Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
109
Illalla löytys pari aiva selkeätä "kartan käyttäjää"
Kuolin about 400m päästä microuzimiehen leiskautukseen
Liitelin ilman konetta ympäri karttaa
Yksi duo rundi pyöritti aulakelloa kaks kertaa alko vain 26 pelaajalla
Random räjähdin moottoripyörällä näkymättömään seinään
Muuten ihan jees keikka, löyty harvinaisen hyvin loottia M4 oli yleisempi ku haulikko

ei tarvitse muuta kuin hyvin ajettua ääntä normaaleista stereokuulokkeista, niin saa paremmat tilaäänet kuin ikinä mistään 7.1 seteistä.
Omien kokemuksien mukaan oon aivan samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Eikö se ole suhteellisen tunnettu ongelma etenkin tässä pelissä, että mitään surround yms kilkkeitä ei saisi olla päällä? Ihan sama mistä kuulokkeista kyse.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
187
Eikö se ole suhteellisen tunnettu ongelma etenkin tässä pelissä, että mitään surround yms kilkkeitä ei saisi olla päällä? Ihan sama mistä kuulokkeista kyse.
No varsinkin siksi, kun peli ei (käsittääkseni) edes tue 5.1 saati 7.1 ääntä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Itsellä kaikki surroundit pois, ja hyvin erottuu suunnat.

Joku äskettäin tehnyt tälläisen selityksen PUBG:in äänistä: Understanding directional sound in PUBG, and how it's broken • r/PUBATTLEGROUNDS
Jos toi noin on, niin periaatteessa surround asetukset ei tee mitään lisää. Kyseessä on tapa tehdä stereolle efekti äänen suunnasta.
Mahdollisesti osa kuulokkeista, tai softista, osaa sitten surround päällä käpistellä HRTF:ää? Osa kun sanoo että surround päällä toimisi heillä paremmin...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Tulee kyllä offtopiccia, mutta ei kyllä pysty ymmärtämään miksi joku maksaa monikanavakuulokkeista samaa rahaa millä saa jo oikeasti ihan hyvät kuulokkeet.
Bonuksena miellyttävä tubekanava, jossa keskitytään juuri äänimaailmaan. Luurit päähän ja kokeilemaan: the sound traveler :kahvi:
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Myönnetään että olin ehkä epäselvä, mutta olen siis samaa mieltä kanssasi.
Mä tässä epäselvä olin, en tosiaan tuota sun kommenttia meinannut sillä.
Alustin ehkä pikemmin tuota tekstiä minkä linkkasin ja mitä muuten aiemmin kuullut ja lukenut.

Sitä vaan ihmettelen miten osa sanoo että niillä 5.1/7.1 päällä kuulisi paremmin.
Jos PUBG tosiaan käyttää vain stereo millä HRTF, niin voisiko osa kuulokkeiden softasta jotenkin parantaa tuota HRTF efektiä. Varmasti osa kuulokkeista vain on paremmilla drivereillä, ja siitä tietenkin tulee ero mutta kun osa sanoo että kuulokkeiden surroundit onnistuisi silti parantamaan. Onko se sitten niiltä mutuilua tai vain placeboefektiä who knows. :)
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Itsellä fiilis, että Logitechin Artemis G933:lla suunnat kuuluvat paremmin 7.1:llä kuin stereolla.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Jos PUBG tosiaan käyttää vain stereo millä HRTF, niin voisiko osa kuulokkeiden softasta jotenkin parantaa tuota HRTF efektiä.
Entäpä jos se onkin niin päin että tuo sinun väite on mutuilua. :D Sen tiedän varmuudella että peli tukee 5.1/7.1 surroundia kunhan tuo ne vain Windowsin asetuksissa päällä. Minun korvilla kuulostaa siltä että tässä pelissä ei ole mitään HRTF prosessointia. Jos olisi niin ylhäältä tulevat äänet kuulostaisivat oikeasti tulevan ylhäältä. Nyt ne kuulostaa tulevan korvien tasolta, mutta yläpuolella olevien askelinen ääniä on vain alipäästösuodatettu jonka perusteella voi päätellä vihollisen olevan yläpuolella. Toki tuon perusteella ei voi tietää varmuudella käyttääkö peli HRTF vai ei, koska pelin HRTF voi olla vain epäsopiva minun korville. Tämähän on koko HRTF idea ja toimintaperiaate. Ääntä yritetään prosessoida digitaalisella filtterillä samalla tavalla kuin kuuntelijan omat korvat, pää ja ylävartalo muokkaa korviin saapuvaa ääntä. Tinkimättömästi toteutettujen virtuaalisurround kuulokkeiden mukana tulisi tulla korviin työnnettävät mittamikrofonit jolla käyttäjä voi mitata oman HRTF:n. Valitettavasti tällä hetkellä peleissä ja halvoissa kuulokkeissa käytetään vain geneeristä HRTF jonka sopivuus juuri sinun korville on täysin sattumaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
822
Siis okei, onhan tässä bugeja ym. mutta tässä nyt toista sataa tuntia pelannut, ja joka kerta kuolema on tottakai enemmän tai vähemmän vittumainen, välillä sille jotain olisi itse mahtanut välillä ei, mutta kertaakaan ei ole tainnut tulla fiilistä että olin kuollut itse pelin takia. pl. kolmipyöräbugit ym.
 
Viimeksi muokattu:

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Entäpä jos se onkin niin päin että tuo sinun väite on mutuilua. :D Sen tiedän varmuudella että peli tukee 5.1/7.1 surroundia kunhan tuo ne vain Windowsin asetuksissa päällä. Minun korvilla kuulostaa siltä että tässä pelissä ei ole mitään HRTF prosessointia. Jos olisi niin ylhäältä tulevat äänet kuulostaisivat oikeasti tulevan ylhäältä. Nyt ne kuulostaa tulevan korvien tasolta, mutta yläpuolella olevien askelinen ääniä on vain alipäästösuodatettu jonka perusteella voi päätellä vihollisen olevan yläpuolella. Toki tuon perusteella ei voi tietää varmuudella käyttääkö peli HRTF vai ei, koska pelin HRTF voi olla vain epäsopiva minun korville. Tämähän on koko HRTF idea ja toimintaperiaate. Ääntä yritetään prosessoida digitaalisella filtterillä samalla tavalla kuin kuuntelijan omat korvat, pää ja ylävartalo muokkaa korviin saapuvaa ääntä. Tinkimättömästi toteutettujen virtuaalisurround kuulokkeiden mukana tulisi tulla korviin työnnettävät mittamikrofonit jolla käyttäjä voi mitata oman HRTF:n. Valitettavasti tällä hetkellä peleissä ja halvoissa kuulokkeissa käytetään vain geneeristä HRTF jonka sopivuus juuri sinun korville on täysin sattumaa.
Onhan se mutuilua, koska yritin vain netistä selvittää mikä on homman nimi. Kyllähän tuossa sanoinkin että jos, ja arvailin eli mutuilin mistä tämä ero sitten porukan mielestä tulisi. Olettaen ettei pelissä oikeasti olisi 5.1/7.1.......
Kovin vaikealta tuntuu löytää virallista infoa asiasta. Joku FAQ linkki oli virallisille foorumeille, mutta sivu oli jo poistettu.

En tiedä mistä toi tyyppi mun linkin takaa oli tuon HRTF infonsa kaivanut. :)

Mitkäs ne Windowsin asetukset on millä surround tulee? Ihan vaan playback device spatial sound (Sonic tai Atmos), vai joku muu?
Omista kuulokkeista kyllä löytyisi 7.1 tuki.
Jos tuon pistää ihan kuulokkeiden softasta, niin tuskin sitä tarvitsee Windowsista säätää erikseen.... ?
Voisihan joskus testata tuo päällä onko eroa.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Itsellä fiilis, että Logitechin Artemis G933:lla suunnat kuuluvat paremmin 7.1:llä kuin stereolla.
G933-kuulokkeissa on todella laadukas virtuaalinen 7.1-ääni. Vain Astro A50-luurit yhdistettynä optisella kaapelilla Dolby Digital Live -äänikorttiin on tuonut paremman kokemuksen - sekin vain äänenlaadussa, molemmissa virtuaalinen tilaääni oli erinomainen.
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
640
Siis okei, onhan tässä bugeja ym. mutta tässä nyt toista sataa tuntia pelannut, ja joka kerta kuolema on tottakai enemmän tai vähemmän vittumainen, välillä sille jotain olisi itse mahtanut välillä ei, mutta kertaakaan ei ole tainnut tulla fiilistä että olin kuollut itse pelin takia. pl. kolmipyöräbugit ym.
Sama homma. 100 % kuolemista johtuu vain siitä, että olen vaan niin huono ja kämmään mahtavatkin paikat :D.

Tässä on kyllä jollain pelaajilla aivan uskomaton tuo spottauskyky. Nopeita käännöksiä ( jolla totta kai pyritään kattamaan 360 astetta) ja silti onnistutaan huomaamaan vihollinen. Itse hyvä, jos edes kiikarin kanssa onnistuu tunnistamaan juoksevan vihollisen :D. Tämän takia varmaan kaikki kanat on itselle tullut Miramarista, kun Erangelissa tuntuu vaan loppuvan silmiltä näkökyky erottaa vihollisia ruohomaastossa. Oli ne sitten juoksemassa tai paikallaan.

Vaikkakaan tuo ei mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, niin itse en ymmärrä tuota lentokoneen reitin merkitsemistä. Jälleen yksi "muuttuja" poistetaan pelistä. Itse olen pitänyt siitä, että kaverin kanssa on arvioitu lentoreittiä ja laskettu liitokilometrejä ja arvioitu mahdollisia hyppypaikkoja.

Ei siis tosiaan iso juttu, mutta täysin turha lisäys. Keskittyisivät uusien karttojen tekemiseen, nykyisten virheiden korjaamiseen ja kiinalaisten hakkereiden bannaamiseen. Niin ja nuo (vaihtelevat?) sääolot kelpaisi BF1-tyyliin. Itse en ole säätä ikinä kokenut pelissä, kun peliä olen pelannut vasta n. kuukauden.

E: Itse en mikään koodari ole, mutta hankala tajuta, miten esim. karttojen tekemiseen voi mennä noin älyttömän kauan. Peli on ollut ulkona yli vuoden ja karttoja on kierrossa kaksi?
Samaa mieltä. Käytetään turhaa aikaa turhiin muutoksiin. Mielestäni focus pitäisi olla nyt tämän koko paketin hiomiseen ja lisäsisällön tuottamiseen. ADHD räiskintää kaipaaville voitaisiin tehdä pienenpiä mappeja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
Onhan se mutuilua, koska yritin vain netistä selvittää mikä on homman nimi. Kyllähän tuossa sanoinkin että jos, ja arvailin eli mutuilin mistä tämä ero sitten porukan mielestä tulisi. Olettaen ettei pelissä oikeasti olisi 5.1/7.1.......
Kovin vaikealta tuntuu löytää virallista infoa asiasta. Joku FAQ linkki oli virallisille foorumeille, mutta sivu oli jo poistettu.

En tiedä mistä toi tyyppi mun linkin takaa oli tuon HRTF infonsa kaivanut. :)

Mitkäs ne Windowsin asetukset on millä surround tulee? Ihan vaan playback device spatial sound (Sonic tai Atmos), vai joku muu?
Omista kuulokkeista kyllä löytyisi 7.1 tuki.
Jos tuon pistää ihan kuulokkeiden softasta, niin tuskin sitä tarvitsee Windowsista säätää erikseen.... ?
Voisihan joskus testata tuo päällä onko eroa.
No virallisesti pubg ei tue 7.1 ääntä, mutta kyllä se silti näyttää toimivan. Katso tuo aiemmin linkkaamani video ja kelaa 10 minuutin kohdille.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Oho, testiservuille tulossa balanssimuutoksia.
Level 3 kypärä vain dropeista. :eek:
Hieman kauhulla myös odotan noita asemuutoksia......... tl;dr halutaan että jengi käyttää enemmän eri aseita.
Noh, toivottavasti tuo on edes vähän pidempään testissä, että saavat oikeasti palautetta.

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Blog: Weapon Balance Patch Incoming
Tuntuu erikoiselta, että vasta nyt tekijät heräävät siihen, että useimmiten on järkevämpää ottaa ar+ar kuin ar+smg. Ainoastaan smg vaimennin on melkeinpä syy napata umppi maasta, jos saat valita vaikka m416 tai umpin, mikä on väärin. Tästä ollut aiemminkin puhetta, mutta nopeuttamalla konepislojen lonkalta ads aikaa, ja kenties vähentämällä rekyyliä noilla tekiskin jotakin. Nyt ainut missä ump pesee tuon 416:n on lonkalta ampuminen. Vaikka sitten niin, että rynkkyhin kovempi rekyyli, niin tulis enempi pesäeroa pyssyihin.

Ja asiaa sivuten, mitäs helvettiä sille ringin muutokselle tapahtui, eikö sen pitänyt hidastua ja syklin nopeutua?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
asiaa sivuten, mitäs helvettiä sille ringin muutokselle tapahtui, eikö sen pitänyt hidastua ja syklin nopeutua?
Se tulikin, mutta vetivät melko nopeasti pois palautteen pohjalta. Eli takaisin suunnittelupöydälle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Se tulikin, mutta vetivät melko nopeasti pois palautteen pohjalta. Eli takaisin suunnittelupöydälle.
No lähtökohtaisesti on kyllä väärin tajuta vuoden jälkeen olevansa pahasti metsässä, ja vetää pelaajilta matto alta. Parempi jatkaa kissavideoiden katselua bugien paikkaamisen sijasta, ja siinä samalla vaikka vähän aseskinien askartelua. Toivottavasti kohta keksivät periä kuukausimaksua tästä riemusta. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
No lähtökohtaisesti on kyllä väärin tajuta vuoden jälkeen olevansa pahasti metsässä, ja vetää pelaajilta matto alta. Parempi jatkaa kissavideoiden katselua bugien paikkaamisen sijasta, ja siinä samalla vaikka vähän aseskinien askartelua. Toivottavasti kohta keksivät periä kuukausimaksua tästä riemusta. :D
Ulina ringeistä oli liian vahva. Itse pidin erittäin paljon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Ulina ringeistä oli liian vahva. Itse pidin erittäin paljon.
Olis vaan pitänyt alusta saakka olla niin, että ringin paine on jatkuva, mutta sitä pääsee karkuun. Nyt kummittelee se arman BR perintö jossa kellonlyömällä pitää olla sisällä, kun koko voimakenttää ei piirretty grafiikoissa.

En kyllä ymmärrä mitä vatuloivat kun kerran dataa peleistä on aivan tolkuton määrä, ja silti joutuvat palauttamaan edellisiä asetuksia. Eikö käy mielessä tehdä muutoksia portaittain.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Eihän noita rinkejäkään lähdetty sen takia muuttamaan että nykyiset olivat huonoja, vaan koettiin löytää saataisiinko niistä vielä parempia. Noh, ei saatu joten mentiin takaisin niihin mitkä on todettu hyviksi.

Mielestäni on ihan hyvä että eri asioita kokeillaan ja osataan myös ottaa niitä tehtyjä muutoksia takaisin, jos siihen on tarvetta. Moni muu peli / tekijä ei kuuntelisi vaan runnoisi muutokset vain voimalla lävitse (kuten vaikka Valve) oman halunsa mukaan, joten mielestäni aika tyytyväinen saa tilanteeseen olla.

Vaikuttaa että kun pelissä on vielä bugeja tms, niin yhteisö on ihan ylikriittinen kaikki muutoksia kohtaan ja varsinkin jos jotain vedetään takaisin, niin se nähdään jonain suurena epäonnistumisena PUBG Corp osalta vaikka eihän se oikeasti näin ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Ohan toi nyt ihan kuraa, että seuraava rinki on aina kiinni jossakin reunassa, ja isolta puolelta et hiekkaradassa ehdi edes autolla sisään jos juoksemisen sijasta joutuu vaikka tulitaisteluun kesken pelin.

Pelialueen kutistumisen on tarkoitus ohjata pelaajia tappamaan toisiaan, eikä tappaa puolia pelaajia.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ohan toi nyt ihan kuraa, että seuraava rinki on aina kiinni jossakin reunassa, ja isolta puolelta et hiekkaradassa ehdi edes autolla sisään jos juoksemisen sijasta joutuu vaikka tulitaisteluun kesken pelin.

Pelialueen kutistumisen on tarkoitus ohjata pelaajia tappamaan toisiaan, eikä tappaa puolia pelaajia.
Harvemmin sitä siihen alueeseen kuolee jos on muuten pelannut fiksusti. Toki joskus tulee niitä tilanteita että alueelle tulee kiire kun joku ennakoimaton yhteenotto tulee matkalla jne, mutta se on mielestäni osa peliä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Harvemmin sitä siihen alueeseen kuolee jos on muuten pelannut fiksusti. Toki joskus tulee niitä tilanteita että alueelle tulee kiire kun joku ennakoimaton yhteenotto tulee matkalla jne, mutta se on mielestäni osa peliä.
Onhan se osa peliä joo, mutta parempi omasta mielestä olisi tilanne, että ulkoa sisään juoksemisen sijaan juostaisiin sitä aluetta karkuun sisäpuolella. Jos porukka pelaa 500h tietyillä säännöillä, niin tottuuhan siihen.

Olisi heti alkuun pitänyt rytmittää ringit erilailla, koska nyt pakotetaan pelaajat muuttamaan pelityyliä, jos säännöt muuttuvat. Osansa tekee epämääräinen damage alueen ulkopuolella.

Kuvittele tilanne jossa yli 5m ringin ulkopuolella odottaa varma kuolema, mutta rinkiä pääsee juoksemaan karkuun aina.

Verrattuna nykyiseen, jossa alkuun voit hengailla vartin ulkona ja loppuringit tappaa hiljalleen, mutta vain 2 (arvaus) viimeistä rinkiä on juostavissa kiinni.

Edit: oikeastaan paras olisi instagib rinkula, mutta siitä tulee ääni jota oppii pelkäämään, eikä pääse yllättämään selän takaa.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Kyllä ne muutamat vikat ringit on aika tappavia jo, että ei käytännössä niiden ulkopuolella enää pelata varsinkaan jos ne ovat menneet kiinni. Mutta kuten sanoin, niin varmasti parannettavaa löytyy mutta ei se välttämättä tarkoita sitä että nykyiset olisivat huonot tai että niiden asetukset jollain tapaa pilaisivat varsinaisesti peliä.

Olen custom servereillä kokeillut kaikenlaisia asetuksia ja koettanut katsoa miten rinkien nopeus vaikuttaa peliin ja tiimien taksuihin. Käytännössä se mitä tuosta on jäänyt käteen on, että jos rinkejä muutetaan niin silloin pitää myös lootteja muuttaa. Tarkoittaen tällä sitä, että jos ringit laitetaan esim. 50% nopeammiksi kuin ne nykyään on, niin balanssin löytämiseksi pitää myös loottia olla enemmän koska on vähemmän aikaa etsiä sitä. Molempia muuttamalla pystytään pelin tempoa muokkaamaan ja osittain eliminoimaan keskipelin "tylsä vaihe".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Yks mahdollinen skenaario olisi lisätä alun lootti/siirtymäaikaa vaikka kymppiin, mutta pudottaa eka rinki heti reippaasti pienemmäksi, ja pakko ehtiä sisään. Siitä vähän tiivistyisi toi midgame-seikkailupeliosuus.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
Harvemmin on ihan alun jälkeen tullut alueeseen kuoltua. Enemmän sitten siihen kun on alueen pakottamana joutunut puskemaan ja tullut nappi otsaan.

Ite pyrin sen laskemaan matka-aikaan että joutuu jonkun kanssa kähisemääm tai säätämään jotain.

Ihan hyvät mielestäni nuo ringit on, ehkä tosin vois eventiksi tai vastaavaksi tulla erilaisia rinkihommia, esim random-damagella olevat tai instagibbaavat.

Aseet taas saisi enemmänkin erota toisistaan. Toki silloin niitä pitäisi muuttaa siihen suuntaan että kaikilla asetyypeillä olisi selkeämpi käyttötarkoitus. Esimerkiksi damagea, bullet droppia, rekyyliä, rekyyliä lonkalta ja jo mainittua tähtäys nopeutta muuttelemalla. Kovin läpi en ole ajatellut miten ne saisi järkevästi balanssiin, mutta toisaalta ei mun mielestä aseiden edes tarvi olla balanssissa, jos se ois sama minkä rynkyn nostaa (kuten se melkeimpä nykyään on) niin ei juuri tartte lootata ollenkaan.

Toki loottaaminen on varmasti adhd-kerhossa tylsää, mutta toisaalta se pakottaisi myös osaltaan pelaajia liikkumaan enemmän gearin toivossa ja lisäisi kohtaamisten määrää.

Edit: Siis sen jälkeen ole tullut kuoltua, kun oppi pelin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Rinkulaeventit ois kyllä ihan miellyttäviä.
Ihmetyttää siis lähinnä sinisen reijän puolesta kun eivät esim. EA:n aikana keksineet alkaa renkkaamaan ite ringin mekaniikkaa. Paitsi nyt, puolitoista vuotta julkaisun jälkeen ässänä hihasta ja ihmettelevät kun pelaajat ei oikein tykkää. :D

Ite kun ei tätä missään vaiheessa tullut hakattua tuntikausia, niin jotenkin säännöt tuntuvat paikoitellen epäloogisilta, jopa sen arman BR:n jälkeen. Tottakai yritys-erehdys metodilla kun painaa, niin alkaahan se luistamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
136
Ohan toi nyt ihan kuraa, että seuraava rinki on aina kiinni jossakin reunassa, ja isolta puolelta et hiekkaradassa ehdi edes autolla sisään jos juoksemisen sijasta joutuu vaikka tulitaisteluun kesken pelin.

Pelialueen kutistumisen on tarkoitus ohjata pelaajia tappamaan toisiaan, eikä tappaa puolia pelaajia.
Sanoisin, että se on AINA huonosti pelattu jos alueeseen kuolet. Itse en ole alueeseen kuollut herran aikoihin.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
136
Oma pelityylini on, että loottaan ekan ringin aikana ns. peruslootit kasaan ja pyrin lähtemään alueelle niin etten joudu sähkön kanssa kosketuksiin. Loput lootit kerään vastustajilta. Tämä toimii ainakin omalla kohdallani.

Mitä tässä nyt seurannut omia pelikavereita ja pelikavereiden pelikavereita niin loottaaminen karkaa aika usealla ihan käsistä ja muuttuu himohamstraamiseksi. Oikeesti tässä ei tarvi ku parit kitit, boostit ja satakunta ammusta aseeseen. Jos löydän M4/SCAR-L mutten K98 tai muuta vastaavaa sniperia, niin en pidä edes toista rynkkyä mukanani, koska mielestäni turhaa.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Oman kokemuksen perusteella jos rinkulaan kuolee loppupelissä, niin suuressa osassa tapauksista se olisi ollut vältettävissä kun olisi vain malttanut olla ampumatta sitä edeltäviä laukauksia. Näin ollen ei olisi paljastanut sijaintia viholliselle joka alueen reunalla on ollut odottamassa.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
No virallisesti pubg ei tue 7.1 ääntä, mutta kyllä se silti näyttää toimivan. Katso tuo aiemmin linkkaamani video ja kelaa 10 minuutin kohdille.
Nyt pääsin vihdoin videon katsomaan. Mielenkiintoista.

Selvästi tulee ääniä "kanavoittain" jos Windowsin speaker configin saa kuulokkeilleen laitettua 7.1 moodiin. Jos sen saa tehtyä (ilman videon mainitsemaa laajempaa prosessia) , niin sen jälkeen kuulokkeiden omat virtuaaliset surroundit ilmeisesti sitten parantaa suuntien kuulemista.
Pitää illalla tutkia miten itsellä mahdollista. Vähän luulen ettei helpomman kautta onnistu kun videollakin mainitaan ettei Arctis 5 ainakaan pysty. Saman valmistajan kuulokkeet kuin omat kuitenkin. En kyllä tiedä jaksaako tuota pidemmän kaavan säätöä tehdä. :D

Sehän olisi toki erikivaa jos peli suoraan vetäisi uusiksi äänet.
Tosin ennemmin viilaisin pelin muuten kuntoon, kun ainakaan itse en ole kokenut tähän mennessä ääniä ongelmaksi.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tuntuu erikoiselta, että vasta nyt tekijät heräävät siihen, että useimmiten on järkevämpää ottaa ar+ar kuin ar+smg. Ainoastaan smg vaimennin on melkeinpä syy napata umppi maasta, jos saat valita vaikka m416 tai umpin, mikä on väärin. Tästä ollut aiemminkin puhetta, mutta nopeuttamalla konepislojen lonkalta ads aikaa, ja kenties vähentämällä rekyyliä noilla tekiskin jotakin. Nyt ainut missä ump pesee tuon 416:n on lonkalta ampuminen. Vaikka sitten niin, että rynkkyhin kovempi rekyyli, niin tulis enempi pesäeroa pyssyihin.
Kitisin vähän samasta aiheesta aiemmin. M4 on liian ylivoimainen ase kun siihen on (melko helposti) löytänyt täyden satsin attachmenteja. Se pesee lähitaistelussa kaikki konepislat ja keskietäisyydeltä helposti kaikki muut aseet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Kitisin vähän samasta aiheesta aiemmin. M4 on liian ylivoimainen ase kun siihen on (melko helposti) löytänyt täyden satsin attachmenteja. Se pesee lähitaistelussa kaikki konepislat ja keskietäisyydeltä helposti kaikki muut aseet.
Puhumattakaan että tuplaM4-setup (toinen closerange red-dot / holo, toinen 4x / 8x) on enemmän kuin riittävä myös endgameen.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itse yleensä etin sen M4 + UMP combon aina. AR+AR tulee harvemmin kerättyä, vaikka sekin hyvin toimii.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Sanoisin, että se on AINA huonosti pelattu jos alueeseen kuolet. Itse en ole alueeseen kuollut herran aikoihin.
Oman kokemuksen perusteella jos rinkulaan kuolee loppupelissä, niin suuressa osassa tapauksista se olisi ollut vältettävissä kun olisi vain malttanut olla ampumatta sitä edeltäviä laukauksia. Näin ollen ei olisi paljastanut sijaintia viholliselle joka alueen reunalla on ollut odottamassa.
Kaikki siihen silti on kuollut. Sit voikin miettiä, että montako sataa tuntia pitää pelata oppiakseen tuntemaan milloin rinki tappaa ja milloin ei. Sitä vaan lähinnä tässä tarkoitin, että olis aika paljon selkeämpää, jos se rinki vaikka sitten tappais aina, eikä vaan välillä. Pienemisen olis voinut sit mitoittaa sen mukaan, että porukka ehtii sisään. Riittävän monta kertaa kun kuolee niin tietää milloin on pakko ehtiä ja milloin on aikaa ammuskella.

Eikös noita loppurinkejäkin voimistettu vain sen takia kun jotkut olmit keksi kerätä kaikki medsit jostain kylästä, ja veteli niitä alueen ulkopuolella jossain turnauksessa? Se, että joku asetus on mitä on, ei välttämättä tarkoita, että se olis paras vaihtoehto. Tässäkin syyttävä sormi osoittaa siniseen reikään, eikä pelaajiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
822
Kyllä sen oppii tuntemaan, joskus tulee vain muuttujia eikä aika riitäkään, tämä on itselle ihan ok ja kuulunee pelin luonteeseen.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
Meni ehkä 30h oppia miten alueet käyttäytyy, jos siihen satoja tunteja joutuisi työntämään en osaisi sitten vieläkään.. (kellossa alle 300h)

Mutta osalle se tuntuu olevan vain vaikeampaa, meidänkin squadissa kaksi jamppaa meinaa aina unohtua loottimaan / sotimaan ja aluetta ei katella ollenkaan. Kantapään kautta nuo on pikkuhiljaa toki oppineet ja kai se on auttanut myös että itellä on ollu se perseellepotkijan rooli tuossa hommassa :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Joo, lähtökohtaisesti on ihan hyvä asia, että vaatii opettelua. Ja, että on muuttujia, mutta jotenkin olis mukavampi käydä pelaamassa, eikä opetella peliä tuntitolkulla, vain epämääräisten sääntöjen takia.

EDIT:
LifeTime Stats
Matches Played
356

Veikkaan, että ei kyllä 400 mene rikki tällä tahdilla.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
Joo, lähtökohtaisesti on ihan hyvä asia, että vaatii opettelua. Ja, että on muuttujia, mutta jotenkin olis mukavampi käydä pelaamassa, eikä opetella peliä tuntitolkulla, vain epämääräisten sääntöjen takia.
Ei niissä säännöissä ole mitään epämääräistä, se rinki tekee aina saman lämän samassa vaiheessa. Jos olet isolla reunalla, se tulee vauhdilla ja jos kapealla se tulee hitaasti.Jos et kokemuksesta opi, googlettele vaikka pari videota missä niitä on analisoitu. Tai muuta pelityyliä niin että siirryt ajoissa valkoisiin, niin ei tartte miettiä. Tai vaikka vaihdat peliä johonkin missä ei ole rinkejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
822
Jos tosiaan noissa vaikeuksia niin heti vain kohti uutta rinkiä jos tuntuu vaikeuksia olevan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Ei niissä säännöissä ole mitään epämääräistä, se rinki tekee aina saman lämän samassa vaiheessa. Jos olet isolla reunalla, se tulee vauhdilla ja jos kapealla se tulee hitaasti.Jos et kokemuksesta opi, googlettele vaikka pari videota missä niitä on analisoitu. Tai muuta pelityyliä niin että siirryt ajoissa valkoisiin, niin ei tartte miettiä. Tai vaikka vaihdat peliä johonkin missä ei ole rinkejä.
The Impossible Quiz 2 - Play it on Not Doppler

miten pitkälle pääset?

Niin ja siis epämääräinen sääntö on itselleni sitä, että rinki näyttää samalta, mutta tekee eri verran damagea. Tätäkään ei selitetä missään dokumentaatiossa, pitää vaan erehdyksen kautta kokea. Tai sitten niitä tubevideoita katsella.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
Koetin vielä lukea @koodi sun viestejä läpi, enkä kyllä nyt keksinyt mikä niistä ringeistä tekee mielestäsi epämääräiset? Lämähän on aina sama sen mukaan monesko rinki on menossa, eli onko se kutistuminen sulle se ongelma vai mikä?
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Rinki tekee eri määrän damagea liilkuessa ja ollessa kiinni. Nämä ovat vakiot ja ainoa tilanne jossa sama rinki tekee eri määrän damagea.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
Rinki tekee eri määrän damagea liilkuessa ja ollessa kiinni. Nämä ovat vakiot ja ainoa tilanne jossa sama rinki tekee eri määrän damagea.
Niin eikö se sulkeuduttuaan tee seuraavan ringin verran lämää? En oo ihan varma tästä koska harvemmin tulee ulkopuolella oltua mutta mutulla olen näin ymmärtänyt

Edit: eli siis rinki vaihtuisi sen sulkeuduttua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Rinki tekee eri määrän damagea liilkuessa ja ollessa kiinni. Nämä ovat vakiot ja ainoa tilanne jossa sama rinki tekee eri määrän damagea.
Niin, tätä juuri meinasinkin, kun ihan hyvin se ringin damage voisi olla aina vakio. Sit olis ihan selkee homma, että ulos ei parane jäädä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Niin eikö se sulkeuduttuaan tee seuraavan ringin verran lämää? En oo ihan varma tästä koska harvemmin tulee ulkopuolella oltua mutta mutulla olen näin ymmärtänyt

Edit: eli siis rinki vaihtuisi sen sulkeuduttua.
Ootko vieläkin sitä mieltä, ettei säännöissä ole mitään epäselvää?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
Ootko vieläkin sitä mieltä, ettei säännöissä ole mitään epäselvää?
Olen, vaihdat vaan ajatteluksi sen että rinki vaihtuu sen sulkeuduttua, ei kun se lähtee pienenemään. Jollain säännöllähän se lämä tuossakin määräytyy ja on varmasti vakio, 1min googlella varmaan saisi senkin selville.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 851
Viestejä
4 211 242
Jäsenet
70 969
Uusin jäsen
700e puhelin

Hinta.fi

Ylös Bottom