Mopokuumetta

Jotenkin tuo yksinmatkailu sopii minulle paremmin kun ryhmäajelu, saa valita reittinsä/ruokapaikat/yöpymiset jne ilman jokapäiväistä komiteaa. Vaikka olen minä toki ryhmässäkin ajellut pitkiäkin reissuja.

Joo, seurassa voi illat olla hauskempia, ja joku muu on voinut järkätä kaiken, mutta tiellä on kyllä minusta tosi rasittavaa ihan edes kahdella vehkeellä.
 
Tuli käytyä busalla "päiväreissulla" raatteentiellä viikonloppuna. Aikaisin aamulla startattiin ja myöhään illalla olin kotona. Kilometrejä tuli melkein 1300. Tämä reissu todisti itselleni lopullisesti sen, että tällä ajelee pidempääkin siivua ilman rohtoja :geek: Vesikeliä matkasta oli varmasti sen 800km, joten samaan syssyyn kehut michelinin piloteille, jotka ovat melkoisen maagiset niissäkin olosuhteissa. Vielä mahdollisesti lofoottien matka syksyllä edessä.
Minkälaiset ajovarusteet sulla on? Pitikö vettä. Itse kävin lofooteilla busalla kesällä ja oli mahtava reissu
 
Minkälaiset ajovarusteet sulla on? Pitikö vettä. Itse kävin lofooteilla busalla kesällä ja oli mahtava reissu

Alppitähtien drystar -tekstiilipuku, goretexia saappaat ja hanskat. Oli toki sadepuku noiden päällä vielä, että näkyi ainakin toivottavasti paremmin muillekin liikenteessä :hmm: Kypärä päästi muutaman tipan varmaan visiiristä/ilma-aukoista sisään jossain vaiheessa, mutta kengät, housut ja takki pysyivät kuivina muuten. Hieman kosteutta oli hanskojen vuoressa lopulta, mutta kaikin puolin ok - oli vielä SE lauantai 10.8. jolloin uutisten mukaan Lappia lukuunottamatta koko maan piti suunnilleen tuhoutua vesimyrskyssä. Ei se ihan sellaista ollut. Täältä Hämeenlinnasta pääsin kaverin kanssa melkein Kuopioon asti sadealueiden välissä pujahtaen. Sen jälkeen toki sadetta riitti koko päiväksi. Oli muuten ihan hieno museo ja koko se alue muutenkin herättää itsessäni suurta kunnioitusta, mutta siihen museon kierrokseen sisältynyt vartin kestävä video oli aika geneeristä höpinää. Eipä tuonne olisi autolla koskaan tullut mentyä vain käymään, ellei sitten matkan varrella johonkin olisi sattunut olemaan.

Ilmeisesti lofootit ja Norja muutenkin on sellaista aluetta, että koko ajan pitäisi pysähtyä vaan leuka auki kuvaamaan, mutta pitäisi myös samalla ajaa niitä mahtavia teitä - vaikeita päätöksiä :D
 
Heinäkuussa karavaanareita ja liikennettä oli paljon niin oli aika hidasta matkanteko Norjan puolella mutta joo mielettömiä on maisemat. Ruotsin Lappi oli myös hieno.

Renkaat kului muuten yllättävän paljon reissun aikana

@mska
 
Rivinelonen on kyllä kimeä ("pahimmillaan"). Eli maltilliset äänet siinä saisi mieluummin olla.

Tällä hetkellä vielä kaksi mopoa, kun autoin vähän naapuria ja ostin siltä tuon Z:n. Toisena myös V2 ja on siinä varmaankin kovemmat äänet, kun ei ole db-killereitä. Verrattuna siis Z ilman takapönttöä.

Screenshot_20240815_220410_Gallery~3.jpg


Screenshot_20240815_220835_Gallery~3.jpg


Z on 15 vuotta uudempi. Minusta siinä on ainakin hyvät jarrut ja alusta. Ajettavuudessa on jonkin verran eroa ja aika paljon eroaa ajoasento. Kumma kyllä toimivuudessa ei muuten eroa ole :D Kun "vanhuskin" on kunnossa. Toki tuo Z pitäisi kestää ajoa paljon kauemmin.

Z taitaa olla suht halpa perus pyörä. Esim V2 maksaisi saman ikäisenä vähän enemmän. Jotenkin vaan V2 olisi hieman parempi moottorina jostain syystä. Siis ainakin omasta mielestä.
Komea Z. Hornetin lisäksi Z on aina miellyttänyt omaa silmää ja tykkään myös ajoasennosta. Jos olisi oma, niin putki menisi todennäköisesti kokonaan vaihtoon, koska äänet.
 
Renkaat kului muuten yllättävän paljon reissun aikana

@mska

Onko se tiestö siellä jotenkin karheampaa, kun yllättävän monella tuntuu menevän rengashommiksi jopa kesken reissun? Näillä nykyisillä on nyt se kuutisen tuhatta tälle kesälle ajettu, mutta näyttää vieläkin olevan oikeastaan liki uudenveroisessa kunnossa.
 
Komea Z. Hornetin lisäksi Z on aina miellyttänyt omaa silmää ja tykkään myös ajoasennosta. Jos olisi oma, niin putki menisi todennäköisesti kokonaan vaihtoon, koska äänet.
Itse luultavasti olisin valinnut retro mallin Z900 RS, jos se olisi ollut saman hintainen. Harmillisesti käytetytkin on 4000€ kalliimpia, kuin perus Z900. Ei siis mitään järkeä maksaa niin paljon.


En nyt tiedä onko RS erityisen hieno, mutta joku siinä silti vähän viehättää itseä.

Edit:
Nyt Z900 on ilman vaimenninta kokonaan. Ei ainakaan sytytä vikavaloa noinkaan. Vähän tyhmän näköinen, mutta äänet ei ole enää aivan niin hiljaiset. Kokoputkistolla saattaisi olla liiankin äänekäs itselle.

"Pikkupojat" kehottivat kaasuttelemaan, eli ei kai sitten ole liian hiljainen mopo nyt :D
Sama juttu on ollut Aprilialla ja ainakin ktm 1290 super duke r:llä.
 
Itse luultavasti olisin valinnut retro mallin Z900 RS, jos se olisi ollut saman hintainen. Harmillisesti käytetytkin on 4000€ kalliimpia, kuin perus Z900. Ei siis mitään järkeä maksaa niin paljon.

Joo, ne retrot ovat hienoja. Tässä yksi, mutta tuossakin hinta on 15000€, joka laittaa vähän nikottelemaan.


Vanhemmista möhkönakuista 2009-2011 Honda CB 1300 punavalkoisena on jotenkin aina osunut omaan silmään ja se on muutenkin toimiva peli.

1723893171150.png


Tuosta on vissiin tulossa uusi retroversio, vai joko se on tullutkin?

 
Ilmeisesti lofootit...

jos ja kun se sotahistoria kiinnostaa, niin käsivarressa kannattaa ehdottomasti pysähtyä Järämän linnoitteella/museolla. Ja jututtaa myös henkilökuntaa, tietoa on.

Areenassa myös aiheesta podcast Arktisten sotien kaiut , tjsp.
 
Mitäs hyviä ja edullisia verkkokauppoja on huoltotarvikkeiden ostamiseen?
Pitäisi tehdä trumpalle perushuolto. Vaihdella kaikki suodattimet, öljyt jne.
 
Mitäs hyviä ja edullisia verkkokauppoja on huoltotarvikkeiden ostamiseen?
Pitäisi tehdä trumpalle perushuolto. Vaihdella kaikki suodattimet, öljyt jne.
Perustarvikkeet (ilma/öljyfiltterit, jarrupalat, öljyt, tulpat, ketjuratassetit jne) busaan ostan hyvin usein ihan vaan Motonetistä. Ei välttämättä aina halvin, mutta lähellä ja saa melkein aina kaikki tarvittavat suoraan tiskiltä ilman tilausta tai odottelua. Eksoottisempaa osaa sitten Storm Motorilta tai dragrace.fi:stä. Käytettyjä varaosia olen ostellut paikoista purkuosat.net tai https://www.motorparts-online.com/en (hollantilainen ja omien kokemusten mukaan varsin hyvin toimiva putiikki).

Trumpan tarvikkeiden/osien saatavuudesta en osaa tosin sanoa, itsellä kun on vaan Suzukeja.
 
Mitäs hyviä ja edullisia verkkokauppoja on huoltotarvikkeiden ostamiseen?
Pitäisi tehdä trumpalle perushuolto. Vaihdella kaikki suodattimet, öljyt jne.
Motonet saattaa olla hyvä vaihtoehto? Itse en ole juuri halvempaa löytänyt.

Mutta ilmansuodattimia ei taida motonetistä juuri löytää? Eli jostain muualta täytyisi silti tilata puuttuvat.

37€ näyttäisi olevan öljy Kawasakiin.


Trumpan tarvikkeiden/osien saatavuudesta en osaa tosin sanoa, itsellä kun on vaan Suzukeja.
Ihan merkkiliikkeestäkin saa yleensä halvalla öljyä ja suodattimen. Eli jos Triumph merkkiliike sattuu olemaan jossain lähellä, niin luulisi saavan kaikkia varaosia sieltä kaikkein helpoimmin.

Kawasakin öljyt ja suodatin oli juuri merkkiliikkeestä, mutta näköjään hieman halvemmalla olisi ollut Motonetistä.
 
Mutta ilmansuodattimia ei taida motonetistä juuri löytää? Eli jostain muualta täytyisi silti tilata puuttuvat.
Kyllähän Motonetista ilmansuodattimiakin saa (paitsi ei omaan pyörään tietenkään juuri nyt minua lähimmästä Porvoon kaupasta :)). Ja näytti siellä olevan filsuja myös erinäisille trumpoillekkin, mitä nyt hieman selailin. Olen tosiaan joskus jopa hieman yllättynyt Motonetin valikoimista, sieltä on mm. saanut etu- ja takarattaita muillakin kun vakiopiikeillä ja sellaista ei välttämättä aina löydä ihan joka kaupasta. Tuli huomattua, kun aikanaan testailin ns. aavikkovälityksiä busaan laittamalla pari piikkiä pienempää taakse.

suodattimet.jpg
 
Mitäs hyviä ja edullisia verkkokauppoja on huoltotarvikkeiden ostamiseen?
Pitäisi tehdä trumpalle perushuolto. Vaihdella kaikki suodattimet, öljyt jne.
Motonetistä nuo perusosat on yleensä tullu haettua jos on löytynyt. Jos öljyjä vaihtaa usein niin kannattaa harkita vaikkapa 20 litran kanisteria. Ja jos purkin kyljessä ei ole pakko olla mopon kuvaa, niin siinä säästää vielä enemmän. Delvacista oli vain hyviä kokemuksia Banditin kanssa :)
 
Olen tosiaan joskus jopa hieman yllättynyt Motonetin valikoimista, sieltä on mm. saanut etu- ja takarattaita muillakin kun vakiopiikeillä ja sellaista ei välttämättä aina löydä ihan joka kaupasta. Tuli huomattua, kun aikanaan testailin ns. aavikkovälityksiä busaan laittamalla pari piikkiä pienempää taakse.
Autojen ja mopojen suodattimet ja muut huolto-osat tulee kerran vuodessa tilattua könttänä Virosta ak24.fi. Motonetista ketjut, rattaat, öljyt, pakkasnesteet, jarrunesteet, jarrupalat ja satunnaiset suodattimet ym sälä. Keskimäätin Motonetissa on halvempaa kuin mopoliikkeissä. Virossa taasen halvempaa kuin Motonetissa.
 
Kyllähän Motonetista ilmansuodattimiakin saa (paitsi ei omaan pyörään tietenkään juuri nyt minua lähimmästä Porvoon kaupasta :)). Ja näytti siellä olevan filsuja myös erinäisille trumpoillekkin, mitä nyt hieman selailin. Olen tosiaan joskus jopa hieman yllättynyt Motonetin valikoimista, sieltä on mm. saanut etu- ja takarattaita muillakin kun vakiopiikeillä ja sellaista ei välttämättä aina löydä ihan joka kaupasta. Tuli huomattua, kun aikanaan testailin ns. aavikkovälityksiä busaan laittamalla pari piikkiä pienempää taakse.

suodattimet.jpg
On siellä tosiaan ilmansuodattimetkin listattu.

Näköjään pystyisi maksamaan suodattimen, jota ei ole Motonetistä, eikä myöskään verkkokaupassa. Eli kai se suodatin sieltä joskus tulee.

Aprilian suodattimia olikin juuri nyt tullut 4kpl verkkokauppaan. Kawasaki näyttää vielä nollaa. Eli elää se varastosaldo menekin mukaan.
 
Motonetistä nuo perusosat on yleensä tullu haettua jos on löytynyt. Jos öljyjä vaihtaa usein niin kannattaa harkita vaikkapa 20 litran kanisteria. Ja jos purkin kyljessä ei ole pakko olla mopon kuvaa, niin siinä säästää vielä enemmän. Delvacista oli vain hyviä kokemuksia Banditin kanssa :)
Lämmittää vanhan sedän mieltä nähdä Delvac edelleen mainittuna :). Tuosta käytiin paljon opettavia "keskusteluja" (vai oliko ne flamesotia) aikanaan eri foorumeilla, mm. sfnet.harrastus.mp -nyyssiryhmässä. Ainoa MP-merkkiöljy mitä koskaan käytin oli Honda GN4 XX:ssä, VTR:ssä ja VFR:ssä, mutta sitä ei kai enää saa. Samapa tuo, perus Castrol toimii. Ja siltä varalta että joku ei tietäisi, ÄLÄ laita auton moottoriöljyä prätkään. Varsinkaan kytkin ei tykkää niistä lisäaineista (en tosin tiedä koskeeko esim. Ducateja joissa kuivakytkin, mutta en silti niihinkään laittaisi).
 
Ilmansuodatin lienee aika vaihdella jos en enää muista koska olen sen vaihtanut :D

Piti kotimatkalla hakea stormilta uusi mutta eksyinkin mutkateille :beye:
 
Heh, se on vaarallista tuo prätkällä asioilla käyminen. Lähikaupassa pyörähtäminen saattaki kestää pari tuntia nättinä päivänä :joy:
No elä muuta sano, tuossa ei kauankaan takaperin piti lähteä töistä n. 15km matka kotiin. No eikös siinäkin matkassa tuhraantunut yli 6tuntia :D
 
Lähin Vespan merkkihuolto 50km päässä, eli sinne pitäisi vaivautua 1000km ensihuoltoon. Ei kyllä huvittaisi, mutta nettiä kahlattuani ollaan sitä mieltä että valtutettu pitää olla jos aikoo takuun pitää kunnossa. Oli yllätys että kaksipyöräiset eri asia kuin nelipyöräiset...
 
Onko kommenttia kissansilmistä?
DSCF7225.jpg
Mitä laki vaatii?
Tuossa on luirut sivulle ja taakse.
Aiemmassa ei sivuille ollut, ja taaksekin taisi olla takavalossa "ominaisuutena"
Saisi rekkaria ylemmäs jos pistäisi taaksesojottavan piiloon...
 
Siirrä kilpi niin ylös kuin menee ja sen jälkeen laitat vaikka kaksipuoleisella teipillä heijastimen tuohon Bike Worldin tekstin päälle.

Joopa, tsydemi irti. Ajattelin optiota kääntää tuo ylösalaisin, mutta 1. rekkarin kiinitysetäisyydet ylhällä eri kuin alhaalla 2. rekkarilätkä, tai siis mainoslätkä vedetty poppareilla, joten menisi rautasahaamiseksi? jos siitä haluaa kokonaan eroon. Ja kummallista että nämä rekarin ruuvit, reijä't 4,5 ja 12 cm, niitä ei Lisberth Piaggion lätkässä alla valmiina?? -viksuinta lienee tehdä juuri noin, vain siirtää ylöspäin ja porata lokarin kolme reikää.
-heijastimet tuollaisilla ankkuriprikoilla? kiinni, joten pientä ruuvaria väliin.

_1270086.JPG _1270087.JPG
anekdoottina: painatus kestää tenua, ja asetonia, mutta tuo muovi ei sitä kestä ;-)_1270088.JPG

Ja: noi "push nuts" tai "starlock washers" on aika kelmejä. Kovaa tavaraa, koitin vääntää pienellä ruuvarilla eikä mitään tapahtunut! Saatika että makaisin skootterin vieressä kaivamassa lokarista ;-D
Taidan jättää tuon heijastimen sinne rekkarin alle ja hommata jostain pienen heijastimen, jos laki vaatii...
 
Viimeksi muokattu:
Tuli eilen ostettua perus varma honda cbr 1100 xx. On "vähän" toisenlainen kuin nykyinen kawasaki er-5. :lol:
Hyvän pyörän ostit! Minulla oli Blackbird 2006-2010, sillä tuli käytyä Nordkapissa ja vaikka missä. Erinomainen matkapyörä, hyvät valot+töötti ja tehoa aivan tarpeeksi oikeastaan ihan kaikkeen. Moottorin käynti noin 9000 kertaa pehmeämpää ja tärinättömämpää kun esim. nykybusassa (ne tuplat tasapainoakselit koneessa tekee paljon). Se mistä minua muistutettiin kun olin juuri ostanut pyörän oli se että oli ensimmäinen prätkäni jossa Hondan CBS -yhdistelmäjarrut, eli kun painaa jarrupedaalia niin myös yksi mäntä keulassa jarruttaa, ja samoin kun jarrukahvasta vetää niin myös takana jarruttaa hieman. Voi olla hieman outo ensikokemus tiukassa paikassa jos ei sitä osaa odottaa (esim. hiekkatiellä). Minulla ei tuon kanssa tosin koskaan ollut mitään ongelmia sen 73000 kilsan aikana jota pyörällä ajelin.

Ja mitä tuohon poliisikommenttiin tulee, tuttua on :). Nykyinen pyörä on valkoinen ja kypäräkin on valkoinen avattava kuuppa. Ajopuvussakin on keltaista raitaa. Ja kun vielä ajovalon poltin on hieman sinertävä niin autoilijat kyllä kumikaulailevat ja antavat kovasti latua esim. splitatessa. Kunnes huomaavat että ihan tavallinen pulliainen siellä meni, eikä mikään mp-skoude.
 
Mikään ei ole koskaan nin helppoa kuin itselleen valehteli.
Nimittäin mun tuurilla joka hiton reikä justiin muovinjäykistys-hetulan kohdalla!
Mutta nyt rekkarivalo jopa näyttää rekkaria!
-täytyy vaan hommata kissansilmä rekkarin alle...
 

Liitteet

  • 456643752_8434592683246037_3303566153181160490_n.jpg
    456643752_8434592683246037_3303566153181160490_n.jpg
    299,9 KB · Luettu: 49
  • 456989045_8434592423246063_2707360974820251301_n.jpg
    456989045_8434592423246063_2707360974820251301_n.jpg
    34,4 KB · Luettu: 50
Mikään ei ole koskaan nin helppoa kuin itselleen valehteli.
Nimittäin mun tuurilla joka hiton reikä justiin muovinjäykistys-hetulan kohdalla!
Mutta nyt rekkarivalo jopa näyttää rekkaria!
-täytyy vaan hommata kissansilmä rekkarin alle...

En usko että tarvitsee ellet itse ulkonäkö syistä halua. Ei niitä kukaan vahdi ja tuo valo näkyy joka tapauksessa paremmin.
 
Onko kommenttia kissansilmistä?
DSCF7225.jpg
Mitä laki vaatii?
Tuossa on luirut sivulle ja taakse.
Aiemmassa ei sivuille ollut, ja taaksekin taisi olla takavalossa "ominaisuutena"
Saisi rekkaria ylemmäs jos pistäisi taaksesojottavan piiloon...

Ei ole koskaan ollut yhtään heijastinta nykyisessä pyörässä. Peilejäkin vain yksi ja kilpikin laiton :whistling:

Sakkoja 7v aikana 0kpl
 
Ei nuo heijastimet kiinnosta ketään. Revin 2-puolisella teipillä Ducatin haarukoihin tehtaalla laitetut heijastimet pois. Olivat niin löysällä että näyttivät jättäneen naarmujakin.
 
Tän jannun videoita kun katselee nin alkaa Vespakuskia hiukan kadehduttaa mp:den jostosäädöt!

Vespoissa kun ei originaaliste ole kuin takajousien avulla tehtävä perän korkeussäätö. Jos haluaisin jäykenää jousitusta pitäisi mennä jopusikauppaan eikä mitään apua ole missään sille asialle. Iskareita vaan myyvät...

 
Huomiasaamuna ajamaan 50km Vespan ensihuoltoon, luvassa sadetta ja 12 asteen helle.
Ei hirmiä mopokuumekeli siis ;-) Kävin äsken tankkaamassa samassa lämmössä, hrr -aika hiljaista sunnuntaina, vain joku 40 sähkövikaista autoa liikenteessä...
 
Eli eli... pikkusen ruvennut vituttamaan harrasteen harrasteettomuus koska ei ole paikkaa tehdä/nostella autoa. Siitä heräsikin töihin ajellessa mietteet että prätkä voisi olla optio. Sitä saisi ropailtua paremmin, ajaminen olisi täysi vastakohta firman Corollaan jne jne. Nykyinen harraste on hidas mutta hauska, mietin että voisi miettiä hiukan ripeämpää präkää mutta joka tuntuisi nopeammalta kuin onkaan. En halua vetää 120kmh ykkösellä. Mietin että joku isompikoneinen supermoto voisi olla hauska laite painaa takatien mutkapätkää ja olla silti asiallinen jopa arkiajossa. Mitä malleja katsoa ja mitä välttää? Kaksipyöräisistä omat kokemukset rajoittuvat vanhaan Solifer SM:ään.

Olenko aivan mielenvikainen tai tuleeko mieleen kommenttia?

Ja jos en ole mielenvikainen ja lähden tähän keikkaan, miten edetä? Tällä hetkellä kortissa on B, joten pitäisi korottaa A:ksi (kai se on samalla fiksu tehdä kaikki isoimman mukaan) ja mitäs sitten? Onko esim paikkoja missä pääsisi suljetulla alueella koeajamaan kuten MP-messuilla on ollut?
 
Eli eli... pikkusen ruvennut vituttamaan harrasteen harrasteettomuus koska ei ole paikkaa tehdä/nostella autoa. Siitä heräsikin töihin ajellessa mietteet että prätkä voisi olla optio. Sitä saisi ropailtua paremmin, ajaminen olisi täysi vastakohta firman Corollaan jne jne. Nykyinen harraste on hidas mutta hauska, mietin että voisi miettiä hiukan ripeämpää präkää mutta joka tuntuisi nopeammalta kuin onkaan. En halua vetää 120kmh ykkösellä. Mietin että joku isompikoneinen supermoto voisi olla hauska laite painaa takatien mutkapätkää ja olla silti asiallinen jopa arkiajossa. Mitä malleja katsoa ja mitä välttää? Kaksipyöräisistä omat kokemukset rajoittuvat vanhaan Solifer SM:ään.

Olenko aivan mielenvikainen tai tuleeko mieleen kommenttia?

Ja jos en ole mielenvikainen ja lähden tähän keikkaan, miten edetä? Tällä hetkellä kortissa on B, joten pitäisi korottaa A:ksi (kai se on samalla fiksu tehdä kaikki isoimman mukaan) ja mitäs sitten? Onko esim paikkoja missä pääsisi suljetulla alueella koeajamaan kuten MP-messuilla on ollut?
Ekana kortin ajaminen ja siitä autokoulun prätkästä saa jo vähän viitteitä millaisia vehkeitä ne on. Paras olisi, jos voisi autokoulussa jo kokeilla muutamaa erilaista pyörää.

Monella valmistajalla on keväällä tai alkukeästä koeajopäiviä. Ne on tosi kivoja, kun pääsee kokeilemaan helposti montaa eri saman valmistajan pyörää. Itse varmaan katsoisin noita neljää isoa japsia, kun ovat sen verran huolettomia ajella ja huollot ja varaosat on halpoja. Ei ne eurooppalaisetkaan varmaan toki huonoja ole. Kokeilemalla selviää mikä on itselle mieluisa ajettava ja missä on omaa korvaa miellyttävä äänimaailma!
 
Ekana kortin ajaminen ja siitä autokoulun prätkästä saa jo vähän viitteitä millaisia vehkeitä ne on. Paras olisi, jos voisi autokoulussa jo kokeilla muutamaa erilaista pyörää.

Monella valmistajalla on keväällä tai alkukeästä koeajopäiviä. Ne on tosi kivoja, kun pääsee kokeilemaan helposti montaa eri saman valmistajan pyörää. Itse varmaan katsoisin noita neljää isoa japsia, kun ovat sen verran huolettomia ajella ja huollot ja varaosat on halpoja. Ei ne eurooppalaisetkaan varmaan toki huonoja ole. Kokeilemalla selviää mikä on itselle mieluisa ajettava ja missä on omaa korvaa miellyttävä äänimaailma!
Kun ei viitsisi uusia korttia siihen 5v säätöön vain että se olisi eikä innostuisikaan.

Onko mitään malleja heittää? En ole pitänyt silmällä vuosiin mitään kaksipyöräisiä joten mallien tunteminen on tyyliä busa on nopea, Skyteam 125cc manki on hidas.
 
Kun ei viitsisi uusia korttia siihen 5v säätöön vain että se olisi eikä innostuisikaan.

Onko mitään malleja heittää? En ole pitänyt silmällä vuosiin mitään kaksipyöräisiä joten mallien tunteminen on tyyliä busa on nopea, Skyteam 125cc manki on hidas.

Käy nyt ensin jossain liikkeessä ajan kanssa kattelemassa ja istumassa eri pyöriä niin alkaa hahmottumaan mikä vois olla kiva.
 
Kun ei viitsisi uusia korttia siihen 5v säätöön vain että se olisi eikä innostuisikaan.

Onko mitään malleja heittää? En ole pitänyt silmällä vuosiin mitään kaksipyöräisiä joten mallien tunteminen on tyyliä busa on nopea, Skyteam 125cc manki on hidas.
Täältä suositus sille A-kortin ajamiselle näin heti alkuun.
 
Eli eli... pikkusen ruvennut vituttamaan harrasteen harrasteettomuus koska ei ole paikkaa tehdä/nostella autoa. Siitä heräsikin töihin ajellessa mietteet että prätkä voisi olla optio. Sitä saisi ropailtua paremmin, ajaminen olisi täysi vastakohta firman Corollaan jne jne. Nykyinen harraste on hidas mutta hauska, mietin että voisi miettiä hiukan ripeämpää präkää mutta joka tuntuisi nopeammalta kuin onkaan. En halua vetää 120kmh ykkösellä. Mietin että joku isompikoneinen supermoto voisi olla hauska laite painaa takatien mutkapätkää ja olla silti asiallinen jopa arkiajossa. Mitä malleja katsoa ja mitä välttää? Kaksipyöräisistä omat kokemukset rajoittuvat vanhaan Solifer SM:ään.

Olenko aivan mielenvikainen tai tuleeko mieleen kommenttia?

Ja jos en ole mielenvikainen ja lähden tähän keikkaan, miten edetä? Tällä hetkellä kortissa on B, joten pitäisi korottaa A:ksi (kai se on samalla fiksu tehdä kaikki isoimman mukaan) ja mitäs sitten? Onko esim paikkoja missä pääsisi suljetulla alueella koeajamaan kuten MP-messuilla on ollut?
Itsellä oli 2500€ hintainen Aprilia RSV 1000R, 2006. 1000cc V2 moottori. Myin tuon kumminkin halvalla pois, 2750€. Hieno laite ja hinta/laatu kohdallaan. Tuostahan on myös Tuono malli, joka ilmeisesti "nakupyörä". Vanhempi Tuono olikin.

KTM Super duke 990 voisi olla yksi? Sellaisia on ollut pari. Ja oli 10k€ hintainen KTM super duke r 1290.

Nyt Kawasaki Z900 2021. Sekin kyllä hyvä peli. Ei vielä kumminkaan "liian tehokas". Kawasaki varmaan luotettavampi, kuin Aprilia tai KTM.

Tässä syksypuolella tai talvella voisi olla hyvä aika ostaa joku pyörä? Kortin toki kannattaa ajella.
 
Käy nyt ensin jossain liikkeessä ajan kanssa kattelemassa ja istumassa eri pyöriä niin alkaa hahmottumaan mikä vois olla kiva.
Ajoasennon saa ainakin hahmoteltua. Ei ehkä kyykky? Vaikka itse kyllä tykkäsin kovasti Aprilia RSV 1000R 2006 kyykystä.
 
Kun ei viitsisi uusia korttia siihen 5v säätöön vain että se olisi eikä innostuisikaan.

Onko mitään malleja heittää? En ole pitänyt silmällä vuosiin mitään kaksipyöräisiä joten mallien tunteminen on tyyliä busa on nopea, Skyteam 125cc manki on hidas.

En tiedä miten helposti noita sitten pääsee ilman korttia ajamaan. MP-messuilla joskus pääsi, mutta taisivat lopettaa sen koko koeajohomman. Mä kyllä lähtisin sillä kortin ajamisella liikkeelle kuitenkin.

Varmaan nakupyörät voisi olla sellaisia mitkä sopisi tuohon sun profiiliin. Yamahan MT-sarjassa on tosi hauska moottori, mutta joidenkin mielestä "liian hyvä". Kawasakin Z750 ja Z900 käyttää vielä rivinelosta, jos haluaa kunnon ulinaa kuunnella. Suzukin uutta GSX-8R on kehuttu hyväksi kompromissiksi, joka sopii vähän kaikkeen ajamiseen. Hondalla on CB- ja CBR- sarjat. KTM:llä Duket ja Triumphilla Speed Triple ja Street Triple ainakin. Italialaisista en osaa sanoa, kun niistä en ole uskaltanut itse edes haaveilla :D

Käytettyinä noita on sitten enemmän tai vähemmän vaihtelevasti tarjolla. Jos uuden haluaa, niin se kannattaisi melkein ostaa messuilta oman kokemuksen perusteella.
 
Jos tähän lähden niin syksyä vasten ajattelin ostaa syksyhintaan. Talous sallii pitää tuon harrasteen kevääseen jolloin olisi järkevämpi myydä avoauto pois.

Pitää ensin käydä vähän käpistelemässä ja jos hyvin käy/tuntuu oikealta niin korttia ajamaan.
 
Minäkin suosittelen sitä korttia ekaksi. Huomaa kiinnostaako yhtään. Tietysti liikkeessä voi käydä koeistumassa ensin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 606
Viestejä
4 512 628
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom