Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Otin hiiren rullasta aseenvaihdon pois, kun scopen zoomia säätäessä nopeasti vaihtuikin aina ase. Nyt tuo ase vaihtuu edelleen tällä tavalla (ainakin eilen Sanhokissa ekaa peliä pelatessa huomasin). Mikäköhän tuossa potkii?
 
Otin hiiren rullasta aseenvaihdon pois, kun scopen zoomia säätäessä nopeasti vaihtuikin aina ase. Nyt tuo ase vaihtuu edelleen tällä tavalla (ainakin eilen Sanhokissa ekaa peliä pelatessa huomasin). Mikäköhän tuossa potkii?
Tarkasta ny ne asetukset ensinnäki. Et muistit painaa jotai apply nappia. :D Ei meinaa mulla kyllä rullasta vaihda. Varmaa eka asetus mikä lähti.
 
Otin hiiren rullasta aseenvaihdon pois, kun scopen zoomia säätäessä nopeasti vaihtuikin aina ase. Nyt tuo ase vaihtuu edelleen tällä tavalla (ainakin eilen Sanhokissa ekaa peliä pelatessa huomasin). Mikäköhän tuossa potkii?

Mulla kävi jotenki, kun samaa tein niin olin naksauttanut sen rullan vahingossa johonkin toiseen bindiin nii kyllä piti ihmetellä, kun juurikin zoomatessa aina sekoili jotain :D.
 
Tarkasta ny ne asetukset ensinnäki. Et muistit painaa jotai apply nappia. :D Ei meinaa mulla kyllä rullasta vaihda. Varmaa eka asetus mikä lähti.

On tarkastettu jo. Ja kokeileppa vetää zoomi toiseen ääripäähän ja sitten oikein nopeasti toiseen ja vähän "yli". Itsellä ainakin vaihtuu ase ja next/previous weaponissa ei ole mitään bindeja.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Uusi PUBG-lyhytleffa, samoilta tekijöiltä kuin se edellinenkin. Paitsi että vielä hauskempi. :D
 
1.0 Update #16 testiservulla.

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #16

Melko pieni setti, ainakin paperilla. Oletettavasti yksikin performance upgrade on sitten aika paljon hommaa.
Nämä tuolta kiinnostaa:

Sound
- The volume of footsteps has been slightly increased.

Performance
-Optimized memory encryption mechanism to decrease lag.

Bug Fixes
- Fixed an issue where even under correct zeroing settings, the ADS aim point and actual bullet trajectory were slightly misaligned.​

Askelista en tosin ole varma. En ole kokenut ongelmaksi kuulla, ellei toki sada.
 
Voisi olla ihan jees se muutaman sekunnin viive alueen ulkopuolelle jäämisestä ensimmäiseen hittiin, samaan tapaan kuin Arma-modissa. Ihan eri lailla olisi dynamiikkaa noissa loppupään tilanteissa, jos ringin ulkopuolelta juosten koukkaamisesta ei heti sakotettaisi. Alkaa käydä vähän tylsäksi tuo kuka makaa pisimpään -leikki.
 
Äänekkäät askeleet on näin parin viikon tauon jälkeen aikamoinen shokki ja monesti tuli kuunneltua että vihu on vieressä vaikka se onki tiimikaveri 20m päässä. En oikein pidä, mutta hyvä että (audio)kompensaattorin käyttäjät eivät saa enää etulyöntiasemaa. Oon 99% varma että yksi kovan luokan Twitch-striimaaja käyttää equalisaattoria & kompensaattoria (EDIT: kompressoria) ja väittää että "I got good hearing." :D
 
Viimeksi muokattu:
Äänekkäät askeleet on näin parin viikon tauon jälkeen aikamoinen shokki ja monesti tuli kuunneltua että vihu on vieressä vaikka se onki tiimikaveri 20m päässä. En oikein pidä, mutta hyvä että (audio)kompensaattorin käyttäjät eivät saa enää etulyöntiasemaa. Oon 99% varma että yksi kovan luokan Twitch-striimaaja käyttää equalisaattoria & kompensaattoria ja väittää että "I got good hearing." :D

Meinaat varmaan Shroudia? :)

Mites toi kombo käytännössä toimii?
 
Eikös noita ole ollut äänikorteissa ominaisuuksina läpi aikojen eikä sinällään mitään kovin erikoista ole asiassa?
 
Meinaat varmaan Shroudia? :)

Mites toi kombo käytännössä toimii?
En meinaa Shroudia, enkä oikein kehtaa sanoa ketä epäilen kun se on silti vain epäilys. :D Aivan sama silti, koska nyt kaikki kuulevat kaikki jo kaukaa.

Kompensaattorin sijasta tarkoitin tietysti kompressoria, ja se toimii kuten IsoLuumu sanoi.
 
Lyhyesti: nostetaan keinotekoisesti hiljaisia ääniä ja lasketaan niitä kovia ääniä.

Tai siis tasataan ääniä niin, että kovimpia piikkejä (tykistö, lentokoneen ylilennot jne.) lasketaan.

Itse tein tämän ihan sen vuoksi, että ei kuulo mene. Vedin aina äänet mutelle, kun kone lensi yli tai autolla ajeltiin, kun meinas korvat räjähtää.
 
Tuossa tarkoituksessa enemmänki gate, kuin kompressori. Anyways tiettyjä taajuuksia lasketaan / nostetaan.
 
En meinaa Shroudia, enkä oikein kehtaa sanoa ketä epäilen kun se on silti vain epäilys. :D Aivan sama silti, koska nyt kaikki kuulevat kaikki jo kaukaa.

Kompensaattorin sijasta tarkoitin tietysti kompressoria, ja se toimii kuten IsoLuumu sanoi.

Ok mietin kun Shroudillakin on aika maagisia kuulemisia ja on todennut myös noin :D
En silti jaksa uskoa että hän jaksaisi kikkailla tai varsinkaan jos kikkailisi etteikö kertoisi siitä suoraan streamissä.

Esimerkkinä tämmöiset parin päivän takaa:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Varmaan vähän riippuu äänien voimakkuuksista muutenkin? Itse kuulin nuo askeläänet aika hyvin ja enemmän minä ihmettelin tuota naattitappoa. Ihan järjettömän hyvin ajoitettu ja paikannettu tuo askeleiden suunta.
 
Ok mietin kun Shroudillakin on aika maagisia kuulemisia ja on todennut myös noin :D
En silti jaksa uskoa että hän jaksaisi kikkailla tai varsinkaan jos kikkailisi etteikö kertoisi siitä suoraan streamissä.

Esimerkkinä tämmöiset parin päivän takaa:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Minä kuulen ihan hyvin nuo äänet jo kauan ja paikankin kyllä voi suurinpiirtein tuosta arvata.
 
Varmaan vähän riippuu äänien voimakkuuksista muutenkin? Itse kuulin nuo askeläänet aika hyvin ja enemmän minä ihmettelin tuota naattitappoa. Ihan järjettömän hyvin ajoitettu ja paikannettu tuo askeleiden suunta.

Kun oot pari tuhatta tuntia tuota pelannut, niin aika hyvin osaa jo päätellä mistä vihut tulee ja mitenkä.
 
Tuossa tarkoituksessa enemmänki gate, kuin kompressori. Anyways tiettyjä taajuuksia lasketaan / nostetaan.

Kompressori se nimenomaan on. Gate puolestaan leikkaa alhaiset äänet pois, jotka eivät ylitä määriteltyä voimakkuutta ja tässä aplikaatiossa se käytännössä poistaisi esim. kaikista etäisimmät (= hiljaisimmat) askeläänet.
 
Lyhyeen aikaan eli n. tunnin parin sisään tulin kolmesti tapetuxi tutkaa käyttävien pelaajien toimesta, tylsää.. Raportoin jokaisen. Pahoittelen jos on vanha aihe.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä tiesit että ESP oli päällä?
Deathcamista näin kun kaikkien pelaajien sijainnit ja rintamasuunnat näkyi pikkukartalla ja yleisnäkymässä myös. Nyt oon kuollu viime parin tunnin ajan joka kerta tutkan avulla pelaavan toimesta.
 
Ööh en nyt käsittänyt että onko joku bugi että muiden sijainnit oikeasti näkyy toisille pelaajille, vai onko kyse siitä että minimap datan perusteella on päätelty että kaveri käyttäisi jotain kompressoria tms?
 
Niin siis kai nyt jengi tajua että deathcamissa ja replayssä siinä minimapissa tosiaan näkyy aina kaikkien pelaajien sijainti ja tiiminumero sekä rintamasuunta...

Vai haistanko trolololo....
 
Edelleen en nyt kyllä tajua mistä tutkasta tässä on kyse. Ei se minimap näytä kuitenkasan niitä pelaajia taikka rintamasuuntia itse pelin aikana, vaan ainoastaan replayssa?

Ööh en nyt käsittänyt että onko joku bugi että muiden sijainnit oikeasti näkyy toisille pelaajille, vai onko kyse siitä että minimap datan perusteella on päätelty että kaveri käyttäisi jotain kompressoria tms?
 
Pitääpä itsekin alkaa raportoimaan kaikki.

Jukalle tiedoksi (jos siis tosissasi olit), että kyse on vain death camista. Tuollainen tutka ei näy niille tappajillesi pelin aikana.
 
Okei! :-D Mistä tuon ois voinu tietää.. Kiva kuulla ettei peli ole nuin piloilla :- )
 
Vieläkös tässä näkee jostain nettisivulta jatai jollain kikkailulla missä muut menee?
 
Aikoinaan kaduin tämän pelin ostoa tahmeiden kontrollien ja takkuavan frameraten takia. Nyt peli on sulava ja uusi viidakko mappi on sopivan nopeatempoinen omaan makuun.
 
Parin illan Sanhok kokeilun jälkeen lukittu taas isot mapit ja Miramarihan näistä on parempi.

Edelleen odotellaan sitä no health kits eventtiä...
 
Parin illan Sanhok kokeilun jälkeen lukittu taas isot mapit ja Miramarihan näistä on parempi.

Edelleen odotellaan sitä no health kits eventtiä...
Mua taas ärsyttää kun joutuu melkein koko ajan Miramaria mättämään. Eikä tuo Sanhok myöskään oikein maistu, vähän turhan pieni kenttä. Mielipideasioitahan nämä ovat.
 
Otettiin Kajautuksen kans eilen vähä duoo ja pääs tuo bluezonen damage vähä yllättään... kauanko se on tehny noi vituksee lämää?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jos kiinnostaa meijä toilailuja kattella nii pistä seurantaan...
 
Mua taas ärsyttää kun joutuu melkein koko ajan Miramaria mättämään. Eikä tuo Sanhok myöskään oikein maistu, vähän turhan pieni kenttä. Mielipideasioitahan nämä ovat.

Joutuu? Onko kartan valinta poissa käytöstä vai häh?
 
Otettiin Kajautuksen kans eilen vähä duoo ja pääs tuo bluezonen damage vähä yllättään... kauanko se on tehny noi vituksee lämää?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jos kiinnostaa meijä toilailuja kattella nii pistä seurantaan...


Juu, pelihän on tuossa jo aika lopussa? En muista monesko bluezone, mutta muutaman jälkeen ne alkaa tekeen ihan tajuttomasta damagee. Tuo on ollut jo pitkään (ainakin tämän vuoden) voimassa
 
Mielestäni pelin pahin ongelma on selkeesti tämä desync. Saman paskan takia tulee itsekin kuoltua turhan usein. Todella raivostuttava ominaisuus. Heittämällä jopa 500ms lagia tuntuu olevan turhankin usein.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Vai että ihan refactor, kuulostaa hyvältä.

PUBG Dev Is Refactoring The Game's Code, Removing Band-aid Fixes Properly So Issues Are Expected

Kiinnostaisi myös tietää meinaako ne ottaa uutta UE engine versioita mukaan, vai onko omat viritelmät sen verran pitkällä ettei ole ihan niin helppoa?

Uutinen siis tähän videoon perustuva.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Aika vaikea kuvitella että miljoonat pelaajat innostusivat yhtäkkiä pubgista uudelleen, vaikka koodin perustavanlaatuiset ongelmat saataisiinkin joskus korjattua. Kilpailu on kovaa ja yleensä on vain yksi mahdollisuus menestyä. Kyllä pelin perustan (nettikoodi) on oltava kunnossa alusta asti. Uskon että tulevan vuoden aikana on jo joku kilpaileva, hiotumpi battle royal peli tullut ulos pelaajia kalastelemaan :think:
 
Se voi ihan hyvin olla, mutta näin peliä yhtä innolla kuin alussa pelaavana tuollainen uutinen oli kiva tieto. :)
Olettaen että siellä oikeasti refaktoroidaan kunnolla niitä luultavasti melko hätäisesti tehtyä purkkaa, joka paransi jotain mutta herkästi hajotti jotain muuta.

Onhan meitä edelleen aktiivisia kuitenkin melko muhkea määrä. Rahaa varmasti tulee edelleen oheistuotteista nykyisellä pelaajaknalla, joten siinä mielessä nykyisen pelaajakannan kokemuksen parantaminen luulisi olevan kannattavaa. Eli jos pelaajamäärän laskua saa loivennettua.

Plus jos mietitään että neljännen kartan kohdalla tulee lopettaneita takaisin ainakin kokeilemaan, niin mikäs sen parempaa kuin se että siinä kohtaa on itse moottoria/netcodea saatu viilattua kunnolla paremmaksi.

Odotan toki itsekin mielenkiinnolla jotain oikeasti varteenotettavaa kilpailijaa. Fortnite ei tätä ainakaan mulle ole, ihan vaan siksi kun se on niin erilainen peli. Eli preferoin tätä edes jollain tasolla realistisempaa FPS kokemusta, plus se rakenteluaspekti ei oikein nappaa.
 
Aika vaikea kuvitella että miljoonat pelaajat innostusivat yhtäkkiä pubgista uudelleen, vaikka koodin perustavanlaatuiset ongelmat saataisiinkin joskus korjattua. Kilpailu on kovaa ja yleensä on vain yksi mahdollisuus menestyä. Kyllä pelin perustan (nettikoodi) on oltava kunnossa alusta asti. Uskon että tulevan vuoden aikana on jo joku kilpaileva, hiotumpi battle royal peli tullut ulos pelaajia kalastelemaan :think:

No niin no. Kannattaa myös ymmärtää ettei "realistinen battle royale" genressä teknisesti ongelmatonta peliä ole vielä tehty. Yrittäjiä kuitenkin on ollut alkuperäisistä Arma modeista, DayZ:n, Battlefieldien kautta näihin lukemattomiin PUBG kopioihin. Syykin on mielestäni aika ymmärrettävä. On teknisesti haastavaa tehdä hyvin pyörivä peli, joka on graafisesti samaan aikaan nätti ja realistinen, sisältää realismiin pyrkivän aseiden ja vahingonmallinnuksen ja toisaalta jonka pelaajamäärä per peli on suuri. Esimerkiksi Fortnite kiertää ongelmia karsimalla graafisen ulkonäön, kaiken realistisuuden ase/vahingon mallinnuksessa ja rajoittamalla kenttien määrän ja koon. Siinä mielessä mielestäni PUBG:n vertailu Fortniteen ja sen kehitykseen on yleisesti ottaen vähän absurdia (ei sillä että sinä olisit niin tehnyt mutta aika yleinen vertailukohta).
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 958
Viestejä
5 057 885
Jäsenet
81 009
Uusin jäsen
Huossi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom