Pankit

Ei oo paljoa itseä heiluttanut nuo nostojen määrän rajoitukset kun automaatilla käy ehkä keskimäärin kolmen kuukauden välein...



Siis muuttaa käsin tehdyn maksun eräpäivän tälle päivälle vaikka laitat sinne jotain muuta? Ei pitäis.
Ainakin mun tähän astisen kokemuksen mukaan se muuttaa maksupäivää vaan silloin, jos pistät eräpäivän viikonlopulle/ei-pankkipäivälle, jolloin se siirtää sen seuraavalle pankkipäivälle. Just äsken kokeilen tallentaa maksun sunnuntaille, ja se siirsi eräpäivän maanantaille. Vahvistusikkunassakin se näyttää eräpäivän edelleen sunnuntailla, mutta maksupäivä on maanantailla, samaten se näkyy myös erääntyvissä maksuissa..
Kyllä tekee niin. Ilmeisesti muutos tehty tämän vuoden puolella asiakkaiden palautteiden perusteella. Kysyin asiaa chatissa. Pitäisi helpottaa verkkopankin käyttöä.

Jos pystyt niin testaa ja tee Nordean verkkopankkiin maksu vaikkapa tälle päivälle ja älä vahvista sitä. Mene katsomaan sitä ensi viikolla niin eräpäivä on siirtynyt kyseiselle päivälle.
 
Viimeksi muokattu:
tee Nordean verkkopankkiin maksu vaikkapa tälle päivälle ja älä vahvista sitä. Mene katsomaan sitä ensi viikolla niin eräpäivä on siirtynyt kyseiselle päivälle.

Jaa juu noin päin, että se vetää sen menneisyydestä tälle päivälle. Ei ole koskaan tullu noin tehtyä niin en ole havainnut, mutta onhan tuossa tavallaan ideaa, että muutetaan se päivä automaattisesti ja "säästetään se vaiva" asiakkaalta. Oletus varmaan on, että se laitetaan sitten maksuun heti...
 
Jaa juu noin päin, että se vetää sen menneisyydestä tälle päivälle. Ei ole koskaan tullu noin tehtyä niin en ole havainnut, mutta onhan tuossa tavallaan ideaa, että muutetaan se päivä automaattisesti ja "säästetään se vaiva" asiakkaalta. Oletus varmaan on, että se laitetaan sitten maksuun heti...
Tuo siinä varmaan ideana on ollut, mutta kiva jos on vaikka unohtunut verkkopankkiin joku vahvistamaton lasku, jossa eräpäivä ollut jo viikko sitten ja laskuja vahvistamaan mentäessä katsoo, että eihän tuolla laskulla olekaan mikään kiire kun eräpäivä vasta tänään. Sitten tuleekin muistutuksia, yms. Aiemmin nähnyt suoraan listalta, että eräpäivä ollut viikko sitten ja laskua klikatessa on vasta muuttunut maksupäivä.

(Ei tämä tosiaan mikään ylitsepääsemätön ongelma ole. Nyt kun asian tietää niin laitan vaikka viestikenttään väliaikaisesti sen "oikean" eräpäivän muistiin.)
 
Jotain luin että pankki oli pyytänyt jotain todisteluja jopa Veikkausvoitosta. Tarina kertoo.. jos maksaja on Veikkaus Oy, niin pientä rajaa.

Näin on käynyt mm. eräälle tuttavalleni. Sattui voittamaan Lotossa suurehkon summan rahaa. Oma pankki ei kysellyt mitään, mutta kun hän päätti hajauttaa voittosumman useampaan eri pankkiin, niin muissa pankeissa tilit "jäädytettiin", kunnes hän oli toimittanut pankkeihin riittävät selvitykset rahojen alkuperästä.
 
Näin on käynyt mm. eräälle tuttavalleni. Sattui voittamaan Lotossa suurehkon summan rahaa. Oma pankki ei kysellyt mitään, mutta kun hän päätti hajauttaa voittosumman useampaan eri pankkiin, niin muissa pankeissa tilit "jäädytettiin", kunnes hän oli toimittanut pankkeihin riittävät selvitykset rahojen alkuperästä.

Kyllähän mä sanon vaan että yhtä vittua koko systeemi. Ok, ymmärrän harmaan talouden jne. asiat. Mutta jotain rajaa pitäisi olla siinä miten rahojaan siirtelee, tallettaa, ja kas kun nostoista ei kai vielä kysellä tarkemmin, sitä odotellessa. Voihan ne mennä vaikka huumeisiin tai aseiden ostamiseen terroristeille.

Oletan että kyseessä on koko unionin laajuinen asia.
 
Nordea:
Tilapäinen häiriö
Kirjautuminen verkko- ja mobiilipankkiin ei onnistu tällä hetkellä.

Ainakin pari tuntia ollut, varmaan pitempäänkin :D Hieno pankki :kahvi: Pahoittelevat asiakkaille "mahdollisesti" tulevaa haittaa :btooth:
 
Ainakin pari tuntia ollut, varmaan pitempäänkin :D Hieno pankki :kahvi: Pahoittelevat asiakkaille "mahdollisesti" tulevaa haittaa :btooth:
Jep, hyvin tuli huomattua kun yirtti iskea verkkokauppa.com:iin tilausta sisään ja maksuvaiheessa tulee vaan errorria. Harmi et nää Nordean palvelut tuntuu olevan yhtä useasti nurin kuin Osuuspankin.
 
Jep, hyvin tuli huomattua kun yirtti iskea verkkokauppa.com:iin tilausta sisään ja maksuvaiheessa tulee vaan errorria. Harmi et nää Nordean palvelut tuntuu olevan yhtä useasti nurin kuin Osuuspankin.

Joo samanlainen keissi mullakin mutta eri kauppa. Ja pahinta että vietin parikymmentä minuuttia Nordean aspassa kuuntelemassa hissimusiikkia koska vajukit eivät osanneet päivittää etusivulleen sitä virhetiedotetta ja luulin että minulla olisi jokin henkilökohtainen ongelma. Se hissimusiikki on aivan pahinta mahdollista syöpää, joku amerikkalainen valkoihoinen teeskentelemässä mustaa miestä laulamalla "you don't love me no more" ja kiva kuunnella sitä itkuista loputonta valitusta jossain asiakaspalvelun linjalla (jota on käytännössä pakko kuunnella puolella korvalla jotta tietää milloin se yhdistyy itselle).
 
Kyllähän mä sanon vaan että yhtä vittua koko systeemi. Ok, ymmärrän harmaan talouden jne. asiat. Mutta jotain rajaa pitäisi olla siinä miten rahojaan siirtelee, tallettaa, ja kas kun nostoista ei kai vielä kysellä tarkemmin, sitä odotellessa. Voihan ne mennä vaikka huumeisiin tai aseiden ostamiseen terroristeille.
En ymmärrä mikä tässä niin kauheasti ärsyttää. Tämä on juuri se keino jolla mm. nämä uutisissakin olleet isot maksuhuijaukset saadaan pysäytettyä. Kun teet oman siirron pankista toiseen ei se vastaanottava pankki voi mitenkään tietää mikä on rahojen alkuperä, niin ihan hyvä että ne varat jäädytetään selvitystä odottamaan. Maksuhuijauksissa kun käytetään juuri tätä, että rahaa siirretään pyramidimallilla tililtä tilille niin että ne hajautuvat lopulta eksponentiaalisesti ympäriinsä ja jäljittäminen menee todella vaikeaksi.
 
Nordealta olen saanut aina täydellistä palvelua. Hoitavat paljon asioita puolestani, toisin kuin muilla panekeissa josjoi pitää itse hankkia papaperei ja luoia. Puhelimesta ja netistä saa vastauksen yhdessä päivässä mihin tahansa.
 
Nordealta olen saanut aina täydellistä palvelua. Hoitavat paljon asioita puolestani, toisin kuin muilla panekeissa josjoi pitää itse hankkia papaperei ja luoia. Puhelimesta ja netistä saa vastauksen yhdessä päivässä mihin tahansa.

Jos sattuu olemaan kuu ja tähdet asennossa jolla pääsisi ylipäätään asiakaspalveluun läpi puhelimella.. Jätin Nordean osalta asuntolainakilpailutuksen kesken kun tympäännyin täysin. Kyllä peruspalveluiden pitäisi toimia edes välttävästi.
 
OP:lla ilmeisesti edelleen vikaa jossakin korteissa, talletukset yms eivät toimi? Ja juu ilmeisesti vaikuttaa ainakin omaa korttiin.

"Jäätynyt tilanne" viikonlopulta.
 
Tänään loppui OP:n käyttö firefoxilla. "Palvelun käyttö estetty"

Mikähän tuota ilmiötä aiheuttaa? En viime aikoina ole asennellut mitään lisäosia tai muutenkaan muutellut asetuksia.
 
Tänään loppui OP:n käyttö firefoxilla. "Palvelun käyttö estetty"

Mikähän tuota ilmiötä aiheuttaa? En viime aikoina ole asennellut mitään lisäosia tai muutenkaan muutellut asetuksia.

Piti ihan kokeila,sivu aukesi, pankkisuojaus palkki pöllähti esiin kuten aina. Sisään en jaksanut kirjautua, mutta foxilla onnistui kyllä, ja mulla on joitain lisäosiakin laitettuna.
 
Piti ihan kokeila,sivu aukesi, pankkisuojaus palkki pöllähti esiin kuten aina. Sisään en jaksanut kirjautua, mutta foxilla onnistui kyllä, ja mulla on joitain lisäosiakin laitettuna.
Pääsin ensimmäisellä kerralla kirjautumiseen saakka mutta sen jälkeen en muualle kuin tuohon virheilmoitukseen.

Kaikki historiatiedot poistettu mutta silti vaan samaa.

Myös kaikki lisäosat poistettu käytöstä.

OP:n tekstiversio kyllä toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Pääsin ensimmäisellä kerralla kirjautumiseen saakka mutta sen jälkeen en muualle kuin tuohon virheilmoitukseen.

Kaikki historiatiedot poistettu mutta silti vaan samaa.

Myös kaikki lisäosat poistettu käytöstä.

OP:n tekstiversio kyllä toimii.

Itellä oli vastaava ongelma kun olin kilpailuttamassa vuoden alussa ASP-lainaani eri pankeilla (testasin tuolloin puhelimellakin tuli sama ongelma). Kovasti väittivät tuesta että on minun ongelma, vaikka kokeilin lopulta 3 eri laitteella ja eri selaimilla (välimuistien tyhjennykset yms). Lopulta jonkun viikon päästä kun kokeilin uusiksi, niin toimi ihan normaalisti taas...
 
incognito tilassa pääsen kirjautumissivulle mutta en siitä eteenpäin. Yrittäessäni sisään tulee tuo "palvelu estetty".

En ymmärrä.
 
Uskomatonta, ettei tästä viiden pankkipäivän pituisesta lomasta maksuliikenteessä olla vieläkään päästy eroon.

(Ylipäätään pääsiäinen tuntuu turhimmalta näistä juhlapyhistä, henkiolento ilmestyi pari tuhatta vuotta sitten?)
 
Uskomatonta, ettei tästä viiden pankkipäivän pituisesta lomasta maksuliikenteessä olla vieläkään päästy eroon.

(Ylipäätään pääsiäinen tuntuu turhimmalta näistä juhlapyhistä, henkiolento ilmestyi pari tuhatta vuotta sitten?)
Miksi ylipäänsä raha ei voisi siirtyä koska vain? Eikai tuohon enää ihmistä tarvita kuitenkaan? Joten miksi raha ei siirry vaan heti aina? Luulisi ettei nyt teknisesti voi olla mahdotonta?

Noin muuten itse pidän pääsiäisestä niin on 4 päivän hengähdystauko muuten kovasta kiireestä. Ei kai elämän pidä olla pelkkää työntekoakaan.
 
Nythän on tulossa SEPA Instant Credit Transfer joka mahdollistaa tuon rahan liikkumisen 24/7. Nordea ja OP pystyy jo vastaanottamaan noita, lähetyskin varmaan tulossa kohta. Sitten pitää vielä saada loputkin pankit mukaan.
 
Nythän on tulossa SEPA Instant Credit Transfer joka mahdollistaa tuon rahan liikkumisen 24/7. Nordea ja OP pystyy jo vastaanottamaan noita, lähetyskin varmaan tulossa kohta. Sitten pitää vielä saada loputkin pankit mukaan.
Toivottavasti tulee pian. Onhan tuo nyt vähän hölmöä ettei nyt bittejä voisi siirtää reaaliajassa. Typerä systeemi tuo sepa siis.
 
SEPA on parasta mitä pankkijärjestelmälle on lähivuosikymmeninä tapahtunut. Se on mm. harmonisoinut pankkien maksunvälityksen lähes koko Euroopan alueella, ja mahdollistanut asiakkaille maksuttomat tilisiirrot ulkomaille yhden pankkipäivän käsittelyajalla, ja nykyään jo samana päivänä, kun "vanhoina hyvinä aikoina" käsittelyajat olivat yleensä useita päivä ja kustannukset huomattavia. Nykyään asiakkaalla on sama hinta- ja palvelutaso kaikissa SEPA-siirroissa riippumatta siitä onko kyseessä kotimaan vai ulkomaan siirto.

Jo nykyäänkin monet pankit (ainakin Nordea, Danske, S-Pankki, OP) välittävät SEPA-tilisiirrot samalla arvopäivällä (eli tulevat perille saman pankkipäivän aikana vastaanottajalle) jos tilisiirto on tehty riittävän aikaisin, yleensä aikaraja on klo 14-15 iltapäivällä. Sitä myöhemmin tehtävät siirrot kirjautuvat vasta seuraavana pankkipäivänä. Reaaliaikainen tilisiirto pankkien välillä taas vaatii vähän monimutkaisemman systeemin, nykyisin käytössä on kotimaan sisällä esim. POPS, ja tulevaisuudessa yhteiseurooppalainen SEPA pikasiirto joka tässä äsken mainittiinkin. Harvemminhan sitä ihan oikeasti on tarvetta täysin reaaliaikaiselle tilisiirrolle, mutta tulevaisuudessa sekin tulee mahdolliseksi ja nimenomaan SEPAn ansiosta. Siellä maksujärjestelmässä tapahtuu taustalla paljon muutakin kuin pelkkä asiakkaan tekemä tilisiirto loppukäyttäjältä toiselle. Koko systeemin on tuettava järkevästi maksujen (lähes) reaaliaikaista siirtoa jotta se toimisi.

Edit: mainittakoon vielä, että esim. tuo POPS toimii vain pankkien aukioloaikoina, mutta SEPA pikasiirto tulee aikanaan olemaan täysin automatisoitu ja pelaa 24/7 vuoden ympäri.

Lukemani perusteella tahtotila olisi, että 2019 loppuun mennessä SEPA pikasiirrot olisivat jo "laajasti käytössä", joten eiköhän se sieltä kohta ala isommin tulemaan jo käyttöön.
 
Danskelta tullut ulos oma "koodisovellus" korvaamaan syksyllä poistuvat tunnuslukukortit

Danske ID -sovellus tuo nopeutta ja helppoutta digitaaliseen pankkiasiointiin

Vaikuttais kovasti Nordean tunnuslukusovellusta vastaavalta. Hyvä hyvä, päästään kohta niistä pahvi- ja muovilapuista eroon kaikissa pankeissa :tup:
En osais enää kuvitellakaan elämää jonkun kälyisen lapuskan kanssa kun on jo pitkään käyttänyt tunnuslukusovellusta Nordealla.
 
Vaikuttais kovasti Nordean tunnuslukusovellusta vastaavalta. Hyvä hyvä, päästään kohta niistä pahvi- ja muovilapuista eroon kaikissa pankeissa :tup:
En osais enää kuvitellakaan elämää jonkun kälyisen lapuskan kanssa kun on jo pitkään käyttänyt tunnuslukusovellusta Nordealla.
14.9 mennessä pitää olla nuo tunnuslukukortit poistettu käytöstä.
 
Ainakaan Fiva ei ole tuota vielä linjannut. Toki kaikki pankit siihen pyrkii, mutta epäselvää on voiko niitä silti vielä käyttää 14.9. jälkeen.
14.9 on virallinen päivämäärä tällä hetkellä, jota jokainen pankki joutuu noudattamaan ( ennenkuin tulee jotai uutta määräystä).

Finanssivalvonnallalla ei tässä ole juuri sanottavaa, koska määräys tulee EU tasilta, kuten PSD2
 
14.9 on virallinen päivämäärä tällä hetkellä, jota jokainen pankki joutuu noudattamaan ( ennenkuin tulee jotai uutta määräystä).

Finanssivalvonnallalla ei tässä ole juuri sanottavaa, koska määräys tulee EU tasilta, kuten PSD2

Pankit tulkitsevat direktiiviä eri tavoilla: Kieltääkö EU verkkopankkien paperiset tunnuslukulistat? Suomalaispankit erimielisiä, miten pitää toimia
Veikkaan etteivät poistu kokonaan 14.9. mennessä.
 
Paljonkohan lie danskepaska repii tosta erillisestä laitteesta sitten, ei oikein nappaa kännykkään tollasia laitella kun en edelleenkään niihin hirveästi luota.
 
Kaikki todelliset palvelut joko kielletään tai muuten vaan vedetään pois tarjolta ja tilalle pakotetaan kökköä paskaa. Ihmiset hurraavat. Minua tämä hämmentää.
 
Tänään tuli tieto, että 14.9. loppuu tunnuslukukortit ja android-appiin siirryttävä viimeistään silloin. Danske Bank kyseessä.
 
OP:n asiakkailla ongelmia – ”Saapuvissa maksuissa häiriöitä”
Julkaistu: 31.5. 8:16
Pankin asiakkaat kertovat, etteivät palkat ole tulleet OP ryhmän pankkitilille.
OP ryhmän pankkiasiakkaat kertovat, etteivät palkkarahat ole tulleet tilille.

– Meillä on sellainen tieto, että saapuvissa maksuissa on häiriöitä. Asiaa selvitetään, OP:n mediapäivystyksestä kerrotaan Ilta-Sanomille.

Rahat siirtynyt heti intialaisille tileille.:srofl::kahvi:
 
Hehheh, uutinen oli muotoiltu siihen tyyliin että koskee about kaikkia joilla palkat tulee OP:lle tänään? Vahvaa suorittamista :kahvi:
 
Pientä avautumista OP:n suorittamisesta. Tarkoituksena ottaa pienehkö vakuudellinen laina. Lainahakemus sisään viimeviikon maanantaina. Pankista soitettiin tiistaina ja pikaisesti käytiin laina läpi ja sovittiin lainaneuvottelu puhelimitse torstaille. Lainaneuvottelu meni nopeasti läpi ja saatiin asiat sovittua. Toimitin tarvittavat liitteet tämän viikon maanantaina ja pankista ilmoitettiin että kaikki on ok ja lainapaperit menee kirjoitettavaksi. Ilmoitin että tarve olisi perjantaiksi. Sanoi että pitäisi onnistua ja heti kun paperit on valmiina niin tulevat sähköisesti allekirjoitettavaksi ja sen jälkeen nopeasti siirtyy rahat.

No keskiviikona ei ollut kuulunut mitään ja kysyin missä mennään. Vieläkin oli paperit työnalla. Ilmoitin myyjälle, että ei kannata perjantaina tulla käymään ku en usko että pankki saa asiat hoidettua.

Lopulta perjantaina klo 16.15 tuli paperit allekirjoitettavaksi. Virkailija soitti vielä perään ja sanoi että jos nopeasti ehdit allekirjoittaa, niin ehtii siirtää rahat. No eiköhän lainasopimuksessa ollut virhe, oli jäänyt korkokatto mukaan.:confused2:

Hylkäsin sopimuksen ja kohta soi puhelin. Pahoitteli virhettä ja että ei voi itse sitä korjata ja yrittää saada paperit kuntoon maanantaina... Saa nähdä...

En tiedä kuinka monimutkainen prosessi muilla pankeilla on lainapapereiden kirjoituksessa ja kauanko se kestää. Mutta onneksi itellä ei ole homma päivän päälle, muuten olis saattanut jo vähän alkaa ärsyttään.
 
Vaikuttais kovasti Nordean tunnuslukusovellusta vastaavalta. Hyvä hyvä, päästään kohta niistä pahvi- ja muovilapuista eroon kaikissa pankeissa :tup:
En osais enää kuvitellakaan elämää jonkun kälyisen lapuskan kanssa kun on jo pitkään käyttänyt tunnuslukusovellusta Nordealla.
Minkä takia tuo on sinusta hyvä juttu? Fyysinen avainlukulappu ja digitaalinen salasana on tietoturvan kannalta kaikista paras vaihtoehto.
 
Minkä takia tuo on sinusta hyvä juttu? Fyysinen avainlukulappu ja digitaalinen salasana on tietoturvan kannalta kaikista paras vaihtoehto.

En ole tuosta kanssasi ihan samaa mieltä. Painettujen tunnuslukulistojen tietoturva on mun mielestä vähintäänkin kyseenalainen noihin sovelluksiin verrattuna, etenkin kun nykyään tarvetta tunnistautumiselle on muuallakin kuin kotona niin sitä lamuskaa tarttis pitää mukana.

Lisäksi niiden käyttömukavuus ja näppäryys (tai sen puute) verrattuna tunnistussovelluksiin on suoraan eri vuosituhannelta.
 
Pientä avautumista OP:n suorittamisesta. Tarkoituksena ottaa pienehkö vakuudellinen laina. Lainahakemus sisään viimeviikon maanantaina. Pankista soitettiin tiistaina ja pikaisesti käytiin laina läpi ja sovittiin lainaneuvottelu puhelimitse torstaille. Lainaneuvottelu meni nopeasti läpi ja saatiin asiat sovittua. Toimitin tarvittavat liitteet tämän viikon maanantaina ja pankista ilmoitettiin että kaikki on ok ja lainapaperit menee kirjoitettavaksi. Ilmoitin että tarve olisi perjantaiksi. Sanoi että pitäisi onnistua ja heti kun paperit on valmiina niin tulevat sähköisesti allekirjoitettavaksi ja sen jälkeen nopeasti siirtyy rahat.

No keskiviikona ei ollut kuulunut mitään ja kysyin missä mennään. Vieläkin oli paperit työnalla. Ilmoitin myyjälle, että ei kannata perjantaina tulla käymään ku en usko että pankki saa asiat hoidettua.

Lopulta perjantaina klo 16.15 tuli paperit allekirjoitettavaksi. Virkailija soitti vielä perään ja sanoi että jos nopeasti ehdit allekirjoittaa, niin ehtii siirtää rahat. No eiköhän lainasopimuksessa ollut virhe, oli jäänyt korkokatto mukaan.:confused2:

Hylkäsin sopimuksen ja kohta soi puhelin. Pahoitteli virhettä ja että ei voi itse sitä korjata ja yrittää saada paperit kuntoon maanantaina... Saa nähdä...

En tiedä kuinka monimutkainen prosessi muilla pankeilla on lainapapereiden kirjoituksessa ja kauanko se kestää. Mutta onneksi itellä ei ole homma päivän päälle, muuten olis saattanut jo vähän alkaa ärsyttään.

Jos on säännölliset ja hyvät tulot, myös vakuudettoman kulutusluoton voi saada edullisesti. Ne saa yleensä tehtyä kokonaan netissä, eikä tarvitse käydä neuvotteluissa. Kannattaa tosin kilpailuttaa ja vertailla korkoja.
 
Itse tuossa kanssa pankin siirtoa mietiskelin ja kyselin hieman lähinnä asuntolainan korko edellä kysellen tarjouksia pankeista. Nordea oli varteen otettava heti, vaikkakin moni tuntuu täällä huonoja kokemuksia omaavan vai onko vaan iso pankkki/paljon asiakkaita/lukumäärällisesti enemmän myös "ei-tyytyäisiä" asiakkaita ilmiö kyseessä.

Joka tapauksessa itse yli 16v asiakkaana eikä oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Muutama käyttökatko ollut, mutta omalle kohdalleo osuneet ollut pitkään jo etukäteen ilmotettuna pop-uppina verkkopankissa, kun siellä käynyt. Mitään kriittisiä josta ei ole ilmoitettu ei ole osunut kohdalle, liekkö ollut sitten hyvää onnea.

Lainan kilpailutuskin oli parhaasta päästä Nordessa verrattuna 4 muuhun pankkiin ja edellä joku maininnut niin itse ollut myös tyytyväinen puhelimen kautta onnistuneeseen asiointiin oikeastaan missä vaan asiassa ja yleensä vastauksen saa heti eikä vastuuta siirreellä 10henkilölle perä jälkeen ja senkin jälkeen todeta ettei nyt ihan varmaa vastausta voida antaa. OP oli itsellä se mihin olisi varmaan tullut vaihdettua, mutta on sielläkin vissiin ongelmansa ollut mitä tutuilta kuullut kellä OP on käytössä.
 
Pientä avautumista OP:n suorittamisesta....

Hylkäsin sopimuksen ja kohta soi puhelin. Pahoitteli virhettä ja että ei voi itse sitä korjata ja yrittää saada paperit kuntoon maanantaina... Saa nähdä...

No niin. Maanantaina aamupäivällä tuli paperit uudelleen allekirjoitettavaksi. Nyt korkokatto oli poissa, mutta lainan toimituskulut oli pompannut eriksi mitä sovittiin... Ei muuta kuin hylkää paperit ja pieni avautuminen perusteluksi. Kohta soitettiin taas ja kovasti pahoiteltiin. Ihmettelyn jälkeen vähän hienosäätöä toimituskuluihin ja paketti uudelleen kirjoitettavaksi. Lopulta kolmas versio papereista oli sitä mitä pitikin, tässä vaiheessa papereiden valmistelu ei kestänyt kuin reilun tunnin vs ensimmäisen kerran kolmatta päivää. Nähtävästi asioita voidaan hoputtaa, ku asiakasta alkaa homma tympästä... Eli lopulta rahat härmistyi tilille lainahakemuksesta 9 päivässä, josta asiakkaasta johtuvaa odotusta oli 2 päivää.
 
En ole tuosta kanssasi ihan samaa mieltä. Painettujen tunnuslukulistojen tietoturva on mun mielestä vähintäänkin kyseenalainen noihin sovelluksiin verrattuna, etenkin kun nykyään tarvetta tunnistautumiselle on muuallakin kuin kotona niin sitä lamuskaa tarttis pitää mukana.

Lisäksi niiden käyttömukavuus ja näppäryys (tai sen puute) verrattuna tunnistussovelluksiin on suoraan eri vuosituhannelta.
No kerro sitten mikä on tietoturvan kannalta parempi vaihtoehto? Kummasti juurikin fyysistä ja digitaalista/muistin varassa olevaa komboa harrastetaan juurikin siellä missä tietoturva on kaikista tarkinta.

Avainlukulapusta on helppo ottaa valokuva.
Niin, sen takia on vielä se virtuaalinen salasana. Tässä kombossa yhdistyy juurikin virtuaalinen ja fyysinen maailma joihin molempiin varkaan on yleensä hyvin vaikea päästä käsiksi.
 
Toimii mahtavasti tuo Dansken ID appi or not.
Ekalla kerralla se piti aktivoida vanhalla tunnusläpyskän koodilla ja se siitä.
No päivää myöhemmin se haluskin aktivointia uudestaan.
No toimi taas jokusen päivän ja sitten jälleen aktivoi :mad:

Laitoin tietenkin palautetta tästä, mutta vastaus oli:
Danske ID-sovellusta on tarkoitus käyttää verkkopankkiin kirjautuessa, sekä muissa tunnistautumista vaativissa palveluissa. Tunnistuspyyntö lähetetään erikseen sovellukseen, kun ollaan esim. kirjautumassa verkkopankkiin. Pyyntö hyväksytään sovelluksessa kirajutumalla siihen salasanalla. Jos kaipaat jelppiä, soitathan 0200 2580. :) -Sanna

Että näin...
Tosin kohta toiminut melkein viikon ettei ole tarvinnut uudestaan aktivoida.
 
Kehuin taas liian aikaisin Danske ID:tä... Eka ei muka internet yhteyttä - > sitten yks kaks onkin mutta... Tervetuloa ja aktivoi danske id :rage:
 
No niin. Maanantaina aamupäivällä tuli paperit uudelleen allekirjoitettavaksi. Nyt korkokatto oli poissa, mutta lainan toimituskulut oli pompannut eriksi mitä sovittiin... Ei muuta kuin hylkää paperit ja pieni avautuminen perusteluksi. Kohta soitettiin taas ja kovasti pahoiteltiin. Ihmettelyn jälkeen vähän hienosäätöä toimituskuluihin ja paketti uudelleen kirjoitettavaksi. Lopulta kolmas versio papereista oli sitä mitä pitikin, tässä vaiheessa papereiden valmistelu ei kestänyt kuin reilun tunnin vs ensimmäisen kerran kolmatta päivää. Nähtävästi asioita voidaan hoputtaa, ku asiakasta alkaa homma tympästä... Eli lopulta rahat härmistyi tilille lainahakemuksesta 9 päivässä, josta asiakkaasta johtuvaa odotusta oli 2 päivää.

Harvinaisen paskaa touhua. Yhden mokan vielä ymmärtää, mutta kaksi.. Itse myös OP:n asiakas. Asiat ovat toimineet lainojen osalta hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 401
Viestejä
4 550 133
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom