- Liittynyt
- 26.09.2018
- Viestejä
- 49
Jos tarve kulkea 60-70km/h niin osta joku muu kuin moposkootteri, joka saakin sen kulkea, äläkä perseile.Vinkkejä?
Jos tarve kulkea 60-70km/h niin osta joku muu kuin moposkootteri, joka saakin sen kulkea, äläkä perseile.Vinkkejä?
Royaliltahan tuli just eilen, toissapäivänä, virallisesti ulos Guerrilla, jota jotkut sanoo että on niin suoraan trumpan 400X kilpailija kuin voi olla.Joo, jotain RS yritin noihin tunkea. Myös Royal Enfieldeille ei moni laskuri osannut arpoa mitään.
Pisti silmään tuo uusi Triumph Scrambler 400 X. Vaikuttaisi aika hyvältä peliltä koluamaan lähitienoon pikkupaikkakuntia ja mettäteitäkin. Pitää pistää harkintaan ensi vuodelle ja selvitellä mitä tuohon olisi vakuutukset.
Huomasin saman eilen. Tuossa näyttäisi olevan matalempi istuinkorkeus joten voisi sopia itselle paremmin. Vaikka olen 180cm niin ilmeisesti olen sen verran persjalkainen että jalat ovat onnettoman lyhyet kun niitä eilen mittailin.Royaliltahan tuli just eilen, toissapäivänä, virallisesti ulos Guerrilla, jota jotkut sanoo että on niin suoraan trumpan 400X kilpailija kuin voi olla.
Royal Enfield Guerrilla 450 Bike Price, Colours & Images in India
Royal Enfield Guerrilla 450 bike price in India. Explore specs, colours, features & all the necessary details about the motorcycle. Book a free Test Ride now!www.royalenfield.com
Saksan hinnat 5290 - 5540 eur, varmaan verottomia toki..
Kun laitat sinne uuden letkun, niin varmista että letku kestää upottamisen bensaan.Potilaana Aprilia RSV 1000R. Kylmällä bensalla toimii täysin normaalisti (moottorin lämmöt 77). Kuumalla bensalla sitten ottaa vain 7000 kierrosta ja toimii muutenkin huonosti.
Nyt aamusta menin googlettamaan vikaa ja se olisi ilmeisesti tankin sisällä olevat bensaletkut.
RSV oikkuili oikein olan takaa...normaalia vai ei?
Ajattelinpa lähteä lämpöisen päivän kunniaksi pyörähtämään Tampereella Pyynikillä ja Autocenterillä. No pääsinhän minä Särkänniemen liikennevaloihin, pyörän lämmöt alkoi lähenemään 100 astetta niin yhtä äkkiä ei kestäkään kaasua ja vedot hukassa...ajattelin jo että nyt taitaa mennä...www.moottoripyora.org
Täytyy ostaa jostain sopivan kokoista bensaletkua? Nyt sain jo valutettua bensat pois ja bensapumpun irti. Kaksi letkua siellä on. Letkut varmaan on tiiviitä, mutta ilmeisesti vuotaa kuumalla bensalla liitoksista. Aika heikosti ne liitokset olikin minusta kiinni.
Aivan totta. Melkein kaikissa vaan sisäpuoli kestää bensaa.Kun laitat sinne uuden letkun, niin varmista että letku kestää upottamisen bensaan.
Moni letku kestää bensaa, mutta harva kestää upottamisen bensaan.
Mopoille on oma ketju.Vinkkejä?
Kyllä, ja hyytyy kun ajaa Pariisiin kun joka päivä sataa ;-)Siitä se lähtee
Oleellisimmat ensimäisenä kuntoon. Jos staattoria, parempaa jännitteensäädintä ja ruskeaa liitintä ei ole vielä vaihdettu, niin osat ainakin valmiiksi tilaukseen ettei kulku lopu kuukaudeksi kesken ajokauden.Omaan silmään oikein nätti tuo Aprilia rsv 1000 (mille) R. Aika edukkaasti saa Apriliaa ostettua ja kumma kyllä toimiikin erittäin hyvin Luultavasti pitkäksikin aikaa hyvä pyörä. Toki kyykky, eli kaupunkiajo ei ole mitään kivaa tuon mallisella. Perää luultavasti saisi säädettyä alaspäin, mutta ei taida olla mitään ideaa?
Tänään huomasin sellaisen virheen pyörässä, että takavanteessa on punainen teippi? Mutta edessä ei ole jostain syystä. Saisikohan tuon takavanteen teippauksen revittyä pois? Täytyy varmaan mennä tutkimaan, että miten tuo punainen raita on kiinni?
Eikös se teippaus pitäisi olla niin edessä kuin takanakin?
Toinen mitä mietin, niin etuvalojen molemmin puolin on tuollaiset tummat muovinpalat. Minusta olisi hieman tyylikkäämpi ilman niitä? Jossain samanlaisissa ei ole noita paloja ollenkaan ja jossain taas on.
Esim tuossa ei ole niitä "ylimääräisiä" muovinpaloja. Kiinnityspaikat kyllä näyttää olevan.
Täytyypä lukea staattorista ja jännitesäätimestä keskustelut läpi. Ja kokeilla, että huomaanko tuota 3800rpm kuoppaa/nykimistä. Ikää pyörällä reipas 18 vuotta, niin ei varmaan alkuperäistä osaa (paljon) enää löydy.Oleellisimmat ensimäisenä kuntoon. Jos staattoria, parempaa jännitteensäädintä ja ruskeaa liitintä ei ole vielä vaihdettu, niin osat ainakin valmiiksi tilaukseen ettei kulku lopu kuukaudeksi kesken ajokauden.
Sen jälkeen Power commander asennukseen jos ei ole jo ja pyörä penkkiin. Kulutus tippuun 1l/100km, teho kasvaa ja 3800rpm kohdalla oleva ärsyttävä tehokuoppa ja nykimimen häviää.
Perää ei varmaan kovinkaan moni ole laskenut kun tarve on enemmänkin etupäässä ja moni laskee putkia.
Hieno pyörä ja "pöllön" muotoilu on kyllä hyvin kestänyt aikaa. Ainut mikä tuossa häiritsee on tuo värimaailma. IMHO sivukatteen harmaan kontrasti suhteessa keulakatteeseen on liian suuri. Joku liukuhäivytys olisi ollut hyvä tai ehkä vielä parempi jos sivukate vaan olisi samaa harmaata kuin keula, tankki ja perä.Täytyypä lukea staattorista ja jännitesäätimestä keskustelut läpi. Ja kokeilla, että huomaanko tuota 3800rpm kuoppaa/nykimistä. Ikää pyörällä reipas 18 vuotta, niin ei varmaan alkuperäistä osaa (paljon) enää löydy.
Ei ole ainakaan Power Commanderia tuossa Apriliassa. Jonkun keskustelun luin, jossa oli Commander vs jonkinlainen ohjelmoitu lastu. Lastu voisi olla hyvä vaihtoehto sekin? Pitäisi varmaan avata se "purkki" ja katsoa, että saako sinne jonkun komponentin vaihdettua. Nyt kun viimeksi kävin ajamassa, niin tankillisen Kulutus oli 6.0 L sataselle. Mielestäni aika vähän jopa? 100 rajoituksella pääsi 130 ja muuten 80 rajoituksella 100.
Juu. Täytyypä tutkia tuo etupää, että saisinko omilla työkaluilla putkia hieman alemmaksi.
Pikku näpertelyä. Hiustenkuivaajalla lähti takavanteen teippi näppärästi pois. Ja valojen sivun muovit lähti myös pois.
Mootori (Rotax V2) on ilmeisesti kestävää tekoa, mutta sähköpuolella voi tulla tosiaan korjailtavaa. Varsinkin jos ajaa kaupunkiajoa, jossa liikennevaloja paljon, niin sähköpuolikin käy kuumana.
Ei näytä (kovin) vanhalta vaikka 2004 tuli myyntiin.Hieno pyörä ja "pöllön" muotoilu on kyllä hyvin kestänyt aikaa. Ainut mikä tuossa häiritsee on tuo värimaailma. IMHO sivukatteen harmaan kontrasti suhteessa keulakatteeseen on liian suuri. Joku liukuhäivytys olisi ollut hyvä tai ehkä vielä parempi jos sivukate vaan olisi samaa harmaata kuin keula, tankki ja perä.
Hiilarilookkia itsekin epäilin siinä määrin, että oli pakko zoomata ettei se ole kuitua Olen simppelien värien ystävä, mutta objektiivisesti sanottuna Honda näyttää ihan tasapainoiselta. Itseasiassa tuossa laittamassasi kuvassa Apriliakaan ei näytä niin pahalta mitä aiemmissa. Pitäisi ilmeisesti nähdä livenä "oikean tuomion" päättämiseksi. Yksi vaihtoehto olisi ollut jatkaa vaalean harmaan linjaa tankista etukatteeseen asti niin, että pieni pala tuosta sivukatteestakin olisi vaaleanharmaa. En osaa kylmiltään sanoa olisiko parempi vai huonompi Erikoinen ratkaisu kylläkin laittaa sivukatteet ihan omalla värillään. Oletan siis että tehtaan väreissä (?)Ei näytä (kovin) vanhalta vaikka 2004 tuli myyntiin.
Sama ihmetys. Saisi olla sivukate "samasta pyörästä" eli sama väri. Nyt on vähän hassusti kahta eri väriä. Onkohan tuo sitten joku "hiilikuitu" look?
muutama vuosi sitten mulla oli Honda CBR 1000 Repsol värityksellä. Se oli ihan hieno ja tykkäsin kyllä muutenkin tuosta Honda mallista. Tuohon tyyliin, vanha pyörä sekin. Jotenkin vaan onnistunut väritys?
On aika runsaasti juuri tuolla samalla värillä. Luultavasti jotain tarroja vain lisätty? Saattaa olla ihan ensimmäisiä 2004 vuoden värejä. Mietin että Racing tarra ehkä lähtee huomenna, jos tarra ei ole lakan allaApriliakaan ei näytä niin pahalta mitä aiemmissa. Pitäisi ilmeisesti nähdä livenä "oikean tuomion" päättämiseksi. Yksi vaihtoehto olisi ollut jatkaa vaalean harmaan linjaa tankista etukatteeseen asti niin, että pieni pala tuosta sivukatteestakin olisi vaaleanharmaa. En osaa kylmiltään sanoa olisiko parempi vai huonompi Erikoinen ratkaisu kylläkin laittaa sivukatteet ihan omalla värillään. Oletan siis että tehtaan väreissä (?)
Pääasia että olet pyörään tyytyväinen ja tosiaan hyvältä tuo näyttää yhä.
Hiustenkuivaajalla lähti lisätyt tarrat. Ja liimanpoistoainettakin vielä riitti sen verran, että liimat lähti. Askaretta sadepäivään. Riittoisaa ainetta:tarroja vain lisätty? Saattaa olla ihan ensimmäisiä 2004 vuoden värejä. Mietin että Racing tarra ehkä lähtee huomenna, jos tarra ei ole lakan alla.
On kyllä massiiviset "kromiset" palikat. Musta väri voisi olla melko hyvä, mutta kai tuohon nykyiseen väriin täytyy vaan tottua?Ulkonäkökymysyksiä juu.
NykyVespoissa on enenevästi plastiikkaa, jota koitetaan sinikkästi saada myös näyttämään siltä.
Esimerkinomaisesti ohjaustangon nappiosastot:
Tuo palstikkakromi ei kaipaa kuin Barbie-Keniä istumaan päälle.
-ajattelin ensin että vedän punaista tarrakalvoa noihin päälle, mutta aika herrassa löytyykö likikään samaa punaista, sitten joko irroittaa nuo ja hiukan teippiä napeille ja punaista spraytä, mutta sitten visastuin ja ajattelin että napit pois ja kromikin pois että maali pysyisikin. Mutta ilmeisimmin tuon riisuminen kytkimistään ei olekaan ihan simppeliä.
Ja krominpoistokin jollain viemärinpouhdistusaineella parempi kuin hiomalla.
Saas nähdä. Videoiden saksalainen tarjoaa palveluna krominpoistoa ja maalausta, mutta mustaksi...
On ainakin ollut joskus mattamusta edition. Vaimolla on mattasininen -21 GTS 300 supersport ja siinä ei ole noita kahvan kromeja. Loistolaite taajamassa.Vespa Black Edition mallia ei varmaan ole tulossa
Minusta taas jJos noin ruman Vespan haluaisi niin yhtä hyvin voisi ostaa yhtä ruman moottoripyörän ;-)Mattamustanahan tuo Vespa on siedettävän näkönen jo
Minusta super sport on hieno Joku vaan tuossa muotoilussa, että näyttää minusta nätiltä?Minusta taas jJos noin ruman Vespan haluaisi niin yhtä hyvin voisi ostaa yhtä ruman moottoripyörän ;-)
Joka isorunkoisessa (=GTS)mallissa sama muotoilu ja moottori, linjaerot ovat käytännössä vain varusteiden väreissä, ja hiukan digitaaliosuuksissa; joihinkin saa jotain kännykkäpelleilyäkin. Ainoa joka eroaa hiukan on se GTV.Minusta super sport on hieno Joku vaan tuossa muotoilussa, että näyttää minusta nätiltä?
Noo, saisi tuolla hinnalla monta käytettyä Vespaakin ;-)Toki tuolla hinnalla saisi 3-4 kpl vanhoja Aprilioita, eli melko kallis.
Todella helppo tehdä itsekin, mutta suosittelen toista avuksi, että voi lisäillä nestettä ja käyttää poljinta kun toinen availee nippaa.MP:n takajarrun ilmaus. Onnistuisikohan ihan kotikonstein, jos ostan kirkasta letkua ja dot 4 jarrunestettä? Ei toki maksa muutakuin vaivaa, niin ajattelin tänään yrittää.
Vähän tuohon tyyliin:
Eli täytyy säätää jarrupoljin uudelleen ja vielä irrottaa se takajarru, että ilmausnipan saisi riittävän ylös.
Todella helppo tehdä itsekin, mutta suosittelen toista avuksi, että voi lisäillä nestettä ja käyttää poljinta kun toinen availee nippaa.
Sain ilmattua yksinkin aika helposti. Eli suljin nippaa aina ennen jarrun päästämistä pois. Ei nyt vielä päässyt koeajolle sateen takia.Joo, onnistuu yksinkin, mutta helpompaa kaksin. Kerran Vespaan vaihdoin nesteet, puolihuvikseni, tai sanotaan mielenkiinnosta. Olennaista on ettei mene innoissaan ylikiristämään nippaa. Remmivespassa sikäli helpompaa kun ei poljinta vaan kumpikin kahvassa. Tai no, yhtä olennaista on ettei roiskuttele jarrunestettä maalipinnoille...