Täytyypä lukea staattorista ja jännitesäätimestä keskustelut läpi. Ja kokeilla, että huomaanko tuota 3800rpm kuoppaa/nykimistä. Ikää pyörällä reipas 18 vuotta, niin ei varmaan alkuperäistä osaa (paljon) enää löydy.Oleellisimmat ensimäisenä kuntoon. Jos staattoria, parempaa jännitteensäädintä ja ruskeaa liitintä ei ole vielä vaihdettu, niin osat ainakin valmiiksi tilaukseen ettei kulku lopu kuukaudeksi kesken ajokauden.
Sen jälkeen Power commander asennukseen jos ei ole jo ja pyörä penkkiin. Kulutus tippuun 1l/100km, teho kasvaa ja 3800rpm kohdalla oleva ärsyttävä tehokuoppa ja nykimimen häviää.
Perää ei varmaan kovinkaan moni ole laskenut kun tarve on enemmänkin etupäässä ja moni laskee putkia.
Ei ole ainakaan Power Commanderia tuossa Apriliassa. Jonkun keskustelun luin, jossa oli Commander vs jonkinlainen ohjelmoitu lastu. Lastu voisi olla hyvä vaihtoehto sekin? Pitäisi varmaan avata se "purkki" ja katsoa, että saako sinne jonkun komponentin vaihdettua. Nyt kun viimeksi kävin ajamassa, niin tankillisen Kulutus oli 6.0 L sataselle. Mielestäni aika vähän jopa? 100 rajoituksella pääsi 130 ja muuten 80 rajoituksella 100.
Juu. Täytyypä tutkia tuo etupää, että saisinko omilla työkaluilla putkia hieman alemmaksi.
Pikku näpertelyä. Hiustenkuivaajalla lähti takavanteen teippi näppärästi pois. Ja valojen sivun muovit lähti myös pois.
Mootori (Rotax V2) on ilmeisesti kestävää tekoa, mutta sähköpuolella voi tulla tosiaan korjailtavaa. Varsinkin jos ajaa kaupunkiajoa, jossa liikennevaloja paljon, niin sähköpuolikin käy kuumana.












Kypärä päästi muutaman tipan varmaan visiiristä/ilma-aukoista sisään jossain vaiheessa, mutta kengät, housut ja takki pysyivät kuivina muuten. Hieman kosteutta oli hanskojen vuoressa lopulta, mutta kaikin puolin ok - oli vielä SE lauantai 10.8. jolloin uutisten mukaan Lappia lukuunottamatta koko maan piti suunnilleen tuhoutua vesimyrskyssä. Ei se ihan sellaista ollut. Täältä Hämeenlinnasta pääsin kaverin kanssa melkein Kuopioon asti sadealueiden välissä pujahtaen. Sen jälkeen toki sadetta riitti koko päiväksi. Oli muuten ihan hieno museo ja koko se alue muutenkin herättää itsessäni suurta kunnioitusta, mutta siihen museon kierrokseen sisältynyt vartin kestävä video oli aika geneeristä höpinää. Eipä tuonne olisi autolla koskaan tullut mentyä vain käymään, ellei sitten matkan varrella johonkin olisi sattunut olemaan.