Pankit

Pankin päässä en usko ongelman olevan vaan maksajan omassa järjestelmässä.

edit. Taino mistä noista saksalaisista ikinä tietää :)
 
Pankin päässä en usko ongelman olevan vaan maksajan omassa järjestelmässä.

edit. Taino mistä noista saksalaisista ikinä tietää :)
Niin no asialle ei voi tehdä mitään jos se ongelma on heidän järjestelmässä. Euroopan maiden välillä raha liikkuu erittäin hyvin ibanin ja bic koodien kanssa. Ibanin pituudella ei ole väliä. Sano niille, että kirjautuvat heidän nettipankkiin ja sitä kautta lähettävät, niin ei heidän purkka järjestelmä ole ongelma.
 
En tiedä onko oikea ketju, mistäköhän johtuu, että lähes joka kuu tililtäni veloitetaan 'palvelumaksu'. Ennen ainakin tuo veloitettiin, kun käytti säästötilejä, mutta nykyään en käytä danskella kuin korttiini kytkettyä tiliä ja molemmat säästötilit tyhjinä.
 
En tiedä onko oikea ketju, mistäköhän johtuu, että lähes joka kuu tililtäni veloitetaan 'palvelumaksu'. Ennen ainakin tuo veloitettiin, kun käytti säästötilejä, mutta nykyään en käytä danskella kuin korttiini kytkettyä tiliä ja molemmat säästötilit tyhjinä.

Varmaan Danskelta asia selviää. Tai hinnastosta:


Löytyykö tuolta oikean suuruinen maksu ja selitys?
 
Kiitos vastauksesta, näyttäisi olevan tuo 'verkkopankki asiakkaan tiliote'. Nykyään taitaa olla aivan turhia nuo paperiset tiliotteet. Pitääpä nuo ottaa pois kokonaan.

Joo, eipä ole paperiselle tiliotteelle ollut tarvetta varmaan pariinkymmeneen vuoteen. Pois vaan, turha kulu ja turhaa paperiroskaa. Tiliotteet saa riittävällä historialla verkkopankista.
 
Niin no asialle ei voi tehdä mitään jos se ongelma on heidän järjestelmässä. Euroopan maiden välillä raha liikkuu erittäin hyvin ibanin ja bic koodien kanssa. Ibanin pituudella ei ole väliä. Sano niille, että kirjautuvat heidän nettipankkiin ja sitä kautta lähettävät, niin ei heidän purkka järjestelmä ole ongelma.
En mene takuuseen tästä
IBAN-tarkistin: kansainvälisen tilinumeron vahvistus sivusta mutta täällä näemmä voi tarkistaa IBANin. Ibanissa pitäisi pystyä olemaan "up to 32 digits" eli mikään standardipituus se ei tietääkseni ole, ja pitikö sittne johonkin väliin lisätä nollia.
 
Joo, eipä ole paperiselle tiliotteelle ollut tarvetta varmaan pariinkymmeneen vuoteen. Pois vaan, turha kulu ja turhaa paperiroskaa. Tiliotteet saa riittävällä historialla verkkopankista.

Hah hah. Itsellä olisi tarvetta juuri yhdelle tiliotteelle 8 vuoden takaa. Verkkopankista näkee 6 vuoden päähän. Kaikkein omituisinta on että mulla on noita paljon muttei juuri tuota yhden kuun tiliotetta.
 
Hah hah. Itsellä olisi tarvetta juuri yhdelle tiliotteelle 8 vuoden takaa. Verkkopankista näkee 6 vuoden päähän. Kaikkein omituisinta on että mulla on noita paljon muttei juuri tuota yhden kuun tiliotetta.
Silti ei kannata ottaa paperista. Saahan ne verkkopankista vaikka pdf tiedostoksi johonkin pilveen talteen. Helpompi etsiäkkin kun on tiedostoina eikä paperina jossain.
 
Hah hah. Itsellä olisi tarvetta juuri yhdelle tiliotteelle 8 vuoden takaa. Verkkopankista näkee 6 vuoden päähän. Kaikkein omituisinta on että mulla on noita paljon muttei juuri tuota yhden kuun tiliotetta.
Eiköhän sekin löydy, ei vaan ehkä ilmaiseksi.
 
Hah hah. Itsellä olisi tarvetta juuri yhdelle tiliotteelle 8 vuoden takaa. Verkkopankista näkee 6 vuoden päähän. Kaikkein omituisinta on että mulla on noita paljon muttei juuri tuota yhden kuun tiliotetta.

Verkkopankista tosiaan pitäisi saada maksua vastaan vanhempiakin. Mutta uteliaisuus heräsi: millainen tapaus on kyseessä, että tuota tarvitset?
 
Verkkopankista tosiaan pitäisi saada maksua vastaan vanhempiakin. Mutta uteliaisuus heräsi: millainen tapaus on kyseessä, että tuota tarvitset?

Kyseessä on yksi siitä erikoinen saatava ettei se välttämättä koskaan kai vanhene, teoriassa ainakaan, käytännössä eivät varmaan juuri 30 vuotta vanhemmaksi pääse käymään. Eli takuuvuokra. Vuokrasopimuksessa oli virheellisesti mainittu että olisi käytetty vuokravakuustiliä, kun mä olin maksanut sen suoraan vuokranantajan tilille. Asia ei ole vielä juridisen kiistan tasolla, mutta on siinä aikaa kyllä kulunut.

Toki mulla on muitakin syitä pitää vanhoja tiliotteita, mulla on suurin osa kaikista tallella. Mulla on ainakin mun viimeisin tilikirja, ja suurin osa sen jälkeisistä tiliotteista. Noissa vanhemmissa ei ole tarkkaa että olisi ihan jokainen. Joskus kauan sitten muistaakseni mietin että noita tiliotteita voisi digitoida, silloin ei muistaakseni ollut mitään näppärää PDF formaattisia tiliotteita, vaikka verkkopankki olikin. Ei kuitenkaan tullut tälläistä tehtyä.

Nykyään tuollainen on itsestäänselvyys mutta kun on tottunut paperisiin niin ei ole tullut mieleen että noita digitaalisia voisi tallentaa itse.
 
Mulla on OP:n tili ja siellähän on toi homma semmonen että jos on se joku omistajajäsen niin pankin käyttömaksut on edullisemmat. Esimerksiksi mulla lähtee kaikilta paitsi käyttötililtä 2e/kk palvelumaksuja vaikka en tekisi ko. tilille mitään siirtoja tai maksuja. Minun mielestä nuo jäsenkikkailut on täyttä hevonpaskaa (samaa tasoa ketjukauppojen bonuskortittien kanssa) ja tästä syystä harkitsen pankin vaihtoa sellaiseen jossa hinnoittelu on kaikille asiakkaille sama.

OP:n tili ollu aina enkä oikeastaan tiedä yhtään mitä mun pitäs vertailla näissä. Lainoja, luottoja, sijoituksia tai mitään muutakaan ihmeellistä en tarvi, tilille tulee palkka ja se menee sieltä elämiseen. Mitä pankkeja kannattais alkaa katteleen? Ja onko tuo ylipäätään millanen prosessi, avaanko vaan tilin toiseen pankkiin, siirrän rahat sinne ja vanha tili kiinni?
 
Jos tarve on pelkkä tili, niin se mikä on halvin.
Lienee kaikille pankeilla hinnoitteluissa eroja asiakkaiden mukaan, ehkä S-Pankissa ei ,joka lienee muutenkin halvin pelkälle tilille, mutta tarvitsen sen vihreänkortin niin sekään siis ei käy.

edit: Maksutilivertailu
 
Mulla on OP:n tili ja siellähän on toi homma semmonen että jos on se joku omistajajäsen niin pankin käyttömaksut on edullisemmat. Esimerksiksi mulla lähtee kaikilta paitsi käyttötililtä 2e/kk palvelumaksuja vaikka en tekisi ko. tilille mitään siirtoja tai maksuja. Minun mielestä nuo jäsenkikkailut on täyttä hevonpaskaa (samaa tasoa ketjukauppojen bonuskortittien kanssa) ja tästä syystä harkitsen pankin vaihtoa sellaiseen jossa hinnoittelu on kaikille asiakkaille sama.

OP:n tili ollu aina enkä oikeastaan tiedä yhtään mitä mun pitäs vertailla näissä. Lainoja, luottoja, sijoituksia tai mitään muutakaan ihmeellistä en tarvi, tilille tulee palkka ja se menee sieltä elämiseen. Mitä pankkeja kannattais alkaa katteleen? Ja onko tuo ylipäätään millanen prosessi, avaanko vaan tilin toiseen pankkiin, siirrän rahat sinne ja vanha tili kiinni?
No luultavasti ihan ensimmäiset asiat on asioimisen helppous ja hinta. Kaikki "pankit" ei halua nykyään edes käsitellä rahaa, ja asiointi on muutenkin pirun hankalaa kun pitää ennakkoon tehdä soittopyyntö pankkiin että ottavat yhteyttä että voit varata ihan ajan kivijalkaan. Sitten kitistään kun asiakkaat tuo vain hiekkaa lattialle mutta joka risahduksesta osataan kyllä laskuttaa. Sitten seuraavaksi tulee nuo lainojen marginaalit, keskittäminen jne. Itse suosin S-pankkia koska on nykyään likipitäen ainut paikka mihin myös normaalit töissäkäyvät ihmiset lasketaan sisälle sellaiseen aikaan että asiointi on ylipäätään mahdollista. Ja ihan järkeviltä ne asuntolainahommat, korot ym. on myös kuulostaneet mitä tuttavilta olen asiaa kuulostellut. Millään digiloikalla on turha perustella sitä ettei koko putkaan pääse edes sisälle ja naama norsun-sanonko-millä laskutetaan kaikesta mistä vaan voi :coffee: :think:
 
Jos tarve on pelkkä tili, niin se mikä on halvin.
Lienee kaikille pankeilla hinnoitteluissa eroja asiakkaiden mukaan, ehkä S-Pankissa ei ,joka lienee muutenkin halvin pelkälle tilille, mutta tarvitsen sen vihreänkortin niin sekään siis ei käy.

edit: Maksutilivertailu
Tarkoitin kaikilla asiakkailla, että ei ole mitään keinotekoisia omistaja-asiakkuuksia tai vastaavaa. OP:sta soittivat varmaan 5 kertaa ja tuputtivat sitä omistajuutta, kukaan niistä ei osannut tai halunnut perustella mulle että miten se on niille, siis pankille, hyvä diili että saavat multa vähemmän rahaa maksuista. "lainaan" vaan sen 100e liittymispantin, ne laittaa rastin ruutuun että oon "omistaja" ja sen jälkeen tekevät tappiota verrattuna siihen että en ole jäsen ja maksan enemmän. Olisin saattanut harkitakin omistajuutta jos olisivat osanneet tuohon vastata, eivät osanneet niin en liittynyt.

Kiitos linkistä, pitääpä perehtyä

No luultavasti ihan ensimmäiset asiat on asioimisen helppous ja hinta. Kaikki "pankit" ei halua nykyään edes käsitellä rahaa, ja asiointi on muutenkin pirun hankalaa kun pitää ennakkoon tehdä soittopyyntö pankkiin että ottavat yhteyttä että voit varata ihan ajan kivijalkaan. Sitten kitistään kun asiakkaat tuo vain hiekkaa lattialle mutta joka risahduksesta osataan kyllä laskuttaa. Sitten seuraavaksi tulee nuo lainojen marginaalit, keskittäminen jne. Itse suosin S-pankkia koska on nykyään likipitäen ainut paikka mihin myös normaalit töissäkäyvät ihmiset lasketaan sisälle sellaiseen aikaan että asiointi on ylipäätään mahdollista. Ja ihan järkeviltä ne asuntolainahommat, korot ym. on myös kuulostaneet mitä tuttavilta olen asiaa kuulostellut. Millään digiloikalla on turha perustella sitä ettei koko putkaan pääse edes sisälle ja naama norsun-sanonko-millä laskutetaan kaikesta mistä vaan voi :coffee: :think:
Miksi haluaisin soittaa tai mennä kivijalkaliikeeseen? Missä tilanteessa ko. asiaa ei voi hoitaa helpommin viesteillä? En tietty kiellä etteikö yksityisen asiakkaan kannalta olisi etu että puljut ei menis kiinni samaan aikaan kun itse voisi mennä sinne.
 
Miksi haluaisin soittaa tai mennä kivijalkaliikeeseen? Missä tilanteessa ko. asiaa ei voi hoitaa helpommin viesteillä? En tietty kiellä etteikö yksityisen asiakkaan kannalta olisi etu että puljut ei menis kiinni samaan aikaan kun itse voisi mennä sinne.
No empä kyllä tiedä, mutta ainakin itselläni tulee mieleen / on tarvinnut hoitaa erinäisiä asioita kuten maksaa opintolaina, lainaneuvottelut, hoitaa kuolinpesän asioita, nostaa rahaa / shekki jos ostaa vaikka auton, moottoripyörän tai asunnon. Eli lyhyesti: asioimiseen. Monesti ovat vailla jos jonkinlaista kuponkia ja paperia allekirjoituksineen, customer storya jne. jne. Puhumattakaan jos on mukana jossain yhdistystoiminnassa jne. Nuo on monesti sellaisia tilanteita että helpointa käydä ao. porukan kesken hoitamassa asia paikan päällä siten että kaikilla on omat tai vastuualueella olevat dokumentit kainalossa. Noissa tapauksissa myös yleensä haastatellaan uudet jäsenet jotta pankki tietää eri henkilöiden taustat.

Ihan mahdoton härdelli jollain e-maililla kun ei sillä voi edes luottamuksellisia tietoja lähettää.
 
Viimeksi muokattu:
No empä kyllä tiedä, mutta ainakin itselläni tulee mieleen / on tarvinnut hoitaa erinäisiä asioita kuten maksaa opintolaina, lainaneuvottelut, hoitaa kuolinpesän asioita, nostaa rahaa / shekki jos ostaa vaikka auton, moottoripyörän tai asunnon

Suurin osa näistä/kaikki hoituu nykyään etänä. Eli konttorille on hyvin vähän todellista tarvetta. Itse en muista, olenko käynyt konttorissa 10 vuoden sisään kertaakaan. 2010-luvun alussa saatoin käydä. Käteistä en käytännössä käytä lainkaan mihinkään. Ja ei kai emaileihin luottamuksellisia tietoja laitetakaan, vaan pankin oman viestikanavan kautta. Mutta YMMV ja varmaan jollekin on joku tarve konttorille. Olemattomiin se on mennyt ja hyvä niin.

Hoidan mielelläni asiat sähköisesti silloin kun haluan ja missä haluan ilman että menee sekuntiakaan ylimääräistä aikaa konttorin etsimiseen ja siellä asioimiseen. En ihmettele, että konttoriverkot on ajettu alas. Hienoa että niiden ylläpitoon mennyt raha ohjataan osin digitaalisten palveluiden parantamiseen.
 
Itselläni taas on ollut tarvetta käydä konttorilla ihan viimevuosinakin. Ehkä tuollaiset yksittäistä henkilöä koskevat asiat onnistuu nykyään jo hyvinkin sähköisesti. S-Pankin kortilla rahaa saa myös ulos ja voi tallettaa kaikista S-ryhmän myymälöistä mikä on myös itselleni iso +
 
Itse en muista, olenko käynyt konttorissa 10 vuoden sisään kertaakaan. 2010-luvun alussa saatoin käydä

Et oo pankkia vaihtanut viime vuosina?
Nykysäädöksillä ei kuulemma saa antaa uudelle asiakkaalle henkilöllisyyden todentamiseen kelpaavia pankkitunnuksia ellei käy henk.koht. konttorilla näyttämässä passia tai henkilökorttia.

Asiakkuus avattiin ja asuntolaina sekä luottokortit myönnettiin sujuvasti etänä vanhan pankin tupaksilla, mutta nyt mun dansken pankkitunnuksia ei voi käyttää muuhun kuin verkkopankkiin kirjautumiseen... ei oo tullu tässä puolentoista vuoden aikana käytyä konttorilla niin ei voi mitään :dead:

Onneks on mobiilivarmenne.
 
Tilailin foodorasta safkaa, mutta kun hyväksyin tilauksen, niin palautussivun sijasta sain errorin. Rahat lähti tililtä, tilaus ei mennyt ravintolaan perille ja statuksena foodoran sovelluksessa lukee "tilaus peruttu".

Oikeneeko tämä itsestään, ts. rahat takaisin?
 
Maksoin tilauksen Paytrailillä verkkomaksuna Nordean kautta. Ennen kysynyt vain kerran käyttäjätunnusta ja kahdesti tunnuslukusovellusta, mutta nyt kysyy kahdesti myös käyttäjätunnusta. Ensin myös lävähti Nordealta ehdot, että mihin Paytrailillä on oikeus seuraavan 15 minuutin aikana.

Jäi jälkikäteen mietityttää tuo kahdesti käyttäjätunnuksen kysymisen, kun ennen ei ole näin käynyt? Onko tämä joku uudistus?
 
Nordea nähtävästi ei enää pidäkään asuntolaina-asiakkaista: Nordean palvelumaksut nousevat jälleen, myös piensijoittajaa uhkaa kulujen nousu | Talouselämä (talouselama.fi)
..Maltillinen ero asuntolaina-asiakkaalla vanhassa ja uudessa maksussa: 0e vs 4,5e/kk. Mihinköhän sitä lähtisi siirtämään kokonaisuutta.
Ainkin tossa uutisessa on virheitä:
Säilytysmaksuja ei veloiteta tyhjästä arvo-osuus tai osakesäästötilistä, tai mikäli kuukauden aikana on tehty välityspalkkiollinen kauppa.
Tämähän siis ei pidä paikkaansa. Välityspalkkiollinen kauppa pitää edelleen tehdä vuosineljänneksittäin, ei kuukausittain.
 
Nordea nähtävästi ei enää pidäkään asuntolaina-asiakkaista: Nordean palvelumaksut nousevat jälleen, myös piensijoittajaa uhkaa kulujen nousu | Talouselämä (talouselama.fi)
..Maltillinen ero asuntolaina-asiakkaalla vanhassa ja uudessa maksussa: 0e vs 4,5e/kk. Mihinköhän sitä lähtisi siirtämään kokonaisuutta.
Ei ole pakko siirtää mihinkään. Voit asentaa sovelluskaupasta mobiilipankin, jolloin:
"
  • Jos käytät mobiilipankkia, saat automaattisesti Mobiili Plus -paketin, kun käytössäsi on mobiilipankin lisäksi tili ja kortti.
"
Mobiili Plus -paketin hinta on 1.9.2021 jälkeenkin 0,00 €/kk, ja se sisältää:
-mobiilipankki
-käyttötilit
-pankkitunnukset
-kortteja 1-2 kpl
-verkkopankin käytön

Maksuttomuus koskee seuraavia ryhmiä:
-Premium-asiakas
-asuntolaina-asiakas
-korkeakouluopiskelija-asiakas, 19-30v
-nuorisoasiakas, 19-25v
 

Liitteet

  • Screenshot_20210527-174229.png
    Screenshot_20210527-174229.png
    230 KB · Luettu: 65
  • Screenshot_20210527-174358.png
    Screenshot_20210527-174358.png
    375,8 KB · Luettu: 64
TalletusOtto antaa latoa sisuksiinsa heidän oman järjestelmänsä rajoitusten mukaan 5000e. OP on pudottanut omilta korteiltaan tämän rajan 1000e/kalenterikuukausi. Naurettavaa.
 
TalletusOtto antaa latoa sisuksiinsa heidän oman järjestelmänsä rajoitusten mukaan 5000e. OP on pudottanut omilta korteiltaan tämän rajan 1000e/kalenterikuukausi. Naurettavaa.
pankeilta edellytetään nykyöän aika yksityskohtaisia selvityksiä joten ovat laittaneet rajan oletuksena hyvin matalalle. Raja on kuitenkin asiakaskohtainen joten jos on joku järkevä syy tallettaa 5000 kuussa käteisenä niinnkonttoriin vaan yhteyttä.
 
pankeilta edellytetään nykyöän aika yksityskohtaisia selvityksiä joten ovat laittaneet rajan oletuksena hyvin matalalle. Raja on kuitenkin asiakaskohtainen joten jos on joku järkevä syy tallettaa 5000 kuussa käteisenä niinnkonttoriin vaan yhteyttä.
Eipä yksityisellä ole tuohon mitään järkevää syytä ja yrityksille tuo on maksullinen palvelu.
 
Kannattaa ottaa se palkka suoraan tilille niin kuin nykyaikana on tapana. Pääsee helpommalla.
 
Nordealta kirjepostia vastakirjasta (ensimmäinen kerta elämässä kun edes kuulen termin). Minulla on muka heillä käyttötili ja tuon vastakirjan kun palauttaa saan siellä olevat 1.11 euroa siirrettyä haluamalleni muulle tilille, muussa tapauksessa (eli jos vastakirjaa ei ole tai se on hukassa) minun pitäisi maksaa summa heille "vahinkomaksuna". Vai niin. En ole ikinä ollut Nordean asiakas, OP:lla ihan alusta asti. Nordean ASPAan yritin. Chat on vitsi, ja palvelunumerossa odotusaika 39 minuuttia, puhelu loppui siihen paikkaan.

"Mikäli emme saa oheista allekirjoitettua lomaketta 31.10.2021 mennessä, tilisi jää voimaan, mutta tilin käyttäminen vaatii yhteydenottoa Nordea asiakaspalveluun. Jatkossa tililtä peritään hinnaston mukaista Käyttötilin kuukausimaksua 2.25€/kk". Asia selvä :P

Oikea nimi ja osoite kirjeessä, mutta niitähän nyt saa mistä lie rekistereistä. Joku tilinumerokin oli mainittu, jota en tietenkään mitenkään tunnista.
 
pankeilta edellytetään nykyöän aika yksityskohtaisia selvityksiä joten ovat laittaneet rajan oletuksena hyvin matalalle. Raja on kuitenkin asiakaskohtainen joten jos on joku järkevä syy tallettaa 5000 kuussa käteisenä niinnkonttoriin vaan yhteyttä.
Ei ole asiakaskohtainen ainakaan Osuuspankissa. Rajaa ei voi muuttaa.

Konttoriin piti kiikuttaa ja suoraan sanoen vitutti se tenttaus rahojen alkuperästä ja lisäksi siitä, mihin ne käyttäisin. Yksityisyys ja pankkisalaisuus on näköjään vedetty likakaivoon. Varsinkin kun pitää oikein ääneen kailottaa kuinka paljon haluan käteistä tallettaa koko aulan kuullen. Ei edes riitä, että laittaa rahat tiskiin, vaan summa pitää ensin itse ilmoittaa, ennen kuin virkailija niitä alkaa laskemaan.

Naurettavaa.
 
11 vuotta ollu op:n asiakkaana ja jatkuvasti on jotain säätöä, mikä pilaa vähintään päivän per viikko. On aina maksettu säntillisesti pankkilainan lyhennykset ja muita velkoja ei ole. Ei pitäisi olla minkäänlaista syytä yrittää kusta linssiin. Viimeinen niitti oli se, kun uusivat mun pankkikortin ja tuli eri ominaisuuksilla mitä edellinen ja pin -koodi vaihtunut. Ei se edellinen pin kerennyt olla kuin 20vuotta vasta. Tämä kortti saapui pe ja seur. ma olin availemassa tilejä S-pankkiin. Pitänee lainakin siirtää pois op:lta, että pääsee irti koko paskasta. On kyllä niin paska maku jäänyt koko pankista, etten suosittele kenellekkään asiakkuutta.
 
Nordealta kirjepostia vastakirjasta (ensimmäinen kerta elämässä kun edes kuulen termin). Minulla on muka heillä käyttötili ja tuon vastakirjan kun palauttaa saan siellä olevat 1.11 euroa siirrettyä haluamalleni muulle tilille, muussa tapauksessa (eli jos vastakirjaa ei ole tai se on hukassa) minun pitäisi maksaa summa heille "vahinkomaksuna". Vai niin. En ole ikinä ollut Nordean asiakas, OP:lla ihan alusta asti. Nordean ASPAan yritin...

Oikea nimi ja osoite kirjeessä, mutta niitähän nyt saa mistä lie rekistereistä. Joku tilinumerokin oli mainittu, jota en tietenkään mitenkään tunnista.
Itsellä oli sama homma joskus pari vuotta sitten. Eivät tosin olleet mitään vailla vaan ilmoittivat kirjepostilla jostain tilimuutoksesta tjms. Ilmeni että tämä oli joku vanhempien/isovanhempien joskus avaama tili Merita-pankin ajoilta. Joitain senttejä siellä oli, mutta näitä en tainnut saada itselleni. Itse en ollut tiliä koskaan käyttänyt. Silloin oli vielä paikkakunnalla konttori, jossa kävin kyselemässä ja sulkemassa tilini.
 
Itsellä oli sama homma joskus pari vuotta sitten. Eivät tosin olleet mitään vailla vaan ilmoittivat kirjepostilla jostain tilimuutoksesta tjms. Ilmeni että tämä oli joku vanhempien/isovanhempien joskus avaama tili Merita-pankin ajoilta. Joitain senttejä siellä oli, mutta näitä en tainnut saada itselleni. Itse en ollut tiliä koskaan käyttänyt. Silloin oli vielä paikkakunnalla konttori, jossa kävin kyselemässä ja sulkemassa tilini.
Minullekkin tuli jotain tällaista joku vuosi sitten. Kyseltiin jotain tietoa yms. ihmeellistä. En ole kuitenkaan koskaan ollut Nordean asiakas ja soittelin sitten aspaan. Siellä sitten selvisi, että ei minulla tosiaan ole mitään tilejä tai asiakkuutta ikinä ollutkaan vaan olin vain joskus kysynyt asuntolainaa ja tiedot jääneet siitä johonkin ja lähettelivät jotain kirjeitä sen takia. Ihme toimintaa kyllä.
 
11 vuotta ollu op:n asiakkaana ja jatkuvasti on jotain säätöä, mikä pilaa vähintään päivän per viikko. On aina maksettu säntillisesti pankkilainan lyhennykset ja muita velkoja ei ole. Ei pitäisi olla minkäänlaista syytä yrittää kusta linssiin. Viimeinen niitti oli se, kun uusivat mun pankkikortin ja tuli eri ominaisuuksilla mitä edellinen ja pin -koodi vaihtunut. Ei se edellinen pin kerennyt olla kuin 20vuotta vasta. Tämä kortti saapui pe ja seur. ma olin availemassa tilejä S-pankkiin. Pitänee lainakin siirtää pois op:lta, että pääsee irti koko paskasta. On kyllä niin paska maku jäänyt koko pankista, etten suosittele kenellekkään asiakkuutta.
On kyllä outo tilanne, mutta käytätkö myös selasanoja esim. tällä foorumilla 20 vuotta?

Turvallisuuden vuoksi olisi kyllä hyvä vaihtaa, varsinkin pin-koodeja ajoittain. Toki jos itse menevät vaihtamaan kysymättä niin onhan se toki surkeaa.

Mitä OP:hen tulee, niin minusta eivät asiakasta saa. Mielestäni maksaa liian paljon pankkipaketti.

Se s-pankin €0 on aika hyvä.
 
On kyllä outo tilanne, mutta käytätkö myös selasanoja esim. tällä foorumilla 20 vuotta?

Turvallisuuden vuoksi olisi kyllä hyvä vaihtaa, varsinkin pin-koodeja ajoittain. Toki jos itse menevät vaihtamaan kysymättä niin onhan se toki surkeaa.

Mitä OP:hen tulee, niin minusta eivät asiakasta saa. Mielestäni maksaa liian paljon pankkipaketti.

Se s-pankin €0 on aika hyvä.
S-pankissa pystyy laittaa haluamansa pin-koodin maksukortille. Sen lisäksi eivät yritä kaupata pohjola vakuutuksia joka viikko :)
 
Minullekkin tuli jotain tällaista joku vuosi sitten. Kyseltiin jotain tietoa yms. ihmeellistä. En ole kuitenkaan koskaan ollut Nordean asiakas ja soittelin sitten aspaan. Siellä sitten selvisi, että ei minulla tosiaan ole mitään tilejä tai asiakkuutta ikinä ollutkaan vaan olin vain joskus kysynyt asuntolainaa ja tiedot jääneet siitä johonkin ja lähettelivät jotain kirjeitä sen takia. Ihme toimintaa kyllä.

Itselle tuli myös pari vuotta sitten Danskelta kirje, että tileihin tulee muutoksia ja vaikuttaa jotenkin minun tiliini... Ei ole koskaan ollut tiliä Danskessa, joten ihmettelin asiaa ja laitoin sinne viestiä. Normi aspa ei tiennyt asiasta mitään, mutta tietosuojavastaava sitten kaiveli kannasta tjms. ja näki, että tosiaan lainatarjouksen yhteydessä on luotu tiedoillani myös tili. Johtuu kuulemma heidän prosesseistaa että samalla täytyy tili luoda. Omasta mielestä kyllä menee väärin, että "salaa" luodaan tili ja otetaan asiakkaaksi. Varmaan jotain keinotekoista asiakasmäärän korottamista tämäkin ;)
 
Itselle tuli myös pari vuotta sitten Danskelta kirje, että tileihin tulee muutoksia ja vaikuttaa jotenkin minun tiliini... Ei ole koskaan ollut tiliä Danskessa, joten ihmettelin asiaa ja laitoin sinne viestiä. Normi aspa ei tiennyt asiasta mitään, mutta tietosuojavastaava sitten kaiveli kannasta tjms. ja näki, että tosiaan lainatarjouksen yhteydessä on luotu tiedoillani myös tili. Johtuu kuulemma heidän prosesseistaa että samalla täytyy tili luoda. Omasta mielestä kyllä menee väärin, että "salaa" luodaan tili ja otetaan asiakkaaksi. Varmaan jotain keinotekoista asiakasmäärän korottamista tämäkin ;)
Varsinkin sitten kun aletaan perimään kuluja tästä "salaa" luodusta tilistä. Pankeilla on tiukkaa nyt kun korot olleet pitkään alhaalla. Pitää keksiä uusia tulonlähteitä :/
 
Ei ole asiakaskohtainen ainakaan Osuuspankissa. Rajaa ei voi muuttaa.

Konttoriin piti kiikuttaa ja suoraan sanoen vitutti se tenttaus rahojen alkuperästä ja lisäksi siitä, mihin ne käyttäisin. Yksityisyys ja pankkisalaisuus on näköjään vedetty likakaivoon. Varsinkin kun pitää oikein ääneen kailottaa kuinka paljon haluan käteistä tallettaa koko aulan kuullen. Ei edes riitä, että laittaa rahat tiskiin, vaan summa pitää ensin itse ilmoittaa, ennen kuin virkailija niitä alkaa laskemaan.

Naurettavaa.

Nordealla saa nykyään tallettaa 3000€/kk (pari vuotta sitten oli vielä 5000€), käy kätevästi eikä joudu täyttämään A4:sia sekä jonottamaan konttorissa.
 
Ei ole pakko siirtää mihinkään. Voit asentaa sovelluskaupasta mobiilipankin, jolloin:
"
  • Jos käytät mobiilipankkia, saat automaattisesti Mobiili Plus -paketin, kun käytössäsi on mobiilipankin lisäksi tili ja kortti.
"
Mobiili Plus -paketin hinta on 1.9.2021 jälkeenkin 0,00 €/kk, ja se sisältää:
-mobiilipankki
-käyttötilit
-pankkitunnukset
-kortteja 1-2 kpl
-verkkopankin käytön

Maksuttomuus koskee seuraavia ryhmiä:
-Premium-asiakas
-asuntolaina-asiakas
-korkeakouluopiskelija-asiakas, 19-30v
-nuorisoasiakas, 19-25v
Vaihdoin ite onneksi ajoissa Nordeassa nuoriasiakkaana. Check-in oli tullloin vielä 30v asti ja kun olin täyttämäsä 30, Nordea lähestyi kirjeellä.

7,50 jos ei käytä mobiilia ja minähän en käytä, ja 4 jos käyttää. S-pankissa, johon siirryin, on aina ollut ilmainen pankki kaikille.

Nordeasta lähdin ennen muuta siksi että epäilin että siitä tulee rahastusautomaatti eli aina välillä hinnat ylös.

Näin ollen tuo S-ryhmään liittyminen 100e on maksanut sijoituksena takaisin 4 vuodessa jo MONINKERTAISESTI. ja ei tarvitse mobiipankki käyttää.
 
7,50 jos ei käytä mobiilia ja minähän en käytä

Ihan uteliaisuutta: miksi et käytä? Musta on ihan näppärää nähdä rahaliikenne ja hoitaa pankkiasioita ilman tietokonettakin. Saa hoidettua asiat missä tahansa. Nordealla on todella hyvin toimivat mobiiliappi.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Ihan uteliaisuutta: miksi et käytä? Musta on ihan näppärää nähdä rahaliikenne ja hoitaa pankkiasioita ilman tietokonettakin. Saa hoidettua asiat missä tahansa. Nordealla on todella hyvin toimivat mobiiliappi.
Tietoturva. Näppäilyvirheiden mahdollisuus.

En halua että joku katsoo takana kun käyttää mobiilipankkia julkisella paikalla.

Puhelin on nykyään käytetyin tapa päästä nettiin, monella ainoa tapa, niin haittaohjelmien määrä valtava.

Pankit nyt aina tietysti kehuu, minä olen verkkopankkikäyttäjä henkeen ja vereen. Kätevämpää ja kotona voi tehdä, jossa virustorjunnat ym kunnossa eikä kukaan tuijota takaa.
 
Tietoturva. Näppäilyvirheiden mahdollisuus.

En halua että joku katsoo takana kun käyttää mobiilipankkia julkisella paikalla.

Puhelin on nykyään käytetyin tapa päästä nettiin, monella ainoa tapa, niin haittaohjelmien määrä valtava.

Pankit nyt aina tietysti kehuu, minä olen verkkopankkikäyttäjä henkeen ja vereen. Kätevämpää ja kotona voi tehdä, jossa virustorjunnat ym kunnossa eikä kukaan tuijota takaa.
Tietoturva. Näppäilyvirheiden mahdollisuus.
Ei ole sen suurempi mahdollisuus kuin tietokoneellakaan.
En halua että joku katsoo takana kun käyttää mobiilipankkia julkisella paikalla.
Kuka käskee käyttämään julkisella paikalla? Voitahan sä simuloida vaikka pöytäkonetta ja käyttää sitä puhelinpankki akotona sun monitorin edessä.
Puhelin on nykyään käytetyin tapa päästä nettiin, monella ainoa tapa, niin haittaohjelmien määrä valtava.
Paitsi että nykypuhelimet on turvallisempia kuin esim tietokone koska lähes 100% käyttää monentasoisia tuirvaelementtejä kuten biometristä tunnistautumista.
Siihen nähden kuinka paljon ihmiset käyttää puhelinpankkia ei ole kovin suurta epidemiaa tullut haittaohjelmista. Toisin kuin tietokoneella joissa jatkuvasti saa lukea lehdestä kuinka esim sähköpostilla on saatu pankkituynnukset jne. Puhelimella se ei käytännössä ole mahdollista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 371
Viestejä
4 548 725
Jäsenet
74 978
Uusin jäsen
Omi77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom