Mopokuumetta

Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 899
Jotenkin tuo yksinmatkailu sopii minulle paremmin kun ryhmäajelu, saa valita reittinsä/ruokapaikat/yöpymiset jne ilman jokapäiväistä komiteaa. Vaikka olen minä toki ryhmässäkin ajellut pitkiäkin reissuja.
Joo, seurassa voi illat olla hauskempia, ja joku muu on voinut järkätä kaiken, mutta tiellä on kyllä minusta tosi rasittavaa ihan edes kahdella vehkeellä.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
12
Tuli käytyä busalla "päiväreissulla" raatteentiellä viikonloppuna. Aikaisin aamulla startattiin ja myöhään illalla olin kotona. Kilometrejä tuli melkein 1300. Tämä reissu todisti itselleni lopullisesti sen, että tällä ajelee pidempääkin siivua ilman rohtoja :geek: Vesikeliä matkasta oli varmasti sen 800km, joten samaan syssyyn kehut michelinin piloteille, jotka ovat melkoisen maagiset niissäkin olosuhteissa. Vielä mahdollisesti lofoottien matka syksyllä edessä.
Minkälaiset ajovarusteet sulla on? Pitikö vettä. Itse kävin lofooteilla busalla kesällä ja oli mahtava reissu
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
502
Minkälaiset ajovarusteet sulla on? Pitikö vettä. Itse kävin lofooteilla busalla kesällä ja oli mahtava reissu
Alppitähtien drystar -tekstiilipuku, goretexia saappaat ja hanskat. Oli toki sadepuku noiden päällä vielä, että näkyi ainakin toivottavasti paremmin muillekin liikenteessä :hmm: Kypärä päästi muutaman tipan varmaan visiiristä/ilma-aukoista sisään jossain vaiheessa, mutta kengät, housut ja takki pysyivät kuivina muuten. Hieman kosteutta oli hanskojen vuoressa lopulta, mutta kaikin puolin ok - oli vielä SE lauantai 10.8. jolloin uutisten mukaan Lappia lukuunottamatta koko maan piti suunnilleen tuhoutua vesimyrskyssä. Ei se ihan sellaista ollut. Täältä Hämeenlinnasta pääsin kaverin kanssa melkein Kuopioon asti sadealueiden välissä pujahtaen. Sen jälkeen toki sadetta riitti koko päiväksi. Oli muuten ihan hieno museo ja koko se alue muutenkin herättää itsessäni suurta kunnioitusta, mutta siihen museon kierrokseen sisältynyt vartin kestävä video oli aika geneeristä höpinää. Eipä tuonne olisi autolla koskaan tullut mentyä vain käymään, ellei sitten matkan varrella johonkin olisi sattunut olemaan.

Ilmeisesti lofootit ja Norja muutenkin on sellaista aluetta, että koko ajan pitäisi pysähtyä vaan leuka auki kuvaamaan, mutta pitäisi myös samalla ajaa niitä mahtavia teitä - vaikeita päätöksiä :D
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
12
Heinäkuussa karavaanareita ja liikennettä oli paljon niin oli aika hidasta matkanteko Norjan puolella mutta joo mielettömiä on maisemat. Ruotsin Lappi oli myös hieno.

Renkaat kului muuten yllättävän paljon reissun aikana

@mska
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 331
Rivinelonen on kyllä kimeä ("pahimmillaan"). Eli maltilliset äänet siinä saisi mieluummin olla.

Tällä hetkellä vielä kaksi mopoa, kun autoin vähän naapuria ja ostin siltä tuon Z:n. Toisena myös V2 ja on siinä varmaankin kovemmat äänet, kun ei ole db-killereitä. Verrattuna siis Z ilman takapönttöä.





Z on 15 vuotta uudempi. Minusta siinä on ainakin hyvät jarrut ja alusta. Ajettavuudessa on jonkin verran eroa ja aika paljon eroaa ajoasento. Kumma kyllä toimivuudessa ei muuten eroa ole :D Kun "vanhuskin" on kunnossa. Toki tuo Z pitäisi kestää ajoa paljon kauemmin.

Z taitaa olla suht halpa perus pyörä. Esim V2 maksaisi saman ikäisenä vähän enemmän. Jotenkin vaan V2 olisi hieman parempi moottorina jostain syystä. Siis ainakin omasta mielestä.
Komea Z. Hornetin lisäksi Z on aina miellyttänyt omaa silmää ja tykkään myös ajoasennosta. Jos olisi oma, niin putki menisi todennäköisesti kokonaan vaihtoon, koska äänet.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
502
Renkaat kului muuten yllättävän paljon reissun aikana

@mska
Onko se tiestö siellä jotenkin karheampaa, kun yllättävän monella tuntuu menevän rengashommiksi jopa kesken reissun? Näillä nykyisillä on nyt se kuutisen tuhatta tälle kesälle ajettu, mutta näyttää vieläkin olevan oikeastaan liki uudenveroisessa kunnossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 066
Viestejä
4 357 185
Jäsenet
72 556
Uusin jäsen
Kankone

Hinta.fi

Ylös Bottom