Nettitreffit + Tinder

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Oisko tää OT aiheellista erottaa omaksi ketjukseen vaikka otsikolla "Kumppanin löytämisen haasteet" tms. Keskustelu on mielenkiintoista ja monet siihen haluaa osallistua, mutta ei kuulu tosiaan tähän lankaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
Mun on helppo olla lihomatta koska mulle ei tule nälän tunnetta vaikka olisin unohtanut aamiaisen kunhan vaan unohdan vielä lounaankin vakioaikaan. Tuossa jutussa kerrotaan monilla ihmisillä tulevan voimakas nälän tunne kun yrittää laihduttaa syömällä vähän. Tuohonhan se lääke pitäisi kehittää (muukin kuin amfetamiini koska ei ne piripirkotkaan tainnut kelvata?). Nälän tunne on aika perustavanlainen mekanismi ja jos nälkä on paha niin on pirun hankala olla syömättä.

Jos laihtuminen ja hoikkana pysyminen olisi edes etäisesti helppo homma niin ei kai kukaan olisi läski?
Se on periaatteessa aika helppoa mutta nykyaikana suositut laihdutusmenetelmät on ihan väärät eivätkä toimi etenkään pitkällä tähtäimellä.

Perinteinen kalorivaje-menetelmä on aika huono, eli että syödään muuten kuten ennenkin mutta alle kulutuksen. Tuosta seuraa elimistön säästöliekki-moodi eli paino lähtee hitaasti ja olotila on paska, eikä tällainen käytännössä toimi pidemmän päälle.

Se mikä toimii pidemmän päälle on paaston eri variaatiot ja ehkä karppaus, mutta siinä vielä kestää vuosia ennen kuin nämä virallisesti tunnustetaan. [/OT]
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Onhan tuolla tuo pariutumisen haasteet ketju, käykää joku nostamassa se tuolta pohjalta
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Oisko tää OT aiheellista erottaa omaksi ketjukseen vaikka otsikolla "Kumppanin löytämisen haasteet" tms. Keskustelu on mielenkiintoista ja monet siihen haluaa osallistua, mutta ei kuulu tosiaan tähän lankaan.
Saatan muistaa väärin mutta olisko pläskiydestäkin ollut oma ketjunsa vai oliko se yhteiskunnallisten ongelmien alla? Ongelmahan se on mutta muistaakseni sielläkin meni hyvin nopeasti läskiyden vaikutukseen pillua ympäröivän telineen esteettisyydessä sekä miesten läskiyden merkityksen vähäisyyteen riippumatta sen yleisemmästä ja pahemmasta esiintymisestä :kahvi:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Mitä sitten tähän ketjuun jää jäljelle, jos emme enää keskustele pariutumisen haasteista?

Kirjoitellaanko vaan miten helposti kivoja panoja löytyi Tinderistä ja taputellaan kavereita virtuaalisesti selälle, että hyvä pano, jatketaan samaan malliin. Ja toki niitä samoja kliseitä, että huoliteltu kuva merkkaa kaikki kaikessa että pääsee parhaiden kanssa treffeille.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
Mitä sitten tähän ketjuun jää jäljelle, jos emme enää keskustele pariutumisen haasteista?

Kirjoitellaanko vaan miten helposti kivoja panoja löytyi Tinderistä ja taputellaan kavereita virtuaalisesti selälle, että hyvä pano, jatketaan samaan malliin. Ja toki niitä samoja kliseitä, että huoliteltu kuva merkkaa kaikki kaikessa että pääsee parhaiden kanssa treffeille.
Kaikki liittyy vähän kaikkeen, eikä liene kovin tarkoituksenmukaista rajata ketjujen sallittuja aihepiirejä liian tiukasti...

Muutenkin nykyaikana lienee positiivista, että tällaisilla vanhan ajan foorumeilla vielä keskustelu elää jossain muodossa ja jossain ketjuissa, siitä varmaan eräälläkin Muro-palstalla oltaisiin tässä vaiheessa kiitollisia.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Tässä on periaatteessa paljon hyvää pohdintaa, vaikka meneekin paikoin yli.

Tosiaan, meidän naisten asema on huimasti parantunut viimeisen sadan vuoden aikana. Naisen paikka ei ole enää hellan ja nyrkin välissä lapsia tekemässä. Mä olen varmaan aika tyypillinen nykyajan nainen: korkeasti koulutettu ja ansaitsen vakityössäni mediaanipalkkaa enemmän. Olen vapaaehtoisesti lapseton ja omillani toimeentuleva, osaan itse korjata fillarini, avata tukkeutuneen viemärin ja porata taulun seinälle. Normaalin kokoinen ja näköinen, suht sivistynyt. Kasetti on kunnossa ja kaikinpuolin palikat kasassa. Miksi mä tyytyisin yhtään vähempään puolisossani, kun kerran ilmankin pärjään? Fakta on, että naisten ei tarvitse enää tyytyä miesten osalta yhtä vähiin vaatimuksiin kuin ennen, jolloin riitti että mies tuo leivän pöytään. Ei kaltaiseni nainen kuuta kurkottele, eikä sitä kuuluisaa alfamiestä. Ihan tavallinen samanveroinen mies riittää, joka kykenee tasaveroiseen kumppanuuteen.

Viherfemakoista sen verran, että itsekin eläinrakkaana viherrän ja iän myötä myös naisen asema on alkanut herättää enemmän ajatuksia. En tiedä olenko viherfemakko sitten, mutta vaikea munkaan on arvostaa ihmistä jonka mielestä on halveksittavaa kannattaa sukupuolten välistä tasa-arvoa ja olla huolissaan luonnosta.
Hienoa että olet päässyt elämässä noinkin pitkälle ja saanut asiasi järjestettyä noinkin hyvin. Ongelma vaan tulee siinä että kaikille sinunkaltaisillesi ei samanveroisia miehiä vaan riitä. Samalla tavalla kun miehet preferoisi sitä nuorta ja hedelmällistä naista, niin sinä taas vähintään "samanveroista". Ei ole tarkoitus syyllistää vaan tuoda esiin tuo yhtenevä periaate. Sinun ikäiset miehet jotka tosiaan olisivat veroisiasi riittää se sosiaalinen pääoma myös siihen nuorempaan lisääntymishaluiseen ja kykyiseen naiseen. Nämä siis parisuhteen kannalta. Kaikenikäiset miehet varmasti seksihommiin kanssasi haluaisivat.

Deittailusta puhuttaessa ja jotain haluttavuutta pohtiessa olisi ihan hyvä mainita että haluttavuus parisuhteeseen vai seksiin. Mielestäni iso ero.

Kaikki liittyy vähän kaikkeen, eikä liene kovin tarkoituksenmukaista rajata ketjujen sallittuja aihepiirejä liian tiukasti...
Aloitin tuon aiheen joskus kun valitettiin offtopiccia täällä. Nettideittailusta puhuttaessa keskustelu aina eskaloituu tähän parinvalintakeskusteluun.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
Hienoa että olet päässyt elämässä noinkin pitkälle ja saanut asiasi järjestettyä noinkin hyvin. Ongelma vaan tulee siinä että kaikille sinunkaltaisillesi ei samanveroisia miehiä vaan riitä. Samalla tavalla kun miehet preferoisi sitä nuorta ja hedelmällistä naista, niin sinä taas vähintään "samanveroista". Ei ole tarkoitus syyllistää vaan tuoda esiin tuo yhtenevä periaate. Sinun ikäiset miehet jotka tosiaan olisivat veroisiasi riittää se sosiaalinen pääoma myös siihen nuorempaan lisääntymishaluiseen ja kykyiseen naiseen. Nämä siis parisuhteen kannalta. Kaikenikäiset miehet varmasti seksihommiin kanssasi haluaisivat.
Mun mielestäni keskiverto 39-vuotias voi saada aika hyvänkin miehen itselleen, jos on valmis "tinkimään" eräästä asiasta mikä loppupelissä on hyvin luonnollista. Eli miehen iästä. Jossei omanikäistä sopivaa löydy, niin ehkä sitten 10+ vuotta vanhempi löytyisi? Kuka sen sanoo, että miehen on syytä olla juuri omanikäinen? Miksi pitäisi olla? Suurikaan ikäero ei välttämättä ole mikään ongelma, ellei siitä ongelmaa itselleen kehitä. Vanhoissa miehissä on sitä paitsi puolensa, kysykää vaikka mun exiltä... :D

Se kyllä rajoittaa valikoimaa aika paljon, jos on kovin tiukka ikävaatimustensa kanssa. Sama toki pätee miehiinkin, ei siinä. Mutta pääasiassa miehiä kiinnostaa nuoremmat naiset ja naisia kiinnostaa hieman vanhemmat.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Sinun ikäiset miehet jotka tosiaan olisivat veroisiasi riittää se sosiaalinen pääoma myös siihen nuorempaan lisääntymishaluiseen ja kykyiseen naiseen. Nämä siis parisuhteen kannalta. Kaikenikäiset miehet varmasti seksihommiin kanssasi haluaisivat.
Tämä sosiaalinen pääoma ei kuitenkaan näy oikein missään kun keskimäärin avioliitoissa elävien henkilöiden ikäero on väestöliiton (2012 tehdyssä) tutkimuksessa 3,4 vuotta
Ikäerot parisuhteissa - Väestöliitto

Suuret ikäerot ovat kyllä lisääntyneet, mutta merkitys kokonaiskuvassa on olematon.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
Tämä sosiaalinen pääoma ei kuitenkaan näy oikein missään kun keskimäärin avioliitoissa elävien henkilöiden ikäero on väestöliiton (2012 tehdyssä) tutkimuksessa 3,4 vuotta
Ikäerot parisuhteissa - Väestöliitto

Suuret ikäerot ovat kyllä lisääntyneet, mutta merkitys kokonaiskuvassa on olematon.
Toisaalta 3,4 vuottakin on aika paljon kun otetaan huomioon, että miehet kuolee noin 7 vuotta nuorempina kuin naiset.

Ja keskiarvohan ei mitenkään poissulje sitä, että joukossa on paljon isonkin ikäeron pariskuntia. Sitä paitsi kysynnän ja tarjonnan lait rajoittaa aika paljon sitä, millainen pariutuminen on käytännössä mahdollista väestötasolla eli toi keskiarvo ei oikein voi hirveän paljon korkeampi käytännössä ollakaan. Etenkin siis kun miehet kuolee niin nuorina.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Tämä sosiaalinen pääoma ei kuitenkaan näy oikein missään kun keskimäärin avioliitoissa elävien henkilöiden ikäero on väestöliiton (2012 tehdyssä) tutkimuksessa 3,4 vuotta
Ikäerot parisuhteissa - Väestöliitto

Suuret ikäerot ovat kyllä lisääntyneet, mutta merkitys kokonaiskuvassa on olematon.
Paljonko avioliitot on vähentyneet? Tilasto niistä ei välttämättä ihan kerro verrattavaa totuutta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Nettitreffailuhan alkoi aika tasapainoisena hommana, joskin sillä oli paha nörttimaine valtavirtaväestön keskuudessa. Homma käsittääkseni ja omien muistikuvieni mukaan toimi, treffeille pääsi jne. ja käyttäjäkunta oli valtaosin nuorempaa noissa Cityn yms. deiteissä. Sitten kun homma räjähti valtavirtaan, ilmestyi sinne kaikenmaailman reijot vonkaamaan. Tuskin ne naiset alkoi noista palveluista kaikkoamaan siksi, että ne toimi ja niissä oli hyvä meininki vaan siksi, että tavikset pilaa kaiken hienon. Ja ainakin noiden jutun tilastojen mukaan nimenomaan vanhemmat tavismiehet (luonnon pakottamaa tai ei).
(Muutaman sivun takaa tämä lainaus mutta olen ollut pari viikkoa reissussa)
Erittäin samaa mieltä, tässä pätee sama asia kuin monessa muussakin eli se että älypuhelimet (tai tarkemmin sanoen se miten alkeelliset ihmiset niitä käyttää) pilaa kaiken. Tinderin käyttäminen parisuhteen hankkimiseen on yhtä typerää kuin se että "tietokonepelaisi" vain kännykällä. Eihän se mitenkään sovi siihen kun kännykän UI ja sen käyttötapa on formaattina niin huono. Ihmiset vaan jotenkin kahlitsee itsensä kollektiivisesti kännykkäsovelluksiin ja sitten oikein Hesareita myöten ihmetellään kun homma ei toimi ja luodaan jotain kuviteltuja algoritmeja kun todellisuus on jotain ihan muuta.

Itse olin varmaan tyyliin viimeinen mohikaani joka pariutui S24-treffeistä (nythän se on varmaan jo ihan kuollut sivusto, ja oli silloin keväälläkin kun pariuduttiin mutta satuin puolivahingossa kirjautumaan ja tsekkaamaan viestit). Tulevalla tyttöystävällä oli siellä pitkä, harkittu ja ajan kanssa kirjoitettu teksti jossa kertoi itsestään ja mitä on annettavaa ja mitä hakee elämäänsä. Ihan kuten minullakin. Kummallakin oli kuvia jotka kumpaakin miellytti mutta kuvilla ei kuitenkaan ole oikeasti kovin suurta merkitystä kuin vähän alkuun. Ei se tarvinnut kuin yhden, aidon ja sydämellisen ihmisen joka tykkää kirjoittaa ja olla läsnä eikä pelata zombina jotain kännykkäsovellusta.

Muutenkin minulla oli monelta vuodelta hyviä kokemuksia S24:sta, sieltä oikeasti löysi tosi hienoja naisia ihan vaan selaamalla profiileja. Ja tiedän että moni muu on löytänyt OkCupidista vaikka mitä, ihan Suomestakin. Toki S24:ssa erottui edukseen ihan vaan jo sillä että osaa kirjoittaa kokonaisia lauseita ja on suht täysijärkinen :smoke: Itse en koskaan tehnyt OkC- profiilia koska ajattelin jotenkin huonolla itsetunnolla että siellä on miehissä niin kova taso (niissä poikkeavimmissa alakulttuureissa joihin minäkin kuuluisin).

Ennen suhdetta minulla oli Tinderissä profiili, aluksi ei edes tullut matcheja paljon mitään kun kuva oli jokin sellainen reaalitodellisuutta vastaava. Sitten jotenkin kokeen vuoksi laitoin siihen kuvan, jossa olin kuvanottohetkellä ollut edelliset 8 vuorokautta teltan kanssa festaroimassa (ei Suomessa). Sitten alkoikin matcheja satelemaan ja kohosin selkeästi jossain Tinderin algoritmeissä sellaseen kategoriaan jossa minua tyrkytetään suosituille naisille. Tinder-naisilla on varmaan aika helposti manipuloitavissa tuo että miten saa pinnallisesti kiinnostumaan miehestä. Mutta ei tuo kuvio mikään toimiva minulle ollut millään muulla tavalla kuin että sai niitä matchejä, ei niistä mitään hyvää poikinut eikä enää väliäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
Onhan toi Tinder-deittailu ihan eri asia kuin perinteinen nettideittailu, jossa verbaalisella ulosannilla oli/on paljon suurempi merkitys.

Mä olen niin fossiili, että olen jopa käynyt todellisilla sokkotreffeillä eli en ole edes nähnyt naisen kuvaa etukäteen... Eikä nekään mun. Ja vanhoina hyvinä aikoina toi oli ihan yleistäkin ja normaalia.

Kuitenkin kyllä Tinderissäkin sitä verbaliikkaa tarvitaan sen jälkeen kun match syntyy, mutta ensin pitää saada se match syntymään.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 413
Onhan toi Tinder-deittailu ihan eri asia kuin perinteinen nettideittailu, jossa verbaalisella ulosannilla oli/on paljon suurempi merkitys.

Mä olen niin fossiili, että olen jopa käynyt todellisilla sokkotreffeillä eli en ole edes nähnyt naisen kuvaa etukäteen... Eikä nekään mun. Ja vanhoina hyvinä aikoina toi oli ihan yleistäkin ja normaalia.

Kuitenkin kyllä Tinderissäkin sitä verbaliikkaa tarvitaan sen jälkeen kun match syntyy, mutta ensin pitää saada se match syntymään.
Juu ja keskustelu aukeamaan. Vähän semmoista hakuammuntaa, että osuuko naisen kiinnostuksiin ja/huumorintajuun ekalla viestillä. Jos siihen ei kuulu vastausta, tuskin toista kannattaa laittaa.
 
Viimeksi muokattu:

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
En ole varmaan ainut heteronainen, joka on saanut Tinderistä tosi huonon kuvan ihan vain kuuntelemalla sitä käyttäneiden miesten ja naisten juttuja ja jättää kokeilemisenkin väliin. Mulla tietysti vaikuttaa sekin, että seurailen ajoittain io-Tekkiä, mikä yleensäkin on naiselle aika kyynistävää luettavaa. En mä muista, että esim. Murossa joskus 15 vuotta sitten olisi ollut ollenkaan tällaista avointa naisvihaa, mikä täällä alkaa olla jo uusi normaali. Haluaisin toki uskoa, että Erkin kaltaiset ovat vielä vähemmistössä.
Minä todellakin toivon että tämmöiset @Erkki_erikeepperi :it ovat todellakin vähemmistössä. Itse en tunne tuommoisen paskan suoltajaa ensimmäistäkään enkä halua tutustua moisiin. Joskus joutunut kyllä sivuttamaan moiset kun yrittänyt seuraan tunkea. Mutta voimia eteenpäin jne.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Tuohon lihavuus asiaan liittyen olen hyvin elävä esimerkki kun lähes koko elämän ollut sellainen. Tässä dieettiä sun toista ollut ja liikunnan lisäykset päälle. Loppupeleissä kunnolla tulosta alkaa tulemaan kun laittaa ruokavalion kuntoon, huolimatta siitä kuinka paljon harrastaa liikuntaa.

Itse asiaan. Monesti täällä on mainittu siitä, että naisia alkaa löytymään kunhan sitä rimaa laskee. Tottahan tuo. Itselleni ei ole tärkeimmästä päästä se miltä naama näyttää kun en ole itsekään komeimmasta päästä. On sitä joskus yksipuolisesti ihastunut ties minkälaisiin. Yksipuolinen ihastuminen on muuten aivan hirveetä. Itselläni useasti käynyt näin ja tuo on samalla tehnyt itselleni muurin.

Joka tapauksessa pariutumiseen liittyy suurimmaksi osaksi se, että minkälaiset elämäntavat, harrastukset, yms. En vain itse pysty näkemään itseäni ihmisen kanssa, joka makaa päivätolkulla sohvalla sipsipissi kourassa tai juoksee joka viikonloppu esim baareissa. Itse kun ainakin tällä hetkellä lasken kalorit ja kuntosali on elämäntapa. Liikunnallinen ihminen siis olen. Frisbeegolf maistuu, ja Konsoli/PC pelaamista myös harrastan joten noilta osin on tervetullutta.

Tottakai noihin päälle vielä luonne ja persoonallisuus pitäisi edes jossain määrin kohdata tai tyydyttää.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Onhan toi Tinder-deittailu ihan eri asia kuin perinteinen nettideittailu, jossa verbaalisella ulosannilla oli/on paljon suurempi merkitys.

Mä olen niin fossiili, että olen jopa käynyt todellisilla sokkotreffeillä eli en ole edes nähnyt naisen kuvaa etukäteen... Eikä nekään mun. Ja vanhoina hyvinä aikoina toi oli ihan yleistäkin ja normaalia.

Kuitenkin kyllä Tinderissäkin sitä verbaliikkaa tarvitaan sen jälkeen kun match syntyy, mutta ensin pitää saada se match syntymään.
Onhan niitä jotka ei laita omaa kuvaansa. Olen minä ollut treffeillä jossa nainen ei laita omaa kuvansa. Nainen sanoi kyllä ennen tapaamista että se kuva profiilissa ei ole hänen kuvansa mutta suurinpiirtein saman näköinen.

Syy voi olla nainen on naimisissa, poikaystävä tai ei muuten vain julkisesti halua laittaa omaa kuvansa sinne deittipalveluun.

Asia erikseen niin sitten noita Catfish Tv sarja ihmisiä jotka tulee huiputetuksi kyllä ihmettelen.

Skype tai muu video treffi keskustelu jos nainen asuu kaukana on hyvä idea.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Suomi24:stä tuli käytyä useammankin kanssa sokkona treffeillä eikä ne ulkonäköön kaatuneet. Kyllä nainen nyt sen verran ulkonäöstään muutenkin tietää, että jos kirjoittaa profiiliin nätti, urheilullinen jne. niin jotain sinne päin ne aina oli koska kaikki tietää, ettei suhde lähde valehtelulla saavutetuilla ensitreffeillä käyntiin. Oikealla valokuvalla asioiden näyttämättä jättäminen onkin sitten eri juttu. Jos saa naamastaan kuvan, jossa näyttää urheilulliselta ja todellisuudessa puuttuu vaikka pari raajaa niin onhan se nyt vähän heikko esitys sekin...

Mistä pääseekin siihen, että onko liian hyvä kuva huono idea? Pääsin itse treffeille naisten kanssa, joista melkein ennakkoon pystyin sanomaan, ettei valitettavasti taida meikäläisellä flaksi käydä ja nämä lähestyivät itseäni oma-aloitteisesti koska kuva nyt sattui olemaan poikkeuksellisen edustava ja ammattimainen otos. Tinderissä taas tärkeintä olisi saada se eka pyyhkäisy oikealle joten kuva varmaan kannattaa olla niin hyvä kuin mahdollista.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
Itse kyllä joitakin kertoja jouduin pettymään kun nainen oli huomattavasti isompi kuin mitä olin luullut. Ehkä saan kuitenkin syyttää itseäni kun en tarpeeksi napakasti tiedustellut ulkonäköasioita etukäteen. Toisaalta nämä voi olla hyvin sensitiivisiä aiheita ja on vaarana, että nainen vetää pultit nenään, joten niin tai näin, aina väärinpäin...

Ja se missä olen erityisen pettynyt itseeni on se, että pari kertaa tuli nussittua näitä naisia tavallaan "säälistä" ja koska omien pallien pakotus oli niin kova ettei tavallaan "muuta voinut". Olisi voinut kyllä jättää väliin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Asia erikseen niin sitten noita Catfish Tv sarja ihmisiä jotka tulee huiputetuksi kyllä ihmettelen.
Tuo Catfish on kyllä mielenkiintoinen ohjelma. En käsitä miten jengi onnistuu vuositolkulla viestittelee tai keskustelemaan jonkun henkilön kanssa ilman, että näkee toista livenä. Aina on jotain selityksiä tai valehteluja. Peli pitäisi jo alkuvaiheessa vetää poikki.

Mistä pääseekin siihen, että onko liian hyvä kuva huono idea? Pääsin itse treffeille naisten kanssa, joista melkein ennakkoon pystyin sanomaan, ettei valitettavasti taida meikäläisellä flaksi käydä ja nämä lähestyivät itseäni oma-aloitteisesti koska kuva nyt sattui olemaan poikkeuksellisen edustava ja ammattimainen otos. Tinderissä taas tärkeintä olisi saada se eka pyyhkäisy oikealle joten kuva varmaan kannattaa olla niin hyvä kuin mahdollista.
Mielestäni kuvan pitäisi olla mahdollisimman rehellinen. Eli ei turhia kauneusfilttereitä yms, mutta toisaalta ei kannata joka naamanäppylää näyttää. Hyvä kompromissi ja taustalla ehkä jotain mikä liittyy omaan elämään. Toki varmasti olisi mielenkiintoista joskus kokeilla miten asiaan vaikuttaa juuri tuo ammattimainen valokuva. Itse olen todella huono ottamaan selfietä. Naama aina väärin tai kuvakulmassa vikaa :rofl: Parempia saa kun joku muu niitä ottaa..
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 413
Itse kyllä joitakin kertoja jouduin pettymään kun nainen oli huomattavasti isompi kuin mitä olin luullut. Ehkä saan kuitenkin syyttää itseäni kun en tarpeeksi napakasti tiedustellut ulkonäköasioita etukäteen. Toisaalta nämä voi olla hyvin sensitiivisiä aiheita ja on vaarana, että nainen vetää pultit nenään, joten niin tai näin, aina väärinpäin...
Niin tuo on ongelma mikäli on hyvinkin tarkka naisen painon suhteen.
Mulla ei se ole niin tarkka kriteeri. Kunhan on nätit kasvot ja vartalossa muodot suurinpiirtein naisellisilla paikoilla, saa olla ylipainoakin melko reilusti, ennen kuin siitä jää kiinni. Sitten jos vartalonmuoto on pallomaha tai tasapaksu pötkö alkaa olla heikompi keissi.

Henkisellä puolella vaatimukset ovat ehkä kovemmat: ymmärtää ja viihtyy seurassani, sekä on hyvää keskusteluseuraa. Mielellään iloluontoinen tosin, silloin minustakin tulee paremmat piirteet esiin toisen iloisuuden vetäessä minut ajatusteni sokkelosta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 196
Niin tuo on ongelma mikäli on hyvinkin tarkka naisen painon suhteen.
Mulla ei se ole niin tarkka kriteeri. Kunhan on nätit kasvot ja vartalossa muodot suurinpiirtein naisellisilla paikoilla, saa olla ylipainoakin melko reilusti, ennen kuin siitä jää kiinni. Sitten jos vartalonmuoto on pallomaha tai tasapaksu pötkö alkaa olla heikompi keissi.

Henkisellä puolella vaatimukset ovat ehkä kovemmat: ymmärtää ja viihtyy seurassani, sekä on hyvää keskusteluseuraa. Mielellään iloluontoinen tosin, silloin minustakin tulee paremmat piirteet esiin toisen iloisuuden vetäessä minut ajatusteni sokkelosta.
Samaa mieltä, ei se ylipaino haittaa, jos henkinen puoli täsmää ja elämänarvot jokseenkin samalla linjalla.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Mistä pääseekin siihen, että onko liian hyvä kuva huono idea? Pääsin itse treffeille naisten kanssa, joista melkein ennakkoon pystyin sanomaan, ettei valitettavasti taida meikäläisellä flaksi käydä ja nämä lähestyivät itseäni oma-aloitteisesti koska kuva nyt sattui olemaan poikkeuksellisen edustava ja ammattimainen otos. Tinderissä taas tärkeintä olisi saada se eka pyyhkäisy oikealle joten kuva varmaan kannattaa olla niin hyvä kuin mahdollista.
Mun mielestä huono idea. Mieluumminhan siellä treffeillä yllättyisi positiivisesti kuin negatiivisesti.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mun mielestä huono idea. Mieluumminhan siellä treffeillä yllättyisi positiivisesti kuin negatiivisesti.
Entä Tinderissä kun se ensivaikutelma yleensä pitää kuitenkin muodostaa pelkällä naamalla (tai oikeammin kuvalla)? Peli on aika vaikea vähemmän viehättäville, jotka ovat toisaalta tottuneet saamaan seuraa supliikilla, karismalla tai muilla avuillaan. Tietenkin näiden oikeasti kannattaisi etsiä seuransa muualta kuin naamatauluarvosteluohjelmiston kautta mutta jos se eka este on korkein niin eikö siihen kannata panostaa kaikkensa kunhan ei mennä epärehellisyyden puolelle?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 059
Entä Tinderissä kun se ensivaikutelma yleensä pitää kuitenkin muodostaa pelkällä naamalla (tai oikeammin kuvalla)? Peli on aika vaikea vähemmän viehättäville, jotka ovat toisaalta tottuneet saamaan seuraa supliikilla, karismalla tai muilla avuillaan. Tietenkin näiden oikeasti kannattaisi etsiä seuransa muualta kuin naamatauluarvosteluohjelmiston kautta mutta jos se eka este on korkein niin eikö siihen kannata panostaa kaikkensa kunhan ei mennä epärehellisyyden puolelle?
Eikö sinne voi laittaa muun kuvan, vaikka kuvan jossa joku lause tai runo. Ehkä joku puhutteleva maalaus taikka veistos? Joku joka kuvaa persoonaasi taikka sisäistä minääsi. Paitsi jos hakee seksiseuraa.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 413
Eikö sinne voi laittaa muun kuvan, vaikka kuvan jossa joku lause tai runo. Ehkä joku puhutteleva maalaus taikka veistos? Joku joka kuvaa persoonaasi taikka sisäistä minääsi. Paitsi jos hakee seksiseuraa.
Voi, mutta kaikella todennäköisyydellä ei tule juurikaan tykkäyksiä. Ehkä tosin on käyttöehtojakin vastaan. Jotenkin sellainen muistikuva, että pitää olla ainakin yksi kuva itsestää, vaikka ei olisi tunnistettavissakaan. Toki joku lähikuva vaikka kädestään jo täyttäisi sen ehdon.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 059
Voi, mutta kaikella todennäköisyydellä ei tule juurikaan tykkäyksiä. Ehkä tosin on käyttöehtojakin vastaan. Jotenkin sellainen muistikuva, että pitää olla ainakin yksi kuva itsestää, vaikka ei olisi tunnistettavissakaan. Toki joku lähikuva vaikka kädestään jo täyttäisi sen ehdon.
Mitä juuri luin niin joku nainen ei ollut omalla kuvallaan. Mutta ehkä voi laittaa varmuuden vuoksi itsestään jonkun kuvan.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Eikö sinne voi laittaa muun kuvan, vaikka kuvan jossa joku lause tai runo. Ehkä joku puhutteleva maalaus taikka veistos? Joku joka kuvaa persoonaasi taikka sisäistä minääsi. Paitsi jos hakee seksiseuraa.
Tästä taas tulee helposti se mielikuva, että henkilö on niin kertakaikkisen ruma ja/tai heikkoitsetuntoinen, ettei kehtaa siksi laittaa kuvaansa. Mä olen siinä käsityksessä, että kuva on noissa palveluissa ihan ehdoton tai muuten ei tule ehkä ainuttakaan tykkäystä.

Toinen epäilys kuvattomasta profiilista on sitten tietysti se, että varattu henkilö hakee salaa muuta seksiseuraa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 059
Tästä taas tulee helposti se mielikuva, että henkilö on niin kertakaikkisen ruma ja/tai heikkoitsetuntoinen, ettei kehtaa siksi laittaa kuvaansa. Mä olen siinä käsityksessä, että kuva on noissa palveluissa ihan ehdoton tai muuten ei tule ehkä ainuttakaan tykkäystä.

Toinen epäilys kuvattomasta profiilista on sitten tietysti se, että varattu henkilö hakee salaa muuta seksiseuraa.
Laittaa oman kuvansa pahnan pohjimmaiseksi, niin palvelun säännöt täyttyy eivätkä epäile varatuksi. Näyttökuvana huomion kiinnittäjä toiveena saada sellaiset kiinnostumaan, jotka eivät välitä ulkonäöstä? Tinder ei ole itselle tuttu, mutta lähtisin itse noin.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 413
Laittaa oman kuvansa pahnan pohjimmaiseksi, niin palvelun säännöt täyttyy eivätkä epäile varatuksi. Näyttökuvana huomion kiinnittäjä toiveena saada sellaiset kiinnostumaan, jotka eivät välitä ulkonäöstä? Tinder ei ole itselle tuttu, mutta lähtisin itse noin.
Mulla ainakin niistä meemeistä ja/tai mietelausekuvista heilahtaa vasemmalle liki varmasti, jos täytyy sitä pärstäkuvaa metsästää jostain pakan pohjimmaisesta. On niitä muutamilla naisprofiileilla ollut (jopa ilman sitä pärstäkuvaa). Monasti vielä ovat hieman sellaisia mukasyvällisiä.
On mitä on, omana itsenään, ainakin itse vilkaisen tekstin... mikäli ei ole suorastaan sen näköinen, etten mitään voisi edes kuvitella.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Näkeekö Tinderissä edes niitä muita kuvia ellei klikkaa auki profiilia? Mitä mä oon Tinderiä nähnyt niin siinähän swaippaillaan vaan niitä "etusivun" kuvia. Voisin kuvitella että muut kuin hlökuvat swaipataan herkästi aina vasemmalle, ja harvat klikkaa profiileja auki. En kyllä muista näkyikö se esittelyteksti kuitenkin, joten ehkä sillä voisi yrittää vangita mielenkiinnon? :tdown:

Mä jotenkin ajattelen niin, että Tinderissä Tinderin säännöillä ja jos ne ei itselle sovellu niin sitten ilman - näinhän itsekin teen kun ei mulle tuollainen ulkonäkö-ikä-sijainti -lähestymistapa sovellu ollenkaan. Eli reilusti omalla naamalla tai sitten ei käytä Tinderiä ollenkaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
Kyllä on varmasti Tinderissä vaikeaa miehen mätsejä saada, ellei ole kohtalaisen kivaa kuvaa itsestään. Naisille on Tinderissä käytännössä rajaton tarjonta miehiä, joten ei ne kyllä käy sua swaippailemaan oikealle jos olet millään tavalla epäilyttävä tai epämiellyttävä.

Tässä tullaan sitten siihen, että onko se sitten parempi laittaa täysin yliedustava kuva itsestään, joka teknisesti ottaen ei välttämättä valehtele mutta käytännössä valehtelee. Ja vastaus on, että jos haluat mätsejä, niin ehkä sitten on pakko laittaa se yliedustava kuva, ja murehtia livetapaamisesta sitten jos sellainen tilanne joskus päälle painaa.

Oon mäkin käynyt treffeillä, joilla nainen on ollut selvästi pettynyt siihen miltä oikeasti näytän, mutta eihän aina voi voittaa.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 413
Näkeekö Tinderissä edes niitä muita kuvia ellei klikkaa auki profiilia? Mitä mä oon Tinderiä nähnyt niin siinähän swaippaillaan vaan niitä "etusivun" kuvia. Voisin kuvitella että muut kuin hlökuvat swaipataan herkästi aina vasemmalle, ja harvat klikkaa profiileja auki. En kyllä muista näkyikö se esittelyteksti kuitenkin, joten ehkä sillä voisi yrittää vangita mielenkiinnon? :tdown:

Mä jotenkin ajattelen niin, että Tinderissä Tinderin säännöillä ja jos ne ei itselle sovellu niin sitten ilman - näinhän itsekin teen kun ei mulle tuollainen ulkonäkö-ikä-sijainti -lähestymistapa sovellu ollenkaan. Eli reilusti omalla naamalla tai sitten ei käytä Tinderiä ollenkaan.
Esittelytekstin alku näkyy läpikuultavana ensimmäisen kuvan alaosan päällä yhdessä nimen ja iän kanssa ja kuvia voi profiilia avaamatta selata näpäyttelemällä kuvan oikeaa reunaa ja takaisin vasenta (ei siis pyyhkäisy, mutta jos tinder lagaa voi välillä tulla vahinkopyhkäisyjä).
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Mää vaan tähän väliin ihmettelen, notta miten ihmeessä nämä kaksi ketjua kiinnostaa näinkin paljon ukkomiestä(oletus), joka ei ole harrastanut deittailua eikä Tinderiä sekä naista(oletus), joka ei ole kiinnostunut parisuhteesta??
Aihehan on sosiaalipsykologisesti äärimmäisen kiinnostava! Mä en katso tosi-tv:tä, mut nää ihmissuhdeketjut on mulla täyttänyt selkeesti sitä samaa tarvetta - jo jostain herran vuodesta 2004 tai milloin mä nyt Muron Sydänsurut-ketjuun tai johonkin sen edeltäjään olenkaan ekan kerran eksynyt. Kai sinne joskus olen jotain itsekin avautunut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Huomenna leffaan 20-v blonditytön kanssa. Valtiotieteiden opiskelija tämä nuori nainen.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Kuitenkin tilannehan nyt on se, että 39-vuotias nainen ei enää ole aivan kuuminta hottia parisuhdemarkkinoilla, eikä etenkään hänen koulutus vaikuta siihen paljoakaan tai jopa käänteisesti. Kuitenkin kuka tahansa nainen voi verrattain helposti parantaa omaa viehätysvoimaansa, suhteessa paljon helpommin kuin mies.


Ai miten? Maagisesti nuorentumalla vai peruuttamalla sen jo hankitun koulutuksen?


Hyvää settiä, jatkakaa :kahvi:
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Ihan purematta en tuota selitystä niele. Näin 170cm parrakkaana ja vatsakkaana miehenä on tottunut siihen, että naiset eivät yleensä suoraan sano mistä kiikastaa vaan sitä todellista syytä kaarrellaan kautta rantain...
"Sosiaalipsykologisessa mielessä" on kiertoilmaus sosiaalipornolle, onko tämä nyt sitten uskottavampi selitys? Mielenkiintoista vääntämistä ja jos sitten sivussa tulee oikeasti jotain hyvää tyyppiä jeesattuakin niin eikös kaikki voita :)
Kohta mä taas katoan foorumilta ja palannen joskus kuukausien päästä, kausittaista mulla tämä foorumilla notkuminen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
En ole varmaan ainut heteronainen, joka on saanut Tinderistä tosi huonon kuvan ihan vain kuuntelemalla sitä käyttäneiden miesten ja naisten juttuja ja jättää kokeilemisenkin väliin. Mulla tietysti vaikuttaa sekin, että seurailen ajoittain io-Tekkiä, mikä yleensäkin on naiselle aika kyynistävää luettavaa. En mä muista, että esim. Murossa joskus 15 vuotta sitten olisi ollut ollenkaan tällaista avointa naisvihaa, mikä täällä alkaa olla jo uusi normaali. Haluaisin toki uskoa, että Erkin kaltaiset ovat vielä vähemmistössä.
Ainahan nörteissä on ollut naisvihaa, oli murossakin. Pahimmat vain pitää eniten meteliä asioista ja varsinkin itsestään ja kaikki vika on muissa paitsi itsessä.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Onko järjestäytynyttä naisvihaa vai onko vain äkäistä porukkaa?

Tuttavapiirissä on muutama tuota käyttänyt nainen ja ainakin osa on pariutunut. En käyttäisi itse paitsi pakosta.
Ei nyt suoranaista naisvihaa, mutta aivan käsittämättömän typerää käytöstä ainakin sen perusteella, mitä olen naisihmisten tinder-keskusteluihin päässyt tutustumaan
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Heikompi ei kestä sitä tunnetta kun ei tule hyväksytyksi erittäin henkilökohtaisella tasolla ja nettideittailu nimenomaan vaatii vähän luonteenlujuutta ja kykyä ottaa pakit vaan osana kuviota, joka kaikille jossain määrin lankeaa. Muuten meno on se "no olisit ollut muutenkin liian läski mulle vitun huora", joka on osaltaan myös tappanut kohteliaan kieltäytymisen kulttuurin ja tilalle on saatu ghostaaminen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 415
Heikompi ei kestä sitä tunnetta kun ei tule hyväksytyksi erittäin henkilökohtaisella tasolla ja nettideittailu nimenomaan vaatii vähän luonteenlujuutta ja kykyä ottaa pakit vaan osana kuviota, joka kaikille jossain määrin lankeaa. Muuten meno on se "no olisit ollut muutenkin liian läski mulle vitun huora", joka on osaltaan myös tappanut kohteliaan kieltäytymisen kulttuurin ja tilalle on saatu ghostaaminen.
Tinderin meno on aina ollut tylyä, eikä sitä kannata ottaa henkilökohtaisesti.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
Nettideittailu oli tylyä jo 2000-luvun alussa ja varmaan sitä ennenkin. Ehkä naisten osalta miesmateriaalin koostumus on muuttunut Tinderin myötä? Jotenkaan en muista, että nettideittikumppanit 2000-luvulla olisi valtavasti puhuneet kamalista kokemuksista. Epäilemättä jotain nimittelyä tms. kuitenkin ollut jo silloin.
Maailma on muuttunut paljon vuosituhannen vaihteesta ja kaikki oli hyvin viatonta tuolloin nykyajan näkökulmasta... Muistelen, että eräälläkin deittipalstalla 14-vuotiaat etsi seuraa muiden muassa, ja niitä oli paljon.

Kuitenkin ns. "tosimiehet" eivät ehkä hirveästi nettideittailua harrastaneet vaan ainakin miesten osalta se oli vähän vielä nörttien juttu.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Nettideittailu oli tylyä jo 2000-luvun alussa ja varmaan sitä ennenkin. Ehkä naisten osalta miesmateriaalin koostumus on muuttunut Tinderin myötä? Jotenkaan en muista, että nettideittikumppanit 2000-luvulla olisi valtavasti puhuneet kamalista kokemuksista. Epäilemättä jotain nimittelyä tms. kuitenkin ollut jo silloin.
Ennen somea ei nettideittailussa ollut mitään coolia eikä siellä pyörinyt pintaliitojengi, saati sitten perusreijot. Naisia ei vielä oltu ajettu karkuun ja monesti homma meni vahvasti tekstin pohjalta, jopa täysin ilman kuvien ennakkoon näkemistä.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 413
Onhan tässä nyt taas viestitelty ja pari neitoa on nyt vaikuttaneet ainakin kiinostuneilta tapaamaan. Molemmat 4-5v itseäni nuorempia.

Hassu sinällään, että syrjitäänköhän noita yli keskimittaisia tyttöjä tinderissä, kun mulla treffihistoriasta luokkaa 80% on 174-180 senttisiä. Itse tykkään, vaikka ainoa pituuteen liittyvä toive onkin, ettei alle 160cm tai yli 200cm (ei kumpikaan edes mikään kiveen hakattu, jos muutoin on kiinostava).
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 237
syrjitäänköhän noita yli keskimittaisia tyttöjä tinderissä, kun mulla treffihistoriasta luokkaa 80% on 174-180 senttisiä.
Mitäs luulet? Eiköhän se ole aika selvää, että naisen yleinen viehätysvoima tippuu kun pituutta ja painoa tulee lisää.

Ja vaikka pitkä nainen sinällään voikin olla kaunis, niin pitää muistaa, että mitä pitempi nainen on, niin sitä vähemmän on miehiä jotka ovat pidempiä. Ja tuntuu olevan sekä miehen että naisen intresseissä yleisesti ottaen, että mies on pidempi. Kimi Räikköset on poikkeus sääntöön...

Lisäksi naisen ja miehen optimaaliseen pituuseroon on olemassa ihan laskukaavakin, jonka paikkaansapitävyydestä voi jokainen olla mitä mieltä haluaa, mutta on tuossa mielestäni jotain perää... :D Eli naisen pituus x 1,09 on optimaalisen miehen pituus... Tai miehen pituus jaettuna 1,09 on optimaalinen naisen pituus...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 860
Viestejä
4 206 694
Jäsenet
70 992
Uusin jäsen
DRiot

Hinta.fi

Ylös Bottom