Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö se ole suhteellisen tunnettu ongelma etenkin tässä pelissä, että mitään surround yms kilkkeitä ei saisi olla päällä? Ihan sama mistä kuulokkeista kyse.
Itsellä kaikki surroundit pois, ja hyvin erottuu suunnat.
Mä tässä epäselvä olin, en tosiaan tuota sun kommenttia meinannut sillä.Myönnetään että olin ehkä epäselvä, mutta olen siis samaa mieltä kanssasi.
Entäpä jos se onkin niin päin että tuo sinun väite on mutuilua. Sen tiedän varmuudella että peli tukee 5.1/7.1 surroundia kunhan tuo ne vain Windowsin asetuksissa päällä. Minun korvilla kuulostaa siltä että tässä pelissä ei ole mitään HRTF prosessointia. Jos olisi niin ylhäältä tulevat äänet kuulostaisivat oikeasti tulevan ylhäältä. Nyt ne kuulostaa tulevan korvien tasolta, mutta yläpuolella olevien askelinen ääniä on vain alipäästösuodatettu jonka perusteella voi päätellä vihollisen olevan yläpuolella. Toki tuon perusteella ei voi tietää varmuudella käyttääkö peli HRTF vai ei, koska pelin HRTF voi olla vain epäsopiva minun korville. Tämähän on koko HRTF idea ja toimintaperiaate. Ääntä yritetään prosessoida digitaalisella filtterillä samalla tavalla kuin kuuntelijan omat korvat, pää ja ylävartalo muokkaa korviin saapuvaa ääntä. Tinkimättömästi toteutettujen virtuaalisurround kuulokkeiden mukana tulisi tulla korviin työnnettävät mittamikrofonit jolla käyttäjä voi mitata oman HRTF:n. Valitettavasti tällä hetkellä peleissä ja halvoissa kuulokkeissa käytetään vain geneeristä HRTF jonka sopivuus juuri sinun korville on täysin sattumaa.Jos PUBG tosiaan käyttää vain stereo millä HRTF, niin voisiko osa kuulokkeiden softasta jotenkin parantaa tuota HRTF efektiä.
Onhan se mutuilua, koska yritin vain netistä selvittää mikä on homman nimi. Kyllähän tuossa sanoinkin että jos, ja arvailin eli mutuilin mistä tämä ero sitten porukan mielestä tulisi. Olettaen ettei pelissä oikeasti olisi 5.1/7.1.......Entäpä jos se onkin niin päin että tuo sinun väite on mutuilua. Sen tiedän varmuudella että peli tukee 5.1/7.1 surroundia kunhan tuo ne vain Windowsin asetuksissa päällä. Minun korvilla kuulostaa siltä että tässä pelissä ei ole mitään HRTF prosessointia. Jos olisi niin ylhäältä tulevat äänet kuulostaisivat oikeasti tulevan ylhäältä. Nyt ne kuulostaa tulevan korvien tasolta, mutta yläpuolella olevien askelinen ääniä on vain alipäästösuodatettu jonka perusteella voi päätellä vihollisen olevan yläpuolella. Toki tuon perusteella ei voi tietää varmuudella käyttääkö peli HRTF vai ei, koska pelin HRTF voi olla vain epäsopiva minun korville. Tämähän on koko HRTF idea ja toimintaperiaate. Ääntä yritetään prosessoida digitaalisella filtterillä samalla tavalla kuin kuuntelijan omat korvat, pää ja ylävartalo muokkaa korviin saapuvaa ääntä. Tinkimättömästi toteutettujen virtuaalisurround kuulokkeiden mukana tulisi tulla korviin työnnettävät mittamikrofonit jolla käyttäjä voi mitata oman HRTF:n. Valitettavasti tällä hetkellä peleissä ja halvoissa kuulokkeissa käytetään vain geneeristä HRTF jonka sopivuus juuri sinun korville on täysin sattumaa.
Itsellä fiilis, että Logitechin Artemis G933:lla suunnat kuuluvat paremmin 7.1:llä kuin stereolla.
Siis okei, onhan tässä bugeja ym. mutta tässä nyt toista sataa tuntia pelannut, ja joka kerta kuolema on tottakai enemmän tai vähemmän vittumainen, välillä sille jotain olisi itse mahtanut välillä ei, mutta kertaakaan ei ole tainnut tulla fiilistä että olin kuollut itse pelin takia. pl. kolmipyöräbugit ym.
Vaikkakaan tuo ei mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, niin itse en ymmärrä tuota lentokoneen reitin merkitsemistä. Jälleen yksi "muuttuja" poistetaan pelistä. Itse olen pitänyt siitä, että kaverin kanssa on arvioitu lentoreittiä ja laskettu liitokilometrejä ja arvioitu mahdollisia hyppypaikkoja.
Ei siis tosiaan iso juttu, mutta täysin turha lisäys. Keskittyisivät uusien karttojen tekemiseen, nykyisten virheiden korjaamiseen ja kiinalaisten hakkereiden bannaamiseen. Niin ja nuo (vaihtelevat?) sääolot kelpaisi BF1-tyyliin. Itse en ole säätä ikinä kokenut pelissä, kun peliä olen pelannut vasta n. kuukauden.
E: Itse en mikään koodari ole, mutta hankala tajuta, miten esim. karttojen tekemiseen voi mennä noin älyttömän kauan. Peli on ollut ulkona yli vuoden ja karttoja on kierrossa kaksi?
No virallisesti pubg ei tue 7.1 ääntä, mutta kyllä se silti näyttää toimivan. Katso tuo aiemmin linkkaamani video ja kelaa 10 minuutin kohdille.Onhan se mutuilua, koska yritin vain netistä selvittää mikä on homman nimi. Kyllähän tuossa sanoinkin että jos, ja arvailin eli mutuilin mistä tämä ero sitten porukan mielestä tulisi. Olettaen ettei pelissä oikeasti olisi 5.1/7.1.......
Kovin vaikealta tuntuu löytää virallista infoa asiasta. Joku FAQ linkki oli virallisille foorumeille, mutta sivu oli jo poistettu.
En tiedä mistä toi tyyppi mun linkin takaa oli tuon HRTF infonsa kaivanut.
Mitkäs ne Windowsin asetukset on millä surround tulee? Ihan vaan playback device spatial sound (Sonic tai Atmos), vai joku muu?
Omista kuulokkeista kyllä löytyisi 7.1 tuki.
Jos tuon pistää ihan kuulokkeiden softasta, niin tuskin sitä tarvitsee Windowsista säätää erikseen.... ?
Voisihan joskus testata tuo päällä onko eroa.
Tuntuu erikoiselta, että vasta nyt tekijät heräävät siihen, että useimmiten on järkevämpää ottaa ar+ar kuin ar+smg. Ainoastaan smg vaimennin on melkeinpä syy napata umppi maasta, jos saat valita vaikka m416 tai umpin, mikä on väärin. Tästä ollut aiemminkin puhetta, mutta nopeuttamalla konepislojen lonkalta ads aikaa, ja kenties vähentämällä rekyyliä noilla tekiskin jotakin. Nyt ainut missä ump pesee tuon 416:n on lonkalta ampuminen. Vaikka sitten niin, että rynkkyhin kovempi rekyyli, niin tulis enempi pesäeroa pyssyihin.Oho, testiservuille tulossa balanssimuutoksia.
Level 3 kypärä vain dropeista.
Hieman kauhulla myös odotan noita asemuutoksia......... tl;dr halutaan että jengi käyttää enemmän eri aseita.
Noh, toivottavasti tuo on edes vähän pidempään testissä, että saavat oikeasti palautetta.
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Blog: Weapon Balance Patch Incoming
Se tulikin, mutta vetivät melko nopeasti pois palautteen pohjalta. Eli takaisin suunnittelupöydälle.asiaa sivuten, mitäs helvettiä sille ringin muutokselle tapahtui, eikö sen pitänyt hidastua ja syklin nopeutua?
No lähtökohtaisesti on kyllä väärin tajuta vuoden jälkeen olevansa pahasti metsässä, ja vetää pelaajilta matto alta. Parempi jatkaa kissavideoiden katselua bugien paikkaamisen sijasta, ja siinä samalla vaikka vähän aseskinien askartelua. Toivottavasti kohta keksivät periä kuukausimaksua tästä riemusta.Se tulikin, mutta vetivät melko nopeasti pois palautteen pohjalta. Eli takaisin suunnittelupöydälle.
No lähtökohtaisesti on kyllä väärin tajuta vuoden jälkeen olevansa pahasti metsässä, ja vetää pelaajilta matto alta. Parempi jatkaa kissavideoiden katselua bugien paikkaamisen sijasta, ja siinä samalla vaikka vähän aseskinien askartelua. Toivottavasti kohta keksivät periä kuukausimaksua tästä riemusta.
Olis vaan pitänyt alusta saakka olla niin, että ringin paine on jatkuva, mutta sitä pääsee karkuun. Nyt kummittelee se arman BR perintö jossa kellonlyömällä pitää olla sisällä, kun koko voimakenttää ei piirretty grafiikoissa.Ulina ringeistä oli liian vahva. Itse pidin erittäin paljon.
Ohan toi nyt ihan kuraa, että seuraava rinki on aina kiinni jossakin reunassa, ja isolta puolelta et hiekkaradassa ehdi edes autolla sisään jos juoksemisen sijasta joutuu vaikka tulitaisteluun kesken pelin.
Pelialueen kutistumisen on tarkoitus ohjata pelaajia tappamaan toisiaan, eikä tappaa puolia pelaajia.
Onhan se osa peliä joo, mutta parempi omasta mielestä olisi tilanne, että ulkoa sisään juoksemisen sijaan juostaisiin sitä aluetta karkuun sisäpuolella. Jos porukka pelaa 500h tietyillä säännöillä, niin tottuuhan siihen.Harvemmin sitä siihen alueeseen kuolee jos on muuten pelannut fiksusti. Toki joskus tulee niitä tilanteita että alueelle tulee kiire kun joku ennakoimaton yhteenotto tulee matkalla jne, mutta se on mielestäni osa peliä.
Ohan toi nyt ihan kuraa, että seuraava rinki on aina kiinni jossakin reunassa, ja isolta puolelta et hiekkaradassa ehdi edes autolla sisään jos juoksemisen sijasta joutuu vaikka tulitaisteluun kesken pelin.
Pelialueen kutistumisen on tarkoitus ohjata pelaajia tappamaan toisiaan, eikä tappaa puolia pelaajia.
Nyt pääsin vihdoin videon katsomaan. Mielenkiintoista.No virallisesti pubg ei tue 7.1 ääntä, mutta kyllä se silti näyttää toimivan. Katso tuo aiemmin linkkaamani video ja kelaa 10 minuutin kohdille.
Tuntuu erikoiselta, että vasta nyt tekijät heräävät siihen, että useimmiten on järkevämpää ottaa ar+ar kuin ar+smg. Ainoastaan smg vaimennin on melkeinpä syy napata umppi maasta, jos saat valita vaikka m416 tai umpin, mikä on väärin. Tästä ollut aiemminkin puhetta, mutta nopeuttamalla konepislojen lonkalta ads aikaa, ja kenties vähentämällä rekyyliä noilla tekiskin jotakin. Nyt ainut missä ump pesee tuon 416:n on lonkalta ampuminen. Vaikka sitten niin, että rynkkyhin kovempi rekyyli, niin tulis enempi pesäeroa pyssyihin.
Kitisin vähän samasta aiheesta aiemmin. M4 on liian ylivoimainen ase kun siihen on (melko helposti) löytänyt täyden satsin attachmenteja. Se pesee lähitaistelussa kaikki konepislat ja keskietäisyydeltä helposti kaikki muut aseet.
Sanoisin, että se on AINA huonosti pelattu jos alueeseen kuolet. Itse en ole alueeseen kuollut herran aikoihin.
Kaikki siihen silti on kuollut. Sit voikin miettiä, että montako sataa tuntia pitää pelata oppiakseen tuntemaan milloin rinki tappaa ja milloin ei. Sitä vaan lähinnä tässä tarkoitin, että olis aika paljon selkeämpää, jos se rinki vaikka sitten tappais aina, eikä vaan välillä. Pienemisen olis voinut sit mitoittaa sen mukaan, että porukka ehtii sisään. Riittävän monta kertaa kun kuolee niin tietää milloin on pakko ehtiä ja milloin on aikaa ammuskella.Oman kokemuksen perusteella jos rinkulaan kuolee loppupelissä, niin suuressa osassa tapauksista se olisi ollut vältettävissä kun olisi vain malttanut olla ampumatta sitä edeltäviä laukauksia. Näin ollen ei olisi paljastanut sijaintia viholliselle joka alueen reunalla on ollut odottamassa.
Joo, lähtökohtaisesti on ihan hyvä asia, että vaatii opettelua. Ja, että on muuttujia, mutta jotenkin olis mukavampi käydä pelaamassa, eikä opetella peliä tuntitolkulla, vain epämääräisten sääntöjen takia.
The Impossible Quiz 2 - Play it on Not DopplerEi niissä säännöissä ole mitään epämääräistä, se rinki tekee aina saman lämän samassa vaiheessa. Jos olet isolla reunalla, se tulee vauhdilla ja jos kapealla se tulee hitaasti.Jos et kokemuksesta opi, googlettele vaikka pari videota missä niitä on analisoitu. Tai muuta pelityyliä niin että siirryt ajoissa valkoisiin, niin ei tartte miettiä. Tai vaikka vaihdat peliä johonkin missä ei ole rinkejä.
Rinki tekee eri määrän damagea liilkuessa ja ollessa kiinni. Nämä ovat vakiot ja ainoa tilanne jossa sama rinki tekee eri määrän damagea.
Niin, tätä juuri meinasinkin, kun ihan hyvin se ringin damage voisi olla aina vakio. Sit olis ihan selkee homma, että ulos ei parane jäädä.Rinki tekee eri määrän damagea liilkuessa ja ollessa kiinni. Nämä ovat vakiot ja ainoa tilanne jossa sama rinki tekee eri määrän damagea.
Ootko vieläkin sitä mieltä, ettei säännöissä ole mitään epäselvää?Niin eikö se sulkeuduttuaan tee seuraavan ringin verran lämää? En oo ihan varma tästä koska harvemmin tulee ulkopuolella oltua mutta mutulla olen näin ymmärtänyt
Edit: eli siis rinki vaihtuisi sen sulkeuduttua.
Ootko vieläkin sitä mieltä, ettei säännöissä ole mitään epäselvää?