Mikäköhän siinä sanhokissa kestää? En tiennyt, että pelikenttäsuunnittelu on noin vaativaa.
Kestikö loppujen lopuksi kovin kauan?
Ensimmäinen closed beta taisi olla reilu 2kk sitten.
Toki ennen sitä on tuota varmasti duunattu hyvän aikaa.
Mitä tulee muuten kestoon, jotenkin kuvittelisi että 100 pelaajan BR pelissä mapin tekeminen on melkosen tarkkaa hommaa. Onhan etenkin ne 8x8km mapit melko hävyttömän kokoisia vs. räiskintäpelit yleensä. 4x4km kartassakin kivasti tekemistä, kun olettavasti jokainen kolkka on tehty jokin pelimekaaninen idea mielessä edes jollain tasolla. Ihan jo siksi kun on random ympyrä, ja joka paikan pitää "toimia" jotenkin balansoidusti.
Sitten eri testikierroksissa menee aika kauan, kun joka kerta kerätään data mitä kamaa nostetaan ja mistä. Missä jengi liikkuu, jääkö ne johonkin jumiin tms. Sitten pitää sulkea testi ja käydä data läpi sekä tehdä tarvittavat muutokset.
Sitten tietenkin tässä pelissä toistaiseksi tuntuu sitä että jokaiseen karttaan tehdään paljon uusia resursseja, eli siis maastoa, rakennuksia, ja myös ajoneuvoja.
Kyllähän tuossa nyt menee.
Lumikarttaa odotan kyllä kovasti. Tuntuuhan se toki hervottoman pitkältä ajalta että vasta loppuvuodesta ekat testit pelaajien kanssa.
Toisaalta aina voisi toivoa että kestää siksi, että keskitytään varsinaisen pelikokemuksen parantamiseen?