Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Eventtiä pukkaa.

Livenä jo, loppuu maanantaina 05:00.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


AVAILABLE QUEUES
  • 8-Man Squads on Erangel (All Regions)
  • NA/EU/AS/SEA/OC : TPP & FPP
  • KR/JP/SA : TPP

FLARE GUN RULES
  • Flare guns spawn randomly alongside normal loot locations (flare gun spawn spots are no longer fixed)
  • When shot inside the safe zone (white circle), special care packages will be dropped
  • When shot outside the safe zone, a special vehicle—the armored UAZ—will be dropped

OTHER EVENT RULES
  • This mode is limited to eight-man squads on Erangel, and you can invite up to seven friends.
  • Auto-matching can be turned on or off (you don’t have to play as a full squad of eight if you don’t want to)
  • The mode is limited to 96 maximum players (12 teams of eight players)
  • Redzone is enabled
  • Regular care package drops are enabled
  • Killer spectating is enabled
  • Bluezone rules are the same as standard public match settings
  • Weather changes dynamically throughout each match
 
On tuo rutkasti kiinnostavamman oloinen kuin se edellinen ADHD-räiskyttely.

...mutta ennen sai alussa toglattua lentokoneessa kolmannen ja ekan persoonan välillä. Hassua jotenkin että se ei toimisi fpp.

Jonnet ei muista.

oSm5xXD.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hauska eventti, yksi voitto käytiin hakemassa. Tuo UAZ oli ehkä hieman pettymys, suojaahan se normaalia enemmän mutta kyllä siitä silti saa ammuttua sisään mutta sisältä ei ulos. Ehkä parhaimmillaan suojana jossain avomaastolla.
 
Näkyi mulla... Noh, vaihdettu.
Näkyy kaikilla ketkä on avannut kuvan https:nä muualla, kuten vaikka Imgur puolella kuvaa ladatessa tai erikseen omassa välilehdessä.
Välimuistin ansiosta se sitten näkyy niillä joka paikassa normaalisti.
Jos ne keillä ei näy nyt avaa kuvan omaan välilehteen suoraan, ja sitten refreshaa tämän ketjun se näkyy täälläkin.
 
Ihme kuolemia tullu viime päivinä. Hyvä geari päällä ja mut vihu tappaa sekunnissa. Eilen oli tilanne missä minä ja vihu nähtiin toisemme samaan aikaan. Mulla lvl3 kypärä+lvl2 liivit ja vihu onnistu tappamaan UMPllä parin kudin sarjalla...
 
Ihme kuolemia tullu viime päivinä. Hyvä geari päällä ja mut vihu tappaa sekunnissa. Eilen oli tilanne missä minä ja vihu nähtiin toisemme samaan aikaan. Mulla lvl3 kypärä+lvl2 liivit ja vihu onnistu tappamaan UMPllä parin kudin sarjalla...

Ja välillä itse ei saa toista hengiltä vaikka laittais varusteettomaan kaveriin 4 kutia AKM:stä. Nämä on näitä, sattuu jonkun verran ja ärsyttäväthän nuo. Suurin osa taitanee johtua lageista, joskin pyöriihän tuolla oikeastikin jonkunverran noita hakkereita. Katoitko killcamin? Joskus omassa päässä saattaa tuntua, että pari kutia osui vaikka todellisuudessa tyhjentää luokkaa puoli lipasta.
 
Tänään sitten yhteisöpelejä custom serverillä klo 20 alkaen. Lisätietoa löytyy PUBG Finland ja XPulZ Discordeista.

Lisäksi striimi löytyy http://twitch.tv/xpulz_fi kanavalta selostettuna allekirjoittaneen toimesta.
 
Hieno nähdä ettei tämä paska ole muuttunut parissa kuukaudessa varmaan mihinkään. Yks soolo, kolme tappoa ja päivä päättyi itsemurhaan buggyllä joka luonnollisesti hädintuskin liikkui (hyytyi mäkeen siis toim. huom.), ja vielä itsestä poispäin.
Olin ihan rajalla niin kuvittelin selviäväni viimeiset pari metriä jalkaisin.

Ainakin itellä noi streamablet ei välillä suostu pyörimään upotettuina niin: linkki
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Toivotaan et tulee kilpailijoilta äkkiä joku toimivampi br peli.. Tää on kyl edelleen niin buginen jne. Silti tunteja 700h takana..
 
Joo kyllähän tämä paikoitellen aika puolivalmiilta tekeleeltä vaikuttaa. Tänään taas kerran (edellisistä kerroista aikaa 1-2kk) taas joku lipasbugi sks:ssä. Täysi lipas, pääsen duossa kahden jannun selustaan. Ammun ensimmäisen, siihen kuluu neljä laukausta. Sihti toiseen jannuun, kun koittaa ampua niin klik klik, lipas "tyhjä". Ehdin vaihtamaan smg:hen ja muutaman kudin ehdin vihuun ampua kun tappaa mut. Tämä sama on itelle käynyt muutaman kerran aiemmin sillä erotuksella, että ennen sai ampua kuusi paukkua ennen "klik klik" ääntä ja nyt vain neljä. Täytyy vissiin jättää noi sks:t noukkimatta tai jotain mutta syö niin vitusti tällainen paska.
 
Tuntuu et viime aikoina menny vaan askelia taaksepäin koko peli. Tosiaan noita ammut lippaallisen eikä mitään, kuolet ite kahdesta.. ollu turhan usein taas. Saati sitten nää mopoajelut jne.. ukko jää kiinni maahan seinään whatever..

BF pelattavuus ja BR Moodi yhdessä vois olla aika täydellinen.
 
Muistakaa, eri kengät tai niiden poistaminen/laittaminen vaikuttaa maastossa tai sisällä eri äänet. Jos lenkkareilla juokset ruohikossa ei suurta ääntä, mutta juokseppa työkengilla puutalossa. Ei tässä rikidingding hönöönnöö äänikortit ja niiden speksittely auta, stereona kuule kahesta suunnasta, 5.1sillä jotenkin hahmotat ja 7.1llä voit sanoa suuntaa.
Sulla vissiin on 7,1 korvaa :facepalm::facepalm::facepalm: Eli ei tarvitse muuta kuin hyvin ajettua ääntä normaaleista stereokuulokkeista, niin saa paremmat tilaäänet kuin ikinä mistään 7.1 seteistä.
 
Toivotaan et tulee kilpailijoilta äkkiä joku toimivampi br peli.. Tää on kyl edelleen niin buginen jne. Silti tunteja 700h takana..

Itse olen tykännyt Radical Heightsista, vaikka onkin arkademainen. Tänä vuonna pitäisi myös tulla CryEngine 3:lla tehty Mavericks: Proving Grounds, jossa 400 pelaajan matsit.

Tuntuu et viime aikoina menny vaan askelia taaksepäin koko peli. Tosiaan noita ammut lippaallisen eikä mitään, kuolet ite kahdesta.. ollu turhan usein taas.

Edellinen kuolema oli minulla juuri tuollainen :D
 
Itse olen tykännyt Radical Heightsista, vaikka onkin arkademainen. Tänä vuonna pitäisi myös tulla CryEngine 3:lla tehty Mavericks: Proving Grounds, jossa 400 pelaajan matsit.



Edellinen kuolema oli minulla juuri tuollainen :D

Juu tota proving groundsia mielenkiinnolla odottaen..
 
Illalla löytys pari aiva selkeätä "kartan käyttäjää"
Kuolin about 400m päästä microuzimiehen leiskautukseen
Liitelin ilman konetta ympäri karttaa
Yksi duo rundi pyöritti aulakelloa kaks kertaa alko vain 26 pelaajalla
Random räjähdin moottoripyörällä näkymättömään seinään
Muuten ihan jees keikka, löyty harvinaisen hyvin loottia M4 oli yleisempi ku haulikko

ei tarvitse muuta kuin hyvin ajettua ääntä normaaleista stereokuulokkeista, niin saa paremmat tilaäänet kuin ikinä mistään 7.1 seteistä.

Omien kokemuksien mukaan oon aivan samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö se ole suhteellisen tunnettu ongelma etenkin tässä pelissä, että mitään surround yms kilkkeitä ei saisi olla päällä? Ihan sama mistä kuulokkeista kyse.
 
Eikö se ole suhteellisen tunnettu ongelma etenkin tässä pelissä, että mitään surround yms kilkkeitä ei saisi olla päällä? Ihan sama mistä kuulokkeista kyse.

No varsinkin siksi, kun peli ei (käsittääkseni) edes tue 5.1 saati 7.1 ääntä.
 
Itsellä kaikki surroundit pois, ja hyvin erottuu suunnat.

Joku äskettäin tehnyt tälläisen selityksen PUBG:in äänistä: Understanding directional sound in PUBG, and how it's broken • r/PUBATTLEGROUNDS
Jos toi noin on, niin periaatteessa surround asetukset ei tee mitään lisää. Kyseessä on tapa tehdä stereolle efekti äänen suunnasta.
Mahdollisesti osa kuulokkeista, tai softista, osaa sitten surround päällä käpistellä HRTF:ää? Osa kun sanoo että surround päällä toimisi heillä paremmin...
 
Tulee kyllä offtopiccia, mutta ei kyllä pysty ymmärtämään miksi joku maksaa monikanavakuulokkeista samaa rahaa millä saa jo oikeasti ihan hyvät kuulokkeet.
Bonuksena miellyttävä tubekanava, jossa keskitytään juuri äänimaailmaan. Luurit päähän ja kokeilemaan: the sound traveler :kahvi:
 
Myönnetään että olin ehkä epäselvä, mutta olen siis samaa mieltä kanssasi.
Mä tässä epäselvä olin, en tosiaan tuota sun kommenttia meinannut sillä.
Alustin ehkä pikemmin tuota tekstiä minkä linkkasin ja mitä muuten aiemmin kuullut ja lukenut.

Sitä vaan ihmettelen miten osa sanoo että niillä 5.1/7.1 päällä kuulisi paremmin.
Jos PUBG tosiaan käyttää vain stereo millä HRTF, niin voisiko osa kuulokkeiden softasta jotenkin parantaa tuota HRTF efektiä. Varmasti osa kuulokkeista vain on paremmilla drivereillä, ja siitä tietenkin tulee ero mutta kun osa sanoo että kuulokkeiden surroundit onnistuisi silti parantamaan. Onko se sitten niiltä mutuilua tai vain placeboefektiä who knows. :)
 
Itsellä fiilis, että Logitechin Artemis G933:lla suunnat kuuluvat paremmin 7.1:llä kuin stereolla.
 
Jos PUBG tosiaan käyttää vain stereo millä HRTF, niin voisiko osa kuulokkeiden softasta jotenkin parantaa tuota HRTF efektiä.
Entäpä jos se onkin niin päin että tuo sinun väite on mutuilua. :D Sen tiedän varmuudella että peli tukee 5.1/7.1 surroundia kunhan tuo ne vain Windowsin asetuksissa päällä. Minun korvilla kuulostaa siltä että tässä pelissä ei ole mitään HRTF prosessointia. Jos olisi niin ylhäältä tulevat äänet kuulostaisivat oikeasti tulevan ylhäältä. Nyt ne kuulostaa tulevan korvien tasolta, mutta yläpuolella olevien askelinen ääniä on vain alipäästösuodatettu jonka perusteella voi päätellä vihollisen olevan yläpuolella. Toki tuon perusteella ei voi tietää varmuudella käyttääkö peli HRTF vai ei, koska pelin HRTF voi olla vain epäsopiva minun korville. Tämähän on koko HRTF idea ja toimintaperiaate. Ääntä yritetään prosessoida digitaalisella filtterillä samalla tavalla kuin kuuntelijan omat korvat, pää ja ylävartalo muokkaa korviin saapuvaa ääntä. Tinkimättömästi toteutettujen virtuaalisurround kuulokkeiden mukana tulisi tulla korviin työnnettävät mittamikrofonit jolla käyttäjä voi mitata oman HRTF:n. Valitettavasti tällä hetkellä peleissä ja halvoissa kuulokkeissa käytetään vain geneeristä HRTF jonka sopivuus juuri sinun korville on täysin sattumaa.
 
Siis okei, onhan tässä bugeja ym. mutta tässä nyt toista sataa tuntia pelannut, ja joka kerta kuolema on tottakai enemmän tai vähemmän vittumainen, välillä sille jotain olisi itse mahtanut välillä ei, mutta kertaakaan ei ole tainnut tulla fiilistä että olin kuollut itse pelin takia. pl. kolmipyöräbugit ym.
 
Viimeksi muokattu:
Entäpä jos se onkin niin päin että tuo sinun väite on mutuilua. :D Sen tiedän varmuudella että peli tukee 5.1/7.1 surroundia kunhan tuo ne vain Windowsin asetuksissa päällä. Minun korvilla kuulostaa siltä että tässä pelissä ei ole mitään HRTF prosessointia. Jos olisi niin ylhäältä tulevat äänet kuulostaisivat oikeasti tulevan ylhäältä. Nyt ne kuulostaa tulevan korvien tasolta, mutta yläpuolella olevien askelinen ääniä on vain alipäästösuodatettu jonka perusteella voi päätellä vihollisen olevan yläpuolella. Toki tuon perusteella ei voi tietää varmuudella käyttääkö peli HRTF vai ei, koska pelin HRTF voi olla vain epäsopiva minun korville. Tämähän on koko HRTF idea ja toimintaperiaate. Ääntä yritetään prosessoida digitaalisella filtterillä samalla tavalla kuin kuuntelijan omat korvat, pää ja ylävartalo muokkaa korviin saapuvaa ääntä. Tinkimättömästi toteutettujen virtuaalisurround kuulokkeiden mukana tulisi tulla korviin työnnettävät mittamikrofonit jolla käyttäjä voi mitata oman HRTF:n. Valitettavasti tällä hetkellä peleissä ja halvoissa kuulokkeissa käytetään vain geneeristä HRTF jonka sopivuus juuri sinun korville on täysin sattumaa.
Onhan se mutuilua, koska yritin vain netistä selvittää mikä on homman nimi. Kyllähän tuossa sanoinkin että jos, ja arvailin eli mutuilin mistä tämä ero sitten porukan mielestä tulisi. Olettaen ettei pelissä oikeasti olisi 5.1/7.1.......
Kovin vaikealta tuntuu löytää virallista infoa asiasta. Joku FAQ linkki oli virallisille foorumeille, mutta sivu oli jo poistettu.

En tiedä mistä toi tyyppi mun linkin takaa oli tuon HRTF infonsa kaivanut. :)

Mitkäs ne Windowsin asetukset on millä surround tulee? Ihan vaan playback device spatial sound (Sonic tai Atmos), vai joku muu?
Omista kuulokkeista kyllä löytyisi 7.1 tuki.
Jos tuon pistää ihan kuulokkeiden softasta, niin tuskin sitä tarvitsee Windowsista säätää erikseen.... ?
Voisihan joskus testata tuo päällä onko eroa.
 
Itsellä fiilis, että Logitechin Artemis G933:lla suunnat kuuluvat paremmin 7.1:llä kuin stereolla.

G933-kuulokkeissa on todella laadukas virtuaalinen 7.1-ääni. Vain Astro A50-luurit yhdistettynä optisella kaapelilla Dolby Digital Live -äänikorttiin on tuonut paremman kokemuksen - sekin vain äänenlaadussa, molemmissa virtuaalinen tilaääni oli erinomainen.
 
Siis okei, onhan tässä bugeja ym. mutta tässä nyt toista sataa tuntia pelannut, ja joka kerta kuolema on tottakai enemmän tai vähemmän vittumainen, välillä sille jotain olisi itse mahtanut välillä ei, mutta kertaakaan ei ole tainnut tulla fiilistä että olin kuollut itse pelin takia. pl. kolmipyöräbugit ym.

Sama homma. 100 % kuolemista johtuu vain siitä, että olen vaan niin huono ja kämmään mahtavatkin paikat :D.

Tässä on kyllä jollain pelaajilla aivan uskomaton tuo spottauskyky. Nopeita käännöksiä ( jolla totta kai pyritään kattamaan 360 astetta) ja silti onnistutaan huomaamaan vihollinen. Itse hyvä, jos edes kiikarin kanssa onnistuu tunnistamaan juoksevan vihollisen :D. Tämän takia varmaan kaikki kanat on itselle tullut Miramarista, kun Erangelissa tuntuu vaan loppuvan silmiltä näkökyky erottaa vihollisia ruohomaastossa. Oli ne sitten juoksemassa tai paikallaan.

Vaikkakaan tuo ei mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, niin itse en ymmärrä tuota lentokoneen reitin merkitsemistä. Jälleen yksi "muuttuja" poistetaan pelistä. Itse olen pitänyt siitä, että kaverin kanssa on arvioitu lentoreittiä ja laskettu liitokilometrejä ja arvioitu mahdollisia hyppypaikkoja.

Ei siis tosiaan iso juttu, mutta täysin turha lisäys. Keskittyisivät uusien karttojen tekemiseen, nykyisten virheiden korjaamiseen ja kiinalaisten hakkereiden bannaamiseen. Niin ja nuo (vaihtelevat?) sääolot kelpaisi BF1-tyyliin. Itse en ole säätä ikinä kokenut pelissä, kun peliä olen pelannut vasta n. kuukauden.

E: Itse en mikään koodari ole, mutta hankala tajuta, miten esim. karttojen tekemiseen voi mennä noin älyttömän kauan. Peli on ollut ulkona yli vuoden ja karttoja on kierrossa kaksi?

Samaa mieltä. Käytetään turhaa aikaa turhiin muutoksiin. Mielestäni focus pitäisi olla nyt tämän koko paketin hiomiseen ja lisäsisällön tuottamiseen. ADHD räiskintää kaipaaville voitaisiin tehdä pienenpiä mappeja.
 
Onhan se mutuilua, koska yritin vain netistä selvittää mikä on homman nimi. Kyllähän tuossa sanoinkin että jos, ja arvailin eli mutuilin mistä tämä ero sitten porukan mielestä tulisi. Olettaen ettei pelissä oikeasti olisi 5.1/7.1.......
Kovin vaikealta tuntuu löytää virallista infoa asiasta. Joku FAQ linkki oli virallisille foorumeille, mutta sivu oli jo poistettu.

En tiedä mistä toi tyyppi mun linkin takaa oli tuon HRTF infonsa kaivanut. :)

Mitkäs ne Windowsin asetukset on millä surround tulee? Ihan vaan playback device spatial sound (Sonic tai Atmos), vai joku muu?
Omista kuulokkeista kyllä löytyisi 7.1 tuki.
Jos tuon pistää ihan kuulokkeiden softasta, niin tuskin sitä tarvitsee Windowsista säätää erikseen.... ?
Voisihan joskus testata tuo päällä onko eroa.
No virallisesti pubg ei tue 7.1 ääntä, mutta kyllä se silti näyttää toimivan. Katso tuo aiemmin linkkaamani video ja kelaa 10 minuutin kohdille.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Oho, testiservuille tulossa balanssimuutoksia.
Level 3 kypärä vain dropeista. :eek:
Hieman kauhulla myös odotan noita asemuutoksia......... tl;dr halutaan että jengi käyttää enemmän eri aseita.
Noh, toivottavasti tuo on edes vähän pidempään testissä, että saavat oikeasti palautetta.

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Blog: Weapon Balance Patch Incoming
Tuntuu erikoiselta, että vasta nyt tekijät heräävät siihen, että useimmiten on järkevämpää ottaa ar+ar kuin ar+smg. Ainoastaan smg vaimennin on melkeinpä syy napata umppi maasta, jos saat valita vaikka m416 tai umpin, mikä on väärin. Tästä ollut aiemminkin puhetta, mutta nopeuttamalla konepislojen lonkalta ads aikaa, ja kenties vähentämällä rekyyliä noilla tekiskin jotakin. Nyt ainut missä ump pesee tuon 416:n on lonkalta ampuminen. Vaikka sitten niin, että rynkkyhin kovempi rekyyli, niin tulis enempi pesäeroa pyssyihin.

Ja asiaa sivuten, mitäs helvettiä sille ringin muutokselle tapahtui, eikö sen pitänyt hidastua ja syklin nopeutua?
 
asiaa sivuten, mitäs helvettiä sille ringin muutokselle tapahtui, eikö sen pitänyt hidastua ja syklin nopeutua?
Se tulikin, mutta vetivät melko nopeasti pois palautteen pohjalta. Eli takaisin suunnittelupöydälle.
 
Se tulikin, mutta vetivät melko nopeasti pois palautteen pohjalta. Eli takaisin suunnittelupöydälle.
No lähtökohtaisesti on kyllä väärin tajuta vuoden jälkeen olevansa pahasti metsässä, ja vetää pelaajilta matto alta. Parempi jatkaa kissavideoiden katselua bugien paikkaamisen sijasta, ja siinä samalla vaikka vähän aseskinien askartelua. Toivottavasti kohta keksivät periä kuukausimaksua tästä riemusta. :D
 
No lähtökohtaisesti on kyllä väärin tajuta vuoden jälkeen olevansa pahasti metsässä, ja vetää pelaajilta matto alta. Parempi jatkaa kissavideoiden katselua bugien paikkaamisen sijasta, ja siinä samalla vaikka vähän aseskinien askartelua. Toivottavasti kohta keksivät periä kuukausimaksua tästä riemusta. :D

Ulina ringeistä oli liian vahva. Itse pidin erittäin paljon.
 
Ulina ringeistä oli liian vahva. Itse pidin erittäin paljon.
Olis vaan pitänyt alusta saakka olla niin, että ringin paine on jatkuva, mutta sitä pääsee karkuun. Nyt kummittelee se arman BR perintö jossa kellonlyömällä pitää olla sisällä, kun koko voimakenttää ei piirretty grafiikoissa.

En kyllä ymmärrä mitä vatuloivat kun kerran dataa peleistä on aivan tolkuton määrä, ja silti joutuvat palauttamaan edellisiä asetuksia. Eikö käy mielessä tehdä muutoksia portaittain.
 
Eihän noita rinkejäkään lähdetty sen takia muuttamaan että nykyiset olivat huonoja, vaan koettiin löytää saataisiinko niistä vielä parempia. Noh, ei saatu joten mentiin takaisin niihin mitkä on todettu hyviksi.

Mielestäni on ihan hyvä että eri asioita kokeillaan ja osataan myös ottaa niitä tehtyjä muutoksia takaisin, jos siihen on tarvetta. Moni muu peli / tekijä ei kuuntelisi vaan runnoisi muutokset vain voimalla lävitse (kuten vaikka Valve) oman halunsa mukaan, joten mielestäni aika tyytyväinen saa tilanteeseen olla.

Vaikuttaa että kun pelissä on vielä bugeja tms, niin yhteisö on ihan ylikriittinen kaikki muutoksia kohtaan ja varsinkin jos jotain vedetään takaisin, niin se nähdään jonain suurena epäonnistumisena PUBG Corp osalta vaikka eihän se oikeasti näin ole.
 
Ohan toi nyt ihan kuraa, että seuraava rinki on aina kiinni jossakin reunassa, ja isolta puolelta et hiekkaradassa ehdi edes autolla sisään jos juoksemisen sijasta joutuu vaikka tulitaisteluun kesken pelin.

Pelialueen kutistumisen on tarkoitus ohjata pelaajia tappamaan toisiaan, eikä tappaa puolia pelaajia.
 
Ohan toi nyt ihan kuraa, että seuraava rinki on aina kiinni jossakin reunassa, ja isolta puolelta et hiekkaradassa ehdi edes autolla sisään jos juoksemisen sijasta joutuu vaikka tulitaisteluun kesken pelin.

Pelialueen kutistumisen on tarkoitus ohjata pelaajia tappamaan toisiaan, eikä tappaa puolia pelaajia.

Harvemmin sitä siihen alueeseen kuolee jos on muuten pelannut fiksusti. Toki joskus tulee niitä tilanteita että alueelle tulee kiire kun joku ennakoimaton yhteenotto tulee matkalla jne, mutta se on mielestäni osa peliä.
 
Harvemmin sitä siihen alueeseen kuolee jos on muuten pelannut fiksusti. Toki joskus tulee niitä tilanteita että alueelle tulee kiire kun joku ennakoimaton yhteenotto tulee matkalla jne, mutta se on mielestäni osa peliä.
Onhan se osa peliä joo, mutta parempi omasta mielestä olisi tilanne, että ulkoa sisään juoksemisen sijaan juostaisiin sitä aluetta karkuun sisäpuolella. Jos porukka pelaa 500h tietyillä säännöillä, niin tottuuhan siihen.

Olisi heti alkuun pitänyt rytmittää ringit erilailla, koska nyt pakotetaan pelaajat muuttamaan pelityyliä, jos säännöt muuttuvat. Osansa tekee epämääräinen damage alueen ulkopuolella.

Kuvittele tilanne jossa yli 5m ringin ulkopuolella odottaa varma kuolema, mutta rinkiä pääsee juoksemaan karkuun aina.

Verrattuna nykyiseen, jossa alkuun voit hengailla vartin ulkona ja loppuringit tappaa hiljalleen, mutta vain 2 (arvaus) viimeistä rinkiä on juostavissa kiinni.

Edit: oikeastaan paras olisi instagib rinkula, mutta siitä tulee ääni jota oppii pelkäämään, eikä pääse yllättämään selän takaa.
 
Kyllä ne muutamat vikat ringit on aika tappavia jo, että ei käytännössä niiden ulkopuolella enää pelata varsinkaan jos ne ovat menneet kiinni. Mutta kuten sanoin, niin varmasti parannettavaa löytyy mutta ei se välttämättä tarkoita sitä että nykyiset olisivat huonot tai että niiden asetukset jollain tapaa pilaisivat varsinaisesti peliä.

Olen custom servereillä kokeillut kaikenlaisia asetuksia ja koettanut katsoa miten rinkien nopeus vaikuttaa peliin ja tiimien taksuihin. Käytännössä se mitä tuosta on jäänyt käteen on, että jos rinkejä muutetaan niin silloin pitää myös lootteja muuttaa. Tarkoittaen tällä sitä, että jos ringit laitetaan esim. 50% nopeammiksi kuin ne nykyään on, niin balanssin löytämiseksi pitää myös loottia olla enemmän koska on vähemmän aikaa etsiä sitä. Molempia muuttamalla pystytään pelin tempoa muokkaamaan ja osittain eliminoimaan keskipelin "tylsä vaihe".
 
Yks mahdollinen skenaario olisi lisätä alun lootti/siirtymäaikaa vaikka kymppiin, mutta pudottaa eka rinki heti reippaasti pienemmäksi, ja pakko ehtiä sisään. Siitä vähän tiivistyisi toi midgame-seikkailupeliosuus.
 
Harvemmin on ihan alun jälkeen tullut alueeseen kuoltua. Enemmän sitten siihen kun on alueen pakottamana joutunut puskemaan ja tullut nappi otsaan.

Ite pyrin sen laskemaan matka-aikaan että joutuu jonkun kanssa kähisemääm tai säätämään jotain.

Ihan hyvät mielestäni nuo ringit on, ehkä tosin vois eventiksi tai vastaavaksi tulla erilaisia rinkihommia, esim random-damagella olevat tai instagibbaavat.

Aseet taas saisi enemmänkin erota toisistaan. Toki silloin niitä pitäisi muuttaa siihen suuntaan että kaikilla asetyypeillä olisi selkeämpi käyttötarkoitus. Esimerkiksi damagea, bullet droppia, rekyyliä, rekyyliä lonkalta ja jo mainittua tähtäys nopeutta muuttelemalla. Kovin läpi en ole ajatellut miten ne saisi järkevästi balanssiin, mutta toisaalta ei mun mielestä aseiden edes tarvi olla balanssissa, jos se ois sama minkä rynkyn nostaa (kuten se melkeimpä nykyään on) niin ei juuri tartte lootata ollenkaan.

Toki loottaaminen on varmasti adhd-kerhossa tylsää, mutta toisaalta se pakottaisi myös osaltaan pelaajia liikkumaan enemmän gearin toivossa ja lisäisi kohtaamisten määrää.

Edit: Siis sen jälkeen ole tullut kuoltua, kun oppi pelin.
 
Rinkulaeventit ois kyllä ihan miellyttäviä.
Ihmetyttää siis lähinnä sinisen reijän puolesta kun eivät esim. EA:n aikana keksineet alkaa renkkaamaan ite ringin mekaniikkaa. Paitsi nyt, puolitoista vuotta julkaisun jälkeen ässänä hihasta ja ihmettelevät kun pelaajat ei oikein tykkää. :D

Ite kun ei tätä missään vaiheessa tullut hakattua tuntikausia, niin jotenkin säännöt tuntuvat paikoitellen epäloogisilta, jopa sen arman BR:n jälkeen. Tottakai yritys-erehdys metodilla kun painaa, niin alkaahan se luistamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ohan toi nyt ihan kuraa, että seuraava rinki on aina kiinni jossakin reunassa, ja isolta puolelta et hiekkaradassa ehdi edes autolla sisään jos juoksemisen sijasta joutuu vaikka tulitaisteluun kesken pelin.

Pelialueen kutistumisen on tarkoitus ohjata pelaajia tappamaan toisiaan, eikä tappaa puolia pelaajia.

Sanoisin, että se on AINA huonosti pelattu jos alueeseen kuolet. Itse en ole alueeseen kuollut herran aikoihin.
 
Oma pelityylini on, että loottaan ekan ringin aikana ns. peruslootit kasaan ja pyrin lähtemään alueelle niin etten joudu sähkön kanssa kosketuksiin. Loput lootit kerään vastustajilta. Tämä toimii ainakin omalla kohdallani.

Mitä tässä nyt seurannut omia pelikavereita ja pelikavereiden pelikavereita niin loottaaminen karkaa aika usealla ihan käsistä ja muuttuu himohamstraamiseksi. Oikeesti tässä ei tarvi ku parit kitit, boostit ja satakunta ammusta aseeseen. Jos löydän M4/SCAR-L mutten K98 tai muuta vastaavaa sniperia, niin en pidä edes toista rynkkyä mukanani, koska mielestäni turhaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 930
Viestejä
5 056 866
Jäsenet
81 006
Uusin jäsen
Evaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom