Tämä naimisiinmeno-hössötys on jatkunut, mm. hän on näyttänyt minulla häämekkoja "tällainen mulle tulee häihin". Mitä ihmettä? Ei olla kihloissa edes niin hän katselee jo häämekkoja. Hiljattain oli isompi "riita" asiaan liittyen. Haastoin nimittäin vähän tuota koko ajatusta naimisiinmenosta, niin hän sitten vähän kilahti kuinka olen luvannut hänelle että mennään joskus naimisiin ja nyt yritän muuttaa sitä Sanoin sitten, että miksi tästä edes pitää puhua näin paljon/tarkasti tässä vaiheessa, kun ei olla edes vuotta oltu. Miksi pitää suunnitella milloin ja missä häät olisivat, ketä sinne kutsutaan jne. Lupasi olla puhumatta nyt vähään aikaan mutta saa nähdä.
Perusteluna "sitten olen katkera, kun kaverit menee kirkossa naimisiin". Yksi perustelu, miksi pitäisi edetä niin nopeasti, on "kun ollaan jo näin vanhoja" (ja ollaan siis kumpikin vajaa 30-vuotiaita...) Ehkä tämän perustelun taustalla on se, että hänen muutamaa vuotta nuorempi sisko on tulevana kesänä menossa naimisiin.
Hääthän hän vain haluaa. Kukapa ei haluaisi olla sen yhden päivän prinsessana.
Avioliitto nyt vaan tulee tässä häiden kylkiäisenä ja häiden jälkeen parisuhteenne jatkuu sitten entiseen maliin molempien yhteisesti toivomalla tavalla.
Elämässä pitää olla asioita, joista haaveilla, joita suunnitella.
Jos hän kuitenkin sisimmässään haluaa elää elämänsä "niin kuin pitää", ja pitää päästä aina seuraavalle levelille, että ollaan eletty "niin kuin pitää", niin sitten ei välttämättä pelkät häät riitä. Kuten muutkin ehdottivat, että seuraavaksi pitää saada kokea se ihana raskausaika.
Sitten oman lapsen...
> Synnytys
> Kastajaiset
> Rippijuhlat
> Ylppärit
> Armeija
> Häät
> Isovanhemmaksi tuleminen
Ja jos et tolla kaavalla mee, et ole saman arvoinen kuin muut. Katkerana katsot 25 vuoden kuluttua kun pikkusisko ylpeänä työntää ensimmäistä lapsenlastaan rattaissa - kuin se olisi hänen oma saavutuksensa.Että joo, kannattaa puhua äänen toiveet ja ajatukset, millaiseksi tulevan elämänkulun on ajatellut. Ja sitten annat hänelle ikimuistoisimman päivän prinsessana - just niin kuin hän haluaa (/ appiukon lompakko kestää).