Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin no asialle ei voi tehdä mitään jos se ongelma on heidän järjestelmässä. Euroopan maiden välillä raha liikkuu erittäin hyvin ibanin ja bic koodien kanssa. Ibanin pituudella ei ole väliä. Sano niille, että kirjautuvat heidän nettipankkiin ja sitä kautta lähettävät, niin ei heidän purkka järjestelmä ole ongelma.Pankin päässä en usko ongelman olevan vaan maksajan omassa järjestelmässä.
edit. Taino mistä noista saksalaisista ikinä tietää
En tiedä onko oikea ketju, mistäköhän johtuu, että lähes joka kuu tililtäni veloitetaan 'palvelumaksu'. Ennen ainakin tuo veloitettiin, kun käytti säästötilejä, mutta nykyään en käytä danskella kuin korttiini kytkettyä tiliä ja molemmat säästötilit tyhjinä.
Kiitos vastauksesta, näyttäisi olevan tuo 'verkkopankki asiakkaan tiliote'. Nykyään taitaa olla aivan turhia nuo paperiset tiliotteet. Pitääpä nuo ottaa pois kokonaan.Varmaan Danskelta asia selviää. Tai hinnastosta:
Löytyykö tuolta oikean suuruinen maksu ja selitys?
Kiitos vastauksesta, näyttäisi olevan tuo 'verkkopankki asiakkaan tiliote'. Nykyään taitaa olla aivan turhia nuo paperiset tiliotteet. Pitääpä nuo ottaa pois kokonaan.
En mene takuuseen tästäNiin no asialle ei voi tehdä mitään jos se ongelma on heidän järjestelmässä. Euroopan maiden välillä raha liikkuu erittäin hyvin ibanin ja bic koodien kanssa. Ibanin pituudella ei ole väliä. Sano niille, että kirjautuvat heidän nettipankkiin ja sitä kautta lähettävät, niin ei heidän purkka järjestelmä ole ongelma.
Joo, eipä ole paperiselle tiliotteelle ollut tarvetta varmaan pariinkymmeneen vuoteen. Pois vaan, turha kulu ja turhaa paperiroskaa. Tiliotteet saa riittävällä historialla verkkopankista.
Silti ei kannata ottaa paperista. Saahan ne verkkopankista vaikka pdf tiedostoksi johonkin pilveen talteen. Helpompi etsiäkkin kun on tiedostoina eikä paperina jossain.Hah hah. Itsellä olisi tarvetta juuri yhdelle tiliotteelle 8 vuoden takaa. Verkkopankista näkee 6 vuoden päähän. Kaikkein omituisinta on että mulla on noita paljon muttei juuri tuota yhden kuun tiliotetta.
Eiköhän sekin löydy, ei vaan ehkä ilmaiseksi.Hah hah. Itsellä olisi tarvetta juuri yhdelle tiliotteelle 8 vuoden takaa. Verkkopankista näkee 6 vuoden päähän. Kaikkein omituisinta on että mulla on noita paljon muttei juuri tuota yhden kuun tiliotetta.
Eiköhän sekin löydy, ei vaan ehkä ilmaiseksi.
Oma tilanne ja kohdeasunto vaikuttaa tietysti, mutta muiden kokemuksia lukeneena ja omien lainatarjousten perusteella noin 0,3 % alkaa olla kohtuullisen hyvä taso.Onko muuten tietoa millainen on asuntolainojen marginaali nykyään?
Onko muuten tietoa millainen on asuntolainojen marginaali nykyään?
Hah hah. Itsellä olisi tarvetta juuri yhdelle tiliotteelle 8 vuoden takaa. Verkkopankista näkee 6 vuoden päähän. Kaikkein omituisinta on että mulla on noita paljon muttei juuri tuota yhden kuun tiliotetta.
Verkkopankista tosiaan pitäisi saada maksua vastaan vanhempiakin. Mutta uteliaisuus heräsi: millainen tapaus on kyseessä, että tuota tarvitset?
Onko muuten tietoa millainen on asuntolainojen marginaali nykyään?
No luultavasti ihan ensimmäiset asiat on asioimisen helppous ja hinta. Kaikki "pankit" ei halua nykyään edes käsitellä rahaa, ja asiointi on muutenkin pirun hankalaa kun pitää ennakkoon tehdä soittopyyntö pankkiin että ottavat yhteyttä että voit varata ihan ajan kivijalkaan. Sitten kitistään kun asiakkaat tuo vain hiekkaa lattialle mutta joka risahduksesta osataan kyllä laskuttaa. Sitten seuraavaksi tulee nuo lainojen marginaalit, keskittäminen jne. Itse suosin S-pankkia koska on nykyään likipitäen ainut paikka mihin myös normaalit töissäkäyvät ihmiset lasketaan sisälle sellaiseen aikaan että asiointi on ylipäätään mahdollista. Ja ihan järkeviltä ne asuntolainahommat, korot ym. on myös kuulostaneet mitä tuttavilta olen asiaa kuulostellut. Millään digiloikalla on turha perustella sitä ettei koko putkaan pääse edes sisälle ja naama norsun-sanonko-millä laskutetaan kaikesta mistä vaan voiMulla on OP:n tili ja siellähän on toi homma semmonen että jos on se joku omistajajäsen niin pankin käyttömaksut on edullisemmat. Esimerksiksi mulla lähtee kaikilta paitsi käyttötililtä 2e/kk palvelumaksuja vaikka en tekisi ko. tilille mitään siirtoja tai maksuja. Minun mielestä nuo jäsenkikkailut on täyttä hevonpaskaa (samaa tasoa ketjukauppojen bonuskortittien kanssa) ja tästä syystä harkitsen pankin vaihtoa sellaiseen jossa hinnoittelu on kaikille asiakkaille sama.
OP:n tili ollu aina enkä oikeastaan tiedä yhtään mitä mun pitäs vertailla näissä. Lainoja, luottoja, sijoituksia tai mitään muutakaan ihmeellistä en tarvi, tilille tulee palkka ja se menee sieltä elämiseen. Mitä pankkeja kannattais alkaa katteleen? Ja onko tuo ylipäätään millanen prosessi, avaanko vaan tilin toiseen pankkiin, siirrän rahat sinne ja vanha tili kiinni?
Tarkoitin kaikilla asiakkailla, että ei ole mitään keinotekoisia omistaja-asiakkuuksia tai vastaavaa. OP:sta soittivat varmaan 5 kertaa ja tuputtivat sitä omistajuutta, kukaan niistä ei osannut tai halunnut perustella mulle että miten se on niille, siis pankille, hyvä diili että saavat multa vähemmän rahaa maksuista. "lainaan" vaan sen 100e liittymispantin, ne laittaa rastin ruutuun että oon "omistaja" ja sen jälkeen tekevät tappiota verrattuna siihen että en ole jäsen ja maksan enemmän. Olisin saattanut harkitakin omistajuutta jos olisivat osanneet tuohon vastata, eivät osanneet niin en liittynyt.Jos tarve on pelkkä tili, niin se mikä on halvin.
Lienee kaikille pankeilla hinnoitteluissa eroja asiakkaiden mukaan, ehkä S-Pankissa ei ,joka lienee muutenkin halvin pelkälle tilille, mutta tarvitsen sen vihreänkortin niin sekään siis ei käy.
edit: Maksutilivertailu
Miksi haluaisin soittaa tai mennä kivijalkaliikeeseen? Missä tilanteessa ko. asiaa ei voi hoitaa helpommin viesteillä? En tietty kiellä etteikö yksityisen asiakkaan kannalta olisi etu että puljut ei menis kiinni samaan aikaan kun itse voisi mennä sinne.No luultavasti ihan ensimmäiset asiat on asioimisen helppous ja hinta. Kaikki "pankit" ei halua nykyään edes käsitellä rahaa, ja asiointi on muutenkin pirun hankalaa kun pitää ennakkoon tehdä soittopyyntö pankkiin että ottavat yhteyttä että voit varata ihan ajan kivijalkaan. Sitten kitistään kun asiakkaat tuo vain hiekkaa lattialle mutta joka risahduksesta osataan kyllä laskuttaa. Sitten seuraavaksi tulee nuo lainojen marginaalit, keskittäminen jne. Itse suosin S-pankkia koska on nykyään likipitäen ainut paikka mihin myös normaalit töissäkäyvät ihmiset lasketaan sisälle sellaiseen aikaan että asiointi on ylipäätään mahdollista. Ja ihan järkeviltä ne asuntolainahommat, korot ym. on myös kuulostaneet mitä tuttavilta olen asiaa kuulostellut. Millään digiloikalla on turha perustella sitä ettei koko putkaan pääse edes sisälle ja naama norsun-sanonko-millä laskutetaan kaikesta mistä vaan voi
No empä kyllä tiedä, mutta ainakin itselläni tulee mieleen / on tarvinnut hoitaa erinäisiä asioita kuten maksaa opintolaina, lainaneuvottelut, hoitaa kuolinpesän asioita, nostaa rahaa / shekki jos ostaa vaikka auton, moottoripyörän tai asunnon. Eli lyhyesti: asioimiseen. Monesti ovat vailla jos jonkinlaista kuponkia ja paperia allekirjoituksineen, customer storya jne. jne. Puhumattakaan jos on mukana jossain yhdistystoiminnassa jne. Nuo on monesti sellaisia tilanteita että helpointa käydä ao. porukan kesken hoitamassa asia paikan päällä siten että kaikilla on omat tai vastuualueella olevat dokumentit kainalossa. Noissa tapauksissa myös yleensä haastatellaan uudet jäsenet jotta pankki tietää eri henkilöiden taustat.Miksi haluaisin soittaa tai mennä kivijalkaliikeeseen? Missä tilanteessa ko. asiaa ei voi hoitaa helpommin viesteillä? En tietty kiellä etteikö yksityisen asiakkaan kannalta olisi etu että puljut ei menis kiinni samaan aikaan kun itse voisi mennä sinne.
No empä kyllä tiedä, mutta ainakin itselläni tulee mieleen / on tarvinnut hoitaa erinäisiä asioita kuten maksaa opintolaina, lainaneuvottelut, hoitaa kuolinpesän asioita, nostaa rahaa / shekki jos ostaa vaikka auton, moottoripyörän tai asunnon
Itse en muista, olenko käynyt konttorissa 10 vuoden sisään kertaakaan. 2010-luvun alussa saatoin käydä
Ainkin tossa uutisessa on virheitä:Nordea nähtävästi ei enää pidäkään asuntolaina-asiakkaista: Nordean palvelumaksut nousevat jälleen, myös piensijoittajaa uhkaa kulujen nousu | Talouselämä (talouselama.fi)
..Maltillinen ero asuntolaina-asiakkaalla vanhassa ja uudessa maksussa: 0e vs 4,5e/kk. Mihinköhän sitä lähtisi siirtämään kokonaisuutta.
Tämähän siis ei pidä paikkaansa. Välityspalkkiollinen kauppa pitää edelleen tehdä vuosineljänneksittäin, ei kuukausittain.Säilytysmaksuja ei veloiteta tyhjästä arvo-osuus tai osakesäästötilistä, tai mikäli kuukauden aikana on tehty välityspalkkiollinen kauppa.
Ei ole pakko siirtää mihinkään. Voit asentaa sovelluskaupasta mobiilipankin, jolloin:Nordea nähtävästi ei enää pidäkään asuntolaina-asiakkaista: Nordean palvelumaksut nousevat jälleen, myös piensijoittajaa uhkaa kulujen nousu | Talouselämä (talouselama.fi)
..Maltillinen ero asuntolaina-asiakkaalla vanhassa ja uudessa maksussa: 0e vs 4,5e/kk. Mihinköhän sitä lähtisi siirtämään kokonaisuutta.
pankeilta edellytetään nykyöän aika yksityskohtaisia selvityksiä joten ovat laittaneet rajan oletuksena hyvin matalalle. Raja on kuitenkin asiakaskohtainen joten jos on joku järkevä syy tallettaa 5000 kuussa käteisenä niinnkonttoriin vaan yhteyttä.TalletusOtto antaa latoa sisuksiinsa heidän oman järjestelmänsä rajoitusten mukaan 5000e. OP on pudottanut omilta korteiltaan tämän rajan 1000e/kalenterikuukausi. Naurettavaa.
Eipä yksityisellä ole tuohon mitään järkevää syytä ja yrityksille tuo on maksullinen palvelu.pankeilta edellytetään nykyöän aika yksityskohtaisia selvityksiä joten ovat laittaneet rajan oletuksena hyvin matalalle. Raja on kuitenkin asiakaskohtainen joten jos on joku järkevä syy tallettaa 5000 kuussa käteisenä niinnkonttoriin vaan yhteyttä.
Mulla on aika järkevä syy. En halua odotella ensin puhelinpalveluissa, että pääsen varailemaan aikaa pankkiin tallentamaan rahojani.Eipä yksityisellä ole tuohon mitään järkevää syytä ja yrityksille tuo on maksullinen palvelu.
Ei ole asiakaskohtainen ainakaan Osuuspankissa. Rajaa ei voi muuttaa.pankeilta edellytetään nykyöän aika yksityskohtaisia selvityksiä joten ovat laittaneet rajan oletuksena hyvin matalalle. Raja on kuitenkin asiakaskohtainen joten jos on joku järkevä syy tallettaa 5000 kuussa käteisenä niinnkonttoriin vaan yhteyttä.
Itsellä oli sama homma joskus pari vuotta sitten. Eivät tosin olleet mitään vailla vaan ilmoittivat kirjepostilla jostain tilimuutoksesta tjms. Ilmeni että tämä oli joku vanhempien/isovanhempien joskus avaama tili Merita-pankin ajoilta. Joitain senttejä siellä oli, mutta näitä en tainnut saada itselleni. Itse en ollut tiliä koskaan käyttänyt. Silloin oli vielä paikkakunnalla konttori, jossa kävin kyselemässä ja sulkemassa tilini.Nordealta kirjepostia vastakirjasta (ensimmäinen kerta elämässä kun edes kuulen termin). Minulla on muka heillä käyttötili ja tuon vastakirjan kun palauttaa saan siellä olevat 1.11 euroa siirrettyä haluamalleni muulle tilille, muussa tapauksessa (eli jos vastakirjaa ei ole tai se on hukassa) minun pitäisi maksaa summa heille "vahinkomaksuna". Vai niin. En ole ikinä ollut Nordean asiakas, OP:lla ihan alusta asti. Nordean ASPAan yritin...
Oikea nimi ja osoite kirjeessä, mutta niitähän nyt saa mistä lie rekistereistä. Joku tilinumerokin oli mainittu, jota en tietenkään mitenkään tunnista.
Minullekkin tuli jotain tällaista joku vuosi sitten. Kyseltiin jotain tietoa yms. ihmeellistä. En ole kuitenkaan koskaan ollut Nordean asiakas ja soittelin sitten aspaan. Siellä sitten selvisi, että ei minulla tosiaan ole mitään tilejä tai asiakkuutta ikinä ollutkaan vaan olin vain joskus kysynyt asuntolainaa ja tiedot jääneet siitä johonkin ja lähettelivät jotain kirjeitä sen takia. Ihme toimintaa kyllä.Itsellä oli sama homma joskus pari vuotta sitten. Eivät tosin olleet mitään vailla vaan ilmoittivat kirjepostilla jostain tilimuutoksesta tjms. Ilmeni että tämä oli joku vanhempien/isovanhempien joskus avaama tili Merita-pankin ajoilta. Joitain senttejä siellä oli, mutta näitä en tainnut saada itselleni. Itse en ollut tiliä koskaan käyttänyt. Silloin oli vielä paikkakunnalla konttori, jossa kävin kyselemässä ja sulkemassa tilini.
On kyllä outo tilanne, mutta käytätkö myös selasanoja esim. tällä foorumilla 20 vuotta?11 vuotta ollu op:n asiakkaana ja jatkuvasti on jotain säätöä, mikä pilaa vähintään päivän per viikko. On aina maksettu säntillisesti pankkilainan lyhennykset ja muita velkoja ei ole. Ei pitäisi olla minkäänlaista syytä yrittää kusta linssiin. Viimeinen niitti oli se, kun uusivat mun pankkikortin ja tuli eri ominaisuuksilla mitä edellinen ja pin -koodi vaihtunut. Ei se edellinen pin kerennyt olla kuin 20vuotta vasta. Tämä kortti saapui pe ja seur. ma olin availemassa tilejä S-pankkiin. Pitänee lainakin siirtää pois op:lta, että pääsee irti koko paskasta. On kyllä niin paska maku jäänyt koko pankista, etten suosittele kenellekkään asiakkuutta.
S-pankissa pystyy laittaa haluamansa pin-koodin maksukortille. Sen lisäksi eivät yritä kaupata pohjola vakuutuksia joka viikkoOn kyllä outo tilanne, mutta käytätkö myös selasanoja esim. tällä foorumilla 20 vuotta?
Turvallisuuden vuoksi olisi kyllä hyvä vaihtaa, varsinkin pin-koodeja ajoittain. Toki jos itse menevät vaihtamaan kysymättä niin onhan se toki surkeaa.
Mitä OP:hen tulee, niin minusta eivät asiakasta saa. Mielestäni maksaa liian paljon pankkipaketti.
Se s-pankin €0 on aika hyvä.
Minullekkin tuli jotain tällaista joku vuosi sitten. Kyseltiin jotain tietoa yms. ihmeellistä. En ole kuitenkaan koskaan ollut Nordean asiakas ja soittelin sitten aspaan. Siellä sitten selvisi, että ei minulla tosiaan ole mitään tilejä tai asiakkuutta ikinä ollutkaan vaan olin vain joskus kysynyt asuntolainaa ja tiedot jääneet siitä johonkin ja lähettelivät jotain kirjeitä sen takia. Ihme toimintaa kyllä.
Varsinkin sitten kun aletaan perimään kuluja tästä "salaa" luodusta tilistä. Pankeilla on tiukkaa nyt kun korot olleet pitkään alhaalla. Pitää keksiä uusia tulonlähteitä :/Itselle tuli myös pari vuotta sitten Danskelta kirje, että tileihin tulee muutoksia ja vaikuttaa jotenkin minun tiliini... Ei ole koskaan ollut tiliä Danskessa, joten ihmettelin asiaa ja laitoin sinne viestiä. Normi aspa ei tiennyt asiasta mitään, mutta tietosuojavastaava sitten kaiveli kannasta tjms. ja näki, että tosiaan lainatarjouksen yhteydessä on luotu tiedoillani myös tili. Johtuu kuulemma heidän prosesseistaa että samalla täytyy tili luoda. Omasta mielestä kyllä menee väärin, että "salaa" luodaan tili ja otetaan asiakkaaksi. Varmaan jotain keinotekoista asiakasmäärän korottamista tämäkin
Ei ole asiakaskohtainen ainakaan Osuuspankissa. Rajaa ei voi muuttaa.
Konttoriin piti kiikuttaa ja suoraan sanoen vitutti se tenttaus rahojen alkuperästä ja lisäksi siitä, mihin ne käyttäisin. Yksityisyys ja pankkisalaisuus on näköjään vedetty likakaivoon. Varsinkin kun pitää oikein ääneen kailottaa kuinka paljon haluan käteistä tallettaa koko aulan kuullen. Ei edes riitä, että laittaa rahat tiskiin, vaan summa pitää ensin itse ilmoittaa, ennen kuin virkailija niitä alkaa laskemaan.
Naurettavaa.
Vaihdoin ite onneksi ajoissa Nordeassa nuoriasiakkaana. Check-in oli tullloin vielä 30v asti ja kun olin täyttämäsä 30, Nordea lähestyi kirjeellä.Ei ole pakko siirtää mihinkään. Voit asentaa sovelluskaupasta mobiilipankin, jolloin:
"
"
- Jos käytät mobiilipankkia, saat automaattisesti Mobiili Plus -paketin, kun käytössäsi on mobiilipankin lisäksi tili ja kortti.
Mobiili Plus -paketin hinta on 1.9.2021 jälkeenkin 0,00 €/kk, ja se sisältää:
-mobiilipankki
-käyttötilit
-pankkitunnukset
-kortteja 1-2 kpl
-verkkopankin käytön
Maksuttomuus koskee seuraavia ryhmiä:
-Premium-asiakas
-asuntolaina-asiakas
-korkeakouluopiskelija-asiakas, 19-30v
-nuorisoasiakas, 19-25v
7,50 jos ei käytä mobiilia ja minähän en käytä
Tietoturva. Näppäilyvirheiden mahdollisuus.Ihan uteliaisuutta: miksi et käytä? Musta on ihan näppärää nähdä rahaliikenne ja hoitaa pankkiasioita ilman tietokonettakin. Saa hoidettua asiat missä tahansa. Nordealla on todella hyvin toimivat mobiiliappi.
Tietoturva. Näppäilyvirheiden mahdollisuus.
En halua että joku katsoo takana kun käyttää mobiilipankkia julkisella paikalla.
Puhelin on nykyään käytetyin tapa päästä nettiin, monella ainoa tapa, niin haittaohjelmien määrä valtava.
Pankit nyt aina tietysti kehuu, minä olen verkkopankkikäyttäjä henkeen ja vereen. Kätevämpää ja kotona voi tehdä, jossa virustorjunnat ym kunnossa eikä kukaan tuijota takaa.
Ei ole sen suurempi mahdollisuus kuin tietokoneellakaan.Tietoturva. Näppäilyvirheiden mahdollisuus.
Kuka käskee käyttämään julkisella paikalla? Voitahan sä simuloida vaikka pöytäkonetta ja käyttää sitä puhelinpankki akotona sun monitorin edessä.En halua että joku katsoo takana kun käyttää mobiilipankkia julkisella paikalla.
Paitsi että nykypuhelimet on turvallisempia kuin esim tietokone koska lähes 100% käyttää monentasoisia tuirvaelementtejä kuten biometristä tunnistautumista.Puhelin on nykyään käytetyin tapa päästä nettiin, monella ainoa tapa, niin haittaohjelmien määrä valtava.