ jonoa lisää. Lisäksi PUBG:n pitää huomioida eri regioneiden pelaajamäärät ja koittaa pitää jonotusaika maltillisena kaikissa tilanteissa. Itse en sinänsä ihmettele yhtään että päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Enkä usko että oikeasti suuri osa pelaajista jaksaa lähteä pelistä pois mapin takia. Todennäköisesti tähänkin pätee tyyliin 80-20 sääntö eli 80% pelaajista ei kiinnosta niin paljoa että jaksaisivat jonottaa uudestaan.
Puolitoistamiljoonaa pelaajaa niin tottakai niitä "jonoja"on paljon. Ja myös jokaiselle riittää pelattavaa ihan varmasti, oli mappivalintaa tai ei. Olis mukava saaha selitys tuolle valinnan poistolle, kyllähän tuo haisee kädetykseltä, olkoon vain 80-20 sääntö tai joku muu.

80-20 sääntö ainaki omassa piirissä toimii niin että jos haluaa pelata jotain mappia ja väärä mappi tulee niin 80% lähtee vittuhun ja se 20% menee tupakille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 415
Puolitoistamiljoonaa pelaajaa niin tottakai niitä "jonoja"on paljon. Ja myös jokaiselle riittää pelattavaa ihan varmasti, oli mappivalintaa tai ei. Olis mukava saaha selitys tuolle valinnan poistolle, kyllähän tuo haisee kädetykseltä, olkoon vain 80-20 sääntö tai joku muu.

80-20 sääntö ainaki omassa piirissä toimii niin että jos haluaa pelata jotain mappia ja väärä mappi tulee niin 80% lähtee vittuhun ja se 20% menee tupakille.
Ei pelaajamäärä sinänsä suoraan vaikuta jonojen määrään. Välillinen vaikutus toki on. Jonojen määrä on periaatteessa lähes vakio. Pelaajamäärä vaikuttaa siihen kuinka suuresta poolista siihen yhteen peliin sitten arvotaan ne 100 pelaajaa. Jonojen määrä pitää pystyä suhteuttamaan pelaajamäärään joka vaihteelee huomattavasti. Esimerkiksi tällä hetkellä PUBG:lla on globaalisti vain 550 000 pelaajaa kun taas peak tänään on ollut se 1,5 miljoonaa. Siitä huolimatta jonojen määrän pitäisi toimia suurin piirtein kummallakin.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Itseä tässä huolestuttaa, tai voiko sitä nyt huolestumiseks sanoa,mutta kun on pelannut tätä pubgia niin tosiaan muista sotapeleistä ei saa tälläsiä kiksejä. Koitin esim pelata yksi päivä bf1 pitkästä aikaa niin eipä sitä jaksanut kun yhden roundin kun tuntui että se ei tarjoa samaa jännitystä kuin tämä peli. Saa nähdä miten tulevaisuudessa käy kun tulee esim uus battlefieldi että miten sitä jaksaa pelata. Pubgissa kun tapat jonkun tai joku muu onnistuminen tulee niin hyvä fiilis. Bf tai vastaavanlaisessa pelissä se ei tunnu miltään saada esim tappoa. Eli siis huolestuttaa saako muista fps peleistä jatkossa samanlaisia tuntemuksia kuin esim tästä
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Kannattaa kuitenkin muistaa että jokainen mappi käytännössä lisää jonojen lukumäärää huomattavasti eli kyse ei ole vain yhden jonon lisäämisestä. Jos miettii että pelissä on MMR-pohjainen jonotus, joka tuo mahdollisesti yksinään varmaan kymmeniä ellei satoja eri rankin "jonoja" per mappi. Sitten on solo/duo/squad, TPP ja FPP sekä kuusi erillistä regionia. Tarkoittaa että parhaimmillaan pelissä on yhdellä mapilla varmaan satoja erillisiä jonoja ja jokainen mappi käytännössä tuo uudet 100+ jonoa lisää. Lisäksi PUBG:n pitää huomioida eri regioneiden pelaajamäärät ja koittaa pitää jonotusaika maltillisena kaikissa tilanteissa. Itse en sinänsä ihmettele yhtään että päätyivät kyseiseen ratkaisuun. Enkä usko että oikeasti suuri osa pelaajista jaksaa lähteä pelistä pois mapin takia. Todennäköisesti tähänkin pätee tyyliin 80-20 sääntö eli 80% pelaajista ei kiinnosta niin paljoa että jaksaisivat jonottaa uudestaan.
Juu, ymmärrän kyllä täysin mitä ylimääräinen kartta meinaa jos saa valita vain yhden mapin. Itsekin tuota samaa selitin tässä ketjussa ennen map selectionia, että ei se ole niin yksinkertaista juurikin syistä mitä sanoit.
En vain silti usko että jonotus niin paljon pitenee että se olisi ongelma pelaajan kannalta. Bluehole kannalta (serverikapasiteetti, koodi, tms) ei pitäisi olla asia minkä takia päätös tehdään.
Joskus kun vierestä katsonut kaverien CS:GO comp jonotusta, niin huomattavasti pidempiä aikoja siellä on odotettu kuin PUBG:issa ainakaan itsellä ikinä. Joo, vähemmän pelaajia siellä naitetaan yhteen, mutta toisaalta karttoja on paljon enemmän.

Kyllä mapin takia varmasti lähdetään pelistä.
Nähtiin se jo hyvin kun oli vielä sade sää vaihtoehtona.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 415
Juu, ymmärrän kyllä täysin mitä ylimääräinen kartta meinaa jos saa valita vain yhden mapin. Itsekin tuota samaa selitin tässä ketjussa ennen map selectionia, että ei se ole niin yksinkertaista juurikin syistä mitä sanoit.
En vain silti usko että jonotus niin paljon pitenee että se olisi ongelma pelaajan kannalta. Bluehole kannalta (serverikapasiteetti, koodi, tms) ei pitäisi olla asia minkä takia päätös tehdään.
Joskus kun vierestä katsonut kaverien CS:GO comp jonotusta, niin huomattavasti pidempiä aikoja siellä on odotettu kuin PUBG:issa ainakaan itsellä ikinä. Joo, vähemmän pelaajia siellä naitetaan yhteen, mutta toisaalta karttoja on paljon enemmän.

Kyllä mapin takia varmasti lähdetään pelistä.
Nähtiin se jo hyvin kun oli vielä sade sää vaihtoehtona.
En itse usko että esim. serverikapasiteeteilla on tässä kohtaa mitään merkitystä. Niitä todennäköisesti luodaan aika dynaamisesti tarpeen mukaan. Enemmän tässä on todennäköisesti yhdistelmä sitä että jonotuksessa on huomattava määrä komponentteja, jokaiseen peliin pitää löytää 100 pelaajaa ja jonotuksen pitäisi toimia suhteellisen ketterästi jokaisella regionilla jokaisella ajan hetkellä. Kynäri on samanaikaisesti hyvä ja huono esimerkki. Siinä tosiaan parhaimmillaan jonotetaan pitkään eikä compissa välttämättä ole edes pelaajia kaikille kentille jolloin kenttää joutuu vaihtaan. PUBG:ssa on kuitenkin paljon enemmän matchmakingiin vaikuttavia komponentteja ja yksittäiseen peliin tarvitaan 10 pelaajan sijasta 100 pelaajaa.

Kyllä varmasti mapista lähteviä on mutta jos mietitään pubgin pelaajamassaa kokonaisuutena niin väitän että lähtijät jäävät todella selvään vähemmistöön. Lisäksi PUBG Corpillahan on käytännössä data näistä kaikista asioista ja mappikohtaista jonotusta kokeiltiin konkreettisesti niin uskon että taustalla on ihan datan osoittamat reaalisyyt eli käytännössä näiden kombinaatioiden analysointi eikä mikään muu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
202
Ei ollutkaan pitkään aikaa mitää crashia.
Tänään tuli tämmöinen kaikilla squadissa eikä päästy takaisin, connection failed.

Tiimikaveria ketutti kun oli just saanut loottilaatikko kamat.

No seuraavassa pelissä kaikilla oli laatikkokamat
ja kana tuli.

wtf.png

Edit:
454h pelannut ja n. 30 kanaa yhteensä.
Koukuttava peli enkä muuta oikein enää pelaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
PUBG:ssa on kuitenkin paljon enemmän matchmakingiin vaikuttavia komponentteja ja yksittäiseen peliin tarvitaan 10 pelaajan sijasta 100 pelaajaa.
Noista komponenteista olis kyllä mukava saaha jotain tietoa, ts. kuinka monimutkainen algorytmi se on millä pelaajat servuille pistetään. Ja lähteehän nuo pelit tosiaan päälle reilusti alle sadalla pelaajallakin, pilkunnussimista, mutta näillä määrillä semisti merkittävää.

Kyllä varmasti mapista lähteviä on mutta jos mietitään pubgin pelaajamassaa kokonaisuutena niin väitän että lähtijät jäävät todella selvään vähemmistöön. Lisäksi PUBG Corpillahan on käytännössä data näistä kaikista asioista ja mappikohtaista jonotusta kokeiltiin konkreettisesti niin uskon että taustalla on ihan datan osoittamat reaalisyyt eli käytännössä näiden kombinaatioiden analysointi eikä mikään muu.
No minä väitän että lähtijät oli enemmistö. Kumpi voittaa?
Map selectionia huudettiin ko hinaajat kuukausitolkulla, no se saatiin. Jengi oli tyytyväinen, näin väitän. Nyt se otetaan ilmeisesti pois koska "datan osoittamat reaalisyyt"?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 820
Viestejä
4 228 427
Jäsenet
71 109
Uusin jäsen
karum001

Hinta.fi

Ylös Bottom